کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

6 کارخانه بزرگ سیمان تعطیل کردند + اسامی


کد خبر : ۱۴۲۴۱سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱:۴۲۵۱۲۳ بازدید

6 کارخانه تولید سیمان به‌دلیل کمبود نقدینگی و هزینه‌های بالای تولید کوره‌های خود را خاموش کردند.

رکود ساخت و ساز و کاهش بودجه‌های عمرانی باعث شده تا کارخانجات سیمان با کمبود تقاضا در بازار مواجه شوند و حتی به مرز تعطیلی برسند. در این شرایط واحدها برای جبران هزینه‌های خود حجم تولید خود را کاهش داده‌اند.

فعالان حوزه سیمان، بازار خرید و فروش را خراب می‌دانند و حتی کاهش بازارهای صادراتی را عاملی بر انباشت تولیدات خود در انبارها عنوان می‌کنند. در این اوضاع هر واحدی که امکان فعالیت نداشته باشد چاره‌ای جز تعطیلی ندارد.

غلام‌زاده مدیر عامل سیمان لامرد در همین ارتباط به تسنیم گفته است: امروز هزینه‌های تولید برای کارخانجات افزایش یافته و حتی برخی محصولات خود را با تخفیف به مشتریان می‌فروشند به‌نحوی که اگر موضوع قیمت سیمان تعیین تکلیف نشود در آینده شاهد تعطیلی تعدادی از کارخانجات سیمان خواهیم بود.

البته پورقاضی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران هم دیروز اعلام کرده: تولیدات کارخانجات سیمان از 3 تا 6 ماه در انبارها مانده است و حتی از مجموع 91 واحد تولیدی سیمان 21 واحد تعطیل شده است که ما امیدواریم دولت اقدام جدی را برای رفع رکود در اقتصاد کشور انجام دهد.

در همین زمینه خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که کارخانجات سیمان اردبیل، سیمان تهران، سیمان ارومیه، سیمان مازندران، سیمان شرق و سیمان پیوند گلستان به‌دلیل کمبود نقدینگی و هزینه های بالای تولید کوره‌های خود را خاموش کرده و کلینکری تولید نمی‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها