کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

خودروهای خارجی 30 درصد گران‌تر از داخلی‌ها عرضه می‌شوند

کدخبر:۱۴۱۱۴پنجشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷:۳۶۹۱۶۶ بازدید

خبر دستیابی به توافق هسته‌ای و به تبع آن لغو تحریم‌ها، در بازار خودروی ایران بیش از سایر بازارها تاثیرگذاشته است. مصرف‌کنندگانی که سال‌ها با ...

خبر دستیابی به توافق هسته‌ای و به تبع آن لغو تحریم‌ها، در بازار خودروی ایران بیش از سایر بازارها تاثیرگذاشته است. مصرف‌کنندگانی که سال‌ها با خودروهای گران و بی‌کیفیت داخلی و خودروهای محدود و بسیار گران خارجی ساخته‌اند، بازگشت خودروسازان بزرگ خارجی از اروپا و آسیا را فرصتی دریافتند تا علاوه بر افزایش قدرت انتخاب و تنوع بازار به محصولاتی دسترسی پیدا کنند که درکنار کیفیت بالا درمقایسه با بازارهای جهانی قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

برهمین اساس همزمان با خبرهای مختلفی که از ورود شرکت‌های خودروساز خارجی به ایران به گوش می‌رسید، هیجان خریداران نیز بالا می‌رفت چراکه آنها برای تغییر و تحول در صنعت و بازار خودرو لحظه شماری می‌کردند. آلمانی‌ها به‌عنوان نخستین هیأت اقتصادی که به ایران آمدند تولید بنز و فولکس واگن را به ایرانی‌ها پیشنهاد دادند. برندهایی که می‌تواند حتی در مقابل برندهای فرانسوی پژو و رنو که سال‌ها در ایران سابقه دارند نیز از شانس و برتری بیشتری برخوردار باشد. فیات ایتالیا نیز یکی دیگر از گزینه‌های ایرانی‌ها برای تولید مشترک است. البته تمام گزینه‌ها به اروپا محدود نمی‌شود و برند خوشنام نیسان نیز از آسیا آمده است. تمام یا حداقل چند مورد از این برندها را که در ایران تصور کنید، آینده بازار خودروی ایران بسیار متفاوت‌تر از حال خواهد بود. بازاری که خریداران آن به راحتی می‌توانند از میان ده‌ها برند معتبر به انتخاب بپردازند و بدین ترتیب از انتخاب اجباری برخی از برندهای نه چندان خوش سابقه داخلی خبری نیست.

اما‌ هاشم یکه‌زارع مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو که روز سه‌شنبه برای تشریح برنامه‌های این شرکت در دوران پساتحریم به میان خبرنگاران آمده بود، آب پاکی را به روی تمام این رویاها و انتظارات مصرف‌کنندگان داخلی ریخت. وی صراحتا اعلام کرده که مردم انتظار ارزان‌شدن خودرو را نداشته باشند. بر پایه اظهارات وی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که خودروهای خارجی که در آینده در ایران تولید می‌شود، ٣٠‌درصد گران‌تر از خودروهای وطنی باشد. ضمن این‌که اساسا نرخ خودرو در بازار ایران نیز قرار نیست کاهش یابد. یکه‌زارع درباره این اصل اقتصادی که هرچه تیراژ تولید خودرو افزایش یابد، درنتیجه قیمت کاهش می‌یابد نیز گفته است که اصول اقتصادی در شرکت ایران‌خودرو جایی ندارد و نباید انتظار چنین چیزی را داشت.

برقراری انحصار در صنعت خودرو

با وجود این‌که خودروسازان بزرگ یعنی ایران‌خودرو سایپا اعتقاد دارند که بازار خودرو در ایران انحصاری نیست چراکه ده‌ها تولید‌کننده در کنار این دو خودروساز فعال هستند، اما نگاهی به سهم خودروسازان در تولید و بازار حکایت از وجود انحصار پررنگی دارد. درواقع به غیر از ایران‌خودرو و سایپا مابقی شرکت‌هایی که نام آنها در فهرست تولیدکننده آمده است، نه‌تنها میزان تولید این شرکت‌ها در قیاس با بزرگان این صنعت بسیار ناچیز است بلکه فعالیت این شرکت‌های کوچک عمدتا در واردات و مونتاژ خودروهای خارجی خلاصه می‌شود.  برهمین اساس شبهه‌ای که از سوی خودروسازان درخصوص انحصاری نبودن صنعت خودرو ایجاد و باعث شده بود تا شورای رقابت برای روشن شدن آن از مجلس تقاضای استفساریه کند نیز با اعلام نظر نهایی مجلس منتفی شد. به اعتقاد نمایندگان مجلس صنعت خودرو در ایران انحصاری است و طبق قانون قیمت‌گذاری آن باید از سوی  شورای رقابت انجام شود.

این درحالی است که خودروسازان با این بهانه که زیان‌ده هستند تنها راه خلاصی از این معضل را در افزایش قیمت‌ها می‌دانند و برهمین اساس هر ساله درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارسال می‌کنند. اما از ‌سال گذشته و براساس فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که در شورای رقابت تصویب شد، درخواست‌های افزایش قیمت خودروسازان به بن‌بست خورد زیرا این شورا به هیچ عنوان با توجیهات تولیدکننده‌ها برای بالا بردن قیمت‌ها موافق نیست و آنها را به ارتقای بهره‌وری و افزایش تیراژ تولید به‌عنوان راه‌های جایگزین افزایش قیمت توصیه می‌کند. هرچند رویه کنونی شورای رقابت به سدی در برابر خودروسازان تبدیل شده است، اما به‌نظر می‌رسد آنها با وجود شرایط جدید اقتصاد ایران و لغو تحریم‌ها نیز راهی برای حفظ انحصار خود در بازار خودرو پیدا کرده‌اند، بنابراین درحالی‌که انتظار می‌رفت در دوره پساتحریم و با ورود خودروسازان خارجی تا حدودی انحصار موجود در این بازار شکسته و به متنوع شدن آن منجر شود، ولی برنامه‌ریزی خودروسازان نشان می‌دهد که برای این شرایط تازه هم فکری کرده‌اند.

 همان‌گونه که اشاره شد، بنابر گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو حتی درصورتی که خودروهای خارجی نیز در ایران تولید شود، با یک مکانیسم قیمت‌گذاری خاص انحصار در دستان خودروسازان بزرگ وطنی باقی می‌ماند. بر این اساس تعیین قیمت خودروهای خارجی تولید شده در داخل ٣٠‌درصد بالاتر از خودروهای مشابه ایرانی این انحصار را ضمانت می‌کند. با این روش تولیدکننده‌ها خودروهای خارجی را در اولویت دوم خریداران قرار می‌دهند. البته تجربه نشان داده است که قیمت به‌عنوان یک مولفه مهم در انتخاب محصول به تنهایی کارایی ندارد و مواردی نظیر کیفیت و خدمات پس از فروش نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.   

خودروسازان داخلی باید دادگاهی شوند

درحالی‌که این روزها خودروسازان از گرانی محصولات خود سخن می‌گویند، رضا شیوا رئیس شورای رقابت در اظهار نظری متفاوت، «دادگاهی شدن» خودروسازان داخلی را خواستار شد. او با بیان این‌که در‌ سال گذشته تعداد زیادی از مردم به علت کم‌کیفیتی خودروها جان خود را از دست داده‌اند، خودروسازان داخلی را مقصر عنوان کرد و خطاب به دبیر انجمن خودروسازان گفت: به جای صحبت دایمی از افزایش قیمت، مقداری به دنبال افزایش کیفیت بروید. در ‌سال گذشته چند نفر از مردم به علت کم‌کیفیتی خودروهای شما جان خود را از دست داده‌اند؟ شما مقصر آن هستید.  به گزارش آنا، رئیس شورای رقابت گفت : برگزاری مزایده پس از رفع تحریم ها برای خودروسازان خارجی توطئه خودروسازان ایرانی برای جلوگیری از ورورد خودروهای با کیفیت خارجی است. وی با تأکید بر این‌که خودروهای زیر 2000 سی‌سی بیش از ٨٠‌درصد نیاز اقشار کم‌ درآمد جامعه را رفع می‌کند، افزود: آیا بیش از دو شرکت برای تولید خودروهای زیر 2000 سی‌سی در کشور وجود دارد؟ این دو شرکت نیز بازار را بین خود تقسیم کرده‌اند و یک گروه خودروهای کوچک تیپ پراید و گروه دیگر تیپ پژو 405 و پارس را تولید می‌کند. او اظهار کرد: بر همین اساس بازار این نوع خودروها درحال حاضر کاملا در انحصار این دو خودروساز است. بر این اساس این تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند قیمت هر یک از کالاها را در بازار آزاد و حاشیه افزایش دهند‌ و این امر را با عناوین مختلف مانند کاهش دادن تولید یا عرضه نکردن به بازار انجام می‌دهند. شیوا با تأکید بر این‌که بازار رقابتی این‌گونه نیست، ادامه داد: در بازار رقابتی اگر یک تولیدکننده بخواهد چنین رویکردی را در پیش گیرد، ‌تولیدکننده دیگر وارد بازار می‌شود. بنابراین تولید این نوع خودروها در ایران فعلا انحصاری است و باید شورای رقابت بر قیمت آنها نظارت داشته باشد. این مقام مسئول اضافه کرد: بحث دیگر که در بسیاری از موارد به نقل از آقای نعمت‌بخش (دبیر انجمن خودروسازان) شنیده‌ام این است که ایشان اعتقاد دارند سرمایه‌گذاران به این حوزه ورود نمی‌کنند. اگر سرمایه‌گذاران بیایند و بازار را نیز رقابتی کنند، ما به هیچ وجه دخالت نمی‌کنیم.

دلمان نمی‌خواهد دخالت کنیم

او با تأکید بر این‌که «ما اصلا دلمان نمی‌خواهد دخالت کنیم»، عنوان کرد: ما به بازار آزاد اعتقاد داریم و می‌خواهیم که قیمت‌ها در بازار آزاد تعیین شود اما به شرط این‌که انحصار وجود نداشته باشد. باید توجه داشته باشیم که ما اصلا دلمان نمی‌خواهد دخالت کنیم. ما به بازار آزاد اعتقاد داریم و می‌خواهیم که قیمت‌ها در بازار آزاد تعیین شود اما به شرط این‌که انحصار وجود نداشته باشد.

استعفای من به شما چه ارتباطی دارد

رئیس شورای رقابت در پایان بیان کرد: آقای نعمت‌بخش( دبیر انجمن خودروسازان) یکی دو بار اشاره کردند که اگر من نمی‌توانم شورای رقابت را اداره کنم باید استعفا دهم اما در جواب باید بگویم که استعفای من به شما چه ارتباطی دارد؟ کما این‌که شورای رقابت متشکل از ١٥ عضو از شخصیت‌های برتر اقتصادی، صنعتی و تجاری کشور است و من تصمیم‌گیرنده نیستم. شیوا تأکید کرد: تا زمانی که کیفیت خودرو افزایش نیابد، به هیچ‌وجه افزایش قیمت نخواهیم داشت.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

علیرضا ص ش: 1394/5/807:54:32،
153
18
با دیدن تیتر واقعا حرفی برای گفتن نمی مونه...
رهگذر: 1394/5/808:47:17،
220
50
در آینده معلوم خواهد شد که قیمت را چه کسی تعیین می کند.
مردمی که انتخاب می کنند از چه شرکتی و از چه برندی خرید کنند. + + +
یا
مسئولینی که حرف بی سر و ته می زنند. - - -
.
.
.
انتخاب کنید.
نادر: 1394/5/808:53:59،
139
31
در حال حاضر که بیش از ۵۰ ٪ گررونترہ. پس منتظر کاھش قیمت باشید
خوش خیال: 1394/5/808:57:18،
55
111
خوش خیال هایی که در تفکر مازراتی هم قیمت پراید بودند کجان ؟؟؟!!!
رضا: 1394/5/809:06:27،
116
13
تنها در صورتی که خودرو سازی های داخل به صورت تمام و کمال به شرکت های آلمانی یا ژاپنی ویا مشابه اینها واگذار شود قیمت خودرو در داخل منطقی میشه. حتی میشه خوردرو رو ارزون تر از کشور های مبدا به خاطر هزینه پایین تر کارگر و فراوانی مواد خام اولیه تولید کرد و از سود صادرات اون نفع برد. همچنین ادره صنایع خودروسازی ما توسط پیشگامان صنایع خودروسازی دنیا سبب ارتقا صنعت و تکنولولوژی و دایر شدن تعداد زیادی صنایع وابسته متناسب با نیاز صنعت روز دنیا میشه.
رضا: 1394/5/809:14:56،
30
164
قابل توجه مخالفان خودروی داخلی!
هر چی پول میدی آش میخوری!
خودروی داخلی هم نخرید و پای پیاده گز کنید!
واسه سلامتی هم بهتره!
گران تر: 1394/5/809:16:03،
89
15
تو تيتر گفته گران تر يعني خود داخلي ها هم گران هستند نسبت به قيمت واقعي شون
صادق: 1394/5/809:42:00،
69
14
سیاست کلان دولت تعیین کننده است .
حتی اگر این دوشرکت فرومایه گاری بدن توی بازار دولت تعرفه رو 1500 درصد میکنه که اصلا مردم به فکر خرید خودروی خارجی هم نیفتن ومجبور بشن آشغالهای اینها رو سوار شن
خودروسازها هم باجشون رو به دولت و سران حکومتی میدن
فضولی: 1394/5/810:48:42،
74
14
شما بگو 40 درصد گرانتر هم که بدن بازم خود من یکی دوسال صبر میکنم و یک ماشین خارجی میخرم چون هم چند سال از تعمیرگاه رفتن راحت میشم هم خدمات پس از فروششون بهتره
از اینکه الان 100 تا 150 درصد گرونتر باشه که بهتره
به امید ورشکستگی مونتاژ کاران ایران فرقون و سایپا
یکه زارع: 1394/5/810:58:29،
95
11
مدیر عامل با سواد ایران خودرو: دقت کنید چه جمله ای در متن گفته. ایشون افاضه فرموده:
"اصول اقتصادی در شرکت ایران‌خودرو جایی ندارد و نباید انتظار چنین چیزی را داشت".
راست می گه نه اصول اقتصادی و نه اصول مهندسی و نه اصول مشتری مداری و کیفیت و .... در ایران خودرو جایی ندارد. آخه این شد اظهار نظر مرد ناحسابی . . .
Vahyar: 1394/5/811:07:37،
77
11
این حرفای آقای مدیر عامل اینو میگه که انقد میزان فروششون اومده پایین که به هر دری هم زدن(قسطی و تحویل فوری و...) جواب نداده حالا میخوان مردمو بترسونن از گرونی تا برن بخرن.
آقا جان داری ورشکست میشی، پنبه رو از گوشت دربیار
سیامک: 1394/5/811:27:22،
43
13
دوستان خاطرتون هست قراربود ال نود ( ال لگن ) جایگزین پیکان باشه؟! هنوز تبلیغاتش یادمه ... این وعده رو هم بذارید کنار همون
استاد: 1394/5/811:35:50،
58
11
حکایت یکه زارع و فروش فرغونهاش حکایت ملا نصرالدینه و فروش خرش


چند روزی بود که ملا نصرالدین حسابی بی پول شده بود و هیچ راهی نداشت جز اینکه خرش را بفروشد . با اینکه دلش نمیخواست خر عزیزش را از دست بدهد ولی چاره ای نداشت . به زنش گفت : 《به شهر میروم و خر را میفروشم .》
زن ملا گفت : 《مگر دیوانه شده ای ؟ اگر این خر را بفروشی چطوری این طرف و آن طرف میروی و کار میکنی !》
ملا جواب داد :《تو چقد زن ساده ای هستی ! نگران نباش من قیمتی بر روی این خر میگذارم که هیچ کس نتواند بپردازد و خر برای خودمان بماند .》



یکه زارع مواظب باش هزینه های نگهداری و انبار کردن خودروهای بدون مشتری زیان انباشه نسازی !
من: 1394/5/812:00:10،
38
14
من کاری به این حرف ها ندارم.
اما واقعیت مردم ایران اینه که اکثریتشون درآمد های بالای ماهی 2 - 2.5 ندارند, و به همین خاطر هم نمی تونن بیشتر از 20 - 25 میلیون هزینه خرید ماشین کنن.
با 20 - 25 میلیون هم فقط همین ماشین های داخلی رو میشه صفر خرید, و ماشین خارجی صفر با قیمت 7 - 8 هزار دلار نداریم.
الان هم حتما میان میگن که بله, چرا مثل بقیه جاهای دنیا از دم قسط نخرن مردم ماشین رو.
جوابش اینه که دوست عزیز من, کجای دنیا تورم 15 - 20 درصدی وجود داره, و در عین حال ماشین از دم قسطی می فروشن ؟؟؟ اول باید یقه دولت رو بگیرید تا تورم رو بیاره تا حد 3 - 4 درصد در سال, بعد فکر خرید قسطی و وام بلند مدت رو بکنیم.
Asef: 1394/5/807:56:56،
137
12
خدایا ما ملت ایران چه گناهی کردیم آخه؟؟؟ خارجیا بیخیال تحریم شدن اینا نشدن!!!
کارشناس: 1394/5/810:51:14،
44
11
تنها عامل رکود بازار خودرو بخصوص خارجی ها ک

گران فروشی + کاهش شدید قدرت خرید مردم + حاشیه سود بالای دلالان محترم + بی انصافی و گران فروشی سلطان خودرو
بهلول حكيم: 1394/5/811:49:55،
49
14
قيمت ها بايد منطقي و عادلانه بشه دلار بايد 1460 تومان بشه و تعرفه واردات خودرو ها بسيار كم بشه تا بازار از انحصار ستم شاهي درآد و دل مردم هميشه در صحنه شاد بشه
تيبا 10.281.060 تومان - سمند 12.600.060 تومان
206تيپ5 11.206.000 تومان - پژو 405 10.405.000 تومان
پرايد 7.810.060 تومان - جنسيس كوپه 3.8 ليتر 54.438.000 تومان
تويوتا جي تي 86 50.986.000
بزن لايك رو
محمد: 1394/5/807:59:30،
131
21
مدیر عامل ایران خودرو بی خود خودش رو گول نزنه، مطمئن باشه قیمتا پایین خواهد امد
آرش: 1394/5/810:02:42،
53
16
آخه حیف نیس لگنی مثل پارس داشبورد جدید قیمتش کم بشه؟! اونوقت دلالها چیکار کنن؟
mr.hosseini: 1394/5/808:02:21،
102
14
گفته: اصول اقتصادی در شرکت ایران‌خودرو جایی ندارد!!

پس هدف از فعالیت یه شرکت چیه!؟؟
علی: 1394/5/810:58:52،
57
18
بخور بخور هدف اصلی مدیران خودرویی ایرانه
امين: 1394/5/919:16:54،
21
12
فقط خدمت به مردم
نیکا: 1394/5/808:06:45،
79
19
سایه وفشار سنگین بازار انحصاری خودرو را از دوش و کمر خمیده ملت بر دارید.
مصلح: 1394/5/808:07:00،
48
14
همه به فكر منافع خودشون هستند.چه اون لگن ساز چه اون خريدار
الان يه عده ميان ميگن مردم بايد خودروسازها رو تحريم كنند ولي وقتي بدونن توش ٢ ميليون سود داره همونها از همه زودتر ميرن تو صف خريد.
تا وقتي مردم اينگونه اند انتظار بيشتري از مسئولين نداريم.
محمد: 1394/5/808:07:36،
78
16
اجازه تاسیس شرکت های خودرو سازی جدید رو صادر کنین و بذارین فیات و فلوکس و بنز با اونا کار کنن بینین ایران خودرو و سایپا چه غلطی می کنن!
جمشید: 1394/5/812:27:51،
24
15
ورشکسته با سواد برشکسته چیه؟











هر دو: 1394/5/822:26:20،
19
17
هر دو تاش درست است.
ندانستن عیب نیست.
علي: 1394/5/808:07:58،
77
23
گول اين حرفهارو نخوريد . جفتشون هم ايران خودرو و هم سايپا برشكسته شدن. نفسهاي آخرشونه
اره: 1394/5/809:09:56،
29
42
اره تو فکر میکنی
با این طرز فکرت هم اطمینان داشته باش خودرو ارزان نمیشه
حالا بازم به خودت دلداری بده
شهروند نااميد از آينده: 1394/5/809:22:52،
40
15
سلام
از ديد ما برشكسته شدن
ولي ماشين هاي حلبي رو خوب با قيمت بالا به ما انداختن و پاداش اونم گرفتن . كجا اينا برشكستن؟ اتفاقاً تو رانت و انحصار بيشتر سود كردند . تازه واردات هم كه به نوعي دست خودشون بوده و تا تونستن درصد تعرفه ها دو هم بالا برده و از آن سو نيز دولت حسابي سود برده

اين وسط فقط ما ملت هستش كه برشكسته شديم و نفس هامون به شماره افتاده
شهروند: 1394/5/809:24:21،
30
12
كجا برشكسته شدن؟ ماشين حلبي رو به دو تا سه برابر به ما فروختن و سودشو بردن
واردات رو هم با تعرفه هاي بالا مديريت كردن و از اون هم سود بالايي كسب كرده اند
امینی: 1394/5/808:09:18،
42
13
همین شورای رقابت ازخودخودخودروسازهامقصرتره صحبتهای پارسالش هنوزخوب یادمونه
یا حق: 1394/5/808:13:26،
54
14
اصول اقتصاد در کدام قسمت از برنامه اقتصادی کشور جا دارد ؟!
پوریا: 1394/5/808:18:47،
99
16
یادش به خیر من یه زمانی ایران خودرو کار میکردم. برنامه کاری اونجا به این صورته:
۸:۳۰-۱۰ صرف صبحانه
۱۰-۱۰-۳۰ چای و گپ بعد صبحانه
۱۰:۳۰-۱۱:۳۰ چک کردن سیستم اتوماسیون اداری
۱۱:۳۰-۱۲ اماده شدن برای ناهار و نماز
۱۲-۱:۳۰ ناهار و نماز
۱:۳۰-۲ چرت بعد ناهار سر میز ها
۲-۳ انجام کار ها
۳-۳:۳۰ گپ زدن و اگاه کردن همدیگه از مسایل شرکت
۳:۳۰-۴ ارسال نامه ها و مرتب کردن میز
۴-۴:۳۰ اماده شدن برای خونه رفتن
۴:۳۰ تعطیلی

تازه من تو بالاترین سطحش کار میکردم این کارخونه چطور میخواد سود ده باشه وقتی ۳۰ هزار نفر دارن اینجوری براش کار میکنن؟؟؟
حق گو: 1394/5/811:07:42،
34
12
این ها را دولت و جناب وزیر صنایع بخوبی می دانند ولی بجای
ایجاد ساختار اقتصاد رقابتی که درمان دردهای مزمن ایران است
همچنان به بهانه حمایت از تولید داخل با افزایش تعرفه ها
اوضاع را بدتر می کنند .!
هادی: 1394/5/811:35:48،
34
12
اگه شما در بالاترین سطحش کار میکردی، چطور اجازه میدادی زیرمجموعت هم اینجوری کار کنه؟ خودتم کم مقصر نبودی!!
من: 1394/5/812:29:18،
45
17
جناب هادی خان, تو سیستمی که از بالا تا پایینش فاسده, وقتی یه نفر بخواد درست کار کنه, بقیه سریع زیر آبشو میزنن و یه جوری طرف رو ردش می کنن بره. شک نکنید.
این درد نه فقط ایران خودرو, بلکه همگی شرکت ها دولتی و نیمه خصوصی ایرانه ( که نزدیک 90% اقتصاد مملکت دستشونه ) . عدم بهره وری, عدم وجود وجدان کاری, عدم نوآوری و ارتقا کیفیت محصولات و ...
خرده گیری به ایران خودرو و سایپا راحته. اما شما میتونی یه نمونه سازمان برای من مثال بزنی که بهره وری و کارآییش به طور محسوسی از بقیه بالاتر باشه تو ایران ؟؟؟
امير: 1394/5/808:27:34،
40
70
من مديرفروش يكي از نمايندگياي ايران خودرو شيرازم ، قبلا هم بهتون گفتم ماشينهاي ايران خودرو پايين نمياد ، شما از جريانهاي سياسي و اقتصادي مخفي داخل ايران خودرو مطلع نيستيد و خيال خام تو سرتونه كه ماشين مياد پايين !! الان يه دستور مخفي به تمام نمايندگيا رسيده كه هيچ نمايندگي حق فروش زير قيمت تعيين شده نداره
استاد: 1394/5/808:41:36،
58
14
نفروش کی بخره ؟!!!!
پاسخ به امير ساده لوح: 1394/5/809:18:05،
54
14
امير جان به كار خونه هاي لبنياتي دستور ابلاغ شد كه گرون كنيد سر باز زدند كه بازار كشش نداره همه چي كه دستوري نميشه بنده ي خدا
پراید: 1394/5/809:43:45،
56
14
جاي طلب 3تا پراید صفر از سایپا برداشتم هر کدام 19920.

رفتم تو بازار 19400 بیشتر نخریدن. گذاشتم تو همون سایپا 19600 برام فروختن. این از سایپا که خوودش داره پرایدای سند خورده را زیر قیمت میفروشه. جریان مال یک هفته پیشه.
احمد: 1394/5/817:55:05،
25
18
نفروش دلال تا باد کنه رو دستت.
شجاع: 1394/5/808:29:29،
74
13
دشمن قسم خورده چنین کاری نمیکنه که خوردو سازان داخلی با مردم میکنند. دلیلشم یک چیز هس. حمایت بیش از حدی که از خوردو سازان میکنند. هر چه ما بگیم صدای مان به جایی نمیرسد چون پای پول درمیان هست و پول را به جان و مال و آسایش مردم ترجیح میدهند. عاقبت این مردم چه شد. خدا یه دادشان برسد.
علی: 1394/5/808:41:15،
38
12
واقعا برا خودمون متاسفم
رام رام: 1394/5/808:53:09،
42
16
من نمى دونم اين اقايان كجا علم اقتصاد خوندن كه اين چنين صحبت از افزايش قيمت مى كنند آقاى شيوا لطف كنيد بگذاريد قيمت ها را افزايش دهند تا ببينيم چند روز طول ميكشد كه مردم با تحريم كامل در اين فرقون سازها را تخته ميكنند
استاد: 1394/5/808:55:34،
65
15
شمارش معکوس اعلام ورشکستگی ایران فرغون
99
98
97
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
شرکت خودرو سازی جنرال موتورز بزرگترین خودرو ساز جهان که نماد صنع ت آمریکا بود در سال 1388 اعلام ورشکستگی کرد ، حالا ایران فرغون ک اندازه سرویس بهداشتی جنرال موتورزه
چنتا از دلایل شکست جنرال موتورز
1.عدم توجه به خواست مشتریان
2.از دست دادن نوآوری
3.عدم رقابت بین المللی
4.نقش سو مدیریت




به مدیرای ایران فرغون توصیه میکنم حتما قبل از اعلام ورشکستگی حتما درسهایی از شکست جنرال موتورز رو تو اینترنت سرچ کنن شاید بتونن اعلام ورشکستگی متوجه سو مدیریت خودشون نکن بعدها
شهروند: 1394/5/810:18:25،
36
11
دولت ضرر نكرده و نميكنه
ماشين حلبي بي كيفيت رو دو برابر داده به من و شما و پاداش اونم گرفتن

ما ملت بيچاره و ورشكسته شديم نه ايران خودرو و مديران دولتي اون
س.ز: 1394/5/809:05:12،
34
9
خدا بخیر بگذرونه.وجدان ندارن نامردا.
Mbf : 1394/5/809:12:55،
44
17
سلام دوستان با این شرایط به وجود آمده که خارج تحریما برداشتن اما خودرو ساز ها دارن به روند دوران تحریم ادامه می دن،من پیشنهاد می کنم یا ماشین نخرید,یا اگه خواستید بخرید با یکم صبر ویس انداز بیشتر خارجی بخرید ،یا دست دو داخلی تا پوزه این خونخواری داخلی رو به خاک بمالیم
احمد: 1394/5/809:13:08،
59
11
سلام و درود خدا بر کسانی که تحریم را ادامه دهند و ماشین از ای شرکتهای زالو صفت نخرند. چند سال پیش در آلمان شیر را گران کردند همه مردم با هم و متحد شیر نخریدند . صدر اعظم آلمان با عذر خواهی از مردم ضمن دستور جریمه برای شرکتها شیر را به قیمت قبلی برگرداند. اینجا ایران است و دست مسولین با خودروسازان در یک کاسه چرب و نرم است و از خون مردم می مکند و با هم می خورند و آغازاده ها هم سوار ماشینهای لوکس می شوند که اگر تصادف کنند خراشی هم برنمی دارند. چند وقت پیش یک بنز سواری مدل 2003 با پراید نو تصادف کرده بود بنز فقط کاپوتش ضربه خورده بود ولی پراید تکه هایش مثل دله های جا روغنی هیجده کیلویی هر کدام به سویی رفته بود و یک جوان که سه روز دیگر می خواست عروسی کند به دیار باقی شتافت . این قتل عمد است که شرکتهای ایران خودرو و سایپا انجام می دهند و مسولین هم از آنها حمایت می نمایندو فقط به فکر سود200%
ناشناس: 1394/5/809:19:44،
46
15
خدا نابود کند ایران خودرو وسایپا را که فقط فکر جیب خودشانهستند.که زمان تحریمها پدر مردم را در اوردند.وهر قیمتی خواستند این بی کیفیتها را فروختند.از رو که نمی رند.
ایرانی: 1394/5/809:21:48،
37
9
سلام بر دوستان
شورای رقابت : +
ایرانخور و دوستش : _

هر کدوم از دوستان که تمایل دارن از شکست انحصار بازار خودرو دفاع کنن به سایر دوستانشان خبر بدن که در این نظر سنجی شرکت کنن.ممنون
مهدی: 1394/5/809:23:27،
40
14
جیب گشاد بعضی ها ،خیلی ها را به کشتن داد،تنها کشوری هستیم که اینطور خودروسازش کمر به قتل ملتش بسته و دولتش آنرا تایید میکنه.
حمید: 1394/5/809:37:00،
36
13
بنازم به این شهامت اقای شیوا . اگر سماجت کنی و طرفدار ملت مظلوم ایران باشی در آینده می توانی روی ملت برای رئیس جمهوری حساب کنی . دادگاهی کردن و اعدام گرانفروشان که مفسد هستند کمترین کار است چون با این ماشینهای بی کیفیت سالنه جان صدها جوان و کودک و ... را می گیرندو مسولین هم آمار کشته ها را می دهند و می گویند سرعت زیادو... نمی گویند به جای این پراید یا پژو اگر بنز،آئو دی ، سورنتو، اپتیما ،سوبارو،و.... بود حتی خونی از دماغ سرنشینان نمی آمد . بله مسولین حکومت اسلامی نظاره گر ریختن خون ملت به نفع جیب خودروسازان و خود با ماشینهای خاجی کیف کنند. آن آقای وزیر خودرسازان نه صنعت و یکه تاز هم راست می گند خودری خاجی هم صد درصد گرانفروشی می کنند.ای خدا آیا رئیس جمهور هم ممکن است دستور دهد این لگنها تولید نشود. چون خودشان می گفتند تحریم مشکل ساز است پس بسم ا. و از ریختن خون ملت جلوگیری کنند.
بهلول حكيم: 1394/5/812:27:20،
28
9
در راستاي تاييد سخنان گهر بار و دلنشين حميد جان عزيز:
حميد ما مو رو ميبينيم شما پيچش مو رو حرفات كاملان درسته
حسن: 1394/5/809:46:38،
46
16
درود به شرفتون,نخرین تا یکساله دیگه,ببینم بازم حرفی دارن بزنن,
هركي: 1394/5/809:48:28،
29
11
سلام به همه دوستان گلم عرض به خدمتتون

سيستم مديريتي كه شما عرض ميكنيد اصلا وجود خارجي ندارد تحقيق وپژوهش اصلا وجود ندارد
كارگر دلسوز و ماهر وجود ندارد
اصرار به ساخت كالاي از رده خارج ضامن موفقيت نمي باشد نداشتن بازار فروش خارجي براي صادرات بزرگتريت معضل
نداشتن نقشه راه از ديگر معضلات

راهكاري كه ميشه ارائه داد و منطقي هست و باعث رونق اقتصادي ميشه آوردن تكنولوژي آموزش نيروي حرفه اي و دلسوز و كاربلد واگذاري بخشي از سهام اين شركت ها به بخش خارجي تا با مديريت صحيح راه درست را طي كند.

خواهشا هم معضلات رو بگين هم راهكار
و كساني كه صاحب نظر نيستن بهتره كه فقط مطالعه جانبي خود را بالا ببرن نه اينكه همش صحبت هاي تكراري و به درد نخور به اميد موفقيت ايران وايراني
من الله توفيق
سعید : 1394/5/809:52:04،
35
15
سالهاست میگن دشمن پشت در وایساده
الان معلوم کی دشمن کی دوست اون از عربها که سالها بیت‌المال حرومشون شد اینم از داخلی ها صد رحمت به دشمن این کارا رو با آدم نمیکنه
فرشید: 1394/5/810:01:37،
35
14
آقای نعمت زاده برای سود خودش آقای شیوا را تهدید می کند که استعفا کند چقدر سود گیرش می آید که با تهدید می خواهد کسی را که حقیقت می گوید استعفا دهد. آیا مسولین کشور نباید به خواسته های حق مردم توجه کنند. من برای همه متاسفم . حرف ملت را می زنند در راهپیمایی و... اما کیسه برای پول مردم از شرکتهای ظالم ایران فرغون و ایران دله دوخته اند و پر می کنند. خدایا شرشان را به خورشان برگردان و سنگهای سجیل را بر سرشان بریز.
کریم: 1394/5/810:03:49،
27
18
حتما شنیدید ک وزیرصنعت اعلام کرد ک قیمت خودهای داخلی تغییری نمیکند،
هادی: 1394/5/823:28:28،
27
12
اونا زیاد حرف میزنن...بالاخره ادمای زود باور و بی سوادی مثل شما باید باشن که سریع یه نفر حرفی میزنه جو گیر میشید دیگه.
شاهین: 1394/5/810:09:03،
37
16
این صحبت ها فقط برای اینه مردم ناامید بشن و اقدام به خرید کنند
دوستان عزیز بازار خودرو تا یکسال بی ثبات هست
دو اصل وجود داره
کسانی که خودروی بالای 50 تومن که اکثرا چینی هست بخرند ضرر میکنن
دوم اینکه با عدم استقبال از محصولات فعلی دو خودروساز سایپا و ایران خودرو مجبور میشن دست به افزایش قیمت نزنن
فقط اتحاد لازمه
علی: 1394/5/810:10:01،
37
16
اینا اخلاق ما مردم را خوب می دانند. جو گرونی درست می کنند و مردم هم می ترسند ماشین می خرند. مطمئن باشید اگر چند ماه دیگر هم مردم از خرید غیر ضروری پرهیز کنند. دیگه کسی حرف مفت نمی زنه.
مهدی: 1394/5/810:14:40،
40
12
هر کی هر ماشینی داره کافیه یکسال دیگه ماشین ایرانی نو نخره و هر کی ماشین نداره تا یکسال ماشین نونخره. اونوقت ببین چه بلایی به سر این لگن سازهای بی وجدان میاد
کشاورز: 1394/5/810:17:25،
31
14
من هم موافق دادگاهی شدن مسعولینی که دراین 50 سال اخیر تاحالانتوانستهاند یک خود رو ملی وطنی تولید کنند هستم اقای شیوا پیگیری کن در عمل نه درحرف مردم ازاین خودروسازان بیزارند
استاد: 1394/5/810:59:35،
40
8
بیچاره ملتی که بیسوادای بی وجدان و زالو صفتی مثل نعمت بخش و یا زارع در کمال پررویی واسشون تعیین تکلیف میکنند. متاسفم که در این مملکت هر چه بی وجدان تر، پست تر، دزد تر، بیسواد تر، پر روتر، وقعیح تر باشی احتمال مدیر و مسول شدنت بیشتره
رضا: 1394/5/811:27:34،
33
10
اینا حسابی از ورشکستگی ترسیدند.نمیدونند چیکار کنند.

مسعود: 1394/5/812:49:19،
20
14
مگه قراره تمام خودروها در لگن سازی ایران خودرو مونتاژ بشه پس کرمان خودرو و ......این وسط چیکارند
بهلول حكيم: 1394/5/822:04:46،
20
14
مسعود جان اونا غاغن
A: 1394/5/813:16:35،
20
19
ديروز يه پارس tu5 خشك از نمايندگى گرفتم. سپر عقبش اومده بود بيرون فشارش دادم بره سره جاش نتنها نرفت بلكه ترك برداشتو شكست. اينم ماشين لگن ايرانى. ماشين خارجيم با سرعت ١٢٠ ميكوبونيش ب ديوار فقط كاپوتش ي ذره جم ميشه. چقدر ملت بيچاره اى هستيم. فقط بايد تو خيالتمون ماشين خارجى برونيم. كاش ماهم از اون خارجيا داشتيم.
خواب پریشان: 1394/5/814:33:00،
25
15
اون ماشین خارجی که با ۱۲۰ میزنی به دیوار هیچیش نمیشه احتمالا تانک نبوده؟ عزیزم خواب دیدی دیشب خیره
هامون: 1394/5/815:51:18،
20
12
والا هیچ ماده ای در طبیعت به ذهنم نمی رسه که با 120 تا بکوبم به دیوار سالم بمونه.
روزبه: 1394/5/816:09:54،
26
6
می خواستی نخری. چقدر مردم میگن صفر نخرید. تا کسانی مثل شما هستن این مردم به جایی نمی رسن.
هانی: 1394/5/814:24:29،
26
9
سلام ب همگی.من 206 تیپ 5 دارم ابتدا کل سیم کشی ماشینو عوض کردن چون فیوزها اب میشد بعدش دیسک و صفحه بعدشم جلوبندی الانم صندلی ها صدا میده ماشینم در حین حرکت خاموش میشه و .... دیگه بیخیالش شدم اعصاب تعمیرگاهها رو ندارم.به اسم دین مردمو داغون کردن
علی: 1394/5/814:39:25،
26
9
چرا شرکتهای خارجی باید با ایران خودرو و سایپا قرارداد ببندد . ما مردم ایران خواهش میکنیم مستقل باشند و خودشون در ایران شرکت تشکیل دهند
علی: 1394/5/815:34:43،
33
8
شرم اور تر از این واقعا میشه مسئولینی که برای تامین بخشی از بودجه انگارخود را به خواب زده و امثال آقای نعمت زاده را برای انجام فرامین به کار گماردند گویی نه اخلاقیات نه آخرت و نه قانون را نمی شناسند و هر چه میخواهند به این مردم ضلم میکنند راستی اقایان مسئول از چه خودروهایی استفاده میکنند خودشان هم تحمل مرگ عزیزانشان را دارند واقعا انصاف و وجدان کجا رفته اقای یکه زارع با چه قدرتی اگر کلام براستی کلامش باشد اینگونه با حق مردمان صبور ایران بازی میکند واقعا مجلسی های عزیز و ارگان و....مربوطه پاسخی ندارند یا اینکه باید شائبه همکاری مخفیانه و حق کشی ملت را پذیرفت.همه از اوییم و به سویش باز خوهیم گشت .پس خدایا خودت شاهد باش چه میکنند
امیر: 1394/5/815:43:37،
22
7
اینجا ایران است جایی که همه چیزش با کل دنیا متفاوت است...
اسي: 1394/5/819:28:33،
20
17
اميداست كه شاخ مافياهاي ايران كه هر كدام توي يه بخشي دارن خون مردم رو ميمكن بشكنه از جمله مافياي خودرو. در غير اينصورت اگر توافق ١٠٠٪ هم كه باشه بايد ماشينها از جلوي در ايران خودرو و سايپا رد بشه و قيمتش چنين برابر دست مردم برسه
آرش: 1394/5/819:56:12،
25
15
تنها راه خرید خودروهای خارجی دست دوم حتی دو برابر قیمت صفر کیلومتر داخلی است
با صد هزار کیلومتر کارکرد از خودروهای داخلی کم خرج تر هستند و سواری بهتری دارند
تنها راه نخریدن است حتی اگر دلالها بازار را داغ کنند خودتان میبینید همین رکود باعث شده که دلالان الان خودرو رو زیر قیمت کارخانه میفروشند
بادش به خیر: 1394/5/900:25:32،
20
19
میزگرد پیرمردان رویایی
سپهر: 1394/5/908:18:54،
17
14
خجالت نمی کشه میگه اصول اقتصادی در شرکت ایران خودرو جایی ندارد؟! ما خودمون هم می دونیم اینو.ایران کلا مملکت منحصر به فردیه و در صنعتش اصول مهندسی و کیفیت و مشتری مداری منطق و عدل انصاف و وجدان کاری و مسولیت پذیری بهره وری دانش فنی پیشرفت و ترقی و خلاصه همه ی چیزهایی که لازمه ی تولید کالاست جایی نداره.
علی: 1394/5/911:07:59،
22
9
دولت و به خصوص شخص وزیر صنایع به دلیل منفعتی که از جانب خودرو سازان دارند اجازه کاهش قیمت را نمیدهند و متاسفانه این ملت هستند که هزینه این سو مدیریت و منفعت طلبی دولت و جناب وزیرش را می پردازند.
بازار آزاد را از تعرفه های ناعادلانه خلاص کنید و سپس اجاز دهید خودروسازان به هر قیمتی می خواهند خودرو شان را بفروشند ببیند اصلا میتوانند چیزی بفروشند؟
رضا: 1394/5/2611:49:19،
12
10
با آرزوی ورشکستکی و تعطیلی صنعت خودروسازی کشور و نجات جان هموطنان بی گناه و محیط زیست ایران از دست خودروهای بی کیفیت، خطرناک، آلوده کننده و پرمصرف داخلی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما