کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تلاش فابیوس برای نجات خودروسازان فرانسوی

کدخبر:۱۴۱۰۳چهارشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۵۴۸۶۰۷ بازدید

وزیر امور خارجه فرانسه در حالی برای جبران ورشکستگی خودروسازان فرانسوی از طریق بازار ایران به کشورمان سفر می‌کند که به گفته مدیرعامل ...
تلاش فابیوس برای نجات خودروسازان فرانسوی

وزیر امور خارجه فرانسه در حالی برای جبران ورشکستگی خودروسازان فرانسوی از طریق بازار ایران به کشورمان سفر می‌کند که به گفته مدیرعامل ایران خودرو همکاری دوباره با پژو نهایی شده و این در حالی است که هنوز تکلیف ضرر و زیانی که از طرف این کشور اروپایی به اقتصاد ایران وارد شده، مشخص نشده است.

به گزارش فارس، شرکت پژو در طول 23 سال حضورش در ایران نه تنها راه را برای خودکفایی در تولید قطعات و محصولاتش در ایران بست بلکه با خروج یک شبه کارشناسانش از ایران، زیان حداقل 800 میلیون یورویی و به عبارتی 3.2 تریلیون تومانی را نصیب کشورمان کرد. در چنین وضعیتی ابتدایی‌ترین خواسته مردم ایران، جبران خسارت وارد شده به کشور از طرف شرکت پژو است و اینکه دوباره بازار پرعطش خودروی کشور به راحتی در اختیار فرانسوی‌های بدقول قرار نگیرد.

این در حالی است که هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو روز گذشته از تمام شدن کار با پژو و آماده شدن قرارداد برای امضا با این شرکت خبر داد و گفت: کارشناسان پژو به ایران باز گشته‌اند. وی در عین حال برای کاهش فشارهای وارد شده از سوی مسئولان، رسانه‌ها و افکار عمومی در مورد لزوم دریافت خسارت از پژو، از بررسی این مسئله خبر داد و گفت که این خسارت یا به صورت ارزی از پژو دریافت خواهد شد و یا در همکاری با این شرکت جبران می‌شود.

به این ترتیب یکه زارع از یک طرف از نهایی شدن قرارداد با پژو خبر می‌دهد و از سوی دیگر می‌گوید در حال بررسی خسارت وارد شده به ایران هستیم تا جبران شود! در نهایت مشخص نیست چرا پیش از تعیین تکلیف ضرر و زیان وارد شده به ایران، کار با پژو تمام شده است؟!

در همین حال، مدیر عامل پژو اخیراً با دست پیش گرفتن نسبت به طرف ایرانی، برای همکاری دوباره با ایران شرط و شروط گذاشته و این مسئله را به رفع تحریم‌ها موکول کرده است. حال که توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 صورت گرفته، وزیر امور خارجه فرانسه با دستپاچگی برای ماهی گرفتن از آب گل‌آلود این توافق، راهی ایران شده تا شاید بتواند بخشی از کمبودهای اقتصادی کشورش را طریق بازار بزرگ ایران جبران کند و در این میان، بازار خودرو بهترین گزینه برای حضور دوباره فرانسوی‌ها در ایران است زیرا هم از قبل زیرساخت‌های این مسئله ایجاد شده و هم خودروساز ایرانی شریک پژو، روی خوش به بازگشت این شرکت فرانسوی نشان می‌دهد.


* رویای خودروساز ایرانی برای بازگرداندن دوباره پژو

در شرایطی که مدیرعامل پژو هر گونه توافق دوباره برای تولید خودرو در ایران را منوط به رفع تحریم‌ها دانسته بود، مدیرعامل ایران خودرو از توافق برای سرمایه‌گذاری 50 درصدی پژو در ایران و صادرات 30 درصد محصولات تولید مشترک با این شرکت خبر داده بود اما ظاهراً این مسائل جزء آرمان‌های طرف ایرانی بوده زیرا تاکنون هیچ خبری از انعقاد قرارداد با فرانسوی‌ها منتشر نشده است و هیچ یک از مسئولان فرانسوی سخنی از توافق با این شروط مطرح نکرده‌اند.
 

ممکن است با توجه به زیرساخت ایجاد شده برای تولید محصولات پژو در ایران، در نگاه اول عدم بازگشت شرکت پژو به ایران چندان مطلوب به نظر نرسد ولی در مجموع باید گفت که خروج پژو از ایران منشأ برکت و رشد در صنعت خودروی کشورمان بوده است، زیرا این مسئله باعث شد تا خودکفایی در تولید محصولات پژو صورت گیرد هر چند در کیفیت قطعات و خودروی تولیدی باز هم ایراداتی وجود دارد اما با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی می‌توان این ایرادات را نیز برطرف کرد و حتی به جای تولید مدلهای پژو در ایران به سراغ طراحی و تولید خودروهای روز رفت.


* با خروج پژو از ایران وابستگی 23 ساله قطع شد

یک مقام آگاه در این مورد، خروج پژو از ایران در سال 91 را بزرگترین نعمت و دستاورد برای صنعت خودرو کشور عنوان کرد و به فارس می گوید: با خروج پژو، وابستگی ایران به این شرکت فرانسوی بعد از 23 سال قطع شد و این مسئله زمینه‌ای برای تکمیل حلقه‌های خودکفایی در طراحی و تولید خودرو در کشور بود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه می‌دهد: تولید محصولاتی مانند پژو 405، پژو پارس، سمند و روآ تا سال 91 در ایران به خودکفایی رسیده بود، اما در مورد محصولی مانند پژو 206 این خودکفایی به دلیل سنگ‌اندازی‌های شرکت پژو تا بیش از 60 درصد محقق نشده بود.

به گفته وی، مدیران پژو تا زمانی که خط تولید پژو 405 در فرانسه جمع نشده بود، با تولید آن در ایران موافقت نکردند.


* خودکفایی کامل تولید در 8 ماه

این کارشناس خودرو با بیان اینکه در فروردین 91 میزان وابستگی پژو 206 به قطعات وارداتی حدود 40 درصد بود، می‌گوید: با خروج پژو از ایران، خودکفایی در تولید این خودرو در طول 8 ماه عملی شد و در آبان سال 91 پژو 206 بدون وابستگی به پژو در کشور به تولید رسید.

وی می‌گوید: وابستگی 40 درصدی به پژو در مورد قطعات اصلی این خودرو مانند موتور، اکسل، گیربکس و قوای محرکه بود که تولید خودرو بدون این قطعات امکان‌پذیر نبود.

وی با بیان اینکه شرکت پژو بر ایران‌ خودرو کاملاً حاکم بود، می‌گوید: پژویی‌ها حتی ال‌سی ایران‌ را قبول نداشتند و در این مورد اختلافات زیادی وجود داشت.
 

وی با بیان اینکه کارشناسان ایرانی جهت برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید قطعات پژو، به طراحی و تولید رانا بر روی پلت‌فرم پژو 206 روی آوردند، ادامه می‌دهد: در آن زمان، پژو نمونه‌های داخلی‌سازی شده قطعات 206 را تائید نمی‌کرد و به همین دلیل رانا به عنوان یک خودروی داخلی با قوای محرکه پژو 206 طراحی و تولید شد که پس از خروج شرکت پژو از ایران، زمینه خودکفایی و تولید پژو 206 بر همین اساس فراهم شد که نمونه بارزی از عملی شدن اقتصاد مقاومتی بود.

این در حالی است که تا پیش از خروج پژو از ایران، علاوه بر زیاده‌خواهی این شرکت فرانسوی، شاهد اتفاقات ناگواری در صنعت خودرو کشور بودیم که آتش‌سوزی پژو 405 یکی از این موارد بود در این حوادث تعداد زیادی از هموطنان ما آسیب دیدند و یا حتی جان خود را از دست دادند اما پژو حتی یک یورو هم بابت این مسئله خسارت پرداخت نکرد.


* خودروسازان ایرانی در همکاری با خارجی‌ها دستپاچه نشوند

در پی توافق هسته‌ای، این روزها شاهد رفت و آمدهای هیأت‌های اقتصادی کشورهای دیگر به ایران و برعکس هستیم و امروز نیز فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران سفر کرده است.

بزرگی و پرسود بودن بازارهای اقتصادی ایران جاذبه‌ای چشمگیر برای فعالان اقتصادی خارجی محسوب شده و از این رو شاهد رقابت آنها با یکدیگر برای حضور در ایران هستیم. حضور نمایندگان فولکس واگن و مرسدس بنز در ایران نمونه‌ای از این مسئله است. در این میان رفتار طرف‌های ایرانی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از هر نوع شتابزدگی در برخورد با شرکت‌های خارجی خودداری کرده و بدون دستپاچگی و با بررسی دقیق و ضمن در نظر گرفتن مصالح کشور به رایزنی و همکاری با این شرکت‌ها بپردازند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بي نام: 1394/5/713:09:31،
126
336
خدا روشكر بعد از سال ها يه ادم حسابي به تهران اومد
مردم: 1394/5/713:44:22،
393
39
اقای یکه زارع اگر یک وطن پرست باشه وقتی دیده که قبلا فرانسویها در حق مردم ایران بدی کرده نباید دوباره با انها قرار داد ببنده درغیر اینصورت در حق مردم ظلم بزرگی کرده
یبیلطس: 1394/5/713:46:14،
310
21
ای بابا بیخیال فرانسوی ها بشید برید سراغ تویوتا
هلو: 1394/5/714:15:58،
276
12
چرا اينقدر دروغ ميگيد !!؟
كدام خودكفايي !!!؟؟؟؟ جز اينكه قطعات اوليه رو با كيفيت در حد آشغال رفتيد از چين و هند وارد كرديد در عوض پول نفت كه بعشون داده بوديد ؟؟؟ من نميدونم چرا همه مسؤلين ايران عادت كردن به دروغ گفتن و آمار دروغ دادن !!!!
همسفر: 1394/5/714:22:17،
209
13
آزموده را دوباره آزمودن خطاست
پس معلومه که مافیای ایران خودرو دستشون تو کاره و بفکر جیب خودشون هستن
و الا دوباره با فرانسویها قرارداد نمی بستن
ایمان: 1394/5/714:34:41،
93
13
خوب شد یکه زارع برای مذاکرات هسته ای نماینده ایران نبود
Ali: 1394/5/714:46:22،
67
13

برادر من

اینها همه نمایش نامه است

این همه ثروت از دست داده دولت قبل دوباره به این مملکت برگشت داده

بشه هم هیچ اتفاقی نمیفته

یه پولی میاد خورده میشه تموم میشه میره تاثیری به حال ملت نمیکنه

رضا: 1394/5/714:48:17،
181
17
قرارداد با فرانسویها = خیانت به مردم ایران
Masoud: 1394/5/714:50:24،
66
12
قطعا وزیر اقتصاد آلمان و وزیر خارجه ایتالیا و رییس جمهور اتریش و خانم موگرینی از آقای فابیوس خیلی قابل اعتماد تر و به قول شما آدم حسابی ترن!!!!
با نام: 1394/5/715:01:10،
40
11
طبق گفته یکی از مقالات همین سایت با این پول میشه حداقل 6 تا هواپیما روز و بزرگ دنیا رو خرید و وارد ناوگان هوایی کرد ولی کی گفته که جون ایرانی و در کل مردم ایران ارزشی واسه این مسولین داره که بخوان کاری واسه ما انجام بدن؟ اگر قراره کاری بشه مردم ایران باید خودشون برای خود انجام بدن
همه یکصدا:: 1394/5/715:04:05،
97
17
همه با هم پیش بسوی تحریم فرانسویها:


«ما محصولات بی کیفیت چین و فرانسه را نمیخواهیم»
علی: 1394/5/716:45:44،
29
10
وابستگی تو خونمونه.انگار خودرو ساز قحطه.مگه تویوتا چشه.این فرانسویا ماشیناشون اگر خوب بود که دنیارو قبضه کرده بودن.خدادمیدونه شاید اینم یه جور باج حین مذاکرات بوده.
اشکان: 1394/5/718:05:45،
22
11
براتون متاسفم که به این آدم میگید آدم حسابی...
موسی: 1394/5/719:12:26،
16
11
قرارداد دوباره با فرانسه ===== سرخوردگی مردم ایران ، من نمی دونم چه منافع پشت پرده ای از قرارداد با فرانسوی ها وجود داره که شرکت ایران فرغون ای کارها رو میکنه ، خودرو ساز فقط آلمان ، آلمانی ها خیلی درستکار و متعهد هستند.
بهنام: 1394/5/719:44:19،
36
10
خود کفایی همه جانبه !!!!!خخخخخخ
کجای دنیا با عوض کردن جنس اورجینال با فیک چینی به خودکفایی همه جانبه رسیدن که شما رسیدین؟
محمد: 1394/5/808:44:54،
19
12
ایران خودرو در مدت 23 سال همکاری با پژو به خودکفایی قطعه نرسید چطور در مدت 6 ماه تحریم خودکفا شد؟؟؟؟؟؟؟/؟
علي: 1394/5/713:12:31،
149
18
راحت ترين کار براي پژو اينه که حداقل يک دهم اين مبلغ خسارت رو زيرميزي بده و قضيه رو فيصله بده! مگه اين مسئولين دلسوز از عراق غرامت گرفتند که حالا از پژو بگيرند!
رضا: 1394/5/714:04:58،
20
24
بخواهیم یا نخواهیم باجی که باید بدیم کاری از دست ما بر نمیاد
ایرانی: 1394/5/714:39:14،
19
47
ازش غرامت نگرفتند ولی وقتی توی جنگ خلیج فارس عراق جنگنده هاشو به ایران پناهنده کرد بهش پس ندادن و قیمت اون جنگنده ها هم حدود یک میلیارد دلار میشه،برای همین دیگه ایران حق اعتراضی نداره چون عملا غرامت رو گرفته
جواد یونسی: 1394/5/713:12:49،
88
11
خودکفایی در تولید خودرو سال 1987 فرانسه چه افتخاری داره چه مزیتی حساب میشه؟ بیش از سی سال سرمایه کشور و جان و مال مردم بخاطر تفکر اشتباه مسئولین تباه شد و هنوز هم سرشان به سنگ نخورده
اا: 1394/5/713:13:02،
104
14
خواست مردم ایران بسته شدن این دوتا لگن سازه. دوباره از زبان مردم مایه نزارید واسه جیب خودتون
salman: 1394/5/713:14:48،
25
10
هر کسی میاد دستمزد ترحمشو در قبال مملکت بیچاره ما بگیره " بلاهایی که از قبل همون کاغذ پارها نصیبمون شد
بابک: 1394/5/713:18:39،
43
16
باز دوباره پژو های عهد بوقو راه نندازین تو این خیابونا با 4 تا خودروساز درست حسابی حداقل کره ای یا ژاپنی وارد مذاکره بشن...
بیطرف: 1394/5/713:21:03،
18
102
چقدر مسخره و خنده دار بود ایران جیب با این متن خودت را ضایع میکنی خودت هم میدانی که صنعت خودرو سازی فرانسه در دنیا حرف اول رامیزنه
رضا: 1394/5/714:00:46،
59
14
از کدوم طرف حرف اول میزنه؟؟؟؟؟
مهرداد: 1394/5/714:53:25،
28
11
راست میگی بنز و بی ام و در رده اخرند باید همان پژو را سوار بشی که داری تو خیابان میری یهو اتیش بگیره
مهدی: 1394/5/810:37:37،
12
12
بیطرف جان دمت گرم خیلی خندیدم . فقط یه چیزی اینی که گفتی جوک سال بود دیگه ؟؟؟؟
آرش: 1394/5/713:21:41،
16
34
ایران خودرو نیز در شرایط کنونی می تواند برای ادامه ی همکاری پژو شروط خود را ارائه دهد. برای مثال تولید مشترک پژو 508 با داخلی سازی تا 90 درصد در پنج سال. هرچه باشد پژو، برند معتبر و جهانی است و خودروهایش نیز قطعن از بنجل های چینی بهتر هستند.
مهدی : 1394/5/713:22:34،
47
12
خواهشا دیگه بی خیال پژو بشید و برید سراغ بنز و بی ام و آلمان
mahyar: 1394/5/713:23:02،
28
13
بعضیا هستند که مردند اما هنوز روشون خاک نریختن..فکر کنم جریان ما باشه.دیگه هیچ چیز مهم نیست.
ه: 1394/5/713:23:22،
19
11
بيخودي جو ميدن بابا به جا 405 و 206 چي ميخوان بسازن
مهرداد: 1394/5/713:25:51،
50
12
ازفرانسوی ها نامردترمسولانه اتومبیل سازی هستن که با این همه.بدبختی که برای مادرست کردن باز دوباره دنبال فرانسوی ها راه افتادن باید این نامردارو بندازیم بیرون بجای فرانسوی ها .
hamed: 1394/5/713:26:38،
38
12
کدخدا رو ببین ده رو بچاپ
دم دو سه نفر از مدیرانو میبینن دوباره به کل این ملت آشغال قالب میکنن
ضررم زدن که زدن مهم اینه که همون چندنفر سود کنن
حالا همگی با هم آماده شیم برای پیش ثبت نام ایران خودرو بدوین دیگه
Ali jj: 1394/5/713:27:01،
46
10
کدوم خسارت مد نظر شماست اگه خسارتی هم بوده مستقیماً مردم ایران با خرید 206 37 میلیونی متضرر شدند شما هم ککتون نگزید حالا هم میخواین این خسارت رو به اسم مردم ایران بریزید توی جیب خودتون اگه 206 رو همون 14 میلیون به دست مردم رسوندین درسته
پرهام: 1394/5/713:27:38،
38
11
فقط يه كاري بكنين اين دوشركت فروغون ساز از انحصار دربيان بيرون والسلام تحريم خريد همچنان ادامه داره.
حسین: 1394/5/713:28:04،
38
12
با خروج پژو در زمینه 206 به خود کفایی رسیدیم ولی خودکفایی که منجر به تولید206 بی کیفیت شده است.
206تیپ5: 1394/5/717:06:45،
20
13
آن مقام آگاه!! که فرمودند، خروج پژو از ایران در سال 91 را بزرگترین نعمت و دستاورد برای صنعت خودرو کشور عنوان کرد
احیانا نفرمودند که سهم اشغال سازان چینی از این خروج چقدر بوده که الان برخی ها تخفیف 26 میلیونی گذاشتن؟
667: 1394/5/713:28:17،
58
16
من هر موفع این را می بینم یا چهره کریه ناتانیاهو می افتم اصل جهود
ادم فروش پول پرست در ضمن پژو و رنو اگر خوب بودند توی بازار اروپا
ورشکست نمیشدند پژو راکه چینی ها خریدند رنو هم اگر نیسان نبود
تا حالا با خاک یکی شده بود تا وقتی که شرکت های موفق خودرو
سازی مثل فولکس که پر سوده ترین خودروساز دنیا میباشد چرا باید
با خودرو سازانی که مشتری داخل کشور خود ندارند قرار داد ببندیم
ارشد مکانیک: 1394/5/713:28:34،
17
11
میگن ایران خودرو با بنز قرارداد بسته برا از این بنز پلیسیا منتهی دوگانه سوز
یعنی میشه ماهم یه روزی سوار بنز بشیم؟؟
لولو: 1394/5/713:29:13،
21
13
مدیران مابازجوگیرشدن و شروع به منم منم کردن... همه شدن صاحب نظر ...یادتان رفته این همه بدبختی را کی بسر ما آورده فرانسه وامریکاو غرب نبودند بی درایتی خودما بود حالا مثل این عقده اها میخواهیم سر دیگری خالی کنیم {از ماست که بر ماست}
قابل توجه یکه زارع: 1394/5/713:34:47،
64
13
ای بابا چرا این فرانسویهای بد قول دست از سر ما برنمیدارن
اقای یکه زارع این را بدانید اگر دوباره با فرانسویها قرار داد ببندید تا دوباره انها ماشینهای قدیمی و از رده خارجشون به مردم بندازن خیانت بزرگی در حق همه مردم ایران کردید و باید پاسخگوی جان و مال مردم باشی
خنده داره: 1394/5/714:00:56،
18
24
واقعا فکر میکنی اقای یکه زارع جوابگوی کسی هستند ؟
با تشکر از ایران جیب .
شهاب: 1394/5/713:36:34،
74
13
تا امثال شما هستن لیاقت شما همین ماشینهای قدیمی بی کیفیته
نام؟؟: 1394/5/713:36:55،
18
12
ایران خوردرو جان هر کی دوست داری این دفعه سراغ پژو نرو کارایی کا فرانسوی ها صنعت خودرو کردن هیچی سنگ اندازی تو مذاکرات هیچی لطفا جنایتای دیگشون از حمایت از صدام گرفته تا قضیه خون های آلوده رو فراموش نکنین اینا کم تر از آمریکایی ها نبودند برای ما
جینگ جانگ جون: 1394/5/713:39:29،
31
12
3 تریلیون به ما ضرر زده ، بعد دارن باهاش قرارداد می بنندن ، خنده داره ...
آدم اشتباه میکنه، اما اگه دوباره همان اشتباه قبلی رو تکرار کنه دیگه اسمش آدم نیست...
ملت بزرگ ایران: 1394/5/713:41:08،
41
12
مسئولان بی مسئولیت خودروسازی اینو تو کله شون فرو کنن که مردم عزیز کشورمون دیگه سوار این لگنا نمیشن شما هم برید در او خراب شده هارو گل بگیرید که نتونستید بعد از 23 سال یه اکسل بسازید.و اینکه میگید خود کفا شدیم دروغ محض چون از چینی های عزیز کمبوداتونو جبران میکنید.
خودکفایی: 1394/5/713:42:51،
36
13
یکی منظور از خودکفایی رو بگه. تولید گیربکس آشغال 405 و قراردادن اون روی 206 یا تولید ecu توسط شرکت کروز بجای ecu تولیدشده توسط بوش یا والئو که هرچی شما تولید کردین مشکل داشته مردم بیچاره دائم تو نمایندگی هستن و آخرشم دستشون به جایی بند نیست
mahyar: 1394/5/713:51:20،
42
11
پاسخ به عماد

واسه شما هیچ چیزپیکان مدل 27سانتیش نمیشه خودت خبر نداری.
ملك: 1394/5/713:51:24،
17
11
حال همش مينويسن ضرر زدن خسارت وارد كردن، بعدميبيني باز قرارداد بستن. خودتون رو ضايع نكنيد. قرارداد بستن مساوي است با خنديدن فرانسويها به ايران.
saeed: 1394/5/713:59:46،
14
13
آقا کدوم قرامت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما کی نظر سنجی کردی از ملت؟؟؟؟
بگو دولت قرامت و ضرر بابته ماشین نخریدن های ملت رو از پژو میخواد بگیره
پدرام: 1394/5/714:03:08،
17
23
آخه اگه پژو نباشه که ایران خودرو نابود میشه؟! اینا چرا اینقدر چرت میگن
آرش: 1394/5/714:09:47،
17
12
با ارز 3300 تومان براي مردم هيچ فرقي نميكنه ملت با اين همه گراني از پس شكمشون هم بر نميآيند
رهگذر: 1394/5/714:10:30،
49
10
اولا فرانسه مسبب ابتلای 75000 نفر ایرانی به بیماری ایدز هست که روز به روز هم در حال افزایشه ، در بحبوحه ی جنگ سال 66 وقتی مملکت نیاز مبرم به خون داشت ، علاوه بر فروش سلاح به عراق ، علنا یک جنگ میکروبی رو علیه ایران شروع کرد ، ثانیا از تجربه ی رنو 21 بگیر تا همین ال 90 که با تحریم ایران موجبات توقف تولیدش رو فراهم کردند ، کلیه ی خودروسازان فرانسه همواره به دنبال سود خود و ضرر زدن به ایران بوده اند و هستند و خواهند بود ، خودروهاشون در معتبرترین سایت ها و برنامه های تلویزیونی تخصصی خودرو مسخره میشن ، در مقایسه با تمام خودروهای آلمانی ، آمریکائی ، انگلیسی و ژاپنی مثل یک جوک ظاهر میشن و شکر خدا الان هم در اروپا ورشکست شدن ، هر نوع واردات یا مونتاژ خودروهای فرانسوی چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ غیرت ملی خیانت محض به مملکته
ایمان: 1394/5/714:23:50،
33
10
این فرغون سازا با هرکی میخوان قرارداد ببندند ، مهم نیست !
چون آخرش باید در دکانشون گل بگیرن ،
ما مردم ایران دیگه سوار لگن هاتون نمی خوایم بشیم .
دیر یا زود تو کلتون فرو میره !
میهن پرست: 1394/5/714:30:07،
17
12
من اگر جای مدیران ایران خودرو بودم سه تا کار می کردم
1- اول اینکه حداقل 50 درصد ضرر و زیان تحریم را می گرفتم
2- ثانیا قرارداد 50 -50 با پژو می بستم تا به راحتی نتونن شرکتهای داخلی را فلج کنند.
3- قرارداد به روزترین ، با کیفیت ترین و اقتصادی ترین محصولات را برای تولید با ضمانت خدمات پس از فروش 10 ساله را می بستم . این فقط مختص فرانسه نیست و میبایست حتی با هر کشوری مثل المان انگلیس امریکا یا ژاپن باشد .
ناصر: 1394/5/714:51:08،
16
10
اکثر خطوط تولید و دستگاهها فرنسویه و با این شرایط تحریم و گنگ بودن آن ایران احتیاج بیشتری به پژو خواهد داشت.مشکل از ایرانیاس که یه مدل پژو 30 سال مونتاژ میکنن و حاشیه سودی 3برابر جهانی به الفاظ مختلف میگیرن.وگرنه هرکسی 308 رو ببینه میفهمه که پژو چیه.شاید یکی دیگه هم بیاد ولی ایران از لحاظ اقتصادی اونهمه قوی نیست که پژورو کنار بگذاره و مطالبه ما باید این باشه که قیمت خودرو معقول باشه و مدلهای جدیدو حداکثر 5 سال مونتاژ کنن.مثلا 206 در برزیل 5000 دلاره که با سود اقایون دیگه نباید از 20تومن بیشتر باشه!!
مجید: 1394/5/812:24:15،
10
10
قسمت 4 را فراموش کردید بگید و آن اینکه :
4 - خودرو را با 2 تا 3 برابر قیمت جهانی به مردم شریف ایران می فروختم.
ناشناس: 1394/5/715:08:23،
23
11
هر چی میتونین قرارداد ببندین مردم از قیافه 405 پارس 206 و ... خسته شده اند. نمیخریم ........
حمیرا: 1394/5/715:48:42،
16
8
اینکه بگوئیم پژو را خود کفائی کرده ایم حرف بسیار غلطی است چون یک برند است و ما نمب توانبم برند مشابه تولید کنیم اگه اینطوریه بیائیم GM ملی و دلار ملی هم تولید کنیم بره پی کارش!!!!
ماشین آشغال نمیخرم: 1394/5/716:01:03،
21
10
جون مادرتون حداقل 405 و 206 و پرشیا رو بیخیال بشید

حالمون بهم خورد!!!

فابیوس جون میشه بیخیال این مردم بشی؟؟
علی: 1394/5/716:15:24،
16
11
آخه چه اصراریه آشغالهای فرانسوی رامونتاژ کنید که اگه بدرد بخور بودند تو بازار اروپا وخصوصا بازار امریکا سری میون سرا داشتند شاید علتش اینه که دیپلماسی!!...راستی تنوع و کیفیت و..... خودرو های المانی و ژاپنی و... به چشم آقایان نمیاد به جز این چرا مونتاژ ، چرا از ضعیف ترین خودرو ساز ها مثل چینی ها یاد نمیگیریم چرا مدیریت اینقدر باید ضعیف باشد و اخر اینکه نداشته ها ندانسته های ندانم کار و ..در کل ضعف مدیریت و برنامه ریزی و غیره را چرا مسولان از مردم بیچاره داد میستانید !!!!!!! در محضر خداوند هم پاسخگویید
بهلول : 1394/5/717:37:46،
11
9
جالب بود خواسته مردم ایران خودرو تنها چیزی که واسه شما مهم نیست نظر وجان ومال مردمه الان هم با اومدن شرکت های المانی وغیره دنبال سود بیشترهستین
محسن: 1394/5/717:53:12،
12
10
پژو مسوول کشته شدن بسیاری از هموطنان ما به علت عدم انتقال تکنولوژی های روز به ایران است.آلمانها حداقل دروغگو آب زیر کاه و نامرد نیستند.البته احتمالا باز مجبوریم ماشین های درجه دو فرانسوی سوار بشیم چون اونها رابط های زیادی توایران دارن وصنعت خودرو دولتیه
مطلع: 1394/5/717:59:14،
13
11
دوستان با تبليغات محلي حتي در بين آشنايان اين فرهنگ رو بين مردم جا بندازيد كه از ايران خودرو خريد نكنند مخصوصا اگه دوباره با فرانسوي ها قرارداد بست . الان حتي ارزش اينو داره تو ذهن خودتون جا بندازيد يه محصول ديگه جايگزين محصولات ايران خودرو كنيد . هر چي كه شد . اگه ايراني هستي اين خبر رو پخش كنيد تا بيشتر به شعورمون توهين نشه . ديگه بسه بي حرمتي ...
ali: 1394/5/717:59:45،
12
9
اگه یک فصل کامل برنامه تاپ گیر رو ببینین میفهمین که پژو تو اروپا طرفدار نداره پس کجا میاد..............ایران
اصفهان: 1394/5/718:13:31،
13
10
آقا فامیل ما توی انگلستان با ماهانه 300 پوند قسطی تویوتا کمری 2015 خریده بدون بهره و سود و ضامن و ...
ما هم اینجا آرزوی سوار شدن ماشین درست و حسابی رو باید به گور ببریم
زره پوش: 1394/5/719:01:04،
16
9
این رقم زیان ایران خودرو رو از کجا اوردید . چرا کسی نمیگه ایران خودرو تمام محصولاتش رو که تو انبار ذخیره داشت و با دلار ارزان خریده بود یک شبه گرون کرد و سودشو از جیب مردم در اورد . ضرر اصلی رو مردم کردن نه ایران خودرو
امین: 1394/5/719:29:17،
11
9
خسته نشدین اینقدر خبرایه خودرو خوندین.حداقل مردم متحد کنین برن خیابون خواست ها رو مطرح کنین این دزد ها پایه هاشون محکمه باید احساس خطر کنن که تو فکر ملت باشین هی که سکوت کنین بیشتر تو سرتون میزنن دارایی های آزاد شده هم که از 150 شد 30 تا
آریا: 1394/5/721:05:52،
16
10
دز صورت قرارداد بستن با فرانسوی ها حتی بروزترین ماشینها هم باشند باز دوباره پژو نخواهیم خرید. مردم این مدت نشون دادند که خواستن توانستن هست.

ایران خودرو سیاستی رو در پیش نگیر که بعدا برای فروش محصولات پژو، دم به دم طرح فروش فوری بذاری چون کسی خریدار نداره. برو با آلمان، ژاپن و ایتالیا قرار داد ببند.

خودروی فرانسوی = تحریم.
مجید: 1394/5/809:13:48،
14
10
با پژو و یا هر شرکت خارجی دیگه که قرارداد ببندند ، نتیجه اش چپاول و استثمار ملت ایران در این بازار انحصاری توسط خودروسازان داخلی است . وقتی پژو 301 با قیمت 10 هزار یورو را می خواهند بالای 60 میلیون تومان بفروشند ، منتظر معجزه نباشید.
امیر: 1394/5/811:37:59،
13
7
لطفا دست این فرانسویای ... رو از اقتصاد ایران قطع کنید
اینا فقط میخوان سرمایه های این ملت رو چپاول کنند
جری: 1394/5/815:15:59،
12
10
تنها شرکتی که زمان تحریم تو ایران موند رنو بود که حتی بعلت مشکلات بانکی ماه ها بدون دریافت پول قطعه میفرستاد حالاخیلی بی انصافی این شرکت با پژو مقایسه کرد که یه شبه ایران خودرو ول کرد
بیچاره: 1394/5/818:14:50،
12
10
آقو این همش حرفه . مافیاهایک خودرو ایران و فرانسه این آقا رو برای دلالی ادامه دزدی های خودشون فرستادن و کار تمومه. فقط قدری از حیثیت و غرور ملی خرج شد که ملالی نیست.
ممد: 1394/5/1310:32:55،
11
8
فرانسه تاقبل توافق هسته ای چوب لای چرخ ایران میذاشت الان التماس میکنه بایدمحل سگ هم بهشون نذاشت

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل