کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد یک هواپیما نگذاریم


کد خبر : ۱۴۲۷۶چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱:۰۹۲۰۰۶ بازدید

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که فضای پس از تحریم به ایران امکان حضور پرقدرت در عرصه خرید هواپیماهای مسافرتی را می‌دهد و ...

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است که فضای پس از تحریم به ایران امکان حضور پرقدرت در عرصه خرید هواپیماهای مسافرتی را می‌دهد و نمی‌توان در این شرایط با اتکاء بیش از حد به یک انتخاب، دیگر گزینه‌ها را فراموش کرد.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: با توجه به این‌که در طول سال‌های گذشته ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم‌های صنعت هواپیمایی و البته تحریم‌های مالی نتوانسته آن طور که باید و شاید از هواپیماهای جدید استفاده کرده و ناوگان خود را نوسازی کند، قطعا نیاز به این خواهد داشت که در روزهای پس از تحریم فکری جدی برای این موضوع به خرج دهد.

وی با بیان این‌که بازار ایران برای بسیاری از شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ دنیا یک فرصت مهم به حساب می‌آید، اظهار کرد: وقتی پس از سال‌ها یک بازار چند ده میلیارد دلاری به روی شرکت‌های بزرگ دنیا باز می‌شود قطعا رقابت برای تصاحب آن در دستور کار بسیاری از آنها قرار می‌گیرد و از این ‌رو می‌توان این موضوع را برای ایران یک برگ برنده به حساب آورد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی ادامه داد: در این شرایط به نظر می‌رسد سنجش دقیق شرایط بازار و انتخاب هواپیماهای جدید براساس نیازهای کشور عقلانی‌ترین گزینه‌ای باشد که پیش روی ما قرار دارد قطعا به صرفه‌ترین انتخاب این است که براساس نیاز داخلی هواپیماهای مختلف را بررسی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهیم.

منظری با بیان این‌که نباید ناوگان هوایی ایران خود را تنها متکی به یک شرکت یا کشور هواپیماساز بکند، تاکید کرد: قرار‌دادن تمام تخم‌مرغ‌هایمان در سبد یک شرکت هواپیمایی کار درستی نیست. ما باید براساس نیازمان از تمام گزینه‌هایمان در بازار استفاده کرده و از شرکت‌های مختلف، هواپیماهای مورد نیاز را خریداری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های هواپیماساز روسی تا چقدر شانس حضور دوباره در بازار ایران را خواهند داشت نیز اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ی نه چندان مثبت این هواپیماها در سال‌های گذشته شاید ورود دوباره آنها قدری دشوار باشد البته ما نباید هیچ گزینه‌ای را فراموش کنیم و می‌توان حتی هواپیماهای جدید روسی را نیز ارزیابی کرد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی خاطر نشان کرد: در صورتی که هواپیماهای جدید این کشور بتوانند از نظر ایمنی و شرایط ناوگان هوایی ایران خود را به درستی ثابت کنند، می‌توان تصور کرد که برخی از آنها از سوی ایرلاین‌های ایران مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت در شرایط پس از تحریم می‌توان به گزینه‌های دیگر و شرکت های مختلف نیز فکر کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها