کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

چرا قیمت تندر اتوماتیک در بازار سقوط کرد ؟

کدخبر:۱۴۱۶۹یکشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷:۳۶۸۱۱۷ بازدید

خودروهای چینی می‌توانند در زمینه افزایش رقابت‌پذیری در صنعت خودروی ایران تاثیرگذار باشند.

خودروهای چینی وارد شده به ایران چه به صورت مونتاژی و چه به صورت خودروهای آماده، همواره زیر تیغ نقد قرار داشته‌اند.

این نقدها عمدتا بر کیفیت پایین خودروهای چینی تمرکز داشته و جایگاه پایین این محصولات در جدول رده‌بندی کیفی نیز این موضوع را تایید می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد که ورود این خودروها از جنبه افزایش رقابت در صنعت خودروی ایران می‌تواند مثمرثمر باشد.

در این زمینه به عنوان مصداق می‌توان به روند قیمتی خودروی تندر 90 اتومات در حدود یک سال اخیر در بازار آزاد اشاره کرد. اگرچه قیمت این خودرو در کارخانه سازنده در این مدت معادل 47 میلیون و 500 هزار تومان بوده است اما قیمت این خودرو در بازار در زمانی تا 57 میلیون تومان نیز افزایش یافت که دلیل آن کاهش تولید و عرضه این خودرو بوده است.

البته در ماه‌های اخیر قیمت این خودرو در بازار آزاد روند نزولی داشته و هم‌اکنون به حدود 47 میلیون تومان رسیده است. در این زمینه اگرچه برخی فعالان بازار دلیل افت قیمت این خودرو را افزایش تولید و عرضه آن عنوان می‌کنند اما به نظر می‌رسد عرضه چند خودروی سواری چینی با دنده اتوماتیک در کلاس تقریبا مشابه خودروی تندر 90 در تغییر گرایش برخی از مشتریان و کاهش قیمت این خودرو نقش داشته است.

در این حوزه خودروی J5 اتومات با قیمت 58 میلیون و 400 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. ام‌وی‌ام 550 اتومات نیز با قیمت 57 میلیون و 600 هزار تومان وارد بازار شده است. خودروی وولیکس اتومات نیز به قیمت 53 میلیون تومان عرضه خواهد شد. اگرچه قیمت این خودروها بالاتر از قیمت کارخانه‌ای خودروی تندر 90 است اما به نظر می‌رسد که افزایش تنوع در خودروهای اتومات عرضه شده در بازار ایران در این محدوده کلاسی و قیمتی و افزایش قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان، تاثیر کاهشی بر قیمت خودروی تندر 90 اتومات در بازار آزاد داشته است.

در این شرایط اگر خودروهای چینی بتوانند با افزایش کیفیت و کنترل قیمت در بازار ایران ماندگار شوند، تاثیر مثبتی بر افزایش رقابت‌پذیری در صنعت خودروی ایران به نفع مصرف‌کنندگان خواهند داشت.

kx6zp5ogxsv82fq4l8mh.png

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

amir: 1394/5/1108:53:57،
204
70
یکی نیست بگه آخه کجای ماشین 25 سال پیش فقرای فرانسه با کیفیت چینی هندی با آپشن جا لیوانی و ترمز عقب کاسه ای مدل پیکان 55، 47 میلیون می ارزه!!!
سامان: 1394/5/1109:54:31،
43
80
نه اینکه پیکان مدل 83 ترمز عقبش دیسکی بود ؟!!!!!
فرد: 1394/5/1110:00:28،
76
104
چی میگی از دنیا بی خبر؟توهم زدی؟بیستو پنجسال رو از کجا اوردی؟نکنه همه چی رو با سن خودت میسنجی؟فقرای فرانسه؟تو چی از دنیای غرب میدونی که اینجا مدعی شدی؟فقیر تویی که پولداری رو تو ماشین میبینی.مجله عکس دار زیاد نگاه نکن به جاش چهار تا کتاب مفید بخون یا انگلیسی رو تقویت کن تا از دنیا سر در بیاری.
ش: 1394/5/1110:02:00،
92
39
ای بابا دوباره این فقرای فرانسه امد. نمیدونم ال90 با این پسر چیکار کرده این جوری داره خالی میبنده.
mahyar: 1394/5/1110:08:57،
61
22
فقط 206 هر روز خراب خودم که مال 64 سال پیش فرانسس!
نار: 1394/5/1110:12:41،
84
19
من خودم تندر دارم و عمرا با هیچ کدوم از پژو ها عوض نمیکنم قبلشم تیپ 5 داشتم و خیلی اذیتم کرد...اما مسلما قیمت تندر اتوماتیک به شدت الکی بالا بود و با وجود اینکه از تندر راضی هستم اگه قرارا به اونقدر پول دادن باشه یا جی 5 میخرم یا روش میزارم مگان 1600 میگگیرم
رضا: 1394/5/1110:13:32،
54
14
2005 میشه 25 سال پیش؟
1988 میشه چند سال پیش؟(سال تولید 405 و پارس)
1998 میشه چند سال پیش؟(سال تولید 206)
فرزاد: 1394/5/1110:21:33،
48
24
این ماشین برای کارگرهای معدن ساخته شده.اونوقت تو ایران جزو خودروهای لوکس محسوب میشه!!!!
پاسخ : 1394/5/1110:28:37،
43
20
من نميدونم بعضي ها چرا انقدر نسبت به حرف حق حساس هستند اين خودرو براي قشر كار گرها در فرانسه ساخته شده بود ميتوني به تبليغ هاي فرانسوي روز هاي اول توليد خودرو مراجعه كني
ايران هم كه اين موضوع رو ديد سال هشتاد با اسم لوگان ميخواست اين خودرو رو جايگزين پرايد كنه و پرايد رو از رده خارج كنه تاز اون موقع مسئولين ايران خودرو گفتن كه مدل E0 اين ماشين قيمتش از پرايد كمتر خواهد شد
اما افرادي مثل اين دوستاني كه نظر دادن باعث شدن اين ماشين اينطوري بشه
ال نود: 1394/5/1110:41:44،
56
32
ال نود رو كساني ميخرد كه از درون پر باشند و به اين كه مردم در مورد ظاهر شون چه قضاوتي دارن براشون اهميتي نداره اين طور افراد به راحتي و اسايش خودشون اهميت ميدن و دنبال چشم و هم چشمي كلاس افه نيستند .
رضا: 1394/5/1110:43:29،
20
17
زانتیا هم قبل از تندر 90 تولید میشد چه ربطی داره . میشه بگی تندر بهتر از زانتیاست
یا خودروی دنا چون جدیدا تولید بهتر از همه ماشین هاست
amiran: 1394/5/1111:06:22،
27
34
اقای پاسخ یا همون amir
ال90 سال 1386 امد ایران. توی اروپا هم سال 2005 امد. پس چرا میگی 25 سال پیش؟
الان مدل E0 رو از کجا اوردی؟؟؟
این ماشین اصلا قرار نبوده تو ایران خودرو تولید بشه. فقط قرار بود پارس خودرو تولید کنه چون تجهیزات اصلی اونجا نصب شد. برای همینم پارس خودرو گرونتره.
خواهشا عین بچه کوچیکا که اسباب بازیاشونو پهن میکنن به مردم اراجیف و قصه تحویل نده. کل خودروها تو ایران گرونه.
پاسخ به پاسخ: 1394/5/1111:16:54،
24
17
آقای عزیز کارگرای فرانسه اسمشون کارگره ولی رفاه و پوشش درمانی و امنیت کاریشون از یه مهندس تو کشور ما سر تره.بعد هم شما یک منبع اطلاعاتی از خود فرانسه و رنو معرفی کن که حرفتون رو تا یید کنه.این ماشین کمتر افق مصرف داخلی بلکه صد در صد جهت صادرات به کشورهای اروپای شرقی و جاهایی مثل ایران که تولید خودرد اشغال دارند طراحی شد و بسیار هم موفق بود.اگر نگاه کنی میبینی که این ماشین از تمام تولیدات داخل بهتره.
فولکس واگن هم داره خط مشابه میاره نه برای کارگرای آلمان بلکه با هدف گرفتن بازارهای جهانی در کشو های بدبختی مثل ایران که ملت ارزو به دل نمونند..منبع رو به زبون اصلی بگو لطفا.
محمد: 1394/5/1111:59:21،
19
12
منم با پاسخ موافقم اما يه جا رو اشتباه گفت كه براي كار گرهاي فرانسوي ساخته شده كه اينطور نيست براي كارگرهاي روسي ساخته شده بود چون در روسيه خيلي احتياج به يه ماشين ارزان قيمت 6000 يورويي بود
دقيقا منم يادمه كه اون موقع مدل e0 اين ماشين حتي شيشه هاي جلوشم برقي نبود و قيمتش در حدود چهار ميليون پيش فروش شد كه پرايد شيش ميليون تومان بود
به نظرات اين دوستمون هم كه چند بار نظر داده توجه نكن دوست من چون تعداد منفي مثبت ها نشان ميدهد كه ايشان احتمالا يك نفر است
منصور: 1394/5/1112:32:02،
13
14
قرار بود جایگزین پراید بشه اما وقتی اومد و دیدن تو مدل فولش امکاناتش چیزی کم از پزو ها نداره و ایمنی بالاتری داره و فنی بهتری داره مسلما قیمتش نمیتونه در حد پراید باشه ...اگه قرار بود ال 90 4 ت باشه باید پژو پارس و 405 2 ت باشه!! ب همین راحتی
روز: 1394/5/1112:33:37،
18
13
دوستان توجه کنن ال 90 از موفق ترین ماشینایی که وارد ایران شد
چون تو کشورهای مثل ترکیه-روسیه-آفریقا جنوبی-هند -مکزیک-اسپانیا-مراکش-ایران و مکزیک تولید شد پس مشخصه همه به خوب بودن این خودرو با توجه به قیمتش پی بردند و اونو تولید کردن حالا شما میتونید بگید فقرای فرانسه و برید سوار پزو بشید که ایرانخودرو با قطعات چینی براتون میسازه
پاسخ به ال ۹۰ درون پر !: 1394/5/1112:36:23،
17
21
ال ۹۰ ؟
درون پر ؟
ینی هر کی ال ۹۰ داره آدم فرهیخته و چشم و دل سیر و تحصیل کرده و با شعور و ثروتمند و دنیا دیده است که میتونه مارو نصیحت کنه ؟

اگه ممکنه طالع بینی پراید و ۲۰۶ رو هم برامون بنویس !!!!
مینا: 1394/5/1112:36:32،
20
13
اقا امیر تو خود فرانسه رنو رو بیشتر از پژو قبول دارن ...شما تو تمام خبرها میای این پستتو میزاری خستمون کردی
111: 1394/5/1113:28:02،
19
11
لوگان برای قشر ضعیف مردم رومانی توسط شرکت داچیا با همکاری رنو ساخته شد https://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Logan
رضـا: 1394/5/1116:13:07،
14
9
از بین دوستان کی یادشه همین ال 90 قرار بود با قیمت 6-7 تومن اونم تازه جایگزین پیکان بشه ؟ !
فرید: 1394/5/1210:43:50،
11
10
خسته نشدی از تکرار این متن !!!! مطلب دیگه ای به ذهنت نمیرسه !!!
ناصر: 1394/5/1108:55:18،
17
40
H330 چی پس؟ ماشین سره نسبت به اینا
احمد: 1394/5/1108:55:47،
36
11
حالا كجاشو ديدي تعرفه همين خودرو هاي چيني رو كه بردارن تندر نود اتوماتيك هم ميتوني پانزده ميليونم بخري الان قيمت ليفان x50 با تعرفه دوبرابري شده پنجاه ميلون
بی نام ماشین شناس: 1394/5/1108:56:10،
20
9
چون خ... همون خ...ه فقط پالونش عوض شده
کامران: 1394/5/1108:58:16،
52
35
من یکساله j5 اتومات دارم و تا حالا 16000 کیلومتر با این خودرو رانندگی کردم.
واقعا ازش راضیم و هر چه از یک خودرو انتظار دارم داره.
همچنین داخل و بیرونش زیبا طراحی شده.
به نظرم روز به روز خودروهای چینی در حال بهبود و پیشرفت هستند
و خودروسازی ما پیوسته در حال درجا زدن است.
شهرام: 1394/5/1110:42:10،
27
30
بزار وقتی لنگ قطعه موندی و یک ماه ماشینت خوابید بهت میگم

چینی ها نه کیفیت دارن و نه قطعه فقط بعضی هاشون ظاهر دارن که عده ای گول همین ظاهرشون رو میخورن

من نه از چینی خیر دیدم نه از ایرانیش ولی ایرانیشو ترجیح میدم چون تو این شرایط هم یه تعداد کارگر ایرانی میتونن نون بخورن هم اگه تو جاده بمونم باز چهار نفر پیدا میشن که ازش سر در بیارن و بتونم خودمو باهاش تا شهر بعدی برسونم
اگه پولدارید برید وارداتی بخرید و خودتونو خلاص کنید از تعمیرگاه اگرم مث من پول ندارید ایرانی بخرید قابل اعتماد تره
1234: 1394/5/1110:54:59،
31
22
من 2 ساله جی5 دارم احق والنصاف عالیه حدود60هزار باش همه جا رفتم حتی خاکی ودر اتوبان با سرعت 180 تو این دوسال فقط بنزین وروغن.حدود 95درصد کسایی که دارن ازش راضیند.
واقع بین: 1394/5/1111:50:27،
25
11
آقا شهرام، بنده هم بیش از یک ساله جک جی 5 اتومات دارم و انصافاً راضی هستم و فکر میکنم اگه مشکلی هم داره فقط مربوط به مونتاژ اون در ایرانه. ضمناً نگرانی اصلی شما باید بابت هدر رفتن و به خطر افتادن سرمایه، مواد اولیه، انرژی، نیروی انسانی، سلامتی و محیط زیست ایران و ایرانی با تولید خودروهای بی کیفیت شرکتهای ایران خودرو و سایپا باشد، که سالیان دراز است مردم را به صنعت کشور بدبین کرده اند نه خودروسازان خارجی که پاداش تلاش، همت، برنامه ریزی، دانش، صداقت و سلامت خود را میگیرند. بایستی منطقی برخورد کرد و نه احساسی.
امین: 1394/5/1113:28:53،
14
8
باید اشاره بشه که همونقدر که تولید ال 90 برای کارگرای ایرانی تولید کار میکنه تولید جی 5 هم ایجاد می کنه. چون تو ایران تولید میشه! ما هم یکسالی هست جی 5 اتومات داریم! ارزو به دل موندیم یک سی سی اب تو رادیاتش بریزیم! و بازم چون تو ایران تولید می شه مشکل قطعه نداره!
در کل هر ماشینی میتونه خراب بشه! الان سه روز سر کوچه ما یه bmw مدل بالا زمین گیر شده! (هر روز یه تیمی میان روش کار می کنند. شب هم همونجا ولش می کنند. نمی دونم چرا با خودرو بری، جرثقیلی چیزی نمی برنش!) حالا یکی بیاد بگه bmw به درد نمی خوره!
پاسخ به ۱۲۳۴: 1394/5/1115:06:52،
10
9
اول اینکه دو ساله بزار یه دو سال دیگه هم کار کنه

دوم اینکه مگه شما آمار گرفتی که میگی ۹۵ درصد راضی هستند ؟

از چیش راضی هستند ؟ از صدای موتور تو اتاق یه مصرف صدی ۱۵ ؟
پاسخ به شهرام: 1394/5/1122:28:56،
10
5
شهرام جان
شما نشستی تا ماشین مردم زمینگیر بشه؟
زیاد حرص نخور
غضنفر: 1394/5/1109:00:37،
40
11
احسنت به خودروسازان چینی ،چون خواستن توانستن است

درطول تاریخ ایران اولین موردی است که قیمت خودرو داخلی با حدود ده میلیون تومان کاهش به یکباره دربازار رخ میدهد
پس خودروسازان داخای خودشان را برای کاهش قیمتها وافزایش کیفیت ورقابت با خودروهای خارجی آماده نماینددرغیر اینصورت به تعطیلی کشیده خواهند شد
امیدوار : 1394/5/1109:00:53،
20
57
الان پارس فول اتومات1800 حدود 52 تا 53 میباشد که به نظر من خیلی حباب داره ولی گذشته از همه اینها به دوستان خودم که قصد خرید خودرو دارند توصیه میکنم زودتر بخرید . من قول میدم این شکاف قیمت بازار و نمایندگی تا 2 ماه دیگه دقیقا برعکس میشه . من 30 ساله که تو بازار خودرو هستم و بر اساس تجربه خودم میگم
مطمئن باشید که قیمت خودرو بیش از این کاهش پیدا نمیکنه چون اختاپوس های اقتصاد اجازه نمیدند.
ف: 1394/5/1110:15:26،
13
28
موافقم باهات
آرشایه: 1394/5/1110:49:29،
18
11
چرا به این بنده خدا منفی دادین ؟!
اصلا این اقا دلال نمایشگاه دار و ...
انصافا تا حالا شده چیزی ارزان شه ؟!
الان دلار تک نرخی شه و همه چیز واقعا خوب پیش بره همین قیمتها میمونه
باید حساب کنید تورم داریم ، ثابت بودنش همون ارزونیش حساب میشه
دعا کنید کیفیتشون خوب شه تا حداقل پول گرون میدیم ارزش داشته باشه.

هیچ وقت هیچی اونتقدری که فک میکنید ارزون نمیشه
مصرف کننده بخره و لذتش و ببره
حسین 666: 1394/5/1111:56:16،
12
6
واقعیت کشور ما و خودروسازی تو این مملکت همینه
منم مثه خیلی از عزیزانی که منفی دادن دوسدارم خودرو و همه چیزای دیگه ارزون شه و درحقیقت به قیمت واقعیش برسه ولی بهتون اطمینان میدم عده قدرتمندی که ازاین قیمتای بالا سودهای هنگفت میبرن به هیچ وجه اجازه چنین اتفاقی رو نمیدن من که توصیه میکنم خیلی به خودتون وعده کاهش قیمتارو ندید به امید ایرانی قشنگتر و آبادتر
رسول: 1394/5/1109:01:01،
19
13
به ماشين چيني مربوط نيست چون اون چينه و ابن فرانسه
هر ماشيني كه تو كارخونه توليدش كم باشه و بازار افزايش قيمت كاذب داشته باشه
بعد از توليد حتمأ سقوط ميكنه و خودشو به قيمت كارخونه نزديك ميكنه
چرا ارزان شد?: 1394/5/1109:51:05،
18
13
چرا که نه؟
اگر بشود بیست تومن من یکی میخرم.
علی: 1394/5/1109:51:14،
27
17
جالبه کار ما بجایی رسیده که ال90 که هیچ کدام از استانداردهای روز اروپا را نداره واسه ما شده بهترین ماشین
چی: 1394/5/1110:03:29،
12
8
اره نظر ارزنده ای دادی میخواستم بدونم چرا خریدش کم شده؟ اگر بنا به عرضه و تقاضا باشه باید با عرضه بیشتر تقاضا هم وجود داشته باشه که نداره
پس نتیجه میگیریم این حرفی که زدی غلطه
حاجی: 1394/5/1109:02:01،
29
11
من که یکیشو داشتم. وحشتناک عالی دنده عوض می کرد.
ماشین باز: 1394/5/1109:07:28،
17
10
طبیعیه راه اندازی احتمالی خط تولید خودروهای بروز با طراحی زیباتر و قیمتهای نزدیک به تندر 90 ( کمی بیشتر از تندر ) در آینده نزدیک .
امیر: 1394/5/1111:33:54،
12
14
تو این رنج قیمتی زیبا و اتومات فقط x50
شهریار: 1394/5/1109:08:13،
27
28
همین کم بود که ال لگن اتومات هم بخرم.... ترجیح میدم دنده ای زیباتری بخرم تا اینو سوار بشم...
میر: 1394/5/1110:10:47،
21
11
مثلا پارس داشبورد جدید؟؟؟؟ خیلی خوبه اونا دقیقا مال سال 1988 هستش! بخر حتما که هیچ وقتم خراب نمیشه اصلا اصلا ...خخخخ
امیدوار: 1394/5/1109:10:21،
30
8
امیدوارم هر دو لگن ساز سقوط کنن تا تا جان مال هم وطنان حفظ شود امین ........
پوریا: 1394/5/1109:15:02،
30
20
خدایی کسی که 50 میلیون بابت تندر می پردازد حتی اگر اتوماتیک
هم باشد چی فکر می کند.!!؟خودروی ساده و بدون اپشن که از نظر
تریم داخلی چندان با مدل غیر اتوماتیک تفاوتی ندارد با قطعات
بعضا داخلی سازی شده که کیفیتی ندارند.
کمالی: 1394/5/1109:50:07،
15
11
واقعاً ایوالا داری آقا پویا.
الان تو سایت دیوار سوزوکی 2006 با 70 تا کارکرد گذاشته 58 میلیون.
حالا انتخاب کنید؟؟؟؟؟
آرش: 1394/5/1109:16:31،
17
9
کسی هست تجربه تندر اتوماتیک را داشته باشه ؟ مزایا و معایب اونو بنویسه .
ممنون
میلاد: 1394/5/1109:48:44،
17
14
از 206 اتومات خیلی بهتره و هنگام دنده عوض کردن صدا و تغییر خاصی متوجه نمیشید ولی در کل با این قیمت نمی ارزه.
محمد: 1394/5/1119:12:24،
10
7
ما گیربکس دستی شو داشتیم ماشین بدی نیست اولش خیلی خوب بود ولی بعد چند سال کارکردن یکم مشکل دار میشه البته مال 200 هزارتا کارکرده بود
ajj: 1394/5/1109:19:06،
23
10
بخاطر اینکه ظاهرش خیلی زشته
amir: 1394/5/1109:48:23،
21
13
نویسنده کاملا در اشتباه. خودروی چینی تاثیری تو قیمت تندر اتوماتیک نداشته. چون کسی که تندرو انتخاب میکنه فکر کیفیته خودرو هست نه اپشن و بزک دوزک. پس چینی روی قیمتش اثری نداره.
آقا معلم: 1394/5/1109:23:29،
16
14
یک روز میگین چینی بده و باید جاش اروپایی بیاد یک روز میگین چینی اگر کیفیتش بره بالا سالار جادست ،گزارش تست خودرو که با فشردن پدال گاز موتور 1500 ccدرصندلی فرو میرفتید رو هنوز فراموش نکردیم و انتظار دیگه ای نباید غیر از تبلیغ چینی از شما داشت
یاهو: 1394/5/1109:24:46،
12
11
خودرو های اتومات ارزان قیمت یکبار مصرف اند چون کار کرده آنها
کمتر خریدار دارد.
حمید: 1394/5/1109:25:04،
20
8
تندر e2 در سال 91 هم قیمت پژو 206 تیپ 2 و 405 بود.
و حتی سمند lx قیمت بالاتری داشته .
چطوری تندر e2 الان حدود 10 میلیون از پژو 405 و سمند گرونتره
جوااد: 1394/5/1109:27:42،
16
8
کجاش سقوط
2 تومن ارزون شده
هرموقع نصف شد میگن سقوط کرده
هم وطن: 1394/5/1109:30:17،
12
7
حدودا ۲ میلیون کاهش قیمت و کجای دنیا بهش میگن سقوط!!!!!!
ای خدا تا کی آخه؟؟؟
علی: 1394/5/1109:31:25،
19
6
کاهش قیمت ال90 اتوماتیک به علت عرضه بیشتر به بازار با ثبت نام جدید و همینطور رکود بازار و همینطور انتظار مردم برای ماشین های جدید و نخریدن ماشین است وگرنه خودرو های چینی مدتها است که تو بازار هستند و اگه کسی میخواست بخره ، میخرید .
اکبر کار بلد: 1394/5/1109:34:06،
12
8
تقاضا نیست می فهمی تقاضا نیست!!!!!
نمونه اش خود من می خواستم 206 خودمو رد کنم یه صفر بخرم ولی خدا شاهده دو سال تحمل کردم ولی از این لگن سازها خرید نکردم. الان هم به لطف خدا با پس اندازی که کردم میخوام یه الانترا 2014 کارکرده بخرم.
آرش: 1394/5/1109:40:43،
24
14
انصافن تندر ال90 با اون اطاق و داشبرد که مثل خودروهای نظامی زمان جنگ جهانی دوم هست، چه اتوماتیک و چه گیرباکس دستی، اصلن و ابدن به قیمتی بیش از 30 میلیون تومن ارزش خرید ندارند. چینی ها هیچ حسنی هم نداشته باشند، این کارکرد را داشتند که کمی تنوع در مدل و قیمت در بازار انحصاری و کاملن تکراری ایران ایجاد نمایند.
محسن: 1394/5/1110:09:32،
18
19
شما چینی سوار شو ما تندر سوار میشیم ببینیم کی برد میکنه!
میراژ: 1394/5/1112:04:04،
13
8
منتظر باشید که ساندرو هم داره میاد ... با موتور ال 90 که حسابی خراب کنه بازار 206 و چینی هارو!
رضا: 1394/5/1109:42:54،
10
12
كيفيت پايين ماشين چيني فقط حرف ما نيست
تو اروپا هم فقط به يه برند چيني اجازه واردات دادن
فرانس سوار: 1394/5/1109:43:57،
27
23
فقط تندر٩٠يالوگان ارزش خريدداره چون قطعاتش ١٠٠در١٠٠فرانسوي هستش.بينظيره
پاسخ: 1394/5/1110:15:37،
21
23
واقعا فکر میکنی قطعات فرانسه هست
پس چرا مثل مگان تولیدش متوقف نشد . تندر تماما چینی هندی و ایرانیه
amir: 1394/5/1110:38:14،
19
10
فرانس سوار واسه کی داری توضیح میدی؟؟ بزار 206 سر تا پا چینی شونو سوارشن. حال کنن. بالاخره تعمیرگاهها پول میخوان.
هند معلوم نیست دیگه از کجا امد.
آرش: 1394/5/1112:37:29،
14
8
اگه قطعاتش چینی بود که تولیدش زمان تحریم قطع نمیشد...بلکه مثل 206 ادامه میافت
هم آشنا: 1394/5/1109:44:56،
11
7
چون از اول حدود ده میلیون یا بیشتر ، از ارزشش واسش قیمت گذاشتن!!!
خسرو: 1394/5/1109:46:00،
14
12
تندر باید دستی باشه اصلا ماشین رومانی رو چه به دنده اتوماتیک.ماشینهای کره ای با 2 لیتر حجم نمی کشن تو سربالایی.با 100 اسب میخوای ماشین اتوماتیک بدون تیپ ترونیک یک حماقت محضه!
م م: 1394/5/1111:18:08،
8
14
گیربکسش تیپترونیکه.تو سربالایی هم بدک نیست.ماشین را باید سوار شد بعد نظر داد.مگان 134 اسبی سربالایی رو مثل تیر بالا میره و جک 141 اسب قدرت سر بالایی مثل خر تو گل میماند
دل: 1394/5/1109:46:18،
12
8
چينى را با رنو هـيچوقت يكى نكن
ساسان: 1394/5/1109:46:29،
12
8
این دو سه سال گذشته خودروساز ها هر بلایی خواستند سر مردم درآوردند و مردم هم چاره ای جز خرید نداشتند چون خودروهای وارداتی خیلی گرون بود. ولی با نزدیک شدن به سال جدید 2016 شاهد افت بیشتر خودروهای وارداتی خواهیم بود. و این به معنی اینه که دست مردم برای خرید ماشین وارداتی باز تره.
تو این دو سه سال انتخاب خیلی سخت بود چون ماشی خارجی ها صفر بودند و اختلاف قیمت زیادی با محصولات داخلی داشتند. ولی دیگه این خبرها نیست مثلاً اسپورتیج 2012 - 2013 سالم کمتر از 80 تومان شده. کی دیگه 57 میده تندر اتومات؟؟؟؟؟؟
حسین 666: 1394/5/1112:00:53،
11
6
چی شدددددددددددددده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا چرا حرف الکی میزنید و تو توهمات خودتون سیر میکند کجا اسپورتیج 2013 رو زیر 80 میدن من ده تاشو میخام
توی ایران همون دسته دو هم نزدیک صفر قیمت میذارن البته خلافه همه کشورهای دنیا
حمید میبدی: 1394/5/1109:47:43،
20
20
با سلام
عشق من تندر 90 اتوماتیک.
خیلی سرتر از چینی های آشغاله.
علی: 1394/5/1109:50:24،
14
12
بهترین انتخاب در رنج 40 تا 45 فعلا فقط L90 پارس خودرو
ملك: 1394/5/1109:55:50،
16
9
آقاي آرش كلا ال نود رو همه با ظاهرش مشكل دارن چون خيلي ساده هست ولي فنيش معروفه من سه سال دنده اي شو داشتم و يه مدت هم اتوماتشو و خيلي راضي بودم.اگر قصد خريد داري خودرو بسيار خوبيه. گيربكس عالي. تعويض دنده نرم و بدون تقه. اگر فني براي شما مهمه و زياد اهل آپشن و تزيينات نيستي حرف نداره و گرنه الان پارس خودرو اچ330 اتومات ميزنه كه چينيه ولي ظاهر زيبا و آپشن فراوان دارد. البته ال نود اتومات رو ميتوني با 47 بخري ولي اچ330 رو با 55
آفرودر حرفه ای: 1394/5/1110:01:03،
14
15
جک و ام وی ام هر دو یه سایز بزرگترن از تندر تازه فروش قسطی بی بهره دارن که قیمت تمام شدشون عملا میاد نزدیک 50 تومن اونم با موتور قوی تر و مصرف در همون حد ال نود و امکانات بیشتر کیفیت تریم هم که همه پلاستیکن در مورد استهلاکشون شخصا نداشتم دراز مدت نظر بدم کسی مالک بوده بدونه؟
سعيد : 1394/5/1110:06:35،
13
9
سقوطي در كار نيست يك صعود الكي كرد بعد كه توليدش بالا رفت باز برگشت به قيمت گران قبلي. خوبه با اين قيمت يه كم آپشن به اين ماشين اضافه كنن. هر چند كه براي اينا زياد مهم نيست چون مردم شريف ايران مشتري اجباري هستند.
سید: 1394/5/1110:16:00،
24
21
کاری به قیمتش ندارم
من یک سال و نیمه تندر اتومات دارم
واقعا راضیم ازش بخدا اگه مفت ماشین چینی بهم بدن قبول نمیکنم چون شناسناممه دیگه.....
یه عده دلال میان به نیت انتفاع بد میگن شاید اصلا توی عمرشون سوار نشده باشت این ماشینو
بیاید به هم احترام بزاریم و به هم راست بگیم مشکل مملکت ما دروغ گفتن زیاده از مسوولین و صدا و سیما به همه داره رسوخ میکنه.....
آقا نمیگم صفرشو بخرید چون خودمم موافق ورشگستگی فرقون سازان هستم... ولی ال نود اتومات عالیه اگه این ماشینهای چینی که شما اسم بردید 55 تومن بیارزه از نظر کارایی قدرت بی صدا بودن و ... این 90 میارزه.. این نظر من واسه دوستانی که از تجربه داشتن این ماشین سوال کردن.... موید باشین......
احمد: 1394/5/1110:53:40،
14
24
جناب سید! باید شما راضی باشی چون پنجاه میلیون پول دادی یک
خودروی زشت و بیروح با صندلی مینی بوس و داشبورد پیکان خریدی.
سه سال تندر ای دو داشتم و در این مدت خیلی صبوری کردم تا
بالاخره پول دستم اومد عوض کردم.نه هندلینگ دارد و نه لذت رانندگی و بعد از یک مسافرت طولانی هم باید دو روز در خانه بستری
شوی به خاطر کمر درد و گردن درد.!!از بس صندلی بیخودی دارد.
سید: 1394/5/1113:02:28،
13
10
من بدون غرض نظرم رو دادم ولی شما هم که میفرمایید ال نود داشتین که بعید میدونم جوری با بغض و کینه صحبت میکنید که شاید من دلال ال نودم
من فقط نظرم رو دادم
در مورد راحتی و رفاه داخل ماشین اصلا با شما موافق نیستم
ضمنا من 41 تومن ماشین رو توی شرایط تخفیف گرفتم همین حالا هم 10 تا مشتری دارم که اگه بخوام بفروشم پول خودمو میتونم بگیرم
حالا شما هی حرص آب کردن آشغالای چینی خودتو بخور.....
پاسخ به احمد: 1394/5/1114:55:04،
11
7
با سلام

اون قسمت ای که فرمودید وقتی از مسافرت میام بایستی دو روز در خانه استراحت کنم! بایستی بپرسم از شما که چند سال دارید مگه؟!
من خودم یه کله تا کردستان رقتم همراه خانواده و اصلا این موضوعات شما رو هم نداشتم، اتفاقا قبل از این ماشین (تندر E2) من 206 مدل 82 داشتم که هر وقت تا شمال می رفتم از رانندگی خسته میشدم.
لطفاً خزعبلات تحویل مردم ندهید! همین قدر دروغ داریم هر روز از آقایون می شنویم بس است دیگر.
عمیدی: 1394/5/1111:14:36،
13
7
تندر اتوماتیک تنها ماشین خودرو داخل هست که حتی درزمان تحریم هیچ یک از قطعاتش از چین وارد نشد و رند هم این اجازه رو نداد . این خبر 100 درصد موثق . ولی من هم با حرف دوستان موافق هستم که قیمتش این نیست . چون باز بنده اطلاع دارم که این خودرو کلا 35 میلیون برای خودرو سازها تمام میشه ولی دلیلشو نمیدونم چرا 47 میلیون میدن ؟؟؟؟؟؟
دوما یکی از دوستان دیروز گفت یکی از مسئولین رده بالای ایران خودرو به دلیل انباشت بیش از اندازه در پارکینگ درخواست کاهش قیمت داده ولی هئیت مدیره درخواست ایشون را رد کرده !!
667: 1394/5/1111:54:28،
13
19
من خودم تا حدودی تو کار ماشین واردم اما هر بار که خواستم ال90را
انتخاب کنم تا فقط 2 دقیقه داخل ماشین نشستم سریع پژو پارس را
خیلی از اون قابل تحمل تر دیدم البته فقط داخل کابین کاری به امور
فنی ندارم لا مصب خیلی بد اتاقه ولی فنی از همه ماشینهای چینی
1600سی سی خیلی سر تره ولی کابین وا ویلا
amir: 1394/5/1112:27:48،
11
8
والا کابینش از اون دستگیره های مواد کهنه ی پارس بهتره. داشبورد جدیدش انقدر قرچ قروچ میکنه میره تو مخت. نمیدونم منظورتون از زیبایی چیه.
احمد: 1394/5/1113:34:23،
6
8
دوستانی که در کامنت بالا در مورد j5 و تجربه خودشان نوشتند ایا
در نمونه دستی و 1500 هم کم استهلاک و رضایت بخش است.
لطفا فقط کسانی که داشتند نظر دهند.
امبن: 1394/5/1114:30:47،
14
8
من یه پیچ ال 90 رو با کل پژو عوض نمیکنه مخصوصاً پرشیا که خیلی خزه
علی: 1394/5/1115:00:36،
11
7
چه قدر باحالید تعصبات کور کورانه روی آشغالهای فرانسوی دارید البته حق دارید تو این رنج قیمتی بهتر از این ها نیست و صد البته ال نود با ضاهر کر یهش نشان از طراحی برای موارد خاص دارد گویی بیشتر به تراکتور و تانک و ارابه های عهد عتیق شباهت دارد و صد البته نیروی محرکه و...به جراعت بهترین در این رنج قیمتی ست،
اما واقعا این مثلا خودرو ها ارزش دفاع و حرص و کور کوری خواندن دارند شاید ندانید هزینه تعمیرات ال نود به مراتب بالاتر از مابقی خودرو هاست و احیانا ندیده باشید طراحی غیر دسترسی بعضی قسمت ها یش مشکل آفرین .همین آشغال ترهای چینی اگر بی تعصب یرسی شوند گاها در خیلی موارد از تولیدات ایرانی بهترند چه لحاض کیفی و چه آپشن ها . ای کش یاد میگرفتیم به جای این حرف ها که خودرو ساز ها مارا مجبور به گفتنشان کردند کمی مثل چین می اندیشیدیم و بروز میشدیم و تجربه میکردیم کشوری که تا چند صباح دیگر
علی: 1394/5/1115:03:21،
9
6
چند صباح دیگر تولیداتش باعث فخر و کلاس و آرزو و ...ایرانی خواهد شد کاش کمی بیدار میشدیم و صنعت خودرو حتی صنایع دیگر را از بن بست بی فکری مدیریتی و تکنولوژی و...... نجات میدادیم و این نیست مگر ما مردم بخواهیم و کار کنیم تا ..............
رضا: 1394/5/1115:06:19،
7
6
تو تمام نظرها 111 درست گفت، با این تفاوت که کارگر لزوما قشر ضعیف نیست، البته تو اروپا
ن : 1394/5/1118:02:54،
7
6
ال 90 تو خودروهای هم قیمت خودش از نظر موتور و جلوبندی و سواری خیلی راحته و از اکثریت ماشینا سر تر هست ولی از نظر طراحی میشه با وانت مقایسش کرد حتی پراید از اون خوش قیافه تره من برادرم ال 90 داره خودم 206 با اینکه از نظر موتوری از 206 سر تره اما طراحی ماشین هم مهمه نمیشه فقط یگی موتور و ایمنی در ضمن خودرو های دیگه هم دارای ایمنی و سواری خوب هستند شاید یه درجه کمتر با ال 90 دنده عقب اومدن فاجعس در کل طراحیش افتضاحه
حیدری : 1394/5/1200:14:56،
9
6
همچین از ال نود تعریف میکند انگار s500 و کارخانه اش هم مال باباشونه
تلوان: 1394/5/1209:22:24،
6
6
خودرو تندر L90در سالهای اخیر رشد زیادی کرد که حق مشتریان این افزایش وگرانی نبود ارزش این خودرو فقط 25 میلیون است ولی به علت مخارج بالا کارکنان این شرکتهای داخلی در داخل کشور هزینه ها بیشتر رقم می خورد نبود کنترل ونظارت واقعی باعث شده حق مشتری طی سالها تضییع شود وارزش پول کشور کاهش یابد ارزش دلار هم در شرایط فعلی دارای ارزش 1500 تا 2000 تومان است ولی باز هم ....
سديد: 1394/5/1221:46:27،
7
9
بنظر من نمي ارزه.405 از هر جهت سره
مشتري: 1394/5/1223:16:58،
11
5
متاسفانه خودرو در كشور ما بصورت مافيايه
و اين مافياي بزرگ فقط به فكر پر كردن جيبشون هستند
و به جاي افزايش كيفيت يا كاهش قيمت روي آوردن به واردات خودروي چيني
البته به زودي بايد درب كارخانه ها رو ببندد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل