کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

نظر مدیر سابق بنز درباره خودروهای ایرانی

کدخبر:۱۴۱۴۷شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۳۴۱۲۱۴۱ بازدید

در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو، یکی از مدیران سابق مرسدس بنز و مشاور ایران خودرو گزارشی از بررسی‌های خود از وضعیت صنعت خودرو ...

در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو، یکی از مدیران سابق مرسدس بنز و مشاور ایران خودرو گزارشی از بررسی‌های خود از وضعیت صنعت خودرو ایران ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنج‌شنبه هفته گذشته به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هلموت واورا - مشاور آلمانی ایران خودرو، به بیان نقطه‌نظرات خود در زمینه صنعت خودروی ایران پرداخت. وی قدیمی بودن خطوط تولید قطعه‌سازان و نوسان در کیفیت قطعات تولیدی و در نتیجه نوسان در کیفیت خودروهای داخلی را مهمترین عامل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروهای ایرانی دانست.

وی در این زمینه اظهار کرد که برای رفع این مشکل باید با حمایت دولت و خودروسازان، قطعه‌سازان بزرگ ایجاد شوند تا بتوانند نسبت به انتقال تکنولوژی، نوسازی خطوط تولید و به‌ویژه فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه اقدام کنند.

به گفته واورا، در صورت ارتقای سطح فن‌آوری قطعه‌سازان، نوسان کیفی قطعات تولیدی از بین رفته و با حفظ کیفیت در سطوح مورد نظر، اعتماد مصرف‌کنندگان به خودروهای داخلی جلب خواهد شد.

این مدیر سابق شرکت مرسدس بنز ادامه داد: بخشی از مشکلات صنعت خودروی ایران نیز به بسته بودن اقتصاد و قیمت‌گذاری خودرو از سوی دولت باز می‌گردد زیرا وقتی قیمت‌گذاری دولتی است، بخش خصوصی و به‌ویژه سرمایه‌گذار خارجی تمایلی به حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در این حوزه نخواهد داشت.

وی افزود: بالا بودن بهره‌های بانکی نیز باعث شده که شرکتهای خودروسازی و قطعه‌سازان نتوانند برای سرمایه‌گذاری در جهت انتقال تکنولوژی و نوسازی خطوط تولید اقدام کنند که در این زمینه نیز باید خودروسازان به قطعه‌سازان کمک کنند.

واورا همچنین زیاد و غیر رقابتی بودن تعداد شرکتهای زیرمجموعه خودروسازان را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و اظهار کرد که این شرکتها باید رقابتی شده و تعداد آنها کاهش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه از خودروسازان خواست که نسبت به سرمایه‌گذاری جدید، انتقال تکنولوژی و تولید خودروهای جدید و به‌روز اقدام کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده خاطرنشان کرد که در این زمینه طراحی و بازاریابی خودروهای جدید باید با مشارکت خودروسازان خارجی صورت گیرد و هدف از طراحی و تولید این خودروها نیز باید صادرات باشد تا سطح کیفی صنعت خودروی ایران رشد کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سهم خودروسازان خارجی در پروژه‌های صنعت خودرو در ایران می‌تواند بیش از 50 درصد بوده و حتی به صد درصد سهم نیز برسد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ملك: 1394/5/1010:51:17،
604
12
لااقل به حرف اين خارجيها توجه كنيد ملت كه زبونشون مو در آورد از بس گفتند. داره با زبون بي زبوني بهتون ميگه يه كم اين ملتو آدم حساب كنيد غريبه كه نيستند مال همين مملكتن. داره ميگه خجالت بكشيد. البته اگه دوست داشته باشيد توجه كنيد.
سعید: 1394/5/1010:59:05،
58
370
فرهنگ افتضاح رانندگی ایرانی بنز و پراید نمیشناسه!
اتفاقا با بنز بیشتر لایی میکشن و عابر پیاده بیشتری رو له میکنند!
احمد: 1394/5/1011:02:44،
64
20
حرفات درسته ولی ترجمت کلی خندوندمون
آرش: 1394/5/1011:11:40،
146
13
هه جالبه مشکلاتی رو که ملت سالهاست دارن فریاد میزنن رفتن یه مشت پول دادن به این بنده خدا بیاد بررسی کنه بعد بهشون بگه،برین جمع کنید بابا شما اگه درست بشو بودین تا حالا درست میشدین.چهل پنجاه ساله کارتون همینه فقط حرف حرف حرف.تنها راه حل برچیده شدن تشکیلات مافیاییه که راه انداختین و لا غیر.فسادتون سیستماتیک شده به هیچ عنوان هم اصلاح بشو نیست اینا همه فیلمشونه
رضا: 1394/5/1011:18:55،
67
21
خودرو چینی دیگه نظر نمیخواد اسمش روشه چینییییییییییییی!!!
اسمارت فون: 1394/5/1011:21:36،
76
15
اوووووو دستت درد نكنه ما بالا تر از آلمانيم آلمان حمار كي باشه بخواد در مورد خودرو هاي ما نظر بده ما پيشرو در جهانيم ميدوني كي پشت سرمونه ؟؟؟؟
جواب به ملک: 1394/5/1011:22:10،
45
14
واقعا دمت گرم.گل گفتی.
من: 1394/5/1011:29:41،
64
10
حرررررررررررررررررف حسااااااااااااااب زده اما کی گوش میده



کی از سود مفت میگذره بدون هزینه با ساختار 40 سال پیش
کارشناس: 1394/5/1011:34:47،
121
8
خوب یک مثال ساده


شما 40 سال دارید رو یک خط تولید میلیاردها سود می کنید بدون هیچ هزینه ی برای تغییر


دولت هم حامی 100 درصد شماست


واردات هم 100 درصد عوارض داره

مگه دیونه ی کارخانه جدید تاسیس کنی یا بذاری کسی دیگه تاسیس کنه

حتی اگر 10 میلیون جووووووووون بره سرکار
رضـا: 1394/5/1012:22:00،
42
11
این حرفایی که ایشون زده سالهاست حتی مردم خودمون بدون هیچ تخصص و تجربه ی خاصی در زمینه صنعت خودرو (حالا چه برسه به مدیریت بنز) بارها گفتن و حتی تو نظرات مردم تو کوچه و خیابون هم سالهاست این حرفا رد و بدل میشه !
مهم اینه اونی که باید بشنوه خیلی وقته خودشو زده به نشنیدن !
رضـا: 1394/5/1012:23:52،
25
11
حتما لزومی نداره آدم مدیر بنز باشه تا این حرفا رو بزنه !
چه بسا از سالهای سال قبلتر مردم عادی تو کوچه و بازار هم عین همین حرفا رو میزدن !
مهم اینه اونی که باید این حرفا رو بشنوه سالهاست خودشو زده به نشنیدن !
امیر: 1394/5/1013:28:40،
24
8
نظرات اکثر هموطنانم رو که می خونم به آینده امیدوار میشم...
دور نیست اون روزی که تک تک این افراد دزد و ظالم باید بیان بهتون حساب پس بدن...
محسن: 1394/5/1108:39:26،
16
16
البته کی گفته مثلا ایران خودروییها مردمو دوست ندارن ؟
خیلیم جیب مرددم رو دوست میدارن.
نوید: 1394/5/1010:54:00،
46
9
باید به مدبر سابق بنز به قول پسر فامیل دور گفت: "خیلی ممنون عزیییزم"
این جملش دلیل بدبختی فرقون سواری مردم بداقبال ماست
"بسته بودن اقتصاد و قیمت‌گذاری خودرو از سوی دولت"
من: 1394/5/1012:40:07،
25
8
کجای اقتصاد ما بازه که خودروسازیمون باشه ؟؟؟؟؟
واقعا فکر می کنید اگه عوارض و تعرفه های گمرکی برداشته بشه, یا بیاد در حد 5 - 10 درصد در همه زمینه ها, صنعتی تو این مملکت می تونه سر پا بمونه ؟؟؟
همش ورشکسته میشه میره پی کارش.
دوما باید به این عزیز گفت قربونت, تو مملکتی که توی بهترین دانشگاه هاش دانشجو ها 90% وقتشون رو سر کلاس می گذرونن, نه تو آزمایشگاه, و سیستم آموزشیش بر اساس مموری فرض کردن دانشجو پایه ریزی شده, نه خلاق بودنش, انتظار داری تحقیق و توسعه معنا و مفهومی داشته باشه ؟؟؟؟؟
سوما اگه اینهمه کارمند و رئیس و ... توی این شرکت ها استخدام نشن, فکر کردی فک و فامیل مسئولان کجا باید برن حقوق بگیرن ؟؟؟؟
هادی: 1394/5/1010:55:22،
30
9
وقتی اشغال تولید میکنند و مردم مجبور هستن بخرند مگه اجبار دارند این همه هزینه کنند
سید محمود: 1394/5/1010:57:28،
17
8
با سلام واحترام
به نظر من تا قبل از ورود ماشینهای چینی هر کاری ممکن بود (مخصوصا این کارشناس المانی دقیقا نقاط ضعف صنعت خودرو کشورمان را کفته ) ولی ازاین به بعد نا ممکن است
هموطن: 1394/5/1011:02:25،
37
11
تصويري كه از نعمت زاده دارم اين كه همش ميگه خودرو بايد گرون بشه، وزيري كه اصلا به فكر مردم نيست.
کابوی: 1394/5/1011:02:46،
24
10
واورا جان این مدیران سالها زحمت کشیدند تا شرایطی بوجود بیارن که بشه بابت خودروی چهل سال قبل با صد اسب قدرت و مصرف صدی ده سوخت ،ده هزار دلار پول بگیرن اونوقت شما پروژه میدی تا شرایط تغییر کنه ،تو برو بنزتو بساز آفتابه ساز
ماشین هم فقط پرشیا سفید و 405نقره ای
مسعود: 1394/5/1011:02:50،
44
10
باید خجالت بکشید ی خارجی که از نگاه شما بی دین به حساب میاد داره به شمای که ادعای مسلمانی میکنید میگه از ملتتون دزدی نکنید /اگه آب بشید برید تو زمین بازم کمه
عباس: 1394/5/1011:07:04،
35
10
لطفا دقت کنید ببینید یک کارشناس درست و حسابی چقدر خوب مشکلات را درک می کند :(در ابتدای این جلسه هلموت واورا - مشاور آلمانی ایران خودرو، به بیان نقطه‌نظرات خود در زمینه صنعت خودروی ایران پرداخت. وی قدیمی بودن خطوط تولید قطعه‌سازان و نوسان در کیفیت قطعات تولیدی و در نتیجه نوسان در کیفیت خودروهای داخلی را مهمترین عامل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروهای ایرانی دانست.)
وزیر صنعت ما هم باهاشون راجع قیمت خودرو ازشون سوال می کنند میگه قیمت خودرو ربطی به تحریم ها نداره چون 75 درصدش تولید داخله !!!! تا دیروز که تحریم بودیم 25 درصد تولید داخل بود حالا شده 75 درصد ؟؟؟؟
هومن: 1394/5/1012:45:12،
19
9
خیالت رو راحت کنم, جز قطعات پلاستیکی و لاستیکی و چیزهایی مثل صندلی و دستگیره و چراغ و سپر و ....
همه قطعاتی که ذره ای به تکنولوژی نیاز دارن برای تولید یا مستقیما از اونطرف میان, یا توسط اونها طراحی شده و اینجا فقط نقش یه ماشین اتوماتیک رو ایفا می کنن توی تولیدش و حتی اون رو هم بخاطر نبود دانش و فهم, نمی تونن درست بسازن و مونتاژ کنن.
این مدیر آلمانی هم مثل اینکه نمی دونه تمامی قطعاتی مثل گیربکس و موتور و داشبرد و سیم کشی و ... که قطعات حجیم و اصلی ماشین هستند, همگی توی کارخونه هایی تولید میشن که مستقیما وابسته به خود خودروسازها هستند, امثال مگا موتور و کروز و ...
دیگه چجوری باید یه کارخونه ای مثل کروز رو " بزرگترش " کرد ؟؟؟
مهندس: 1394/5/1011:08:01،
25
8
تا در بروی واردات آزاد خودرو باز نشه کیفیت همینطور پایین میمونه شما این همه پولی که بابت تعمیر خودرو تو این کشور داده میشه حساب کن اگه همین تو جیب مردم بمونه خیلی از مشکلاتشون حل میشه!!!همش آشغال های بی کیفیت چینی اسمشم گذاشتن خودرو تولید داخل!!!
محقق: 1394/5/1011:08:02،
22
9
روزیکه تونستند بفهمن ال نود بهتره یا پارس سال اونوقت بیان راهکار بدن
رضا: 1394/5/1011:28:53،
20
12
بهتره بگی پژو پارس قرن!!!
امین خان: 1394/5/1011:11:53،
26
8
ای بابا همه اینایی که گفتی رو باقالی فروش محل ماهم میدونه فقط کیه که تو این مملکت به فکر ملت باشه و به سود کم و حلال قانع
بهلول حكيم: 1394/5/1011:14:44،
24
8
مديران و سياست گذاران كارخانه هاي خودرو ايراني بايد به شدت تنبيه بشن تا تسكيني باشد بر سوز دلمان
ایران: 1394/5/1011:18:04،
22
8
مدیر بنز نمیخواد فرقون سازهای کشور خودمون هم میدونند مهم سود است که معلوم نیست تو جیب کی میره
یا حق: 1394/5/1011:26:15،
21
8
اقتصاد دولتی و رانتی یک درد مزمن و بی درمان شده ! همه هم از این می نالند ولی گوش شنوایی نیست چرا ؟ چون مدیران
دولتی سودشان در این وضعیت است نه در اقتصاد رقابتی و آزاد.
حسین : 1394/5/1011:51:33،
13
7
حرف زدن خرج نداره ما فقط نتیجه می خواهیم تمام .
ناصر: 1394/5/1011:55:24،
19
9
مشاور آلمانی جان ، ایرانیا پوست کلفتر از این حرفان که انتقاد قبول کنن! فقط باید ملت اونقدر نخرن تا اینکه بتونیم بعد از ازادسازی گمرک دست دوم ماشینهای جیگر شما بنز و بی ام و رو بخریم و حال کنیم.
رضا: 1394/5/1012:24:22،
25
9
بدترین وزیر این دولت که خبر از مردم نداره همین جناب آقای نعمت زادست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هلو: 1394/5/1012:29:29،
20
8
این همه یارو حرف زده و گفته بازار واز انحصار در بیارید بعد آقای وزیر دوباره به خودروسازها دستور داده تا اقدام کنن !!! معلوم از اول تا اخر حرف یارو خواب بوده :))
داغدار: 1394/5/1013:02:48،
21
10
ما رکورد زدیم.!!!!!
حق و صبر: 1394/5/1013:53:11،
24
9
حسی که آقای واورا در هنگام صحبت با مسئولین کشور داره مثل حس کیانوشه وقتی با مردم ببره حرف می زد!
بهزاد: 1394/5/1016:38:23،
13
8
عالی گفتی به خدااااا. اینا از اونا هم کج فهم ترن داداش.
وحيد يوسفي: 1394/5/1014:05:16،
16
7
حرفاش رو بايد طلا گرفت.
كلا صنعت خودروسازي ايران رو مچاله كرد.
دمش گرم. حقيقت تلخه. خودروسازا ساز خودشونو ميزنند. اين صنعت با اين شرايط زياد دووم نمياره و ورشكستگيش نزديكه.
سیما: 1394/5/1016:11:05،
12
9
به صرفه ترین کار جمع کردن تولید خودرو در ایران است.
مسعود: 1394/5/1016:26:29،
13
11
تحریم ایران خودرو و سایپا تا رسیدن به نتیجه و کاهش قیمت ها +++
reza: 1394/5/1016:38:05،
14
7
بابا این مسئولان ما زبان آلمانی بهتر از فارسی می فهمند می بینید آلمانی بگن حالیشون میشه فارسی بگن نمیفهمن همیشه خارجی پرست بودیم
فرق: 1394/5/1016:39:53،
20
9
فرق ما با المانی ها در اینه که ما متاسفانه خودمون رو در ظاهر کاملترین و مومن ترین افراد کره خاکی میدونیم ولی در عمل در هر اصلی پامون میلنگه ولی اونا ظاهر و باطنشون یکی که به اینجا رسیدن انسان باش درست باش هر کی میخوای باش
کاموکوبو: 1394/5/1017:16:11،
17
9
تو اگه ایرانیه 2500 سالمون باشی که فاتحمون خوندس
چطور بخودت اجازه میدی اتقدر نژادپرست باشی.
اون بیچاره ها فعلا که از ما هم با فرهنگتر و منظم تر و سالم تر زندگی می کنن. از شما که دیگه هیچی .... یه دنیا بهتر
رحیم: 1394/5/1020:46:18،
12
11
مرگ دست خداست ایران خودرو وسیله است
وحید ر: 1394/5/1021:34:45،
16
10
نظر شما راجع به خودرو ایرانی چیست؟
هلموت واورا: خودرو؟!! مگه شما اینجا تولید خودرو دارید؟ آهان شما به این گاریها میگید خودرو! ببخشید من دچار تفاوت فرهنگی شدم
بهزاد: 1394/5/1022:00:33،
16
11
حالا كه ميبينن قراره به لطف خدا دستشون از حلقوم مردم كوتاه بشه حرفاي اونم خارجي هارو گوش ميكنن البته فكر نكنم اينا جايي بخوابن كه زيرشون آب بره. چجوري ميتونن آخه از پولاي بادآورده چشم پوشي كنن؟ خلاصه يه كاريش ميكنن.
محسن: 1394/5/1108:59:52،
22
12
فکر میکنید دست از حلقومتون بر میدارن
تازه میخایم پارس با موتور وانت پیکان با سوخت پهن گاو درست کنیم.
نیما: 1394/5/1103:29:17،
20
15
نظر مدیر آلمانی در زمینه ی صنعت خودروی ایران:
واقعا گند زدید حالم از این ماشیناتون بهم می خوره خجالت نمی کشید اسم خودتون رو گذاشتید خودروساز؟! چه پوست کلفتی دارن ملتتون که این اشغال هارو سوار می شن.تولیداتتون لکه ی ننگیه بر صنعت خودروسازی جهان!تعطیلش کنید بره پی کارش چی می خواین از جون صنعت خودرو؟!
سفید2: 1394/5/1110:06:33،
19
15
باید هر ایرانی یك خودرو بنز داشته باشد. ایرانی لایق بهترینهاست
دارابی: 1395/9/2711:34:37،
1
1
منو یاد داستان مورچه تو جنگل و در نهایت اخراجش میندازه.خخخ

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل