کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد یک هواپیما نگذاریم

کدخبر:۱۴۲۷۶چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱:۰۹۱۹۵۲ بازدید

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که فضای پس از تحریم به ایران امکان حضور پرقدرت در عرصه خرید هواپیماهای مسافرتی را می‌دهد و ...

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که فضای پس از تحریم به ایران امکان حضور پرقدرت در عرصه خرید هواپیماهای مسافرتی را می‌دهد و نمی‌توان در این شرایط با اتکاء بیش از حد به یک انتخاب، دیگر گزینه‌ها را فراموش کرد.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: با توجه به این‌که در طول سال‌های گذشته ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم‌های صنعت هواپیمایی و البته تحریم‌های مالی نتوانسته آن طور که باید و شاید از هواپیماهای جدید استفاده کرده و ناوگان خود را نوسازی کند، قطعا نیاز به این خواهد داشت که در روزهای پس از تحریم فکری جدی برای این موضوع به خرج دهد.

وی با بیان این‌که بازار ایران برای بسیاری از شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ دنیا یک فرصت مهم به حساب می‌آید، اظهار کرد: وقتی پس از سال‌ها یک بازار چند ده میلیارد دلاری به روی شرکت‌های بزرگ دنیا باز می‌شود قطعا رقابت برای تصاحب آن در دستور کار بسیاری از آنها قرار می‌گیرد و از این ‌رو می‌توان این موضوع را برای ایران یک برگ برنده به حساب آورد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی ادامه داد: در این شرایط به نظر می‌رسد سنجش دقیق شرایط بازار و انتخاب هواپیماهای جدید براساس نیازهای کشور عقلانی‌ترین گزینه‌ای باشد که پیش روی ما قرار دارد قطعا به صرفه‌ترین انتخاب این است که براساس نیاز داخلی هواپیماهای مختلف را بررسی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهیم.

منظری با بیان این‌که نباید ناوگان هوایی ایران خود را تنها متکی به یک شرکت یا کشور هواپیماساز بکند، تاکید کرد: قرار‌دادن تمام تخم‌مرغ‌هایمان در سبد یک شرکت هواپیمایی کار درستی نیست. ما باید براساس نیازمان از تمام گزینه‌هایمان در بازار استفاده کرده و از شرکت‌های مختلف، هواپیماهای مورد نیاز را خریداری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های هواپیماساز روسی تا چقدر شانس حضور دوباره در بازار ایران را خواهند داشت نیز اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ی نه چندان مثبت این هواپیماها در سال‌های گذشته شاید ورود دوباره آنها قدری دشوار باشد البته ما نباید هیچ گزینه‌ای را فراموش کنیم و می‌توان حتی هواپیماهای جدید روسی را نیز ارزیابی کرد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی خاطر نشان کرد: در صورتی که هواپیماهای جدید این کشور بتوانند از نظر ایمنی و شرایط ناوگان هوایی ایران خود را به درستی ثابت کنند، می‌توان تصور کرد که برخی از آنها از سوی ایرلاین‌های ایران مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت در شرایط پس از تحریم می‌توان به گزینه‌های دیگر و شرکت های مختلف نیز فکر کرد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

امیر: 1394/5/1408:19:18،
15
146
روسی میخواییم +++++
روسی نمیخواییم ----------
رضا: 1394/5/1411:00:32،
37
8
چين نميتونه خودرو به اروپا صادر كنه ولي ماشيناش ايران و پركرده

روسيه خودش هم از هواپيماهاش استفاده نميكنه هواپيماش ايران و پركرده

فقط به خاطر يك سري كاسب و ارزش نداشتن جون انسانها
ناشناس: 1394/5/1408:44:05،
71
6
ميشه شما اولش تحقيق كنين ببينين آيا دوستان روس شما از اون مدل هواپيما كه مد نظر شما هست و به تابوت پرنده هم معروفند! در ناوگان هوايي خودشون استفاده ميكنن؟؟ يا از بهترين و بروزترين مدل بوينگ و ايرباس استفاده ميكنن، اونوقت ما بايد دوباره از اون آشغالها كه مخصوص كره شمالي و ايران و غيره توليد ميشه استفاده كنيم؟؟؟
عزيز جان او كمپانيها چون مشتري و بازار محصولاتشون تا چند سال آينده رزرو شده رشوه براي قرارداد بستن به كسي نميدن!!! آره عزيز جان رشوه نميدن. اونايي كه رشوه ميدن مال اين هستش كه بازار و مشتري ندارن، مجبور هستن رشوه به امسال بعضيها بدن كه جنسشون بره.
عزيز جان فردا يه هواپيماي روسي آشغال ميخرن ٣ برابر بهترين بويينگ براي حمايت از توليدكنندگان روسيه!! همراه با خلبان روس كه مادام العمر حقوق ميگيرن. خيانت هم حد و اندازه داره!! يه روزي گريبان گير زن و بچه ميشه!! مردم ايران لايغ بهترينها ن
زنبور: 1394/5/1408:49:36،
36
9
آقای کار نشناس صنعت هواپیمایی.چرا باید تخم مرغهامون رو تو جیب روسها بگذاریم.وقتی که خود پوتین و دارو دستش سوار ایرباس میشن.بحث مرغ و تخم مرغ رو ولش کن.بگو بابت این بازار گرمی چه میخواهی داداش.
دهه شصتی: 1394/5/1408:56:52،
19
24
بهترین هواپیمایی برای پروازهای دور برد مثلا تا کشور المان یا لندن یا چین بوینگ 787 با 260 میلیون دلار البته 787 سه تیپ برای تعداد صندلی داره ..........برای میان برد هم بهترین هواپیما ایرباس 320 یا 340 میباشد که هر دو 3 تیپ ظرفیت مسافر دارند با قیمت تقریبا 185 تا 210 میلیون دلار .........برای کوتاه برد هم داخل کشور هواپیماهای قدیمی و سالم ایرباس و بوئینگ کفایت میکنه و لازم به خرید نیست
0.0.0: 1394/5/1409:34:12،
22
9
جان من تو مدل هواپیما ها رو می شناسی نظر میدی؟
فرق دور برد با میان برد چی هست استاد هواپیما؟
فرجام: 1394/5/1409:41:24،
25
6
دوست عزيز و محترم
از كي تا حالا پرواز به المان يا لندن دور برد شده؟ان هم با هواپيماي 787 يا777 كه برد
حدود ١٥٠٠٠ كيلومتر دارند ضمنا در پروازهاي داخلي پرواز با ابرباس ٦٠٠ يا ٣١٠
كه ميان برد هستن و سنگين اصلا مقرون به صرفه نيست
خواهشا با اطلاعات كامل نظر بديم همگي
دهه شصتی: 1394/5/1410:21:05،
15
10
در کل نظر من درست هست دور برد 787 میان برد ایرباس 320 یا 340 کوتاه برد هم ایرباس 319 یا بوینگ های MD یا مطلب جالب اینکه کلی در روز تهران کیش پرواز هست یا مشهد تهران یا تبریز بندر عباس یا زهدان تهران خوب خدای کم راهی هستند !
مهرداد: 1394/5/1409:12:26،
30
9
دیگه 2گزينه ایرباس وبوینگ که تحقیق نمیخاهد کل دنیادارن استفاده میکنند این اقامثل مسولان ماشین سازی هستش استفاده جیب خودشونو به جان مردم ترجیح میده
رضا: 1394/5/1409:16:00،
31
9
سلام ،من هم به عنوان يى كارشناس هواپيمايي با سي سال سابقه بايد عرض كنم كه ، بحث خرج كردن پول هاي بلوكه شده در هر زمينه منجمله هىاپيمايي نياز به مديريت كلان جامعه دارد چرا كه براي رسيدن به اين شرايط خون دلها خورده ايم ، از نظر من رفتق به سمت هواپيماهاي روس چه به لحاظ كيفي و چه خدمات پس از فروش كاري بسيار اشتباه است ، عملكرد روس ها در موارد مختلف در سالهاي اخير مويد اين رفتار ها بوده است ، در خريد از دو غول هواپيمايي ارباس و بويينگ نيز خريد هواپيماي نو آن هم در تعداد صد فروند به بالا و قطعات يدكي و آموزش هاي تعمير و نگهداري و خلباني نيز اشتباه است ، با توجه به شناخت كاملي از فضاي هواپيمايي ايران دارم پيشنهاد خريد هواپيما زير پنج سال ولي به قيمت يك سوم را دارم زيرا كه تحقق آن منطقي تر از شعار ميباشد ، در خصوص اختصاص خريد هواپيما به دو شركت بزرگ داخلي نيز توجه مديريت كلان را به انديشه بيشتر ٠٠
جعفر: 1394/5/1409:33:32،
21
9
احتمالا از نظر ایشون امارات که هواپیماهش بویینگ و ایرباسه ضرر کردن و ما که توپولوف استفاده کردیم نفع. واقعا متاسفم با این کارشناسامون.
حسین: 1394/5/1410:05:13،
19
10
یک هواپیما طول عمر مفید 30 سال دارد . اگر هواپیمای 10 سال کار کرده به قیمت ارزان بخریم و مرتب سرویس بشه هم جواب میده . در عوض میتونیم تعداد بیشتری بخریم. بعضی وقت ها هم شرکت های ایرلاین ورشکسته میشن و میشه هواپیما مفت خرید. شرکت های سوئدی هواپیمای ملخی 100 نفره خوب میزنند که واقعا جواب دادن و میشه داخلی واسه فرودگاه های کوچک استفاده کرد. هرینه نگه داری و تمیرات اونا خیلی کمتر از موتورهای جت هست.
آرش: 1394/5/1413:07:29،
18
8
طول عمر هواپیمای مسافربری، حداکثر 15 سال هست و این 30 سال، فقط برای هواپیماهای جنگی که ساعات پروازی کمتری دارند استفاده می شود.
معتقد: 1394/5/1413:40:49،
15
6
با نظر حسین موافقم. ضمن اینکه هواپیماهای ملخی امنیت پرواز بهتری دارند و اگر موتور خاموش شود میتوانند مانند گلایدر فرود بیایند. ولی دو تا نکته در موردشون وجود دارد. اول اینکه حداکثر سقف پروازشون تا حدودا 20000 پاست که این مسئله باعث درگیر شدن با ابر و تکان بیشتر میشود و دوم سرعت پایین تر آن نسبت به جت است. ولی برای مسافتهای کوتاه مناسبتر و اقتصادی تر است.
بهروز: 1394/5/1415:24:29،
3
7
آرش جان منبعی که میگه عمر هواپیما 15 سال هست را معرفی کن؟
ایرباس متوسط سن هواپیماهای خودرا حداکثر 25 سال اعلام کرده

بهترین گزینه خرید هواپیماهای زیر 10 سال ایرباس و بویینگ هست تا در دراز مدت و با توجه به شلوغی سفارشات این دو شرکت هواپیماهای بروز و صفر برای مسافت های دوربرد خریداری بشه
فقط امیدوارم سیاست های پوتین باعث نشه ما سمت شرکت توپولف بریم
سلام : 1394/5/1415:25:13،
15
9
سلام
ايرباس 320 يه هواپيماييه كه بيشتر ازش براى پرواز هاى كوتاه برد استفاده ميشه اما 340 يه هواپيماى ميان بردو دور برده با اقاى دهه شصتى هستم
a340++++++
b787----------
نیما: 1394/5/1502:14:17،
14
7
هواپیمای روسی که آشغال حتی جدیدترین هاش که ندارن! ملخی دیگه چه گرفتاری و افتضاحی می خواین سر مردم پیاده کنید؟! آقا انقدر نظر بیجا ندین این ملت گناه دارن.
هواپیماهای Boeing آمریکا نسبت به Airbus اروپا طول عمر و کیفیت بیشتر و استحلاک هزینه ی نگهداری کمتری دارن.دلیلش هم واضحه چون Boeing سالها بیشتر از Airbus تجربه داره.هواپیمای ملخی هم دیوانگیه چون هواپیما های جت توربوفن قدرت سرعت و بازدهی و کیفیت و ایمنی بیشتری دارن.
ما برای پروازهای داخلیمون حدود 100 تا Boeing 737 MAX7 , MAX8 لازم داریم با ظرفیت 125 تا 165 صندلی . متوسط قیمت 100 میلیون دلار.برای پرواز به اروپا Boeing 787-8 , 787-9 با 220 و 280 صندلی و 210 تا 260 میلیون دلار قیمت.برای پرواز دوربرد هم فقط Boeing 777-8X , 9X .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما