کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبریز قطب خودروسازی تجاری و سنگین می شود


کد خبر : ۱۴۱۶۰شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۴۸۴۱۸۶ بازدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : شهر تبریز به عنوان یکی از صنعتی ترین مناطق کشور به قطب و مرکزیت ساخت خودروهای تجاری و سنگین ...

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : شهر تبریز به عنوان یکی از صنعتی ترین مناطق کشور به قطب و مرکزیت ساخت خودروهای تجاری و سنگین تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در حاشیه گردهمائی روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد : با توجه به ظرفیت ها و مزیت های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری آذربایجان شرقی و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعدادی از صنایع از جمله خودروسازی در این منطقه حفظ و تقویت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های قطعه سازی تبریز به نحو شایسته ای بهره برداری شود، افزود : در حال حاضر زمینه های بسیار خوبی برای ساخت و تولید خودروهای تجاری و سنگین در این شهر به انجام رسیده است که باید برای تقویت آنها تلاش های مجدانه ای انجام داد.

نعمت زاده ، توسعه صنعت خودروسازی سبک و سنگین در آذربایجان شرقی را موجب شکوفائی بیش از پیش اقتصادی کشور و منطقه خواند و گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راستا هر آنچه که لازم باشد به انجام می رساند.

وی، نقش دهی به تبریز در تولید انواع لوازم خانگی را یکی دیگر از برنامه های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای قطب قرار دادن این منطقه خواند و افزود : در این راستا می توان از توان صنعت گران و تولیدکنندگان آذربایجان برای تولید انواع لوزام خانگی و تامین نیازهای داخلی به خوبی استفاده کرد.

نعمت زاده اضافه کرد : ایران هم اکنون در زمینه لوازم و کالاهای خانگی واردکننده این محصولات از کشورهای مختلف است که با قطب شدن تبریز به عنوان تولیدکننده چنین حوزه ای از صنعت می توان جلوی واردات این کالاها را به سرعت گرفت.

وی ادامه داد : بر این اساس و طبق برنامه ریزی های انجام شده سال آینده می توان نیازهای داخلی کشور به لوازم خانگی را تامین و سپس به صادرات این محصولات اقدام کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، توجه به سایر صنایع از جمله صنعت ماشین سازی را از دیگر برنامه های وزارتخانه برای قطب شدن تبریز در این حوزه عنوان و اظهار کرد: تبریز به دلیل وجود واحدهای مختلف ماشین سازی و ماشین افراز ، توانائی تولیدات انبوه در این رشته از محصولات را دارد.

نعمت زاده، نوسازی شرکت ایدم که در تولید موتورهای دیزیلی در تبریز فعالیت دارد را یکی از برنامه های اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و افزود : در این زمینه برنامه ریزی های اولیه برای نوسازی این واحد مهم صنعتی با شرکای خارجی به انجام رسیده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، اظهار کرد : مراحل اداری این موضوع به سازمان خصوصی سازی مربوط است اما وزارتخانه نیز در این رابطه نظرات خاص خودش را دارد.

نعمت زاده گفت: به نظر ما باید واگذاری این صنعت مادر در تبریز پس از نوسازی و سامان دادن به وضعیت کنونی آن انجام شود، ضمن اینکه باید به افرادی این صنعت واگذار شود که اهلیت لازم و کافی را داشته باشند.

وی اضافه کردر: از سازمان خصوصی سازی نیز انتظار می رود در رابطه با واگذاری شرکت ماشین سازی اجازه نوسازی آنرا بدهد تا پس از آن مراحل واگذاری به بخش خصوصی به انجام برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور در گردهمائی روسای سازمان های استانی و شرکت در مراسم کلنگ زنی شهرک خصوصی و تخصصی لوازم خانگی، افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع غذائی آناتا و ژئوفیزیک هوائی تبریز سفر یکروزه ای به تبریز داشته است. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها