کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرط ورود کارجویان به بازار کار


کد خبر : ۱۴۲۶۰سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۴۰۱۸۶۶ بازدید

یک مقام مسئول در وزارت کار از تدوین سند برنامه تحول مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: از شروط ورود کارجویان به بازار کار، کسب ...

یک مقام مسئول در وزارت کار از تدوین سند برنامه تحول مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: از شروط ورود کارجویان به بازار کار، کسب مهارت‌های لازم در شغل و پیشه است.

به گزارش فارس، پوراندخت نيرومند با تاکید بر تبدیل آموزش های فنی و حرفه ای به گفتمان دولت و ملت از تدوین سند برنامه تحول مهارت فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در یاری رساندن به نیروی کار جهت همراهی و هماهنگی با وضعیت کنونی، بسیار مهم است و در حقیقت همه افراد کشور به شرطی می توانند در بازار کار رقابت کنند که از مهارت های لازم در شغل و پیشه خود برخوردار و به تکنولوژی روز دنيا مسلط باشند.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهاداشت: با توجه به اينكه امروزه اشتغال دانش آموختگان به دغدغه ملي تبديل شده و در كشور ما كه رويكرد عدالت اجتماعي را  دنبال مي كند، تلاش مي شود آموزش هاي فني و حرفه اي به گفتمان دولت و ملت تبديل شود و در همین راستا برنامه هاي سند تحول مهارت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تدوین شده است.

وي با اشاره به طرح های مصوب شده در شوراي عالي اشتغال افزود: در راستاي اشتغال‌زايي جوانان و دانش آموختگان طرح توانمندسازي دانشجويان و دانش آموختگان كشور با رویکرد رفع نیاز بازارکار به نیروی متخصص و ماهر توسط آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده که در صورت تصویب مصوبه و حمایت های لازم، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور بر لزوم توجه به آموزش روستائیان، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی شهرها تاکید کرد و یادآور شد: این طرح با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهای کوچک و بزرگ اجرا می‌شود.

نیرومند تصریح کرد: براي حفظ و نگهداشت روستاها كه در توسعه پايدار نقش اساسي دارند باید در سیاست ها و برنامه ها اقدامات جامعي تدوین و اجرایی شود که توانمند سازي روستائيان، عشایر و مناطق محروم و مرزي كشور از این جمله است.

وی در خصوص از بین بردن بیکاری در کشور بیان داشت: یکی از اقداماتی که باید در کوتاه مدت انجام شود توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط مشاغل خُرد و اشتغال خانگی است. این استراتژی از جمله اصلی ترین استراتژی وزیر، تعاون کار و رفاه است و مهارت آموزی دست اندرکاران کسب و کارهای کوچک در اولویت کار این سازمان قرار دارد.

این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به  طرح فاطر  افزود: طرح فاطر در راستاي تحقق برنامه های سال جاری سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مبتنی بر سند تحول آموزش های فنی و حرفه ای و سند مهارت و فناوری اين سازمان در حوزه زنان و خانواده، به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی مهارتی فرزندان کارکنان در حرفه ها و شایستگی های آموزشی مختلف تدوين شده و درصورت اجراي اين طرح فرزندان ماهري تربیت می شوند که از هوش فنی و و حرکت بالاتر برخوردار خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی مهارتی زنان در حرفه ها و شایستگی های آموزشی مختلف با استفاده از ظرفیت آموزشی مراکز آموزش فني و حرفه اي برادران  طرح انفال تدوين شده است.

وی تصريح كرد: افزایش گستره دوره های آموزشی حوزه های صنعت برای خواهران و در نتیجه ایجاد زمینه های جدید کارآفرینی برای خواهران، استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی موجود مراکز و کمک به اقتصاد خانواده از طریق امکان ایجاد زمینه اشتغال برای خواهران از اهداف اجراي طرح ملي آموزشي انفال است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها