کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

شرط ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایران

کدخبر:۱۴۱۵۵شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۸۵۰۳۲ بازدید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شرط ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شرط ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

به گزارش اقتصادنیوز، هاشم یکه‌زارع در پاسخ به این سوال که آیا ایران‌خودرو بزرگترین بدهکار بانکی است یا خیر، گفت: پس از ورود من به ایران‌خودرو میزان بدهی‌های این شرکت کاهش پیدا کرد. در واقع 1200 میلیارد تومان از مبلغ کل بدهی‌های شرکت که 3700 میلیارد تومان بود کاشته شد و الان فقط 2500 میلیارد تومان بدهی داریم.

او همچنین درباره اینکه ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی چه سیاستی اتخاذ کرده است، گفت: در بحث تامین مالی قطعه‌سازان هم مبنای همکاری را این گذاشتیم که تقریبا بالای 95 درصد پرداخت‌هایمان به روز باشد. البته با توجه به انتقاداتی که نسبت به کیفت قطعات مورد استفاده در خودرو است، دیگر تعارفی با تولیدکنندگان قطعات کشور نداریم و از آنجایی که 90 درصد یک خودرو را قطعات آن در برمی‌گیرد، معیار همکاری را کیفیت تولیدات آنها گذاشتیم که قطعه‌سازان باید بر اساس آن کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.

او در این باره افزود: سیاست جدیدی که در این راستا اتخاذ کردیم هم این است که سازندگان قطعه ایران که محصولات‌شان فاقد کیفت لازم هستند قرار است یا از همکاری با ایران خودرو حذف شوند یا کیفیت قطعات‌شان را افزایش دهند تا همکاری‌ها دوباره از سر گرفته شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه روش پیش‌فروش خودرو یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و روش عمده‌ای برای تامین منابع مالی شرکت است، گفت: ما برای تامین نقدینگی روش‌های مختلفی داریم که پیش‌فروش یکی از اولویت‌های اول ما محسوب می‌شود. فروش محصولات ایران خودرو معمولا به سه صورت ودیعه‌ای، پیش‌فروش و فروش فوری انجام می‌شود که متناسب با شرایط در خصوص نحوه فروش تصمیم‌گیری می‌شود و این اتفاق جدیدی در این حوزه نیست.

او افزود: تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی هم روشی دیگر ما برای تامین نقدینگی است که تلاش داریم کمتر مراجعه برای وام داشته باشیم. فروش اموال و دارایی‌های شرکت هم گزینه بعدی ما است که در این راستا اخیرا حدود 1300 میلیارد تومان دارایی‌مان را فروخته‌ایم.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محمد: 1394/5/1012:47:55،
145
10
کاش راست بود این حرف ها
علی: 1394/5/1013:02:10،
122
9
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:در حال حاضر فقط ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

خدا بده برکت.160 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم که 2500 میلیارد تومان بدهی و ضرر و زیان شما که توسط تحریم مردم بوجود اومده رو میگیرین از دولت تا دست به دست هم سالهای سال بتونین به حکومت لگن سازی طلایی تون ادامه بدین.

تو تاریخ از شما و حامیانتون نوشته میشه.
علی: 1394/5/1013:07:47،
125
9
هر کی میاد میگه من خوبم و بقیه بد ...
ما آخر پول این همه افزایش قیمت خودرو تو جیب کی میره ...

خدایا سایه هر چی ظلم و ظالمه از روی سر ما بردار...
امیر61: 1394/5/1013:49:57،
91
8
شرط ایران خودرو برای قطعه سازان ایرانی= قطعه بی کیفیت تر ، ارزانتر و با حق حساب و کمیسیون بیشتر = شما مورد تایید شرکت ساپکو قرار خواهید گرفت.
فرغون ساز را نمیخواهیم: 1394/5/1015:14:09،
33
12
کی این لگن سازهای ایران خودرو و سایپا بسته میشن تا مردم از دستشون راحت بشن.بسه دیگه هرچقدر خوردید سیر نشدید؟!!!
ما: 1394/5/1016:29:04،
26
9
من كه ميرم راى ميدم تو هم برو راى بده....
هادی: 1394/5/1018:34:10،
18
37
دوستان این مرد فوق العاده است.
همه حرفایش راست است وتعارفی ندارد.
بیاد داشته باشید ویرانه ای را با کلی بدهی از دولت قبل تحویل گرفته وانصافا خوب پیش برده.
پرسنل ایران خودرو که به او ایمان دارند ومدیریتش رو بسیار خوب توصیف میکنند.
با ارزوی سربلندی ایران خودرو ورضایت کامل مصرف کنندگان.
غلامرضا رزازي: 1394/5/1022:59:57،
24
11
هاشم خان من تو رو بهتر ميشناسم سر مردم شيره نمال 2200 هزار ميليارد بدهي داشت الان شده 2550 هزار ميليارد
صادق: 1394/5/1111:36:46،
18
10
نکته ای که برای من و بقیه ممکنه جالب باشه اینه که چرا وقتی این خودرو سازهای ایرانی خودرو ای که کلا 5 تا 6 میلیون هزینه بر می داره رو به قیمت 20 میلیون می فروشن ، بازم هنوز بدهکارن ؟ یکی این وسط داره می دزده دیگه . غیر از اینه ؟
Arsenal: 1394/5/1012:49:32،
103
12
همچین میگن فقط 2500 میلیارد بدهی داریم
انگار 2500 تومن بدهی داره
بابا ایولااااااا
امید: 1394/5/1013:52:41،
43
9
چه حرفیه میزنی،برای خودرو سازی که ماشین 15 تومنی میده 35 تومن روزا نه هزارن دستگاه تولید میکنه فک میکنی زیاده؟پول خوردشونم نیست
ایرانی اصیل: 1394/5/1014:03:56،
46
10
تازه میخواستن باشگاه پرسپولیس واستقلال را هم بخرند آقای زارع راست میگه اعلام کنه که بااین همه بدهی چطوری میخواست حداقل یکی از اون باشگاههاروبخرند؟
پوریا: 1394/5/1012:58:32،
87
10
هفته نامه دنیای خودرو در مصاحبه با یکه زارع:در مورد خودروهای چینی معتقدم که هر کسی خودروی چینی بخرد صاحب اول و اخر
این خودرو خودش خواهد بود چون بازار دست دوم خودروهای چینی
بسیار خراب است.!!!! از اظهار نظر دلال گونه جناب مدیر عامل که بگذریم درست در صفحه مقابل همان هفته نامه در مورد رضایتمندی
مردم از خودروی داخلی دنا که لوکس ترین خودروی ایران خودرو هست در قعر جدول و با امتیازات بسیار کمتر از جک و لیفان
قرار گرفته بود.!!!!!!!!!!!
جالبه!!!: 1394/5/1017:11:01،
34
7
نظر دقيق و با مطالعه و جالبي بود.آفرين كه مردم با مطالعه داريم. خوشم اومد.
ملك: 1394/5/1013:05:51،
64
10
اينا فقط براي ملت خودشون رو به بدبختي ميزنن و همش مينالند وگرنه به 2500 ميليارد تومن ميگن """ فقط """" .

لعنت بر هر كس كه مردومو آزار ميده. حال به هر نحو. خصوصا اونا كه دستشون تو كاره. بزن مثبت قشنگه رو.....
علي: 1394/5/1013:06:49،
43
9
بابا بدهي چيه اينا يه مشت دروغه كه به ما ميگن....
ماشين 10 مليوني رو حساب ما ميكنن 30 ميليون حالا بدهي دارن
يكي از همشهرياي ما تو كرمان خودرو كار ميكرد ميگفت ماشين x60 كه تو بازار 60 ميليونه كل قطعاتش 15700000 تومن دستشون در مياد
علی : 1394/5/1013:07:33،
41
9
ببین وضع رو که مدیر یه شرکت میگه فقط 2500 میلیارد بدهی داریم . یعنی شما حساب کن که این رقم در مقابل سایر بدهی بدهکاران ناچیز حساب میشه. حالا من مهندس برا به وام ناقابل از نطام مهندسی با بهره 22 درصد و بازپرداخت 2 ساله و. سپرده و ضامن و سفته و پروانه اشتغال و سند ملکی ودوندگی چند ماهه تو لیست انتطار برا دریافت وام هستم
جهان سومی: 1394/5/1013:10:18،
64
11
حمایت از یک مجموعه ورشکسته و داغون نهایت کم عقلیه.
دقیق: 1394/5/1013:24:34،
44
11
جالبه خودش میگه 3700 میلیارد بدهی داشته الان شده 2500 یعنی آقا 1200 تا کم کرده! بعد خودش میگه 1300 تادارایی فروخته! اینو از 1200 کم کنی تازه یعنی 100 میلیاردم انگار بدهکارترشده!

مدیریت یعنی همین!
عامو: 1394/5/1019:00:51،
20
9
دادا اون صد میلیاردو تقس کردن بین مدیرا واسه پاداش!!!!!!
حق و صبر: 1394/5/1013:33:13،
26
10
2500 ملیارد بدهی دارن ولی از اون ور میخوان استقلال و پرسپولیس رو بخرن
از این ور میخوان قرارداد ببندن با شرکتای خارجی
باز این یه ور دیگه که من نمیدونم کدوم وره ماشین پیش فروش می کنن
آخرش شما پول دارید یا ندارید؟؟!
وحيد يوسفي: 1394/5/1013:55:47،
34
10
از قطعه ساز هم بري سوال كني ميگه: من تحريمم و كيفيت قطعاتم پايينه. در ثاني من دانش قطعه سازي ندارم. من فقط قطعه رو مونتاژ ميكنم. پس قطعه بنجل چيني رو به من نديد تا من هم قطعه با كيفيت مونتاژ كنم بدم دست خودروساز.
هر كي پاس ميده به بغلي. اينجا كي له ميشه؟
مصرف كننده بدبخت.
پس نخريد.
بهلول حكيم: 1394/5/1014:01:42،
35
10
تنها شرطش اينه كه از كيفيت نداشته باشن تا يكه زارع بهش اكي بده خخخخ
داریوش: 1394/5/1014:53:36،
21
9
وقتی فقط دوتا به اصطلاح کمپانی دارن فرقون درست میکنن و اینقد رو این گمرک میکشن که ملت مجبور کنن تا این حلب هارو سوار شن و اونقد توی سر تولید کننده میزنن که مجبور بشه از سر و ته همه چی بزنه تا سود کنه و باز اخر کار یه سری ها مثل اینا سود کار اونارو به جیب میزنن اخر عاقبتش این میشه که روز به روز این گرگ ها گرگتر و ملت بیچاره تر میشن
منفی شاید بدین ولی با فکر منفی بدید
0000: 1394/5/1014:55:26،
23
8
تازمانی که به همدیگه دروغ بگوییم وهمش لاف بزنیم وکشورهای دیگه رو مسخره کنیم همین حال وروزمونه
بیدار: 1394/5/1014:57:04،
22
8
با این همه خطا برای همه شرط میگذارند هنوز در خوابند و ملت را خواب حساب میکنند همان بهترین روش این استکه اموال و داراییهای خود را بفروشید و بدهییهای خودرا پرداخت کنید و ملت را نجات دهید با تشکر
امين: 1394/5/1015:52:01،
18
10
همينم بهونه ميشه كه قطعات چيني بيشتر بيارن بعد هم به همون چينيه بگن خودروي ملي و ما هم به خاطرش تو اين وضع باشيمو اين اشغالارو سوار شيم
حقیقت: 1394/5/1015:52:35،
22
8
ناقوس مرگ خودرو سازان در ایران به صدا درامده ولی انحصار و رانت گوش اقایان خودرو ساز را کر کرده اگر این سرمایه که توسط خودرو سازان به باد رفت در بخش اب و کشاورزی یا پتروشیمی سرمایه گذاری شده بود خیلی بهتر پیشرفت کرده بودیم
ناشناس: 1394/5/1016:03:12،
21
8
این بابا هر چند وقت یه بار میاد یه جوکی میگه مدیر به این خوبی؟
بهزاد: 1394/5/1016:05:15،
37
10
آقایون تازه به فکر چاره افتادن. بعدشم، کدوم پیش فروش؟ آقایون محترمی که تا بحال هر کاری دلتون خواسته با این مردم کردین، یادتون باشه مردم دیگه فهمیدن باید با شما نامردا چیکار کنن. نخریدن، پیش خرید نکردن و .... همه و همه به این معنیه که دل مردم از دستتون خونه. هر چقدر هم شرایط جدید برا فروش ماشینای بنجلتون رو کنین فایده نداره. اول باید از مردم عذر خواهی بشه به خاطر این همه چپاول، بعدش هم قیمت ماشیناتونو اصلاح کنید.
محمد: 1394/5/1017:02:17،
20
8

همچین نوشتی شرط ایران خودرو برای قطعه سازان گفتم تحولی انجام شده
خب اینکه کیفیت بالا باشه وظیفشونه
مگر اینکه قبلا ایران خودرو گفته عیب نداره کیفیت پایین بود حالا که اوضاع خرابه میگه کیفیت رو ببرید بالا
جالبه!!!: 1394/5/1017:06:33،
24
9
يعني قبل از اين " كيفيت قطعات " براي قطعه سازا شرط نبود؟؟؟؟؟
برا بدهي تون يه زنگ به " آقاي خاوري" بزنين تا يكم پول براتون از كانادا حواله كنه!!
پرهام: 1394/5/1018:22:21،
20
10
بنده خدا میگه ۱۳۰۰میلیارد دارایی فروختیم و۱۲۰۰ میلیاد هم از بدهی بانکی کم شده ، به این میگن مدیریت و پول زایی ارواح عم........
مسلم: 1394/5/1021:49:42،
19
9
ویران خودرو راه تو را میخواهد
سديد: 1394/5/1022:30:24،
20
11
اسم شركت ايران خودرو رو بايد بذارند ايران پردزد
علی: 1394/5/1022:34:41،
15
12
با این پولی که بابت ماشین میگیرن چجوری اینقدر بدهی بالا آوردن؟؟!!
علی: 1394/5/1023:52:07،
19
10
ایشالا بقیه دارایی هارو هم میفروشین از دست ایران خودرو کلا راحت میشیم
پیمان: 1394/5/1108:59:59،
16
11
اگه یکم از حقوق و پاداش های بی حسابی که مدیران این شرکتها کم بشه همه چی حله
آرش: 1394/5/1110:24:16،
20
14
دوستان
از خودروسازان داخلی حمایت کنید. این حمایت یعنی پشتیبانی از کار و آینده فرزندانتان. میزان اشتغالزایی این صنعت در ایران چه مستقیم و چه غیرمستقیم بسیار زیاد و غیرقابل چشمپوشی هستش. کیفیت خودروهای ایرانی نیز متوسط رو به بالاست. انصافن تیبا و پراید در رنج زیر 25 میلیون و سمند و 405 و پارس در رنج حدود 30 میلیون، هیچ رقیبی ندارند؛ نه چینی نه اروپایی و کره ای. حتا آشغال قوطی کبریتی مانند پیکانتو نیز به قیمت نجومی 70 میلیون به فروش می رسد که قیمتش اساسن و انصافن بسیار بسیار گران و بی منطق است. فقط 20 تا 25 سال به خودروسازان داخلی فرصت دهید تا خود را به رده چین و شاید کره جنوبی برسانند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل