کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

قیمت خودروهای وارداتی همچنان در سراشیبی

کدخبر:۱۴۲۴۸سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۳۲۱۴۲۸۰ بازدید

همسو با افت 55 درصدی واردات خودرو در چهار ماه گذشته، بازار هم اکنون شاهد تخفیف‌های ویژه برخی وارد‌کنندگان به منظور جلب نظر مشتریان ...

همسو با افت 55 درصدی واردات خودرو در چهار ماه گذشته، بازار هم اکنون شاهد تخفیف‌های ویژه برخی وارد‌کنندگان به منظور جلب نظر مشتریان است. کاهش میلیونی قیمت برخی خودروهای وارداتی به دلیل رکود بازار در حالی منجر به تغییر استراتژی وارد‌کنندگان شده است که بعد از توافق هسته‌ای مشتریان در شرایط انتظاری برای کاهش قیمت‌ها و ورود خودروهای جدید به‌سر می‌برند. در همین حال برخی از وارد‌کنندگان معتقدند که تخفیفات ویژه برای خروج بازار از رکود است.


تغییر قواعد بازی در وارداتی‌ها

بازار خودروهای وارداتی این روزها از هیچ قاعده‌ و مکانیزمی پیروی نمی‌کند، به‌طوری‌که با وجود کاهش 55 درصدی واردات ، تقاضا برای خودروهای یاد شده نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است.معمولا در چرخه کسب و کار ، هر کالایی با تقاضاکنندگان و عرضه‌کنندگان آن کالا روبه‌رو است؛ بنابراین اگر در بازاری به هر دلیل عرضه و تقاضا باهم برابر نباشند؛ یعنی بازار در تعادل نیست.

به گزارش دنیای اقتصاد، به‌عبارت دیگر اگر مازاد عرضه یا تقاضا وجود داشته باشد طبق نظریه‌های اقتصاد خرد قیمت کالا چنان تغییر می‌کند تا بازار به تعادل (برابری عرضه و تقاضا) برسد. فرض کنید در بازاری برای یک قیمت، مازاد عرضه وجود دارد در این حالت قیمت کاهش می‌یابد و به دنبال آن تقاضا افزایش و عرضه کاهش می‌یابد و این فرآیند تا جایی ادامه پیدا می‌کند تا عرضه و تقاضا با هم برابر شوند و تعادل بر قرار گردد.حال بازار وارداتی‌ها در شرایطی قرار گرفته که عرضه و تقاضا به‌طور همزمان سیر نزولی در پیش گرفته، به‌طوری‌که هم شاهد کاهش 55 درصدی واردات در چهار ماه گذشته بودیم و هم بازار این خودروها به‌دلیل کاهش تقاضا در رکود عجیبی به‌سر می‌برد. در این اوضاع و احوال برخی از واردکنندگان خودرو در بی‌سابقه‌ترین حرکت به تخفیف بیش از 15 میلیون تومانی خودروهای خود روی آورده‌اند.

علاوه بر این تخفیف‌ها، برخی واردکنندگان به عرضه اقساطی خودرو نیز روی آورده‌اند. هر چند در گذشته نیز فروش اقساطی از جمله مواردی بود که توسط برخی از واردکنندگان صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر بسیاری از واردکنندگان با اخذ هزینه ناچیز و تحویل فوری خودرو سعی دارند با تغییر استراتژی در روش فروش به جلب‌نظر مشتریان بپردازند.

بدین ترتیب تخفیف نجومی خودروهای وارداتی پس از توافق هسته‌ای در شرایطی صورت می‌گیرد که بسیاری از مشتریان منتظر ورود خودرو‌های اروپایی توسط خودروسازان داخلی یا نمایندگی‌های مادر هستند. موضوعی که به عقیده کارشناسان موجب افزایش رقابت در بازار خودرو کشور خواهد شد.

بر این اساس «تفاهم هسته‌ای لوزان» در اوایل سال‌جاری و شکل‌گیری انتظار کاهشی قیمت درمیان مشتریان منجر به کاهش تقاضا و رکود در این بازار شد و اکنون با امضای «برنامه جامع اقدام مشترک» این انتظار کاهشی قیمت بیش از گذشته قوت گرفته است؛ به‌طوری‌که برخی از کارشناسان نیز بر افت 10 تا 15 درصدی قیمت خودروهای وارداتی تاکید دارند. برهمین اساس بسیاری عامل تقاضا را یکی از دلایل مهم تخفیف‌های نجومی واردکنندگان در کشور می‌دانند.

با این شرایط، برخی دیگر از واردکنندگان خودرو کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودروهای وارداتی در دوران پساتحریم را رد می‌کنند. این در حالی است که تخفیف ویژه و فروش اقساطی با شرایط مناسب در هفته‌های اخیر مهر تاییدی بر پیش‌بینی کاهش قیمت این خودروها خواهد بود.

به این ترتیب، تغییر استراتژی واردکنندگان خودرو در حالی صورت می‌گیرد که طی چند ماه گذشته به دلیل رکود، بازار قیمت خودروهای وارداتی در سراشیبی کاهش قرار گرفته بود. بسیاری از کارشناسان، توافق هسته‌ای از یکسو و اشباع شدن بازار از سوی دیگر را عامل مهم تخفیف خودروهای وارداتی عنوان می‌کنند و معتقدند که خودروسازان با ارائه تخفیف‌های ویژه قصد دارند به تحریک تقاضا در بازار بپردازند.

قواعدبازی در خودروهای وارداتی‌ در شرایطی تغییر می‌کند که کارشناسان دلایل مختلفی را برای تخفیف‌های نجومی واردکنندگان خودرو مطرح می‌کنند. با این وجود آنها کاهش قیمت خودروهای وارداتی به منظور افزایش تقاضا در بازار را مهم‌ترین هدف واردکنندگان عنوان می‌کنند، اما این کاهش خودخواسته قیمت توسط واردکنندگان در شرایطی صورت می‌گیرد که واردات خودروهای خارجی به کشور افت 55 درصدی داشته باشد. موضوعی که بنا به گفته کارشناسان به دلیل افت تقاضا و به صرفه نبودن واردات در بازار است.

در این میان برخی از کارشناسان رفتار واردکنندگان خودرو را تابعی از رویدادهای کلان سیاسی و اقتصادی کشور پس از توافق هسته‌ای می‌دانند و این موضوع را عامل مهمی برای اعمال تخفیف‌های نجومی عنوان می‌کنند.


عدم تبعیت از انتظارات مشتری

به عقیده کارشناسان، مشتریان، با توجه به توافق هسته‌ای اطمینانی به بازار ندارند و همین موضوع باعث شده که به خرید خودرو روی نیاورند.

برخی از آنها معتقدند که کاهش تقاضا در حال حاضر به دلیل بالا بودن حجم تقاضا در سال 93 و تخلیه شدن میزان بسیار زیاد آن در سال گذشته است. بسیاری از آنها افت قیمت خودروها در بازار را موید این موضوع می‌دانند. به اعتقاد آنها به همین دلیل است که واردکنندگان خودرو با ارائه تخفیف‌های بالای 10‌میلیون قصد دارند مشتریان تازه برای خرید خودروهای خود بیابند. در همین زمینه فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: تخفیف‌های اعمال شده در بازار وارداتی‌ها به دلیل جذب مشتری و خارج کردن وضعیت بازار از حالت رکود است.

وی با تاکید بر اینکه تخفیف در قیمت‌ها هیچ گونه ارتباطی با انتظار کاهش قیمت مشتریان بعد از توافق ندارد، تاکید می‌کند از آنجا که حجم عمده واردات در اواخر سال گذشته صورت گرفته است و در حال حاضر واردکنندگان با مازاد خودرو به دلیل کاهش تقاضا در بازار مواجهند، با در نظر گرفتن تسهیلات قیمتی قصد دارند به جذب مشتریان بپردازند. رئیس انجمن وارد‌کنندگان خودرو با تاکید بر اینکه در دو هفته اخیر به واسطه همین تسهیلات حجم تقاضا در بازار وارداتی‌ها افزایش پیدا کرده است، می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آتی نیز به واسطه این تسهیلات و روش‌های فروش تازه شاهد رونق بازار وارداتی‌ها باشیم.


بازگشت به قیمت‌های واقعی

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، تخفیف‌های داده شده از سوی برخی وارد‌کنندگان را دلیلی بر رویگردانی مشتریان از بازار خودرو نمی‌داند و تاکید می‌کند که رفتار وارد‌کنندگان در این مورد به این مساله برمی‌گردد که مشتریان بعد از توافق هسته‌ای انتظار کاهش قیمت را دارند و به همین دلیل به خرید خودرو نمی‌پردازند؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که واردکنندگان مجبورند از سود‌های خود صرف‌نظر کنند و تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه واردکنندگان قیمت محصولات خود را در گذشته بسیار بالا در نظر گرفتند، می‌گوید: بعد از تحریم‌ها به دلیل نوسانات شدید بازار خودروهای وارداتی با افزایش قیمت‌های بسیار زیاد روبه‌رو شد و حالا که مشتریان می‌دانند تحریم‌ها رفع و بازار آرام شده است انتظار قیمت منطقی از خودروهای وارداتی دارند.

در همین رابطه یکی از کارشناسان اقتصادی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: واردکنندگان خودرو به هیچ وجه حاضر نیستند با زیان به فروش محصولات خود بپردازند.

وی معتقد است که تخفیف ویژه در فروش نقدی خودروهای وارداتی به معنی آن است که آنها با سود کمتری خودروی خود را می‌فروشند تا با رسیدن به سال جدید میلادی در ماه‌های آینده با حجم عظیمی از خودروهای مدل قدیمی که روی دستشان مانده روبه‌رو نشوند.

وی می‌گوید: آنها در استراتژی جدید خود به روش‌های متنوع فروش روی آورده‌اند، به‌طوری‌که بخشی از خودروهای خود را به‌صورت اقساطی به فروش می‌رسانند؛ بنابراین آنها در این بخش بار دیگر سودهای بسیار زیادی را در نظر می‌گیرند.وی معتقد است که واردکنندگان خودرو در فروش محصولات خود به هیچ وجه حاضر نیستند، زیان دهند و این تخفیف‌ها مسلما به‌گونه‌ای تنظیم شده است که بتواند جوابگوی سود حداقلی آنها باشد.


تخفیف به دلیل حضور خودروسازان خارجی

به‌نظر می‌رسد توافق هسته‌ای نیز دلیل دیگری بر تغییر استراتژی واردکنندگان در فروش محصولات خود باشد. به عقیده برخی کار شناسان، قیمت خودروهای داخلی و خارجی تابعی از مسائل کلان سیاسی و اقتصادی کشور پس از توافق هسته‌ای است.

به اعتقاد آنها پس از توافق هسته‌ای چشم‌انداز بازار خودرو روشن شده است؛ به‌طوری‌که یکی از موضوعات مطرح شده حضور بیشتر خودروسازان خارجی در ایران برای همکاری مشترک است. موضوعی که موجب افزایش کیفیت و تنوع محصولات داخلی در کشور خواهد شد و بازار خودرو در ایران را رقابتی می‌کند. بنابر نظر آنها این موضوع باعث شده تا واردکنندگان خودرو به ارائه تخفیف‌های بالای 15 میلیون تومان بپردازند.

یکی از کارشناسان اقتصادی در این باره به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: خیز واردکنندگان برای فروش محصولاتشان با تخفیف‌های بسیار‌ به علت آن است که توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 باعث هموار شدن ورود خودروسازان خارجی به کشور شده است بنابراین ترس واردکنندگان از بازار آینده موجب این تخفیف‌های چند میلیونی شده است. وی با اشاره به اینکه این موضوع موجب افزایش نگرانی واردکنندگان خودرو شده است، عنوان می‌کند: وقتی قرار است که غول‌های خودروسازی دنیا، محصولات خود را در ایران تولید مشترک کنند مسلم است که قیمت این محصولات پایین‌تر می‌آید و مردم به خرید این خودروها روی می‌آورند و بازار وارداتی‌ها کساد می‌شود.

وی در ادامه توضیح می‌دهد: برهمین اساس شرکت‌های واردکننده به تخفیف محصولات خود پرداخته‌اند تا در حال حاضر محصولات خود را بفروشند و برای بازار آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند. وی معتقد است که واردکنندگان خودرو در بهترین زمان ممکن به تغییر استراتژی خود پرداخته‌اند تا از ضرر و زیان در آینده جلوگیری کنند.


تخفیف چینی‌ها

در میان شرکت‌هایی که به تخفیف خودروهای خود پرداخته‌اند خودروسازان چینی بیش از دیگر شرکت‌ها دیده می‌شوند به‌طوری‌که برخی از آنها محصولات خود را با 16 تا 26 میلیون تومان تخفیف به فروش می‌رسانند. تخفیف‌های نجومی که بسیاری علت آن را تغییر ذائقه مشتریان ایرانی بعد از توافق هسته‌ای می‌دانند.

این موضوع در حالی است که همواره نسبت به حضور خودروهای چینی در ایران نقدهای متعددی صورت گرفته است. بنا به گفته کارشناسان خودروهای چینی نتوانستند نیاز کیفی محصولات خود را منطبق با نیاز مصرف‌کننده ایرانی همسو کنند. با این حال در شرایط تشدید تحریم‌‌ها علیه ایران و در نبود خودروسازان معتبر جهانی، خودروهای چینی با اقبال برخی از مشتریان ایرانی مواجه شدند، اما حالا با تحقق توافق هسته‌ای به‌نظر می‌رسد که واردکنندگان و مدیران صنعت خودروسازی چین که در ایران حضور دارند، متوجه شده‌اند که حضور در بازار ایران همانند گذشته آسان نیست. به‌همین دلیل چینی‌ها به تخفیف‌های بی‌سابقه برای فروش بیشتر محصولات خود روی آورده‌اند تا بتوانند مصرف‌کننده ایرانی را راغب به خرید کنند.

یک کارشناس اقتصادی نیز معتقد است که در مدت زمانی که خودروهای داخلی به دلیل تحریم‌ها، ضعف‌های فنی و عملکردی بسیاری داشتند و طراحی آنها نیز به روز نبود و از سوی دیگر خودروهای وارداتی برای مشتری ایرانی بسیار گران بود، اقبال به خودروهای چینی افزایش پیدا کرد، اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد در آینده نزدیک بازار خودرو ایران بار دیگر به سال‌های پیش از تحریم بازمی‌گردد.

وی معتقد است که خودروهای چینی شانسی در برابر خودروهای اروپایی ندارند. چون آینده بازار خودرو در ایران نشان‌دهنده رقابت شدید میان خودروسازان بزرگ اروپایی و حتی آمریکایی است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رضا: 1394/5/1309:28:59،
417
101
سراتو 2015 نیو فیس ++++++
النترا 2015 فول آپشن _ _ _ _ _

ممنون میشم دوستان نظر بدن
میلاد: 1394/5/1309:33:27،
133
36
شک نکن سراتو بهتر هست
علی: 1394/5/1309:35:07،
115
27
منو داداشم هر کدام یکیشو داریم .خدای سراتو با النترا خیلی فرق داره حتی سراتو بهتر از اپتیماست شما فقط قدرت موتور را مقایسه کنید ...
کوکی(مزدا): 1394/5/1309:37:13،
70
52

خدا آخر عاقبت همه رو به خیر کنه.....
تو یه اتوبوسی نشستیم که همش رانندش چپ و راست میره.....
کی بریم ته دره خدا میدونه....
توهم: 1394/5/1309:43:05،
68
116
اولا که تخفیف جیلی شاسی بلند برای اینه که مدلش 2014 هست و شرکت از این خودرو زیاد داره در صورتی که اصلا این خودرو فروش نداره و همینطور داره خاک میخوره
دوم اینکه تخفیف سوناتا lf به این دلیله که قیمت این خودرو در بازار های جهانی 500 دلار کمتر سوناتا yf 2014 است در صورتی که در ایران قیمتش الکی بالا بود و استقبال کمی هم ازش شد در عوض yf تو بازار بسیار پر فروش هستش.
سوم اینکه به هیچ عنوان انتظار ارزانی را نداشته باشید چون قبلا خودرو ها با دلار 2650 وارد میشد و الان با دلار 3000 تومانی.
ارزانترین خودرو فولکس واگن مدل up هستش که در سطح ماتیز و با قدرت 60 اسب بخار با قیمت 55 میلیون وارد بازار میشه
پس فکر نکنید خودرو های قویتر زیر 120 میلیون قیمت بخورند (نمونش تیگوان)
بعدش هم احتمالا تعرفه واردات برای جلوگیری از ورشکستگی خودروسازان داخلی افزایش میابد.
وحید پاشا: 1394/5/1309:44:28،
65
47
سراتو بهتره ولی...
اخوی ی 20 میلیونم بذار روش اسپورتیچ 2014 بخری مهشره
ابراهيميان : 1394/5/1309:47:53،
53
185
آزرا 2011 ++++
اپتيما 2014 -----
وحید: 1394/5/1309:48:54،
68
20
یک زمانی بعضی از افراد تبلیغ کوراندو را میکردند. کجان الان!!
مهندس: 1394/5/1309:55:47،
71
17
تو متن نوشته خودروهای چینی با تخفیف 16 تا 26 میلیونی خودروها را عرضه می کنند.!!! خودروی چینی از اول قیمتش مشخص بوده وقتی میاد اینور هر ماشینی حدوده 30 میلیون تومن هزینه جیبه آقایون باید بره رو ماشین ، این ملته ساده هم بخرنن
عطا: 1394/5/1309:56:08،
71
16
اون موقع که به راحتی قیمت خودروها چند برابر شد کسی دلش به حال مردم نسوخته بود ولی الان میان میگن واردکنندها دارن خودروهای خودشونو ارزان میفروشن،یادمه میخواستم سوناتا yf بگیرم 61 میلیون...
zlt: 1394/5/1311:01:01،
24
109
ام جی 6 2015 نیو فیس از هر نظر انتخاب بهتریه نسبت به النترا و سراتو
رضـا: 1394/5/1312:03:50،
30
19
خودرو های وارداتی چون سود بالایی داشته و دارن حالا حالا ها جا برای افت بیش ازین دارن و فقط کافیه وارد کنندگان محترم یکم بیشتر از سود های هنگفت خودشون چشم پوشی کنن تا بلکه ماشیناشون رو بتونن بفروشن !
گرچه اعتقاد دارم خودروی وارداتی مخصوص بالای 100 تومن برای گروه خریدار هدف با یکم اینور اونور کردن قیمت براحتی فروش میره !
اون واسه زیر 100 تومن و مخصوصا زیر 50 تومنه که شکر خدا در حال حاضر تو انحصار وطنی های قلابی و کشور "دوست و برادر" هست !
شهر خيام: 1394/5/1315:54:29،
31
20
اقاي توهم
توهم زدي اساسي ، وقتي هيچكس ماشين نميخره شما مجبور ميشي خيلي ارزون تر از اينا بدي ، حتي امكان داره به ي جاي برسي كه فقط حاضر باشي پول خودتي ورداري و از بازار فرار كني
فقط كافيه اين وارداتي ها يك سال ديگه رو دست صاحباشون خاك بخورن ، اونوقت ببين چجوري به چه كنم چه كنم بيوفتن
خسته: 1394/5/1309:31:04،
117
29
همه میدونن قیمت واقعی خودروهای وارداتی حدود 1/3 قیمتی هست که الان گمرگ میکشه روش. پس این 1 میلیونها اصلا ارزونی حساب نمیشه!
وقتی سانتافه شد 60 میلیون ( قیمت واقعی در بازارهای جهانی ) اونوقت میتونید بگید ارزونی !!!
توهم: 1394/5/1309:45:49،
63
30
بنده خدا
سانتافه فول 28 هزار دلاری با دلار 3 تومانی میشه 84 میلیون
بقیه هزینه هم شامل پلاک و مالیات و اسقاط و ... : 30 میلیون
تعرفه هم که به قول شما صفر بشه که نمیشه
84+30=114 میلیون در رویایی ترین حالت با سود صفر !!!
امین: 1394/5/1310:48:42،
52
32
عزیزم تو واقعا توهم زدی قیمت فول توسان 30000 دلار هست اونوقت سانتافه 28000 دوما هزینه گمرک این ماشین 60 میلیون هست 13 میلیون هزینه شماره گزاری و 16 م هزینه خودرو فرسوده حدود 3 م هم هزینه های جانبی داره حالا جمع کن میبینی 100 م فقط هزینه واردات این ماشین هست.
عامل اصلی گرونی ماشیهای وارداتی دولته عزیزم
قرصاتو سعی کن بخوری
درسته دوست عزیز: 1394/5/1310:51:49،
32
19
البته سانتافه فول و مدل گرانتر هم وجود دارد که 34 هزار دلار است.
پاسخ به امین و توهم: 1394/5/1317:43:09،
31
15
شما دو تا احیانا کارمند گمرک نیستید ؟!!!
خوبه همه میدونن رو هر ماشینی 4 برابر قیمتشو میخورید!
هم اشنا: 1394/5/1309:31:15،
80
15
وقتی 30 میلیون میره بالا ، پنج میلیون میاد هورررررا نداره...
ارش: 1394/5/1309:31:36،
138
31
اندكي صبر سحر نزديك است. تحريم تحريم فقط تحريم
علی: 1394/5/1309:56:23،
28
79
همه که نمیتونن مثل شما پای پیاده گز کنند!
amir: 1394/5/1309:39:21،
49
18
الان دقیقا این افت قیمتی که هی میگن روی کدوم ماشینی هست که افراد متوسط جامعه بتونن بخرن؟! والا ما که افت قیمتی ندیدم اگرم بوده ماشین های 400 500 میلیونی افت داشته نه ماشین 40/50 تومنی!
بعدش الان هی ماشین میگن چینی ها افت داشته والا بلا نداشتن! تنها جیلی بوده اونم مدل های 2014 هست که توی انبار هاشون مونده الکی یه تخفیف 26 تومنی زدن مردم برن بخرن... چند ماه دیگه که مدل های 2016 وارد شد باز دوباره قیمت ها افزایش پیدا میکنن...حالا ببین کی گفتم...
استاد: 1394/5/1312:58:22،
38
21
النترا 125 بوده الن 108 ، اسپورتیج 162 بوده الن 142 بقیشون همینطور پس نگو افت نبوده و نیست اگه داری بفروش ک اول سقوطیم
amir: 1394/5/1313:48:05،
34
14
دوست گرامی تمامی ماشین ها در این وقت از سال میلادی افت قیمت دارن ! چون قراره مدل های جدید بیاد به بازار... در ضمن بنده اصلا ماشینی ندارم شما نگران نباش
علی: 1394/5/1309:39:58،
47
20
همینجور پیش بره مثلا بنز میشه 30میلیون
ایرانخودرو هم آگهی میده پژو پارس سال36میلیون پیش فروش میشه!!!
رامین: 1394/5/1309:40:26،
60
18
قیمت خودروهای وارداتی به قیمت واقعی برسه خودروهای داخلی مرگ مغزی میشه
داریوش: 1394/5/1309:46:01،
57
25
آقا رضا من خودم خیلی در مورد النترا و سراتو تحقیق کردم.
سراتو ماشین اسپورت با حجم موتور دوهزار سی سی و فوا اپشن است
النترا هم با حجم موتور 1800 سی سی و اونم فول اپشنه اما از کیا سراتو اپشناش کمتره.
النترا از کیا نرمتره و به درد خانواده میخوره.
راستش من یزد هستم و تو یزد نمایندگی میتسوبیشی نبود و میخاستم النترا بگیرم( چون بازار فروشش بهتر از کیا سراتو است) تا اینکه دیدم میخان نمایندگی میتسوبیشی هم تو یزد بزنن بنابراین صبر کردم تا نمایندگی میتسوبیشی یزد افتتاح بشه برم میتسوبیشی لنسر تیپ چهار فول بخرم.
تو سایت خودرو مقایسه کن و ببین نسبت به پولی که قراره بدی ژاپن بخر نه کره ای.
من باشم یا میتسوبیشی میخرم یا تویوتا کرولا فول
.: 1394/5/1311:27:20،
38
18
كرولا عاليه ولي ميتسو صاحب اول و آخرش خودتي درسته ژاپني ولي عين تويوتا نتونسته خودشو توي دل مردم جاكنه و خداوكيلي كيفيت تويوتا رو هم نداره خدماتش هم از تويوتا ضعيف تره .
سلام : 1394/5/1311:57:03،
37
18
دوره اوج میتسوبیشی تموم شده دیگه
قیمت بالا
قیافه معمولی
کیفیت پایین تر از حد انتظار
امکانات کم
خدمات پس از فروش افتضاح
بازار بی مشتری
البته اگر آرین موتور قیمت هارا 30% کاهش بده میشه روش حساب کرد
....
به نظر من النترا یا سراتو گزینه های به مراتب بهتری از لنسر و ... است
حق: 1394/5/1309:47:39،
38
18
أنشالله اقلام ضرورى مردم بياد پايين
جواب رضا: 1394/5/1309:47:41،
36
21
بین النترا و کیا جفتشون خوبن و تو یه رنج قیمت هستن.
اما فروش النترا راحتتره کیا است.

اما کیا فولتر و با حجم موتور بیشتره.

صبر کنید: 1394/5/1309:49:50،
47
24
دوستانی که برای مصرف خودشون میخان ماشین بخرن صبر کنید حداقل شش ماهه دیگه صبر کنید. مدل 2016 که بیاد مدلای 2015 بازم افت قیمت پیدا میکنه.
امیر: 1394/5/1310:13:14،
63
24
میگم بعد شش ماه هم یکسال دیگه صبر کن مدل 2017 بیاد تا 2016 ارزون بگیری خخخخخخخخخخخ
حقگو: 1394/5/1309:54:11،
28
21
من نمیدونم چی اومده پایین اینقدر به دروغ به همه تلقین میکنید که اومده پایین!!!ماشین 2014 چینی آشغال که کسی نمیخره،26 میلیون تخفیف براش زیاده وقتی هنوز هم کلی گرون میفروشند؟؟؟؟
هروقت سانتافه شد100 میلیون اونوقت میگم ارزون شده و در سراشیبی سقوطه نه حالا که 190 هست!!!
حسام: 1394/5/1310:00:27،
34
14
هی میگن سراشیبی قیمت. اون تخفیفات به خاطر اینه که ماشینی ها یکی دو مدل پایین تره. و الا مدل سال رو بدون هیچ تخفیفی میفروشن.
علی: 1394/5/1310:03:39،
38
13
آقایون واردکننده خودرو, مردم چیز زیادی نمیخوان فقط میخوایم که قیمت خودرو تو این مملکت با کشورهای همسایه یکی بشه, اگه این غیرممکنه مشکل از مردم مصرف کننده نیست, قطعا مشکل از شماهاست , هروقت تصمیم گرفتید که ماشین رو به قیمت درست و با خدمات درست بدید دست مشتری, مطمین باشید مردم هم پولی که با زحمت پس انداز کردند میدن به شما و ماشین جدید میخرن, چرا ما معامله برد-برد رو هیچوقت رعایت نمیکنیم
کوکی(مزدا): 1394/5/1310:06:03،
20
44
واقعا ام وی ام 315 از مزدا 2015 هم بهتره
Kamran.qamgosar: 1394/5/1310:06:13،
42
17
کاش راهی رو که مردم خواسته یا ناخواسته شروع کردند یعنی تحریم خودروهای دمده تا آخرش پاش بمونن و پشت همدیگه رو خالی نکنن بلکه بشه یکبار و برای همیشه از شر و گرفتاری این مافیای لعنتی خلاص بشیم.پس اتحاد رمز ما میتوانیم هست.با تشکر.
رحمان: 1394/5/1310:06:19،
24
13
پژو پارس
دنا
ال 90

دوستان لطفا راهنمایی کنند
Ali: 1394/5/1310:34:34،
29
54
هیچ کدوم :-)

لیفان 620 به همشون سره
جو گیر حرف مردم عوام هم نباش !
محمد: 1394/5/1311:13:01،
38
15
آفرین علی آقا

مردم ما فقط جو گیرن ! گل گفتی ...
یکی گفته ال 90 ماشین خوبیه، حالا اگه جلوشون فیات پاسات هم بذاری میگن نه فقط ال 90!
آقا جون من قبول ال 90 ماشین خوب ولی با 25-30 تومن نه 42 تومن !
امکانات ال 90 با پراید برابری میکنه !

همین یاد گرفتن بگن ال 90 - ال 90 ! همین مردم جو گیر باعث شدن قیمت این ماشین تو بازار انقد الکی افزایش پیدا کنه

قرار بود این ماشین جایگزین پراید بشه ! حالا ببین شده اسطوره ی ماشینای داخلی :-)

همون آشغال چینی به قول عوام بی سواد جامعه، ارزش خریدش نسبت به پولی که داری میدی خیلی بهتر از پژو و رنوی چینیه !!

جفتشونم چینیه الکی برند فرانسوی ...
حسن تاج : 1394/5/1311:59:47،
20
22
واقعا آفرین ، اقا اصلا گوش نکن به حرف مردم که هی میگن ماشین چینی اشغال چینی این حرفا مال اون موقع ها بود که تااااازه میخواستن پا بگیرن و مردم شک داشتن که یه وقت چینیه بد نباشه اما الان دیگه این حرفا نیست حداقل برندای معروفشون جواب خودشونو پس دادن والا تو خود فامیل ما کلی ماشین چینی دارن همشونم راضی هستن و هیییییچ مشکلی ندارن ، خلاصه 620 سگش شرف داره به همشون
علی: 1394/5/1313:16:43،
32
19
دوست عزیز شک نکن اونایی که از چینی طرفداری میکنن یا دلالشن یا رو دستشون مونده یا از تخفیفها کلی سوختن !!
دیروز رادیو از قول صنف نمایشگاه دارا میگفت که ماشینهای چینی بسیار ارزون شدن و خریدار ندارن ، بازار دست 2 هم ضعیفه چون طقعه و خدمات پس از فروش صفر هستش !!
این ماشینها حتی با کیفیت پایین تر از خود چین دارن میان تو بازار ما !!
اون دوستی که میگه آپشن ال90 با پراید برابری میکنه و قیمتی ارزش نداره و ... ، شما برو گاری بخر ارزشش نسبت به بنز و بی ام و کروک حیلی بیشتره
جفتشون روباز ، مصرف گاری هم صفره ه از همه مهمتر قیمتش هم خیلی ارزونه ، همون گاری و بخر !!!

ماشین قیمتش مگه فقط ه آپشنشه که آپشن داشت گرون باشه نداشت ارزون ؟! خنده دار !!! شما با سوادم هستیا و بقیه هم بی سواد !!!

برادر دلال ماشین چینیات و نگهدار ، احتکار کننده که فک میکرده تحریم بدتر میشه و خون مردم و تو شیشه میکنی و ...
مهدی: 1394/5/1313:36:02،
25
14
محمد جون ، فیات پاسات!!!!!!!!!!!!!!!!
مجید پاسات مربوط به فولکس واگنه نه فیات. چقدر کارشناسداریم
14: 1394/5/1315:12:06،
26
13
کلا همشون یه جورن ولی دنا امکاناتش بیشتره ال 90 هم که اصلا هیچی نداره پارس هم فقط قیافش مونده و از نظر کیفیت افتضاح شده.
پیشنهاد: 1394/5/1310:07:58،
21
19
باسلام"آقایان واردکننده خواهشمندم از مشاوران مجرب اقتصادی بهره بگیرند وبادرنظر گرفتن شرایط بازارهمیشه سودهای 120درصدی نیست"گاهی بایستسی بادرنظر گرفتن تعهدات داده شده به کارخانه سازنده وتخفیفات خاصی که بارعایت فروش بالا دریافت میکنندوبادرنظرگرفتن اینکه چه درصدی ازبازارراخواهانندازخیر سودهای کذاوکذابگذرند(گهی پشت به زین"گهی زین به پشت)
آفرودر حرفه ای: 1394/5/1310:11:02،
21
18
در مورد اکثر وارداتی ها بیشتر کاهش قبل از توافق به خاطر رکود بازار و واردات بالا قبل از عید به وجود اومده و حالا با نزدیک شدن پاییز و اومدن مدل های جدید 2016 ادامه دار شده. در مورد جیلی که بیشترین تخفیف رو داشته به نسبت قیمتش دلیل اصلی باز شدن نمایندگی امارات این برند و فروش با قیمتهای بسیار پایین در حد سمند برای ای سی سون و ایکس سون بوده که تازه هنوز به قیمت روز اول افتتاحش تو ایران نرسیده(البته اون موقع فقط دنده ای داشتن).
جدا از این دردو مورد قیمت دلار و تعرفه بعد از توافق تغییری به وجود نیومده و نمی شه گفت مدل های 2016 که بیان به نسبت 2015 های سال قبل تغییر قیمت محسوسی داشته باشن مگر دلار یا تعرفه پایین بیاد
تاب تاب: 1394/5/1310:13:04،
22
42
کره ای ب طور کل یعنی بی کیفیت سعی کنید تویوتا بخرید البته نه یاریس و کرولا کمری و اریون

رضا: 1394/5/1312:57:24،
30
14
برو بابا دلت خوشه ما پول پراید نداریم تو اومدی از کیفیت کره میگی .نشستس تو خونه زیره کولر دستت تو جیب اقاته هی این بده اون خوبه در اوردی .برو یه روز سره کار ببینم میتونی یه وعده غذا بزاری سره سفرتون .
انتظار: 1394/5/1310:21:18،
37
26
دوستان همچنان به تحریم خرید خودرو ادامه بدهید باورکنید بهترین راه فعلی برخورد بااین زالوصفتان واردکننده وتولیدات داخلی هستش به این موضوع شک نکنید که برد باما مصرف کننده گان هستش
بی هدف : 1394/5/1310:25:28،
32
14
دوستان سزای گرانفروش نخریدن است . شما که سال رو صبر کردین ماه رو هم صبر کنید ، بگذارید تحریم ها بصورت قانونی لغو بشه اونوقت اقدام به خرید کنید یعنی حدوداً سه چهار ماه دیگه
بامید ایرانی سرافراز و سربلند
جاسم: 1394/5/1310:29:26،
30
15
ماشین ایرانی تحریم
m-power: 1394/5/1310:59:58،
32
18
حتی اگر تعرفه واردات خودرو رو هم بردارند چون پول ملیمون بی ارزش شده خیلی از مردم نمی تونند خودرو های وارداتی بخرند،مگر اینکه قیمت دلار رو بیارن پایین که با وجود شخصی مثل آقای سیف بعید به نظر میرسه.
یاحق: 1394/5/1312:02:11،
20
14
این نگاه سطحی است ربطی به سیف ندارد .ساختار اقتصادی نادرست و نیاز دولت به فروش ارز و درآمد های گمرکی برای تامین کسری عظیم بودجه باعث همه نابسامانی ها است .
اینکه یک نفر بازی گر نرخ ارز باشد درست نیست .
hp: 1394/5/1311:13:56،
25
10
اگه قرار باشه سراتو مونتاژو که 70 میندارن به مردم بشه 50 یا 60 دیگه کسی 50 تومن برا پرشیا یا دنا نمیده که.سودشون از الان به بعده
یاهو: 1394/5/1311:18:01،
26
11
همه می دانند که عامل گرانی خودرو دو چیز است یکی تعرفه های گمرکی که خیلی بالا است و دوم انحصارات . در هردو
مورد دولت و وزارت صنایع مقصرند واین روند هرگز تغییر نمی کند
چون به منافع دولت و انحصار طلبان لطمه می زند.
شاهین: 1394/5/1311:28:13،
25
16
فقط از یه چیز تعجب میکنم تمام خودروهای غربی که قرار شده بیاد تا الان قیمت زیر 70 تومن نداشته

به نظر شما مرسدس بنز یا بی ام و برای ما خودروی در حد 21 تومن میزنه مردم جای پراید بخرند >؟

مگان: 1394/5/1311:33:20،
30
19
هاهاااا جيلى ٢٦ تومن تخفيف گزاشته بازم كسى نميخره جيلى ٢٠ ميليون بشه شايد بخره كسى از بس خزو بى كلاس
آرش: 1394/5/1311:48:29،
22
33
بدجوری به مشکل خوردم. واقعن مردم ما متوهم هستند. دو تا برلیانس 330 و سه تا هم بسترن رو دستم مونده. باور کنید چند میلیون هم تخفیف میدم. یه سمند EF7 هم دارم که 29 میلیون هم مشتری نداره. مردم خیال می کنند چند ماه دیگه قرار بنز و فولکس واگن رو به قیمت سمند بخرند. بخواهیم نخواهیم بازار ما متعلق به چینی هاست. انصافن هم خودروهای کم مصرف، کم استهلاک و پرشتابی تولید می کنند که دست کم تا سه سال نیاز به تعمیرگاه و قطعه ندارند. خودروهای گران قیمت اروپایی در بازار محدود ایران هیچ جایگاهی ندارند و این امر به عینه در ماههای پیش رو ثابت میشه.
مزدک: 1394/5/1312:37:11،
20
13
این بلایی که باید زود تر سر قیمت خودرو میومد...
قیمت ها وقتی واقعی نباشند و حبابی تعیین بشوند... نتیجه می شود وضعیت موجود...
ولی ضرر اصلی رو ملت می کنند... چون تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو سودهاشون رو بردند... بیچاره مردمی که گرون خریدند....
البته دو سه سال پیش که خیلی ارزون خریدند و خیلی گرون فروختند رو هم به یاد بیارین...
قیمت خودرو باید جهانی بشه با توجه به برنامه حذف یارانه و اقدامات پیش روی دولت و آزاد شدن قیمت بنزین... قیمت خودرو باید به قیمت جهانی و واقعی ایش نزدیک بشه...
مردم نباید بخرند و از ماشین دست دوم استفاده کنند...
اندکی صبر صحر نزدیک است...
mohammaddehghani: 1394/5/1313:33:54،
28
16
دوستان عزیز و هموطن خودرو نخریم تا ارزان شود
شرکت های خودروسازی به حقوق ما احترام نمیگذارند
با نخریدن قطعا ارزان میشود
کوکی(مزدا): 1394/5/1313:36:03،
31
28
لیفان 620 +++++++
پراید 132 بهینه - - - - - - -
وحيد يوسفي: 1394/5/1314:37:27،
25
19
فقط در يك صورت ميخريم.
به صورت رايگان بديد به ما.
سند دست اول به ناممون بزنيد و بيمه و گارانتي هم رايگان باشه.
در غير اين صورت خير.
نميخريم.
پول داريم ولي نميخريم.
امین: 1394/5/1320:56:06،
23
12
سوناتا 2008+++++


ماکسیما88-------
ابراهیمی : 1394/5/1518:18:51،
21
8
دوستان سلام لطفا درمورد خودرو جک اس فایو اگه اطلاعاتی درخصوص قیمت وکیفیت دارید راهنمای کنید ضمنا قصدخریددارم صبرکنم یا نه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل