کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

واردات خودرو همچنان روی ریل کاهش

کدخبر:۱۴۱۵۲شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۲۶۴۲۲۱ بازدید

واردات خودرو به کشور طی چهار ماهه اول امسال روالی را که طی سه ماه قبل در پیش گرفته بود، ادامه داد و به این ترتیب در این مدت نیز میزان واردات خودرو ...

واردات خودرو به کشور طی چهار ماهه اول امسال روالی را که طی سه ماه قبل در پیش گرفته بود، ادامه داد و به این ترتیب در این مدت نیز میزان واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 55 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، در حالیکه شورای رقابت در جلسه اخیر خود از وزارت صنعت و معدن خواست دستورالعمل واردات خودرو را که منجر به انحصار می‌شد، تغییر دهد و البته این خواسته با مقاومت وزارت صنعت مواجه شد، مسئولان، متهم ردیف اول کاهش واردات خودرو در سال جاری را همین شیوه تنظیم دستورالعمل واردات می‌دانند.

آمارهای گمرک از میزان واردات خودرو طی سه ماهه گذشته حاکی از کاهش 60 تا 70 درصدی واردات بوده و این روند کاهشی در چهارمین ماه سال نیز ادامه پیدا کرد؛ به طوریکه در این ماه میزان واردات خودرو نسبت به تیر سال گذشته به لحاظ تعدادی 64 درصد، به لحاظ ارزشی 50 درصد و به لحاظ وزنی نزدیک به 60 درصد کاهش یافت.

این آمار نشان می‌دهد که در تیرماه بیش از 3600 دستگاه خودروی سواری به کشور وارد شده‌ است. درحالیکه در ماه مشابه سال قبل کمی بیش از 10 هزار دستگاه خودرو وارد شده بود و البته در ماه گذشته - خردادماه - نیز میزان واردات خودرو بیش از 6000 دستگاه بوده‌ است.

بر این اساس، ارزش گمرکی کل خودروهای سواری وارد شده در چهارمین ماه سال به بیش از 92 میلیون دلار می‌رسد و به این ترتیب ارزش متوسط هر دستگاه خودروی وارد شده در این ماه برابر 25.5 هزار دلار است.

همچنین آمارها از میزان واردات قطعی خودروی سواری طی چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت بیش از 14 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده‌ است و این درحالی است که میزان واردات خودرو در مدت مشابه سال قبل به بیش از 31 هزار دستگاه می‌رسید.

به این ترتیب حجم واردات خودروی سواری در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعدادی 55 درصد، وزنی 51 درصد و به لحاظ ارزشی بیش از 47 درصد کاهش پیدا کرده‌ است.

ارزش کل واردات خودرو نیز در این مدت به کمتر از 338 میلیون دلار می‌رسد که با در نظر گرفتن تعداد واردات، قیمت متوسط هر دستگاه خودروی سواری وارداتی بیش از 24 هزار دلار است.

در نهایت درحالیکه شورای رقابت تلاش می‌کند وزارت صنعت را مجاب به تغییر دستورالمل واردات خودرو کند، این وزارت‌خانه معتقد است که دستورالعملش انحصاری ایجاد نکرده‌ است و البته شورای رقابت نیز با این استدلال عقب ننشسته و اعلام کرده که در صورتی که وزارت صنعت نخواهد دستورالعمل را تغییر دهد، شورای رقابت در این باره تصمیم جدیدی خواهد گرفت و با آن مقابله خواهد کرد.

در نهایت می‌توان تاثیرات دستورالعمل وزارت صنعت برای نحوه واردات خودرو را هر چه که باشد در تغییرات ایجاد شده در آمار واردات قطعی خودروی سواری دید؛ به طوریکه مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک نیز در تشریح علت این کاهش با اشاره به تصمیم صنعت برای واردات خودرو به کشور، اظهار کرده بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت از اواخر سال گذشته اجازه ثبت سفارش را صرفا جهت نمایندگی‌های رسمی خودرو آزاد اعلام کرد. بر همین اساس صرفا، آن نمایندگان مجاز به واردات خودرو هستند و عملا بازرگانانی که در این زمینه فعالیت داشتند از گردونه واردات خودرو حذف شده‌اند و همین امر باعث کاهش چشمگیری در روند واردات خودرو در سال جاری شد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بهلول حكيم: 1394/5/1012:10:44،
157
18
فقط واردات خودرو بدون تعرفه، تا بازار از انحصار ظالمانه آشغال سازان خارج شود فقط
فقط: 1394/5/1012:55:34،
59
33
بله فقط تو خواب
سعید: 1394/5/1013:29:16،
50
15
همه اینا بخاطر گل روی آقای نعمت زاده وزیر صنعته . الان ایرانجیب باز سانسورم میکنه میگی نه نگا کن.
مهندس: 1394/5/1012:11:30،
89
11
مردم تو خرج و مخارج روزانشون موندن دیگه خودرو وارداتی که جای خود دارد!
مهندس عزیز: 1394/5/1107:55:14،
20
20
یکی از مشکلات اقتصادی ما نقدینگی بیش از حد میباشد.
واردات خودرو خارجی در حال حاضر صرفه ندارد.
بنده یک چند تا لکسوس ES وارد کردم و با 14 تومن ضرر فروختم.
بعد از توافق نامه مردم انتظار ارزانی دارند و تا مطمئن نشوند که قیمتها به حداقل رسیده خرید نمیکنند.
البته مصرف کننده تا حدی میتواند صبر کند و بهرحال مجددا خریدها آغاز می شود
دولت هم سفت پای قیمتها ایستاده تا انتظار متقاضیان خرید بالا نرود.
امیدوارم همه و شما موفق و سالم باشید و قیمتها تا حد انتظار تعدیل شود
.
amir: 1394/5/1012:13:15،
78
14
فکردین با کاهش و کم کردن واردات میتونین تولید داخل به خورده مردم بدین من حاضرم دسته دوی ی ماشین خارجی بگیرم ولی نه از داخل ماشین بگیرم نه از نماینگی ماشین خارجی چون همتون کلاه بردارین و ......................
حاجی: 1394/5/1012:13:19،
86
15
نه دادا مشکل انحصار واردات نیست. الان هیچی وارد نمی شه. چون اینجا مشتری نداره. چون سود بانکی خوشمزه تر از نشستن پشت سانتافست. اره دادا
هوتن: 1394/5/1012:54:27،
48
13
ماشین خارجی ارزش پرداخت این ما به التفاوت رو نداره. اگر 20 - 30 میلیون گرونتر از یه ماشینی مثل 207 یا ال نود بود یه چیزی. ولی واسه یه سانتافه 210 تومن پول دادن هیچ توجیه و منطقی نداره. مگر اینکه خریدار خیلی دلش بخواد شاسی بلند مدل بالا سوار بشه.
علی: 1394/5/1013:08:51،
31
15
تازه ایرانخودرو و حامیانشان باورشان نمیشه که با خط تولید وارداتی 30 سال پیش ،آشغال تولید میکنند و از طرفی با واردات بعضی قطعات از هند و چین ،خودرو میسازند.
دادا: 1394/5/1108:05:49،
19
23
یه شین هم بذار کنارش بگو داداش.
البته دادا هم در گویش شیرین برخی لهجه ها حتما درست است.
رضا: 1394/5/1012:20:49،
38
13
اینا فقط واسه حمایت تولید مسخره ملیه
با این کار هم خودروی خارجی گرون میشه و وارد کننده های بزرگ که خودروسازای مسخره هستند سود بالایی ببرند و هم باز خودروسازای مسخره با فروش فرغون های از رده خارج به مردم بدبخت پول بدست بیارن
واقعا هر دولتی میاد روی دولت قبلی را سفید میکنه
چون اینجا ایرانه.... ما هم ایرانی
آرش: 1394/5/1013:12:20،
16
71
همه ی مردم باید از تولیدات ملی حمایت کنند. در کارخانه های خودروسازی داخلی، هموطنان ما کار می کنند و این اشتغالزایی بالا، نباید با واردات محصولات بی ارزش و بی کیفیت چینی، خدشه دار شده یا از بین برود. خودروهای داخلی نیز از نظر کیفیت، در سطح قابل قبول قرار می گیرند. تیبا همرده یاریس و i20 و کپچر، سمند و پارس همرده کرولا و اکسنت، دنا نیز از جیلی امگراند و الانترا چیزی کمتر ندارد. امیدوارم ملت همیشه در صحنه، حمایت کامل خود را از تولیدات داخلی به ویژه خودروها ادامه بدهند تا در 20- 15 سال آینده، خودروسازی ایران نیز به سطح کره جنوبی برسد.
parsa: 1394/5/1013:29:38،
38
14
خدايي سمند اشغال رو با تويوتا كرولا مقايسه ميكني؟ واست متاسفم
همينطور اشغال هاي ديگه با ماشين هاي كره اي مقايسه ميكني
دمت گرم باعث شدي تا ١٠ دقيقه بخندم
بهلول حكيم: 1394/5/1013:50:16،
36
8
حمايت به چه قيمتي؟ به قيمت جون مردم؟ يا نقص عضو؟ حمايت بايد دو طرفه باشه... چرا توليدات ملي از مردم هميشه در صحنه همايت نميكنه؟
راستی: 1394/5/1016:02:03،
22
9
عمو خوابیدی یا خودتو زدی به خواب در تمام دنیا چهار غول خودرو ساز موندن بقیه کوچولوها رو هم بلعیدن یا در حال بلعیده شدن هستن خودرو سازی ما هم عددی نیست وگرنه تا حالا خورده شده بود اخه کشوری به پیشرفتگی مثل هلند خودرو نمیسازه حالا تو بااین دوتا لگن ساز میخوای بری جنگ غول بری بخوابی سنگین تری...........
میم : 1394/5/1016:19:07،
24
11
فکر کنم خودت یکی از این آدمها هستی که اشغال تولید میکنی که اینقدر چرند میگی این دوتا خودرو ساز خیلی بیشتر از این که اشتغال زایی داشته باشند ضرر دارند به حال مردم
شناس: 1394/5/1109:27:52،
22
25
حرص نخورین بابا.این دلاله.خریده رو دستش باد کرده.
بی نام: 1394/5/1013:16:20،
21
7
نشان از حمایت تولید ملی وطنم ،چین میباشد.وسلام
رضا:: 1394/5/1013:27:32،
36
9
جواب به علی،37سال پیش لیاقت داشتیم ولی فرهنگ نداشتیم، الان نه لیاقتش رو داریم و نه فرهنگش رو.خلاصه و مفید لیاقتمون بیشتر از این نیست،پایتخت نشینان این بلاها را نازل کردند.
افرين: 1394/5/1016:14:18،
21
11
چه عجب يه نفر حرف درست حسابى زد ، به جاى غرغر و فرغون فرغون ، كمى فكر و تامل كنيم ، نه ميخواد كوه بكنيم نه ميخواد پول بديم (فعلا) فقط كمى فكر كنيم و تاريخ بخونيم ، شايد رستگار شديم ...
مجید: 1394/5/1013:31:35،
28
20
ادم خیلی کودن باشه.150 میلیون بده ماشین تو خیابونای مسخره و تکراری تهران بچرخه.150 میلیون تو بانک .سود 3 میلیونی .هر 2 ماه یه مسافرت خارجی.
نگران: 1394/5/1014:26:09،
20
18
شما نمیخواد نگران بقیه باشی
امبر: 1394/5/1014:07:18،
15
16
اقتصاد دان
از نظر لیاقتی که ما داریم
از نظر سر گردنه که ارتفاع ما بالاتر است!
از نظر ثروت ملی نمید انم باید از یک رمال بپرسم!!!!!!!
ارمان: 1394/5/1014:41:25،
15
13
اقا هیچ ربطی به دستورالعمل نداره ، مردم منتظرن بعد توافق گزینه های بهتری برای خرید پیدا بشه ، علت اصلی اینه ، بعدم خب واردات کم شه یکم اقایون دلال ها کمتر دلارای نفتی رو دودستی تحویل خارجیا بدن ، قیمت وارداتیام که کمتر شده چون تقاضا ندارن الان، اگه واردات خودرو کم شده دلیلش نبود تقاضاس نه قانون

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما