کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

فراخوان بین‌المللی ساخت قطعه 3 آزادراه تهران‌ ــ شمال

کدخبر:۱۴۲۰۹دوشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵:۲۵۲۳۰۱ بازدید

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال از فراخوان بین‌المللی برای ساخت قطعه 3 آزادراه تهران ــ شمال طی 4 تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: برآورد مالی اولیه ...

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال از فراخوان بین‌المللی برای ساخت قطعه 3 آزادراه تهران ــ شمال طی 4 تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: برآورد مالی اولیه برای ساخت این قطعه سالی 1200 میلیارد تومان بود که اکنون قابل استناد نیست.

مهران اعتمادی در حاشیه بازدید خبرنگاران از قطعات آزادراه تهران ــ شمال، اظهار کرد: منطقه 4 آزادراه حدود 20 کیلومتر طول دارد که 5 تونل در آن ساخته شده است.

وی ادامه داد: 400هزار تن حجم بتن‌ریزی این قطعه و حدود 10میلیون مترمکعب خاک‌برداری آن بوده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال با یادآوری اینکه حدود دو سال و نیم پیش این قطعه به‌صورت تکمیل نشده بنا به تشخیص مسئولان وقت به بهره‌برداری رسید، گفت: این قطعه بدون آنکه لایه آسفالت توپکا به‌عنوان لایه اصلی آسفالت در آن انجام شود افتتاح شد و پس از مدتی به‌دلیل بارندگی و گذر زمان بخشی از آزادراه دچار آسیب شد.

اعتمادی با بیان اینکه برخی از ترانشه ریزش کرد که البته قابل پیش‌بینی نبوده است، گفت: این قطعه اوایل اسفند سال گذشته برای اجرای کارهای بازسازی مسدود شد، در این راستا در 79 مورد در نقاط گوناگون سه پیمانکار اصلی و سه پیمانکار فرعی اقدام به رفع نواقص کردند.

وی با ابراز اینکه حدود 40میلیارد تومان برای رفع نواقص این قطعه برآورد شده بود، افزود: در نهایت 50میلیارد تومان در این منطقه هزینه شد و روزانه هزار تن آسفالت و در مجموعه 60هزار تن آسفالت و خاک‌ریزی در این قطعه صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال با اظهار اینکه عمده کارهای قطعه 4 آزادراه تهران ــ شمال در زمستان و لایه آسفالت توپکا از بهار امسال انجام شد، گفت: دو سیل امسال هیچ خسارتی به آزادراه وارد نکرد و عملیات بازسازی، بتن‌ریزی، ترانشه گذاری، تکمیل عملیات جداول، ساخت راه‌های روستایی و ... به انجام رسید تا سرانجام قطعه 4 آماده بهره برداری کامل قرار گرفت. 

* فراخوان برای ساخت قطعه 3

اعتمادی در ادامه با بیان اینکه مطالعات قطعه سه آزادراه تهران ــ شمال در چند مرحله توسط شرکت‌های مختلف انجام شده بود، گفت: با توجه به پیچیدگی‌های فنی و اجرایی این قطعه طی 4 تا 6 ماه آینده فراخوان بین‌المللی انجام می‌شود تا این قطعه نیز مانند تونل البرز یا به‌صورت EPCS (طرح، اجرا و سرمایه گذاری) یا صرفاً به‌صورت اجرا و سرمایه‌گذاری ساخته شود.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه برآورد هزینه ساخت این قطعه به چه میزانی است، گفت: در مطالعات قبلی 1200 میلیارد تومان برای ساخت قطعه 3 آزادراه تهران ــ شمال برآورد شده بود که البته در حال حاضر قابل استناد نیست و باید صبر کنیم تا مطالعات مربوطه انجام و رقم قطعی اعلام شود.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال با اشاره به امضای قرارداد با یک شرکت ایتالیایی برای اجرای تونل البرز، یادآور شد: یک هفته پس از امضای قرارداد مطالعات این تونل آغاز شد و هم اکنون حدود 75 درصد مطالعات به اتمام رسیده و شرکت ایتالیایی قسمت به قسمت نیازهای مربوطه را مشخص می‌کند.

اعتمادی با اعلام اینکه شرکت ایتالیایی هم‌اکنون در مرحله مطالعه یک‌سوم انتهایی تونل البرز است، گفت: در بحث نظارت عالی بر اجرای این شرکت با یک شرکت معتبر ایرانی جویند می‌شود تا به این ترتیب فناوری شرکت ایتالیایی به ایران منتقل شود.وی با بیان "در منطقه یک در نظر داریم گشادی 32 کیلومتر قطعه به پایان برسد" گفت: در نظر داریم این نوسازی به صورت بتنی آسفالتی انجام شود که نمونه آن را قبلاً در کشور نداشته‌ایم. خوشبختانه وزارت راه و بنیاد مستضعفان روی این مسئله اتفاق نظر دارند اما هنوز بحث‌های آن نهایی نشده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ــ شمال در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه تأمین منابع مالی آزادراه تهران ــ شمال، تصریح کرد: پیشنهادی در این زمینه مطرح شده تا دیون احتمالی بنیاد به دولت با طلب‌های بنیاد مستضعفان توافق شود. به این ترتیب بنیاد مستضعفان به‌عنوان آورده به شرکت می‌دهد.اعتمادی همچنین از بحث فاینانس با توجه به رفع تحریم‌ها برای آزادراه خبر داد و گفت: هم اکنون مذاکراتی برای تحویل فاینانس جهت ساخت تونل غربی البرز در حال انجام است.

وی ادامه داد: با شرکت‌هایی از روسیه، چین و فرانسه در این زمینه درحال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال با اعلام "برای قطعه دو نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار هستیم" گفت: برای اجرای این قطعه جاده موجود تعریض و به تونل البرز منتهی خواهد شد. ساخت این قطعه بار سنگینی نیست و مطالعات آن تا اواخر نیمه آبان به اتمام رسیده و در آذرماه مناقصه آن انجام خواهد شد.

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

باقر: 1394/5/1207:56:44،
41
7
خدایا, این بزرگراه به سن ما قد میده یا نه؟!!!!!!!!!!
AAA: 1394/5/1209:46:57،
27
5
یادمه سال 75-76 بود گفتند این پروژه 7 سال زمان میبره ولی دست اندرکاران امیدوارند 5 ساله تمام کنند پروژه را!!!!
آها... یادم نبود. از اون موقع که هنوز 7 سال نگذشته که! خیالم راحت شد. یه لحظه ترسیدم !!!
رضـا: 1394/5/1211:10:30،
16
5
واقعا خجالت داره !
من جای این مدیران و مئولان بودم کلا این پروژه رو تا واقعی تموم نشده رسانه ای نمیکردم تا دیگه بیش ازین آبروریزی نشه !
علی: 1394/5/1213:21:36،
17
4
پس قرارگاه خاتم کجا رفت؟از سختی کار فرار کرد؟!! خخخخخخخ
سید: 1394/5/1215:49:23،
14
4
یاد نقی افتادم میگفت اینا اتوبانو 50 سانت جلو نبردن
حمید: 1394/5/1208:08:41،
55
16

هزینه های چندصد میلیاردی میکنن که تهرانی های عزیز (!) راحت بتونن به شمال برن؛ اونوقت در دیگر مناطق ایران در مدارس ابتدایی بخاری نفتی آتش میگیره و چند دانش آموز زنده در آتش میسوزند...

انگار کل ایران همون تهرانه ...

ایرانجیب بازم سانسور؟
پاسخ به حمید: 1394/5/1213:48:25،
12
9
به نظر من شمالیها نباید بذارن این اتوبان ساخته بشه وگرنه اگه تهرانیها پاشون راحت تر از این به شمال برسه اب و منابع طبیعی و جنگلهای شمال رو خشک میکنن و یه تیکه اروپایی هم که تو ایران وجود داره از بین میره.
رضـا: 1394/5/1402:28:02،
7
5
این تیکه "اروپایی" رو خیلی خوب اومدی !
آخه مرد حسابی شمال ایران کجا و اروپا کجا !
البته منظورم از لحاظ طبیعت و زیبایی نیست !
منظورم اینه که کجای اروپا اجازه میدن ملت جنگل رو به لجن بکشن با آشغال و زباله و لب دریا رو کثافت بزنن ؟ !
متاسفانه از شمال کشور ما چیزی جز زباله تا چند سال آینده باقی نمیمونه !
احسان: 1394/5/1208:22:07،
22
5
خودتون رو خسته نکنید کارمال چینی هاست!!!
خسرو: 1394/5/1208:56:26،
19
7
حالا هی بیاین از چین و روسیه تعریف کنین! خوب تو این 10 سال ایرانو دوشیدن هیچ کاری هم انجام ندادن و ایران از تمام کشورهای منطقه عقب مانده است.این پروژه رو آلمان یا فرانسه در 3 سال با بهترین کیفیت انجام میداد با یک دهم پولی که چین گرفت
علی: 1394/5/1208:57:04،
15
7
ظاهرا هزینه کردن از بیت المال برای این آزاد راه تمومی نداره و استفاده ابزاری از اون برای کارزار تبلیغات انتخاباتی هم صورت گرفته.
مهندس: 1394/5/1209:33:45،
16
5
ایکاش این فراخوان ها از اول اجرا میشد که اینهمه ثروت مملکت به هدر نمی رفت . تمام دنیا برای زودتر و بهتر شدن بسیاری از پروژه ها از همین روش استفاده می کنند .
ملك: 1394/5/1213:11:31،
16
6
برادر زنهاي ارسطو دارن درستش ميكنن چرا فراخوان زديد.
من چي بگم تو رو؟؟؟؟؟
علی: 1394/5/1214:39:21،
8
6
عزیزان حکایت متروی تهرانه هر چی ببشتر کشش بدن جیب های بیشتری پر میشه چرا مردم ایران اینقدر سطحی نگرن؟
ن: 1394/5/1218:27:50،
4
5
بدن به اوس موسی.دیگه اوس موسی سابق نیست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار