کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جهيزيه‌ عروس از 12 تا 100 ميليون


کد خبر : ۱۴۱۶۸یکشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳:۴۲۴۷۸۴ بازدید

با گشت و گذار در بازار پرطمطراق جهيزيه در پايتخت و محاسبه سر انگشتي قيمت‌ها مي‌توان گفت كه بايد 12 ميليون در جيب داشته باشی تا بشود یک ...
جهيزيه‌ عروس از 12 تا 100 ميليون جهيزيه‌ عروس از 12 تا 100 ميليون

با گشت و گذار در بازار پرطمطراق جهيزيه در پايتخت و محاسبه سر انگشتي قيمت‌ها مي‌توان گفت كه بايد 12 ميليون در جيب داشته باشی تا بشود يك جهيزيه آبرومندانه و حداقلي تهيه كرد.

بر اساس رسم ورسوم ايراني‌ها عروس خانم‌ها بايد قبل از مراسم عروسي جهيزيه كاملي داشته باشند. هرچند اين جهيزيه مي‌تواند بر اساس الگوهاي اسلامي بسيار سبك تعريف شود اما برخي رفتارها و خرده فرهنگ‌هاي ابداعي و غلط كه ناشي از چشم و هم چشمي ميان خانواده‌هاست آن را به سدي بزرگ براي خانواده عروس تبديل كرده است. در بازار جهيزيه بايد كفش آهني پا كرد و پرسان پرسان بهترين كالا و ارزان‌ترين آن را براي جهيزيه خريد.

در اين ميان انتخاب لوازم اصلي آشپزخانه مانند اجاق گاز، يخچال، ماشين لباسشويي و جاروبرقي و غيره از اهميت بيشتري برخوردار است و به قول معروف پيشاني جهيزيه محسوب مي‌شود. با عروس و دامادهاي جوان در بازار همراه شديم تا نحوه خريد جهيزيه را گزارش كنيم. برخي فقط قيمت مي‌پرسيدند و به هم خيره مي‌شدند و برخي هم كارت فروشگاه را گرفته و گروهي هم سفارش خريد مي‌دادند. همه جور عروس دامادي را ديديم. . . . از كم درآمد تا قشر پردرآمد!نكته قابل تامل اين بود كه در ميان بازار لوازم خانگي (امين حضور تهران) برخي خانواده‌ها بيشتر به دنبال كالاي ايراني و برخي به دنبال كالاي خارجي بودند.

برخي از اين خريداران بر اساس فرمايشات و تاكيدات مقام معظم رهبري و برخي هم بر اساس شعار كالاي ايراني رونق اقتصادي بر اين تفكر استوار هستند. اما در اين ميان برخي خانواده‌ها به دليل قيمت پايين كالاهاي ايراني به سمت خريد جهيزيه ايراني مي‌روند در حالي كه ميل‌شان به كالاي خارجي است. وقتي با آنها گفت‌وگو كرديم گفتند كالاي ايراني مرغوبيت خوبي ندارد. هرچند شايد گارانتي و خدمات پس از فروش آنها وطني باشد اما آنچه از يخچال و گاز و ماشين لباسشويي خارجي مي‌خواهيم در ايراني نيست.

 جهيزيه ايراني چند؟

با حضور در برخي از فروشگاه‌هاي ايراني از چند و چون قيمت لوازم خانگي با برند و مارك‌هاي ايراني سوال كرديم كه به‌طور ميانگين مي‌توان گفت اگر عروس و دامادهاي جوان قصد خريد كالاي ايراني دارند قيمت‌ها فعلا اينطور است:  اجاق گاز ايراني: از 800 هزار تومان تا 4.1 ميليون تومان. يخچال ايراني: از 700 هزار تومان تا 7.3 ميليون تومان. جاروبرقي ايراني : از 380 تا 500 هزار تومان ماشين لباسشويي ايراني : از 900 هزارتومان تا 2 ميليون تومان. ماكروفر ايراني: 600 هزار تومان .

 جهيزيه خارجي چند؟

اجاق گاز خارجي: از 2.7 تا 6 ميليون تومان. يخچال خارجي: از 2.5 ميليون تا 11 ميليون تومان. جاروبرقي خارجي: از 500 هزار تومان تا 1.2 ميليون تومان. ماشين لباسشويي خارجي: از 1.7 ميليون تا 4 ميليون تومان. ماكروفر خارجي : از 400 هزار تومان تا 1.6 ميليون تومان. تلويزيون خارجي: از 1.2 ميليون تا 3 ميليون تومان. 

 قيمت برخي ضروريات ديگر جهيزيه

 براي تهيه جهيزيه قطعا تنها گشت و گذار در بازار لوازم خانگي امين حضور تهران كافي نبود چراكه جهيزيه غير از لوازم برقي و خانگي به وسايلي مانند چيني و بلور، پلاستيك، پرده و فرش، ايينه شمعدان، لوستر و حتي مواد خوراكي هم نياز دارد تا بتوان آن را جهيزيه كامل گفت.

گزارش ميداني در بازار شوش و مولوي كه مركز توزيع و عرضه چيني و بلور و لوازم جهيزيه است هم قيمت‌هاي جديدي را به دست ما داد.  در مجموع، حدود قيمت‌ها به دست آمد به نحوي كه مي‌توان گفت يك عروس خانم يا همان خانواده عروس براي تامين جهيزيه در حد متوسط (كمترين هزينه براي خريد كالاهاي متعارف) بايد حداقل 12 تا 15ميليون تومان هزينه كند.  جهيزيه دخترهاي پولدار 50  تا  100 ميليون تومان!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها