کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دماسنج شاخص بورس تهران 96 واحد رشد کرد


کد خبر : ۱۴۲۲۸دوشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۳۰۱۰۵۰ بازدید

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 96 واحد رشد کرد و در نیمه کانال 66 هزار واحدی متوقف شد.

در حال حاضر توافق هسته‌ای از لحاظ روانی می‌تواند شرایط بهبود بازارهایی مانند بورس و ارز را فراهم کند؛ اما نباید فراموش کرد که برای رشد واقعی بورس باید ساختار اقتصادی کشور در این زمینه اصلاح شود.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 96  واحد رشد کرد و در کانال 66 هزار و 626 واحدی متوقف شد. 

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 476 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  یک میلیارد و 561 میلیون و 711 ریال رسید و در 34 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای همراه، تاپیکو، فارس، حکشتی، خودرو، با روند مثبت و نمادخای فملی، بتراس با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل  نماد پارس خودرو تنها نماد منفی و نمادهای، ایران خودرو، بانک صادرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو دیزل، گروه مپنا، سیپا دیزل رشد ارزش سهام خود را تجربه کردند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 38 واحدی به 26 هزار و 495  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) بدون تغییر در کانال 10 هزار و 229 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) بدون تغییر در کانال  8 هزار و 755 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند مثبت 61 واحدی به 75 هزار و 689 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 47 واحدی به 47 هزار و 563 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند صعودی 895  واحدی به 140 هزار و 574 واحد رسید.

به گفته برخی کارشناسان بازار سرمایه بورس دماسنج اقتصاد کشور بوده که بیانگر وضعیت اقتصاد است،همچنان که از وضعیت ترافیک یک کشور می توان به فرهنگ نظم دریک کشور پی برد، زمانی که وضعیت بازارهای اقتصادی یک کشور واقعی باشد، تغییرات شاخص بورس باید به صورت واقعی تغییر کند و روند فعلی بازار تا حدودی معقولانه و منطقی به نظر می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها