کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش عینک‌های آفتابی غیراستاندارد چینی به نام اصل


کد خبر : ۱۴۱۲۲پنجشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۱۷۵۷۱۸ بازدید

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک ضمن توصیه‌های برای خرید عینک‌های طبی و آفتابی استاندارد، گفت: قاچاق در این حوزه زیاد است و ...

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک ضمن توصیه‌های برای خرید عینک‌های طبی و آفتابی استاندارد، گفت: قاچاق در این حوزه زیاد است و عینک‌های غیراستاندارد چینی به نام اصل به بازار عرضه می‌شوند و سودجویان نیز عینک‌های غیراستاندارد را با عنوان مارک‌های اصلی می‌فروشند.

حمید ثابت قدم در گفت‌وگویی، با بیان اینکه عینک‌های برند اروپایی معمولا از ایتالیا، آلمان و فرانسه وارد می‌شوند، اظهار کرد: قاچاق عینک‌های آفتابی و طبی زیاد است، چون تعرفه آن بالاست.

وی افزود: سال گذشته تعرفه واردات عینک‌های آفتابی 32 درصد و عینک‌های طبی 12 درصد بود که بعد از پیگیری‌های انجام شده از گمرک و وزارت صنعت این تعرفه تعدیل شد و در سال جاری تعرفه واردات عینک‌های آفتابی به 20 درصد و عینک‌های طبی به هفت درصد کاهش یافت.

ثابت قدم اظهار کرد: عینک‌های تزیینی که معمولا بنا به درخواست مشتری از سنگ‌های قیمتی یا طلا و جواهر در آنها استفاده می‌شود، قیمت مشخصی ندارد و بر اساس میزان مواد استفاده شده قیمت‌گذاری می‌شود که البته این گونه عینک ها در کشورمان مصرفی ندارند.

وی به خریداران توصیه کرد که عینک‌های طبی و آفتابی را از واحدهای دارای پروانه کسب بخرند و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن‌های اتحادیه به شماره 66704540 و 66705282 تماس بگیرند و اگر مشکلی در رابطه با خرید داشتند می‌توانند از اتحادیه استعلام کنند.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در عین حال بیان کرد: بازرسی‌های لازم از واحدهای صنفی مجاز صورت می‌گیرد و در صورتی که حتی واحدهای مجاز ما از کالاهای غیراستاندارد و عینک‌های غیراستاندارد استفاده کنند، اخطار داده و با آنها برخورد می‌شود.

وی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر حرف اول را در زمینه تولید و عرضه عینک‌های آفتابی، کشور ایتالیا و در عینک های طبی کشور آلمان می‌زند.

عینک‌هایی که در گوشه خیابان به فروش می‌رسد صددرصد غیراستاندارداست

ثابت قدم با بیان اینکه در حال حاضر حدود 700 واحد صنفی مجاز و 300 واحد در حال اقدام داریم، افزود: عینک‌هایی که در گوشه خیابان‌ها به فروش می‌رسند 100 درصد غیراستاندارد هستند و تماما به صورت قاچاق وارد می‌شوند. حتی مارک‌های معتبر نیز از پنج تا 30 هزار تومان به فروش می‌رسند و در برخی مواقع شاهدیم که در یکسری از بوتیک‌ها نیز عینک های غیراستاندارد به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: خرید از واحدهای مجاز به نفع خریداران است و آنها می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با اتحادیه تماس بگیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها