کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خداحافظی خودروسازان چینی از بازار ایران

کدخبر:۱۴۲۳دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲:۵۵۱۱۰۶۱ بازدید

دعوت از خودروسازان بزرگ دنیا، حالا دیگر جدی شده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نهم آذر ماه امسال، بزرگان صنعت خودرو میهمان ایران خواهند شد، تا مقدمات آشتی آنها فراهم شود و در عوض بعضی‌ها روانه کشورشان شوند.
خداحافظی خودروسازان چینی از بازار ایران

دو سه هفته پیش بود که وزیر «صنعت، معدن و تجارت» خواستار حضور و بازگشت دوباره خودروسازان بزرگ دنیا به ایران شد و اوایل هفته نیز خبر رسید که قرار است از آنها به صورت رسمی دعوت به عمل بیاید. 
حالا نیز به گفته منابع آگاه، کارهای مربوط به دعوت از خودروسازان خارجی نهایی شده و فعالان صنعت خودرو امیدوارند مذاکرات عنقریب ایران و غرب بر سر مسائل هسته‌ای، نتایج مثبتی در پی داشته باشد و حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران را محتمل تر کند. فردا و پس فردا شهر ژنو در حالی میزبان نمایندگان ایران و گروه 1+5 خواهد بود که قرار است طی مذاکراتی فشرده و متفاوت از قبل، پرونده هسته‌ای کشور مورد بررسی قرار بگیرد؛ پرونده‌ای که اگر بسته شود، به لغو تدریجی تحریم‌ها علیه ایران می‌انجامد و بخش‌های اقتصادی کشور از جمله «خودروسازی» متاثر از اثرات مثبت آن خواهند شد. فضای سیاسی مثبتی که طی به خصوص یک ماه اخیر بین ایران و غرب به وجود آمده، همه را امیدوار کرده که با تعیین تکلیف نهایی پرونده هسته‌ای، تحریم‌ها یکی یکی حذف و اقتصاد ایران نفسی تازه کند. در این بین اما خودروسازان ایرانی یک گام جلوتر رفته و به اصطلاح می‌خواهند تا تنور داغ است، نان را بچسبانند و با استفاده از بهبود روابط سیاسی ایران و غرب به خصوص آمریکا، خودروسازان بزرگ دنیا را به جاده مخصوص بکشانند.

آن طور که منابع آگاه عنوان کردند، قرار است طی همایشی که نهم آذر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، از بزرگان صنعت خودرو دنیا دعوت به عمل بیاید و دعوت نامه‌های موردنظر نیز به زودی به دست مدعوین خواهد رسید. ظاهرا خودروسازانی که قرار است به ایران دعوت شوند نیز مشخص شده‌اند و در میان آنها نام غول‌هایی چون جنرال موتورز و فورد از آمریکا، فولکس واگن و بنز از آلمان، فیات از ایتالیا و دو قلوهای فرانسوی (رنو و پژوسیتروئن) به چشم می‌آید. هرچند از قدیم گفته‌اند «سنگ بزرگ علامت نزدن است» و بعید به نظر می‌رسد تمامی این بزرگان نهم آذر ماه در ایران جمع شوند، اما با توجه به فضای سیاسی مثبت فعلی، کارشناسان امیدوارند راه برای ورود خودروسازان بزرگ دنیا به جاده مخصوص هموار شود. به گفته آنها، حتی اگر مذاکرات ژنو طی فردا و پس فردا به نتیجه دلخواه طرفین نرسد، باز هم همایش آذر ماه را خطر خاصی تهدید نخواهد کرد، زیرا ایران و 1+5 قطعا تاریخی جدید را برای مذاکرات تعیین مي‌كنند و این گونه نیست که طرفین رفتار گذشته خود را تکرار کنند. البته فقط خودروسازان معتبر دنیا نیستند که به همایش نهم آذر دعوت خواهند شد، بلکه قطعه‌سازان مشهور جهان نیز در لیست مدعوین قرار دارند و در این بین می‌توان به شرکت‌هایی چون ولئو فرانسه و بوش آلمان اشاره کرد. گویا قطعه‌سازان نیز تمایل زیادی برای حضور دوباره در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه دارند، اما آنچه مانع این کار شده، تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه خودروسازی ایران است. این تحریم که اوایل تابستان سال جاري به اجرا درآمد، هرگونه تجارت خارجی بین قطعه‌سازان و خودروسازان خارجی با صنعت خودرو ایران را ممنوع کرده است. بر این اساس، هر شرکتی که تحریم موردنظر را نادیده بگیرد، با مجازات شدید دولت ایالات‌متحده روبه‌رو خواهد شد. حالا ایرانی‌ها انتظار دارند مقامات آمریکایی حسن نیت خود را برای حل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای ایران نشان داده و با برداشتن تحریم‌ها علیه صنعت خودرو، به نوعی اعتمادسازی لازم را انجام دهند. به گفته کارشناسان، لغو تحریم صنعت خودروي ایران از سوی آمریکا، سبب می‌شود خودروسازان بزرگ دنیا انگیزه زیادی برای حضور در بازار ایران پیدا کرده و بدون ترس از مجازات توسط ایالات‌متحده، وارد یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه شوند. 

طی دو سال گذشته تقریبا تمام خودروسازان بزرگی که در ایران فعالیت داشتند، راهی کشورشان شدند و بعدها مشخص شد رفتن‌شان از ته دل نبوده و به اجبار تحریم‌ها دل از جاده مخصوص کنده‌اند. در واقع آنها نیز حالا امیدوارند راهی برای بازگشت به ایران پیدا شود و این راه خوشبختانه یا بدبختانه از آمریکا می‌گذرد. 
با این حال، فعالان صنعت خودروي ایران گام اول را برای آشتی با بزرگان صنعت خودروي دنیا برداشته‌اند و می‌خواهند با دعوت از آنها، راه را برای حضورشان در جاده مخصوص هموار کنند. اگرچه مشخص نیست متن دعوت نامه‌های ارسالی چیست، اما گفته می‌شود در آنها به ظرفیت تولید بیش از دو میلیون دستگاهی صنعت خودروی ایران اشاره و تاکید شده که هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت بسیار سودمند خواهد بود. در این دعو‌تنامه‌ها همچنین پیش‌بینی شده که تحریم صنعت خودروی ایران در ماه‌های آینده برداشته می‌شود و در این صورت، این صنعت به محل سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر خارجی با سودآوری بالا تبدیل خواهد شد. 

چینی‌ها می‌روند؟ 

 کارشناسان اما بر این باورند که حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران، از جنبه بازار، به نفع طرفین است. در حال حاضر چینی‌ها بخش قابل‌توجهی از بازار خودروي ایران به خصوص بازار قطعات و لوازم یدکی را در اختیار گرفته‌اند و ظاهرا  نه مردم و نه فعالان صنعت خودرو و نه بسیاری از مسوولان، از این هجوم چینی رضایت ندارند. البته با توجه به اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران به خصوص ضد صنعت خودرو، چاره‌ای جز روی آوردن ایرانی‌ها به چینی‌ها نبود و چشم‌بادامی‌ها نیز تا جایی که شد، از این فرصت استفاده کردند. حالا اما صدای پای جنرال موتورز و فولکس واگن و فیات می‌آید و با وجود آنها (البته اگر ميهمانی ایران را بپذیرند) به نوعي چینی‌ها دیگر جایی در خودروسازی ایران نخواهند داشت و باید راهی کشورشان شوند. صنعت و بازار خودروي ایران آنقدر ظرفیت‌های بزرگی دارد که خودروسازان بزرگ دنیا را جذب خود کند، چه آنکه شرکتی مثل رنو با درک این موضوع، اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کرد و حتی تبدیل ایران به پایگاه صادراتی خود در خاورمیانه را نیز در برنامه‌هایش قرار داد. با این شرایط، قطعا حضور امثال جنرال موتورز و فیات و فولکس واگن، هم به نفع ایرانی‌ها تمام می‌شود و هم نفع خود این شرکت‌ها را در پی خواهد داشت. به عبارت بهتر، خودروسازان خارجی می‌توانند با حضور خود در ایران از ظرفیت‌های صنعت و بازار کشور سود ببرند و خودروسازی ایران نیز در کنار بزرگان، رشد کند و جهانی شود. 

در حال حاضر «چین» بزرگ‌ترین بازار خودروي دنیا به شمار می‌رود؛ اما تقریبا اشباع شده و حالا «ایران» می‌تواند در اشلی کوچکتر جای چين را بگیرد و میزبان بزرگان صنعت خودروي دنیا شود. با توجه به بازار بکر خودرو و ظرفیت تولید بالای خودروسازی ایران، شرکت‌های خارجی می‌توانند مسیر سرمایه‌گذاری‌های خود را از چین به ایران تغییر دهند و تجارتی پرسود را تجربه کنند. قطعا از این ماجرا، خودروسازی ایران و ایرانی‌ها نیز سود خواهند برد، چه آنکه آمدن امثال جنرال موتورز و فولکس به جاده مخصوص، به معنای ارتقای فناوری و رشد تکنولوژیکی صنعت خودروي ایران خواهد شد. با این شرایط قطعا ایرانی‌ها خاطرشان جمع می‌شود که صنعت و بازار خودروي خود را به دست بزرگانی مطمئن سپرده‌اند. 

تحریم؛ مانع بزرگ 

اما با فرض اینکه خودروسازان بزرگ دنیا دعوت ایران را بپذیرند و میهمان همایش نهم آذر ماه شوند، پرسش اینجا است که روند مذاکرات طرفین به چه شکل خواهد بود و تا رسیدن به نتایج مطلوب، چقدر طول می‌کشد؟ 
آنچه را که کارشناسان پاشنه آشیل مذاکرات احتمالی می‌دانند، تحریم‌های بین‌المللی علیه خودروسازی ایران است، چه آنکه تا این تحریم‌ها لغو نشوند، نمی‌توان به آشتی خودروسازی ایران و دنیا امیدوار بود. به اعتقاد کارشناسان، کلید قفل تحریم‌ها علیه صنعت خودرو ایران، در دست آمریکایی‌ها است و اگر آنها قدم پیش بگذارند و بابت لغو تحریم، به اصطلاح چراغ سبز نشان دهند، اروپایی‌ها و آسیایی‌ها نیز پشت سر رییس شان، آماده حضور در خودروسازی ایران خواهند شد. آن طور که یکی از کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کند، تا تحریم‌ها لغو نشوند، خودروسازان بزرگ دنیا اعم از آمریکایی‌ها و آسیایی‌ها و اروپایی‌ها، حق مذاکره با خودروسازان ایرانی را نخواهند داشت. 

 به گفته وی، وزارت «صنعت، معدن و تجارت» با توجه به شرایط فعلی صنعت خودروي کشور تصمیم گرفته رویکردی جدید را در پیش بگیرد و با دعوت خودروسازان بزرگ دنیا، مسیری متفاوت از قبل را در این صنعت طی کند. این کارشناس اقتصادی تاکید می‌کند که هدف از برگزاری همایش نهم آذر و دعوت از خودروسازان بزرگ دنیا، شناساندن ظرفیت‌های صنعت و بازار خودروي ایران به خارجی‌ها است و فعلا تا تحریم‌ها برقرارند، امکان مذاکرات جدی بین طرفین وجود ندارد. به گفته وی، قرار است در همایش آذر ماه، مشوق‌ها و همچنین معافیت‌های مالیاتی و تعرفه‌ای به مدعوین خارجی عرضه شود تا در کنار ظرفیت‌های صنعت و بازار خودروي کشور، انگیزه‌های بیشتری برای خودروسازان خارجی بابت حضور در ایران به وجود بیاید. این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دادن معافیت‌های مالیاتی و تعرفه‌ای به خودروسازان بزرگ دنیا، به نفع کشور است، می‌گوید: این کار سبب می‌شود خارجی‌ها برای حضور در صنعت و بازار ایران ترغیب شوند و همچنین در ازای این معافیت‌ها، آنها نیز بابت حفظ تراز ارزی و کمک به رشد و توسعه قطعه‌سازی کشور، تضمین خواهند داد. 

اما ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز با اشاره به اینکه حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران سبب ارتقای صنعت خودروي کشور خواهد شد، تاکید می‌کند که روند مذاکرات قطعا طولانی خواهد بود.  به گفته وی، این آمریکایی‌ها هستند که باید حسن نیت نشان داده و تحریم‌ها علیه خودروسازی را لغو کنند تا به این واسطه، مقدمات حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران فراهم شود. دبیر انجمن قطعه‌سازان؛ اما در ادامه تاکید می‌کند که آمدن خودروسازان بزرگ دنیا به ایران مساوی رفتن یا محدود شدن چینی‌ها است. به گفته قربانی، در حال حاضر اگر آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و آسیایی‌ها بیایند، فضا برای چینی‌ها محدود و صنعت خودرو طعم زندگی با بزرگان را خواهد چشید. او تاکید می‌کند که آمدن خودروسازان بزرگ به ایران، ارتقای صنایع قطعه و خودروي کشور را در پی خواهد داشت، کاری که چینی‌ها نتوانستند انجام دهند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مهدی جوانمرد: 1392/7/2207:29:16،
133
94
من قبول دارم که باید خودرو های بی کیفیت جایگزین خودروهای فعلی شوند ولی خیابان ها مخصوصا تهران دیگه گنجایش ماشین های بیشتر رو نداره به نظر من باید به قدری وسایل حمل و نقل عمومی اسان و سریع و به صرفه باشه که شخص به نفع خودش ببینه که ماشینو فقط در ضرورت استفاده کنه.
علی: 1392/7/2210:42:22،
160
34
چه ربطی داره؟ مگه قراره این خودروهای فرسوده که عمرشون هم بسر رسیده تا ابد توو خیابونها باقی بمونه؟ این مثل این میمونه که شما بگی کمدلباسم دیگه جای لباس جدید رو نداره خب مسلما" شما وقتی لباس جدید میخری قبلی را میریزی دور
سیامک: 1392/7/2214:23:41،
162
39
حیف شد! x33 واسه حمل زباله واقعا خوب بود.
به خاک سپردمت چینی لعنتی!
کامران: 1392/7/2218:17:52،
84
38
شما قبول داری که خودروهای بی کیفیت باید جایگزین خودروهای فعلی شود؟؟؟؟؟
ترخدا این جماعت ایرانی باهوش به چیه این اظهار نظر + دادن؟؟؟ یعنی حتی یک لحظه دقت نمیکنن طرف چی نوشته!!
علی: 1392/7/2219:55:36،
31
58
اگر در همین زمان تحریم که غربی ها ما را تنها گذاشته اند این خودروهای چینی نبود ممون باید پراید سوار می شدیم و غزل خداحافظی را می خوندیم . پس بهتر برای روز مبادا هم که شده هر دو را در ایران داشته باشیم یعنی هم غربی وهم چینی و حق انتخاب با من و شما
alireza: 1392/7/2223:21:26،
96
36
چین کجا بره از ایران بهتر...جایی نمیره نهایتا قیمتاشو نصف میکنه... چین چنبره زده رو ایران...
محمد : 1392/7/2322:02:47،
72
33
آخرشی همون بهتر بری چینی سوار بشی !!!
علي قلي: 1392/7/2207:38:55،
162
73
برن كه ديگه بر نگردن با اين آشغالاشون.
به نظرم نسبت به قيمت ماشين دست دوم ايراني سوار شين از چيني بهتره.
ایرانی: 1392/7/2217:31:04،
73
41
مگه ماشین ایرانی هم داریم؟
amir: 1392/7/2208:04:36،
168
36
حتي با حضور برترينهاي صنعت خودروسازي هيچ تغييري در رويكرد خودروسازان بوجود نخواهد آمد.مكر در سالهاي قبل با فرانسويها يا حتي فيات همكاري نداشتيم!خودروسازهاي وطني فقط به فكر منافع نا مشروع خودشان هستند.
اکبرواپسین: 1392/7/2208:23:15،
137
58
کاش قطعات چینی هم از بازار ایران گم شن
علیرضا: 1392/7/2208:28:05،
62
102
اندکی صبر سحر نزدیک است .
التماس دعا .
علی: 1392/7/2312:02:19،
48
36
اگر تو قطب هم بودیم بعد حداکثر 6 ماه سحر میشد! خفه شدیم از بس منتظر سحر موندیم و دعا کردیم.اگر دراکولا ایرانی بود میتونست 24 ساعته و هفت روز هفته فعالیت کنه و نگران اومدن سحر هم نباشه!!
بردیا: 1392/7/2208:31:38،
114
42
تورو خدا بیاید و این چینی های مارموز و سوء استفاده کن رو از بازار های ما بندازین بیرون بابا ما ایرانیهای لیاقتمون اجناس چینی نیست
saeed: 1392/7/2211:23:56،
41
49
لیاقتمون جنس ایرانی هم نیست
salar: 1392/7/2208:57:53،
83
82
امیدوارم اگرم میاد لاقل قشر متوسطه جامعه هم بتونن بخرن و از این یکنواختی بیان بیرون ....
نه مثلِ الان فقط بشینیم و تماشاشون کنیم ....
محسن: 1392/7/2209:02:26،
83
35
خدا کنه اوضاع بهتر شه و مردم از دست قطعات بی کیفیت چینی نجات پیدا کنند.
ججججججججججججج: 1392/7/2209:02:49،
28
32
ok.............
vahid: 1392/7/2209:08:44،
52
39
خداكنه كه خودروسازان بزرگ هرچه زودتر بيان
البته يادمون باشه كه اگه تحريم ها رو برندارن اونا هم بيان اينجا قيمتهاشون بالاست
وحيد: 1392/7/2209:08:56،
43
39
بازم جيلي رو نفرستين
ام وي ام و ليفان و جك و ... بفرستين همون جاي خودشون
Bull: 1392/7/2209:09:18،
76
71
با سلام به تمام دوستان
خدار را شکر .
با تدابیر رئیس جمهور عزیزمون تا اینجا پیش رفتیم ان شااله مذاکرات خوب پیش بره و کل دنیا بدونن که اگر ایران و آمریکا باهم باشن اون موقع معلوم میشه که قطب تجاری دنیا کجا قرار داره. به امید پیروزی همه + بدین
ایرانی: 1392/7/2822:29:48،
11
18
سلام .عزیزم این موضوع هسته ای همش یه فیلمه.کافیه ایران بگه ما هیچ مشکلی با اسرائیل نداریم ببین اون موقع کاری به موضوع هسته ای دارن.همه اینا فقط واسه تأمین امنیت اسرائیله. چطور میشه که نماینده های 1+5 فورا" میرن نتیجه جلساتشونو به اسرائیل میدن؟
جواد: 1392/7/2209:09:21،
97
36
آقا من به زرس قاطع ميگم كه اين خبر كذب است ما با دنيا سر مسئله اتمي مشكل داريم واز حق وتو چين استفاده ميكنيم و تا وقتي اين استفاده ها وجود داره محصولات در پيت كشور دوست و عزيزمان چين هم در بازار وجود خواهد داشت.
اصلان به ما چه!!!!!!!!!!!!!!!
اسی: 1392/7/2209:13:16،
59
28
نمیان مگه چه خبره؟تحریم نبود فقط پژو بود حالا چینی ها هم برن می مونیم دست ایران فرغون.پیر شدم تو این مملکت...
ف: 1392/7/2209:18:56،
57
40
چيني جماعت بفكر مصرف كننده هست چون خودشون مثلا توليد كننده هستن.
حسین: 1392/7/2209:21:24،
78
25
دلتون خوشه با عوامل تندرو داخلی همچنان ما مردم عادی باید تحریمها رو با دل و جان حس کنیم چندین بار که میگن تحریمها رو بر میدارن ولی خبری نیست بهتر بود سیاست داشتن و تحریم رو تقدیم ملت نمی کردند.سخن معروف احمدی نژاد این تحریم که میگین چی هست یه مشت کاغذ....
زرو: 1392/7/2209:22:12،
56
33
والا من که چشمم آب نمیخوره چیزی تو این مملکت بهتر بشه. تو این مملکت یه سری سرمایه دار به قول احمدی نژاد 30-40 هزار نفر دارن از وجود میلیونها برده مثل ما استفاده میکنن تا خوب زندگی کنن. پس ما رو برده نگه میدارن.
محمد: 1392/7/2209:25:26،
71
37
میشه یه روز همه ی ایرانی ها مثل عرب ها ماشینهای مدل بالا سوار بشیم
آرش: 1392/7/2209:33:40،
41
35
يعني منتظر ماشينهاي لوكس آلماني و ايتاليايي بجاي اتومبيلهاي فوق مدرن سايپا و ايران خودرو باشيم يا اين هم مانند بقيه حرفهاي آقايون در حد حرفه
پرهامک: 1392/7/2209:49:52،
43
30
حالا چه چینی چه سایر کشورهای دنیا، فکر میکنید روزی برسه که عامه مردم هم بتونند ماشین به روز، ایمن، باکیفیت و باقیمت مناسب سوار بشن؟ من که فکر نمیکنم ...
بدون شرح: 1392/7/2209:59:58،
84
30
ورشکستگی خودروسازانم آرزوست .....
EL: 1392/7/2210:02:39،
51
34
چینی بای بای چینی بای بای......
عرفان: 1392/7/2210:05:52،
61
41
حالا درسته اونا میان و بازار رو میگیرن.ولی خودرو های چینی اصلا از بازار نمیرن بلکه طوری ارزون میشن که قشر کم در آمد میتونن بخرن
به امید روزی که نبینیم یکی با ام وی ام x33 یا لیفان x60 پز بده بلکه خجالت ه بکشه
یا حق
شاهین tehran: 1392/7/2210:12:43،
53
36
همه خودروسازا چه ایرانی و چه چینی به فکر جیب خودشون هستند. اصلا نخرید تا ورشکست بشند. فکر کردید ماشینهای ایرانی خوبه؟ ایرانی هم به درد نمیخوره. همین تیبا به چه دردی میخوره. همین رانا. همشون مذخرفند.
hadi: 1392/7/2210:14:56،
48
33
خداکنه بیان خسته شدیم از هرچی جنس چینیه ما ایرانیا لیاقت بهترین ها رو داریم
کارمند: 1392/7/2210:20:38،
90
30
با شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست ، متاسفانه حق مسلم آشغال های چینی و چپاول ملت ایران شد. امیدوارم دولت مردان کشور واقعا عاقلانه حرکت کنن ، چون اگر ماجراجویی های احمدی نژاد رو ادامه بدن ، فاجعه پیش خواهد آمد
ممد: 1392/7/2210:26:50،
63
38
اینم بازی جدیدشونه که بگن آقا کیفیت ما بهتر شده پس قیمتها رو ببریم بالا.
گول این خبرها رو نخورین
محمدمعین: 1392/7/2210:32:29،
36
53
به امید روزی که اونقد تکنولوژی ساخت اتومبیل در کشورمون بالا بره که نیازی به وارد کردن اتومبیل خارجی ،اصلا نباشه.
محمدیان: 1392/7/2210:49:34،
69
44
شما ها خیلی خوشبینید!
محال و محال قضیه ایران مسالمت آمیز حل بشه مطمئن باشید فقط داریم زمان میخریم و آخر این قضیه با حمله نظامی حل میشه تا امروز هرچی پیشبینی کردم درست بود حالا یادتون باشه پاییز سال 93 ! ما نمتونیم انتظار دادن باج از غرب داشته باشیم که قدرت و دانش امروزشون با ما فرسنگ فاصله داره . یک قوی به ضعیف هیچ وقت باج نمی دهد
احمدرضا: 1392/7/2212:02:37،
25
93
اعتماد بنفس
کاربر: 1392/7/2211:56:59،
27
37
چیییییییییییییییییییین امروز ما رو نبین !!
بابک: 1392/7/2212:09:21،
67
36
دل همتون خوش والا.با حرفایی اقای رئیس بانک مرکزی زدن دلار همون بالا مونده.حالا گریم خود لامبورگینی بیاد ,وقتی توان خرید نداریم به چه دردمون میخوره.همین الانشم یه ماشین چینی ٥۰ ٦۰ میلیون قیمتشه.اینو نمیتونیم بخریم بعد میریم ماشین امریکایی بخریم؟!!!
امیر: 1392/7/2212:17:00،
21
45
شما هم دلت خوشه ها
این همه با نیسان و رنو و پژو همکاری کردیم آخرش چی شد؟
تا زمانی که بخوایم آویزون خارجی ها باشیم همینه
تو مملکت ما همه فکر جیب خودشونن وگرنه هزار تا طراح مثل طراح ایرانی BMW تو کشور هستن
علی: 1392/7/2214:56:29،
52
34
اگه از ما بهترون (تندروهاو...)گذاشتن رابطه ها درست بشه ایشالا ماشینای غیر چینی هم مردم سوار میشن!
آشنا: 1392/7/2215:14:14،
28
38
نروووو..............!
Scorpion: 1392/7/2215:24:42،
41
39
زهی خیال باطل...
عمرآ اگه نشست 1+5 نتیجه مثبتی داشته باشه عزیزان
شریف: 1392/7/2218:40:45،
46
54
من خودروی چینی mvm530خریدم وراضی هستم.اگه قرارباشه خودروهای چینی
هم توی بازارنباشه بایددوباره برگردیم وبرای خریدیک خودروی بی کیفیت مثل گاری التماس
ایران خودرو وسایپاکنیم..
omid: 1392/7/2300:42:19،
29
39
عزیزم فک کنم شما تا الان پراید داشتی که به mwm راضی هستی اگه تو عمرت چند روز فقط پشت فرمون یک ماشین کره ای بشینی از حرفت پشیون خواهی شد اگه ماشین ژاپنی آلمانی یا ایتالیا سوار شی که دیگه........
ممد: 1392/7/2300:50:18،
34
65
برادر شریف اگه گاری های ایران خودرو گاریه که mvm530 طبق رده بندیه کیفی از تمام محصولات ایران خودرو آشغالتره که.اگه سمند آشغال 70 نمره منفی داره mvm530 حدود 80 و خورده ای نمره منفی داره دیگه ببنین که mvm چه آشغالیه
مهدی: 1392/7/2309:15:01،
25
46
منم علاوه بر اینکه 7سالهmvm110دارم یکسالهmvm530دارم قبول دارم که یه نقطه ضعف هایی داره ولی به خدا ..ش شرف داره به خودرو های ایرانی، من تجربه پارس، 405 و ال90 هم دارم اتفاقاً دوستانی که فقط به خاطر چینی بودن انتقاد میکنند تجربه استفاده از این خودروها رو ندارند، در ضمن یادتون نره کمتر از 5سال دیگه همین چینی ها خودروسازهای بزرگ دنیا خواهند بود
محمد: 1392/7/2220:30:11،
16
31
بابا چی دازین میگین اگه این شرکتها وارد شن هم ایران خودرو هم سایپا ورشکسته میشن میدونین چند میلیون نفر بی کار میشن ؟؟؟!!!! تازه همه ی اینا به کنار اگه وارد شن فک میکنین برای ما 40 50 میلیون درمیان امکان نداره!!!! من ایکس60 دارم واقعا راضیم اگه بازم قرار بود انتخاب کنم مطمعنا ایکس60 بود
محمد: 1392/7/2221:22:11،
33
27
واقعا این ملت چقدر ساده اند.!!! فکر کردید فردا بنز بهتون میدن 10 میلیون؟؟؟؟ مگه الان مشکل ما تحریم؟؟؟ همین الان هم که تعرفه واردات رو بردارن مردم با 30 -40 میلیون یه ماشین خیلی خوب در حد اسپورتیج میتونن بخرند.!!!مگه قیمت سوناتا چنده؟12000 دلار!!!!
علی: 1392/7/2221:51:24،
20
82
زیاد خوشحال نباشیم چی جاش میارند یکوقت خودرو چینی را یاد نکنیم................
عباس: 1392/7/2222:25:25،
26
34
بابا دلتون خوشه ......فقط مشکل ما اینه؟ زهی خیال باطل
علیرضا: 1392/7/2301:36:30،
29
28
اگر 1+5 نتیجه خوبی داشته باشد جای امیدواری هست البته به شرطی که خودرو سازهای عزیز همراهی کنن و دندون طمعشون را کند کنن اونوقت میشه امید داشت تا از دست این چینیهای خون اشام خلاص بشیم به امید ان روز
mohsen: 1392/7/2308:46:26،
43
22
یعنی پراید دیگه تولید نمیشه؟؟؟؟
آخه همه قطعاتش چینیه!!!
چند روز دیگه از افغانستان دعوت به عمل بیارید!!!!!
اکرم: 1392/7/2309:10:05،
28
27
ما که به آقای روحانی اعتماد داریم و کل مملکت رو سپردیم دست ایشون تا ببینیم ظرف مدت این چهار سال چه گلی به سر ملت ایران میزنه..........
جواد: 1392/7/2700:36:52،
17
22
مطمئنی کل مملکت دست ایشونه؟مطمئنی اختیار تام داره برای تمام مملکت؟
نادر: 1392/7/2309:28:56،
15
53
امیدواریم مثه همیشه
مهران: 1392/7/2309:56:45،
47
32
باید گفت که خودروهای به ظاهر فرسوده مثل آکورد - تویوتا کرولا یا کراون - گالانت - اسپرو - و... ازکیفیت بسیار بالاتری نسبت به خودرو های امروزی برخوردارند همگی هم مدل 90-96 بودند و جزو بهترین های آن سالها در دنیا بودند هنوز هم به وفور در اروپا درحال تردد هستند
به امید این که دوباره ماشینهایی وارد شود در سطح ماشینهای واارد شده در همان سالها
ناصر: 1392/7/2315:56:53،
61
30
امدي جانم به قربانت ولي حالا چرا حال كه همه يكي يه فرقون دستشونه ديگه جايي براي اونا نيست اينهمه ماشين اشغال كه ملت سوارن رو كي ميخره
شوكر: 1392/7/2319:12:41،
29
28
سلام بر تمامي دوستان عزيز
من يك روانشناسم و فقط چند نكته كوچك عرض ميكنم و خواهش ميكنم با انديشه به انها راي بدهيد
1- تغيير و تحول از هر نوعش از درون هر انساني اغاز ميشود نه از برون
4- انتظار براي هر حادثه يا هر چيز .... ناشي از عدم اگاهي و عدم تحرك است. راه رهاي رفتن به جلو وتغيير اينده است -
اسمر: 1392/7/2419:17:16،
21
28
چییییییییییییییییییی میگی!!!!!!!!
ما که نفهمیدیم منظورت چیه یه خورده خوردش کن تا واسمون جا بیفته
طناز: 1392/7/2320:06:51،
26
32
ای بابا...بازحرفایه جدید برای اینکه مردموگول بزنن وامیدوار.ازگشنگی داریم میمیریم ماشین میخوایم چه کار.دلتون خوشه هاااااااااااا
emad: 1392/7/2413:31:26،
24
27
شما که از گشنگی داری میمیری میشه بگی سرعت اینترنتت چنده ؟
sohrab: 1392/7/2322:29:27،
27
29
چند تا از برندهای مشهور رو اسم آوردن که میشه قراداد باهاشون بست ، از بین اونها فولکس واگن بهترینه برای شرایط ایران ؛ هم با کیفیت و هم قیمت نسبی مناسبی داره ؛ بعضی از مدل های SUV ,های فولکس و همچنین مدلهای سدان و گلف انجین های دیزل داره که دو برابر انجینهای تویوتا کار میکنن .
شریف: 1392/7/2414:44:42،
23
56
من 12ساله که تولیدات ایران خودرو وسایپاروسوارمیشم تااینکه امسال mvm530
خریدم..واقعاماشینهای ایران خودرووسایپا روزگارم روسیاه کردن.اماازوقتی mvm 530
خریدم افسوس میخورم کاش چین زودترازاین ماشین به ایران صادرمیکرد.
آخه تاکی این ملت بدبخت بایدبرای روپانگهداشتن ایران خودرووسایپا باج بدن?
مهران: 1392/7/2508:44:48،
22
26
بابا در این مملکت رو باز کنید به روی شرکتای خارجی تا هم جونای بیکار ما مشغول بشن هم از تکنولوژی روز دنیا یه چیزی یاد بگیریم تا کی باید چشم انتظار حرکتی نوین در محصولات بی کیفیت ایرانی باشیم که هیچ وقت نخواستند و نمی خواهند کار مفیدی برای مملکت عزیزمون بکنند
محمد: 1392/7/2515:55:10،
19
27
ىعنى فروشندگان خودرو و لوازم ىدکى راضى مى شوند.سود 700 درصدى را بى خىال مى شوند و ىا قطعات را باهمان سود به اىرانى هاىى چون ما مىدهند......
مش قوچعلی: 1392/7/2601:04:42،
21
26
سایت ایران جیب چقدر قشنگه چقدر نازه آفرین خیلی زیبای عجب خبرهای دبشی چش نخوری ایشااله ای قشنگتر از پایا ...

چیکار کنم دارم ازش تعریف میکنم که از 20 تا نظر من الاقل یکیشو نمایش بده . منبعد هم قول میدم انتقاد نکنم فقط تعریف میکنم
بهراد: 1392/7/2603:53:24،
20
25
كاش تعرفه وارداتو بر ميداشتن تا قيمتاي ماشيناي خارجي بياد پايين واز اون ور اقايون ايران خودرو و سايپا براي بالا بردن كيفيت تلاش كنن چرا كسي به فكر مردم نيست
سهراب: 1392/7/2906:04:44،
13
23
ای چین لعنت خدا بر تو باد بخاطر سوار شدن بر خودروی بی کیفیت و اشغالت یک عمری بایستی روی ویلچیر زندگی کنم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل