کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

اخراج محترمانه پژو از ایران ؟

کدخبر:۱۴۰۸۶چهارشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸:۱۲۱۰۸۷۶ بازدید

زیان‌های سنگین و اخراج یک شبه 8 هزارکارگر تنها یکی از تبعات بداخلاقی‌های برخی از کشورهاست در مواجهه با ایران زمان تحریم. پژو فرانسه یک ...

زیان‌های سنگین و اخراج یک شبه 8 هزارکارگر تنها یکی از تبعات بداخلاقی‌های برخی از کشورهاست در مواجهه با ایران زمان تحریم. پژو فرانسه یک شبه ایران را ترک کرد و هزینه کمرشکنی برای صنعت خودرو باقی گذاشت.

به گزارش شهروند، از آن سو بازار 80 میلیون نفری ایران به انحصار معدودی از کشورها درآمد و تحریم بهانه‌ای شد برای گرانفروشی و حداکثر منفعت‌طلبی این کشورها از ایرانی‌ها. حالا شرایط اقتصاد ایران درآستانه دگرگونی قرار گرفته و ایرانی‌ها به خوبی این بداخلاقی‌ها را به یاد می‌آورند. این روزها درست در آستانه رقابت شدید برای حضور در بازار ایران، بداخلاق‌ها محترمانه اخراج می‌شوند تا آنها از ایرانی‌ها یک ضرب‌المثل کهن را یاد بگیرند که « در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد».

فرانسوی‌های نادم دستپاچه به ایران آمدند

حالا کارشناسان پژو دستپاچه به ایران آمده‌اند. حضور هیأت ١٢ نفره پژو در ایران در شرایطی اتفاق می‌افتد که هنوز فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، کشورش را به مقصد ایران ترک نکرده است با این حال اما حضور عجولانه این هیأت فرانسوی و استقرار آنها در ساختمان یکی از خودروسازان ایرانی رویدادی است که در رسانه‌های کشور مخابره شده است. پژو که با تشدید تحریم‌ها یک شبه ایران را ترک کرده و خسارت ٣,٢ تریلیون تومانی به صنعت خودروی کشور وارد کرده و موجب بیکاری ٨‌هزار کارگر شده بود حالا با پیشدستی کمپانی‌های بزرگ اتومبیل‌سازی آلمان، عجولانه خود را به ایران رسانده است.

این دست و پا زدن فرانسوی‌ها برای حفظ بازار ایران درحالی اتفاق می‌افتد که پژو با وجود 23 سال همکاری با ایرانی‌ها بارها و بارها بی‌اخلاقی خود را به ایرانی‌ها اثبات کرده بود و با وجود آن‌که خودروساز ایرانی مدعی شده بود در تولید محصولاتی مانند پژو 405 ، پژو پارس، سمند و روآ (سال ٩١ به خودکفایی رسیده)، اما سنگ‌اندازی‌های این کمپانی باعث شد که ایران‌خودرو نشان دهد که حرف‌ها و شعارهای بیهوده‌ای می‌داده و خودکفایی در عمل وجود نداشته و حتی در مورد محصولی مانند پژو 206 این خودکفایی، همان وابستگی زیرساختی بوده است. به جز این مدیران پژو تا زمانی که خط تولید پژو 405 در فرانسه جمع نشده بود، با تولید آن در ایران موافقت نکردند. با این حال پژو درست زمانی ایران را ترک کرد که امکان تولید مهم‌ترین قطعات 206 مانند موتور، اکسل، گیربکس و قوای محرکه در ایران فراهم نبود و خودروسازان ایرانی نسبت به مشتریان خود تعهد تولید داشتند.

به جز پژو حالا دیگر کمپانی فرانسوی یعنی رنو هم حالا اندکی پس از توافق هسته‌ای ایران، پیش‌فروش محصولات خود را با 5 میلیون تومان تخفیف به مشتریان ایرانی آغاز کرده است.  اما حالا دیگر برای جبران دیر است و ایران تصمیم ندارد مقابل بی‌اخلاقی فرانسوی‌ها کوتاه بیاید. اجباری که از سوی سران اقتصاد ایران به شرکت مدعی خودکفایی دیکته شده است. تلاش فرانسوی‌ها برای به دست آوردن بازار خودرو ایران با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده است. از موضع‌گیری نمایندگان مجلس گرفته تا خودروسازان ایرانی که ادعا می‌کنند فرانسوی‌ها شانسی در بازار خودرو ایران ندارند و حضور کارشناسان پژو در ساختمان خودروسازان ایرانی جدی گرفته نشده است.

خداحافظی بازار ایران با فرانسوی‌ها و چینی‌ها

حالا صحبت‌ها حول محور لغو قرارداد با فرانسوی‌ها و خداحافظی بازار ایران با پژو تا‌ سال ٩٦ است. این در شرایطی است که حضور غول‌های خودروساز آلمانی در بازار ایران قوت گرفته است. کمپانی بنز در سفر هفته پیش هیأت آلمانی به ایرانی‌ها گفته است که تمام قد و قدرتمندتر از گذشته به ایران می‌آید و خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که دفتر بنز تا سه ماه آینده در ایران آغاز به کار خواهد کرد. علاوه بر این بنا شده است بنز با ایران قرارداد ١٠ ساله امضا کند و تولید خودروهای سنگین برای بازار ایران را نیز در دستورکار خود قرار دهد. بنز حتی ابراز تمایل کرده است تا ٥٠‌درصد از سهام یکی از شرکت‌های ایرانی را خریداری کند. حالا علاوه بر بنز، فولکس واگن نیز با ایرانی‌ها پای میز قرارداد آمده است و به‌زودی تولید خود را در ایران از سر می‌گیرد. به جز آلمانی‌ها غول‌های ژاپنی نیز برای حضور در ایران جدی‌تر از گذشته وارد عمل شده‌اند و سوزوکی نیز تا پای امضای قرارداد آمده است. به جز فرانسوی‌ها، چینی‌ها نیز دومین اخراجی‌های بزرگ از بازار ایران به شمار می‌روند. حالا رسانه‌های چینی از کاهش قابل توجه سهم خودروسازان چین در بازار ایران خبر داده‌اند و مسئولان ایرانی نیز اعلام کرده‌اند خودروهای چینی از این به بعد تنها ٥‌درصد از بازار کشور را در اختیار خواهند داشت.

زیاده‌طلبی، کره‌ای‌ها را از بازار ایران محروم کرد

کره‌ای‌ها گروه دیگری از چشم‌بادامی‌ها هستند که از بازار ایران محترمانه اخراج می‌شوند. بازار ٨٠‌میلیون نفری ایران که در شرایط تحریم به تسخیر چشم‌بادامی‌ها درآمده بود در حوزه لوازم خانگی نیز با بی‌اخلاقی‌هایی مواجه شد که در خاطر ایرانی‌ها مانده است. ولی‌اله افخمی‌راد معاون وزیر صنعت دراین‌باره به مهر اعلام کرد: محصولات شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال.جی در ایران بازار خوبی دارند، به همین دلیل ما از مدیران عامل این دو شرکت دعوت کردیم به ایران بیایند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند تا محصولات آنها به صورت مشترک با ایران تولید شود.او ادامه داد: این تقاضا با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در ایران و رونق اشتغال انجام شد اما سامسونگ و ال.جی از پذیرش این پیشنهاد امتناع کردند. حالا که اقتصاد ایران در شرایط دگرگونی است و ما به دنبال سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای خارجی هستیم دیگر کمتر به خرید کالای تمام شده کره‌ای‌ها تمایل داریم بنابراین در دستورالعملی جدید تعرفه واردات لوازم خانگی کره‌ای از ۴۰ به ۴۲ تا ۸۰‌درصد افزایش داشته است.علاوه بر لوازم خانگی حالا موضع‌گیری‌ها نسبت به واردات گوشی تلفن همراه از کره و چین افزایش داشته است به‌طوری که در روزهای اخیر موج شایعاتی در تلگرام و سایر اپلیکیشن‌های ارتباطی به راه افتاده است و ایرانی‌ها را با استدلال‌هایی نظیر تجهیزات استراق‌سمع در گوشی‌های سامسونگ، آنها را از خرید گوشی‌های کره‌ای منع می‌کند. به گفته افخمی‌راد کره سالانه ۴ تا ۵‌میلیارد دلار در ایران موبایل می‌فروشد بدون این‌که حاضر باشد یکی از کمپانی‌های تولیدی خود را در ایران راه‌اندازی کند.

ایتالیا خوش‌اخلاق‌ترین کشور در زمان تحریم

در مقابل بداخلاقی‌های گروهی از کشورها با ایران و در شرایط تحریم، عده‌ای از کشورها نیز وجهه حرفه‌ای خود را برای حضور در بازار ایران حفظ کردند. ایتالیا یکی از این کشورهاست که در اولویت سرمایه‌گذاری و تجارت با ایران در شرایط پساتحریم قرار گرفته است.

احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا با اشاره به این موضوع گفت: در میان کشور‌های‌ اروپایی ایتالیا تنها کشوری است که تراز تجاری ایران نسبت به آن مثبت است؛ به این معنی که ایتالیا بیشتر از آن‌که به ایران جنس بفروشد از ایران جنس خریده است. او با بیان این‌که ایتالیا در زمان تحریم‌ها، بسیار ملایم با ایران برخورد کرده است، ادامه داد: رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا با صراحت و شجاعت اعلام کرد که ایتالیا آن‌قدر پول‌ ندارد که بتواند نفت را از کشور دیگری به غیر از ایران خریداری کند، چراکه برای این کار باید تجهیزات نفتی خود را براساس نفت کشور‌های دیگر مانند لیبی یا الجزایر تغییر دهد که هزینه زیادی خواهد داشت.

پورفلاح با بیان این‌که همواه روابط ایران و ایتالیا در عالی‌ترین سطح بوده است، به ایسنا عنوان کرد: ایتالیا به دلیل بداخلاقی نکردن در سال‌های اخیر، در حال حاضر شانس بالایی برای حضور در بازار ایران دارد. به‌طورکلی ایتالیا برای روابط تجاری با ایران از مزیت‌هایی نسبت به کشور‌های دیگر برخوردار است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

13460: 1394/5/707:27:18،
44
260
قیمت واقعی پژو 405 22 میلیون می باشد
طالب: 1394/5/707:35:59،
293
26
ایتالیا، آلمان

فیات هم ماشین خوبی خواهد بود

بی نام: 1394/5/707:49:29،
142
52
قیمتی واقعیش 18 میلیون
همه با هم: 1394/5/708:45:54،
368
13
ما فرانسه چین و کره را نمیخواهیم مخصوصا فرانسویهای بی اخلاق و بد فول
آلمان آمریکا ژاپن و ایتالیا 4 کشور خودرو ساز برتر دنیا از نظر کیفیت
آرش: 1394/5/708:49:48،
162
24



هرچی تولید میکنین بکنین.....

فقط اوپل رو بیارید که ماشین هاش عالین وقیمت مفت........
میثم: 1394/5/708:54:57،
98
21
من الان میخوام پژو بردارم ولی استهلاکش بالاس . موندم...جمع کنید پژو را..
124: 1394/5/708:56:45،
131
39
قیمت واقعی ال 90 هم 15 میلیون می باشد
ی: 1394/5/708:57:29،
73
23
اینم نتیجه مذاکرات هسته ای!
راستی از کمپانی مرسدس چه خبر؟!
کوکی: 1394/5/709:36:29،
54
17

اومدن که میاد ولی مهم اینه که چجوری میاد......
ششسی: 1394/5/709:42:01،
144
20
به امید جایگزینی آلمان و ژاپن، و حذف فرانسه از صنعت خودرو ایران
mehdi: 1394/5/710:05:09،
87
18
من هم با علی موافقم چرا ما ایرانیا اینقدر زنده باد مرده باد میگیم تا دیروز همه میگفتند چینی نه اروپایی ما که به لحاظ به قوانین جهانی کم نداریم (همین آقای ظریف نمونه با دست خالی توافق کرد) پس با دقت قرار داد ببندید ماشینی بیارید که به درد ایران بخوره(قیمت شرایط آب و هوا سادگی تعمیر جاده های بدمونم در نظر بگیرید) از همه مهمتر اگر رانت خواری از صنعت خودرو نره ماشین آلمانی بی کیفیت تولید میکنیم و اگر سالم کار کنیم چینی با کیفیت در کل بیشتر تقصیر ها گردن خودمونه
واقع گرا: 1394/5/710:13:37،
19
23
23 و خورده ای هم هست ولی ارزش افزوده ایربگ و بیمه + سود کارخانه و سهم ارگان ها نزدیک 6 ملیونه
علی S: 1394/5/710:28:33،
83
14
پژو تو بدترین شرایط پشت ایرانو به بدترین نحو خالی کرده .
کلا ماشین های فرانسوی موتور پیچیده و سردرگمی دارن اگه ایران خودرو بتونه با فولوکس واگنی که هفته پیش باهاش درحال مذاکره بود به توافق برسه دیگه عالی میشه
mahyar: 1394/5/710:45:56،
58
18
قیمت واقعی 206 هم 2 میلیون ت
مهندس: 1394/5/711:37:23،
61
15
قیمت واقعی پراید هم 324،000 تومن ...
خخخخخخخ
حسن: 1394/5/711:41:50،
42
8
نگران نيستند يه كم دلار ميدن به مديران حل ميشه
علی: 1394/5/711:50:05،
34
13
به نظر کشورهای دیگر به خودی خود مشکلی ندارند...
در حقیقت این سازمان ها و مسئولین خودمان هستند که توانایی چشم پوشی از حق حساب خود را ندارند...
به بیان بهتر، تا وقتی حکومت و نحوه اداره مملکت تغییر نکند، اوضاع مردم نیز تغییر نخواهد کرد...
هلو: 1394/5/711:59:08،
44
23
اقا تحليلگر اين خبر كيه !!؟ الان خيلي ذوق كرده كه نوشته اروپايي ها براي بازار ايران دست و پا ميزنن و كره و فرانسه چون در زمان تحريم بد اخلاق بودن حذف و ايتاليا چون خوش اخلاق بوده و بامرام، دمش گرم ما هم بهش حال ميديم !!!!!
اينا چيزي از سياست ميفهمن !!؟ تقصير شركت پژو هست يا كشور كره و فرانسه كه بعضيا اقتصاد اين كشور و به گند كشيدن و باعث شدن ايران تحريم شه !!؟ حالا هم با يك توافق برگشتند به همون ١٠ سال پيش !!! يا ميخواي بگي ايران خيلي كشور مهميه !!؟
مهم بودن يه كشور به قدرت پاسپرت اونه، به احتراميه كه بقيه كشورا به مردمش ميذارن، به قدرت پولش تو دنياست نه به اين مزخرفات
سهیل: 1394/5/712:15:49،
26
14
نهایتا 6میلیون بیرزه
محمد: 1394/5/713:44:28،
23
16
خوب که رفتن
ماشیناشون که بد بود
تازه 405 مال 40 سال پیشه
قیمتش 10 میلیونم نیست تو اروپا
والا
دست ظریف و همکرانش درد نکنه
وحيد يوسفي: 1394/5/713:52:16،
19
11
قيمت تمام شده واسه كارخانه مطمئنا 12 ميليونه با همه هزينه ها مثل هزينه سربار، دستمزدواقعي، هزينه مواد مستقيم، حالا شما سود 25 درصدي رو هم در نظر بگير ببين چقدر ميشه و چقدر قيمتش بالا به دست مردم ميرسه.
من خودم حسابدارم. ميدونم كه هيچ چيز توي ايران مخصوصا خودرو با قيمت واقعي به دست مصرف كننده نميرسه. و همه قيمتها برآورديه. يعني انحراف از قيمت واقعي.
دانا: 1394/5/715:14:14،
20
15
ایران خودرو قرار است غیرا 206 بقیه ماشین های پژو را از رده خارج کند تا چند ماه دیگه که ماشین های دیگه را جایگزین بکنه این کار را خواهد کرد 405 و پارس دیگه دارند به تاریخ می پیوندند
ماشین آشغال نمیخرم: 1394/5/716:03:38،
20
17
آقا ..!! شما که دستت تو کاره میشه بگی قیمت واقعی بقیه چنده؟


از رو باد هوا قیمت دادی عزیزم؟

نيما: 1394/5/813:41:26،
14
14
ظريف جان موقع نماز صبح هميشه سر نماز برای خودت و همکارات دعا ميکنم.
ظريف دستت درد نکنه.
ديگه بسته شعار فقط زندگی تعاملی
هم شرقی هم غربی
reza: 1394/5/707:33:18،
126
22
کره - چین و فرانسه خائن هستند و باید از بازار ایرانکوچ کنند.
زیرک: 1394/5/709:13:14،
83
26
به ویژه فرانسه با آن وزیر خارجی بد عنق و از دماغ فیل افتاده
samir: 1394/5/709:14:15،
75
20
با سلام، دوستان عزيز! خائن و خادم در تجارت بين المللي هيچ معنايي ندارد. واقعيت اينست که در تجارت هر طرف به فکر سود خود مي باشد و طرف مقابل بايد حواس جمع داشته باشد تا کلاه سرش نرود. اگر ما پاي قراردادهايي رو امضا مي کنيم که کاملاً به ضرر ماست، بايد ديد امضاکننده کي بوده و چه منفعتي داشته؟؟؟؟ اگر تجارت خارجي قانونمند باشه و مواظب کلاه خودمون باشيم بايد بازار کاملاً آزاد و رقابتي باشه و هر کشور و هر برندي به آن آزادانه دسترسي داشته باشه. هميشه حداکثر منافع مصرف کننده در "رقابت کامل" تامين ميشه و بس...
سامان: 1394/5/714:54:26،
27
13
جا داره ياد بكنيم از آقاي كاغذ پاره ها كه نمي دونست فقط در عرض يك شب اونم تو يه صنعت اونم با رفتن يك خودرو ساز ٣.٢ تريليون به كشور ضرر زد
محمد: 1394/5/707:34:44،
131
18
خودروسازان آلمان بیارید تو ایران سرمایه‌گذاری کنند فناوری‌هاشون بومی کنید انوقت با همه دنیا قهر باشید ضرر نمیکنید
امیر : 1394/5/710:04:47،
52
16
آلمانی ها زرنگ تر از اون هستند که بیاند تو ایران و بعد فناوریشون را بومی کنند تا بعد از مدتی کنار گذاشته شوند !!
ایتالیا هم چاره ای ندارد جز اینکه تکنولوژیش را به کشورهای در حال توسعه ای مثل ایران بفروشد چو خریدار دیگری ندارد ....
fred: 1394/5/714:35:26،
16
11
گل گفتی
نود: 1394/5/707:44:52،
115
11
چینی ها و کره ای ها و فرانسوی‌ها شانسی در بازار خودرو ایران ندارند



مگر از رو جنازه آقازاده ها رد شین
افشين: 1394/5/709:22:27،
49
38
يك مدل، فقط يك مدل ماشين آلماني بگو كه در رنج توان مالي ايرانيا قرار بگيره!!! بعد بگو آلمان !! برادر من قيمت معمولي ترين و ساده ترين مدل هاي بنز و بي او دبليو ٣٠ تا ٤٠ هزار يورو برادر من!!! فرض كنيم دقيقا با همون قيمت بتونن تو ايران بزنن ماشينا رو سالي چند تا ميتونن بفروشن؟؟؟ ١٥ هزار يا ٢٠ هزار تا؟؟؟
والله نميدونم چي بگم!!! فكر كنين بعد حرف بزنين جون مادرتون!!!
پاسخ افشین: 1394/5/801:40:08،
16
15
کدوم قیمت ،پژوی چهل سال قبل رو دارن ده هزار دلار میندازن به ملت ،شما میگی کدوم مدل ؛دهها ماشین چهل ساله وجود داره که با حجم زیر 1800و مصرف صدی ده و قدرت صد اسب میشه تولید کرد
هموطن: 1394/5/707:45:44،
72
14
خوش اخلاقی و یا بد اخلاقی تمام این موارد فقط فقط به خودمان بر می گردد.
این که از قبل قرارداد های قوی و معتبر با اون شرکت ها ببندیم .
مردم ما هم از بیرون و هم از درون ضربه خوردن و همچنان می خورن .
ایرا خودرو و سیپا هیچ وقت ضربه نمی خورن - چون ضررر و زیانش رو همیشه مردم بدبخت پرداخت کردن . یک مشت خودرو های از رده خارج و بدون ایمنی و یا دوتا یکی کردن خودرو ها شده از تولیدات خودرو سازان داخلی برای مردم عزیز و شریف .
....: 1394/5/707:46:50،
41
17
امیدوارم عاقلانه تصمیم بگیرند و گزینه ها را محدود نکنند.بلکه وادار کنند که سرمایه گزاری کنند که اگر خواستند نارو بزنند سرمایه شان در ایران بماند.فک نکنم زیاد سخت باشد
محمد: 1394/5/707:48:19،
59
18
ایتالیایی ها رو بیارین برای خودرو سازی لامبورگینی تولید کنیم.
با وانتش!
پراید سوار: 1394/5/707:50:28،
57
20
امیدوارم این حرفها در راستای شعارهای فریبنده و پوچ صنایع خودروسازی وطنی نباشه و در عمل شاهد ارتقا کیفیت خودروهای ساخت داخل باشیم ...
حسین: 1394/5/707:51:52،
70
17
خدا کنه فرانسوی های خائن از این مملکت برن، ولی مدیران ضعیف ایران خودرو و سایپا فکر نکنم از رشوه هایی که از این شرکت ها گرفتن به راحتی دل بکنن
رضا: 1394/5/708:32:11،
47
15
عزيز من!! فرانسوي چرا خائنه؟!؟
اون دوره تو مملكت خودمون خائنا سر كار بودن!!!
وقتي ما كل دنيا رو اون زمون عليه خودمون متحد كرديم بايد انتظار ميداشتيم كه فرانسوي ها هم ما رو بفروشن واسه كل دنيا!!!
مهرداد: 1394/5/708:41:40،
29
50
عزيزم، فرانسه هم ايرانه واسه هر كاري رشوه بده؟!؟
حالت خوبه شما؟؟ تا كي توهم توطئه؟؟
فرانسوي ها با فرهنگ ترين و با شعورترين ملت اروپا و بلكه دنيا هستن!!
همينمون مونده به فرانسوي ها تهمت دزد بودن و ارتشا بزنيم!!!
حسینقلیخان: 1394/5/708:56:06،
50
15
خدا کند دو خودرو ساز خائن وطنی نابود شوند . مطمئن باشید کلاهبردارها . دودره بازها . اشغالسازها و..... همه اینها زیر سر مدیران و هیئت مدیره نالایق این دو اشغالساز است که انها میتوانند به همین راحتی هر بلائی که خواستند بر سر این مردم در آورند .

ایا بهتر نیست برای یکبار هم که شده به جای اینکه همیشه احساسات بر ما غلبه کند و اسیر شعار دادنهای داخلی شویم کمی تامل و فکر کنیم و خائنهای اصلی را مجازات کنیم
فرانسه ی ناجوانمرد: 1394/5/709:02:26،
37
17
کلا این فرانسوی ها نسبت به ما همه جا گند زدند. اون از ناپلئون و خیانتش به فتحعلی شاه در برابر روس ها. اون از دو گل و خیانتش به رضا شاه. اون از غارت های گیرشمن در باستان شناسی. این هم از پژوووو
علي: 1394/5/707:59:21،
65
21
يكي از اصلي ترين دلايلي كه ايران رو مجبور ميكنه با عمكلري مجدد با پژو و رنو، عدم وجود خودروي در محدوده قدرت خريد مردم ايران ميان محصولات شركت هايي مثل بنز، بي ام دبليو و حتي تويوتا و سوزوكي هستش. بين محصولات بنز، بي ام دبليو و فولكس محصولي ارزان قيمت براي ايران حتي يك مدل هم وجود ندارد و بين محصولات تويوتا و سوزوكي فقط خودروي ياريس يا نهايتا كرولا وجود دارن كه ايرانيا بتونن به شكل انبوه ازشون بخرن كه در حال حضر اولا تويوتا ابراز تمايلي نكرده ثالثا واسه همين كرولا هم كلي مشكل خريد وجود داره، ماشيني كه قيمت كفش حدودا ٦٠ مليون و با احتساب يك حداقل مقداري از ماليات و عوارض توليد حتي داخلي ٨٠ مليون در مياد خوراك ايرانيا نيست!!! مردم ما فكر ميكنن با امضاي يك توافق ايران ميشه كويت يا امارات!! نه عزيزان ما شايد ١٠ سال ديگه برگرديم به همون شرايطي كه ١٠ سال پيش در اواخر دولت اصلاحات داشتيم!!!
soheil: 1394/5/708:03:15،
37
14
آنچنان این مقاله را نوشته اید انگار پژو چه وزنه سنگینی در اقتصاد مان بوده است! دوست عزیز این جریانات و اتفاقاتی که بعد از این هم می افتد همه اش سیاسی است در واقع ایران خودرو یک مرکز سیاسی است نه صنعتی به معنای واقعی باید صبر کنیم و ببینیم از این به بعد چه گلی به سرمان میزنند!
رضا: 1394/5/708:27:49،
18
21
وزنه سنگيني نيست؟!؟؟ بيشتر از ١٠ مليون ماشين تو اين كشور از محصولات اين كارخونس!!
پاسخ به آقای رضا: 1394/5/709:21:26،
24
10
دوست گرامی، وزنه سنگین اقتصاد ما نفت است! اینجا ژاپن نیست که سالانه فقط 10 میلیون تویوتا تولید کند که از کل تولید ناخالص ملی ما بیشتر است...
رضا: 1394/5/709:59:59،
26
26
ازت خواهش ميكنم يك بار برو خط توليد ايران خودرو كه ببيني چه ميزان سرمايه گذاري شده، چند نفر دارن كار ميكنن فقط مستقيم و ببين كه ١٠٠٪ تجهيزات از رباتهاي رنگرزي تا سي ان سي ها و كليه ي سيستم هاي پي ال سي فرانسوي و بر اساس استانداردعاي پژو-سيتروئن احداث شده، ملياردها دلار سرمايه گذاري رو بندازن دور، با بنز وارد معامله بشن؟!؟ اولا با كدوم سرمايه اوليه؟!؟ حتي اگه ٥٠٪ سرمايه رو هم اونا بيارن نصف ديگه شو از كجا ميارين؟؟ بيكاراي اين كارو چي كار ميكنين؟؟ قطعا ٥ سال طول ميكشه تا ماشين توليد بشه اين مدتو چي كار ميكنين؟؟ از همه مهمتر به قول افشين كدوم مدل ماشين روز رو بهتر از محصولات روز پژو-سيتروئن در رنج قيمتي قابل تحمل واسه ايرانيا سراغ داريت بگين ما هم بدونين... به ازاي هر ايرانيم سالانه در بهترين حالت ٤٠٠ دلار درامد نفتي دار داريم كه قيمت يه چرخ پايين ترين سري بنزم نميشه، پس اينقد نفت نفت نكنيم!
مجتبی: 1394/5/708:04:24،
36
12
قطع رابطه با فرانسوی ها برای خیلی از آقایون ضرر داره اگه بزارن نسل جدید خودرو بیاد خیلی خوب ميشه
م: 1394/5/708:09:04،
18
15
مرسي
mehdi: 1394/5/708:11:08،
26
20
تا اونا باشن دیگه از این کارا نکنن ممنون از مسئولین
مهيار: 1394/5/708:36:19،
26
15
يعني فكر ميكني مثلا اگر بنز يا تويوتا بود جاي پژو، همچين كاري رو انجام نميدادن و كل بازار بين المللي خودشون رو تو اروپا و آمريكا فداي ايران ميكردن؟!؟ چه قدر ساده اين بابا شما!!!
Dandan: 1394/5/708:11:36،
32
20
اینا کلا دنبال سودن،ماشین فولکس واگن ،بنز،هر برندی که باشه ارزونترین و بدترین محصولشونو میارن داخل،چون سود چند برابری کنند،یه ماشین فولکس واگن چند روز پیش اسم برد،فقط 60 اسب بخار قدرتش بود،از پراید کمتر،اما اونجا 20تا30میلیون قیمتش،میاد اینجا میشه 100 تومن،یعنی 3برابر سود به بالا،ماشین امریکایی هم از اروپایی ارزونتره،هم پر قدرتر
میلاد: 1394/5/708:13:25،
33
23
اگه بشه ک عالیه!خدافظ چینی و فرانسوی بنجل!
رضا: 1394/5/708:57:58،
29
16
انوقت شما باید سوار قاطر بشی!
یا صد سال دیگه صبر کنی بنز بیاد ایران !!!
محمد: 1394/5/708:22:28،
27
13
بنجل در واقع تولیدات خود ایرانه که برای سود بیشتر از هر کاری دریغ نمی کنند خود چینی ها میگن بازرگانان ایرانی بی کیفیت ترین کلاها رو از ما سفارش میدن که سود بیشتری کنند.حالا این پژو هم نمی خواسته که بره یه کاغذ پاره هایی بود که مجبورش کرد جمع کنه . کدوم شرکت بهتر از ایرانخودرو
reza111: 1394/5/708:25:02،
21
13
اگر وابستگان داخلی پژو ورنو بگذارند اتفاق خوشایندی است ولی حیف که حرف وعمل در ایران یکی نیست
مهدی: 1394/5/708:36:55،
15
18
روح جهان دارد به ایرانیان لبخند می‌زند
Kamran.qamgosar: 1394/5/708:37:36،
19
15
عزیزم دل بکن از 405 .دیگه فسیل شد.یکم بزرگتر فکر کن.چیز دمده و از رده خارج مفتش گرونه چون فقط هزینه نگهداری داره.سودش رو یه شرکت دیگه میبره خرجش و گرفتاریش واسه ما خریدارای بدبختشه.پس 405 ریالی نمی ارزه.
حرف حساب : 1394/5/708:37:40،
23
13
هر موقع یه مسوول دولتی یا رئیس لگن سازا گفتن دیگه جای فرانسوی ها نیست اونوقت خوشحال باشیم. مقاله ها همه حرف حساب میزنن اما کو تا عمل.





فرانسوی ها یه رشوه 100 هزار یورو یا کمتر میدن به رییس لگن سازا حلش میکنن.
محمد: 1394/5/708:40:06،
27
10
بهترین راه اینه که ما ایرانی ها خودروی فرانسوی نخریم و این دفعه ما تحریمشون کنیم.
حمید: 1394/5/708:42:26،
26
17
خیلی ملت ساده ای هستیم.پژو چن روز دیگه تو ایران با حضور قدرتمندتری میاد.مهم اینه که کلا کسی بفکر مردم نیست.هرکسی داره سود خودشو میکنه.
مهدی: 1394/5/709:02:54،
23
12
مسئله اخلاق و بی اخلاقی نیست.تجارت قوانین خاص خودش را دارد و نباید مثل بچه ها فکر کرد.اقتصاد کره و ژاپن به شدت با آمریکا پیوند خورده ورگ حیاتی این کشورهاست و اصولا اقدامات آنها جبری بوده و ربطی به اخلاق ندارد.اقتصاد فرانسه هم حال و روز خوبی ندارد و بنابراین این کشور فرصت فوق العاده ی ولخرجی شیوخ ضد ایرانی عرب را نمی تواند به خاطر چیزی که ما آن را اخلاق و لوطی گری می شماریم از دست بدهد و گرنه احمق نیستند که آخرین بازارهای صنایع خودروسازی نیمه ورشکسته خود را تقدیم دیگران کنند.باید ما هم به این اصل که هیچ دوست و دشمن دائمی وجود ندارد فکر کنیم و فقط بر اساس منافع مان تصمیم بگیریم و نه صرفا احساسات.
امیر استانبول: 1394/5/709:05:29،
20
14
و باز بهانه ی برای افزایشی قیمت محصولات خارجی و باز فریب ایرانی جماعت
تو تجارت یک اصل وجود دارد رقابت که تو ایران کلا بی معنی است فقط در یک کلام بیفکر سود بیشتر با یک کمپانی خاص با حدف کمپانی های دیگر
محمد: 1394/5/709:06:13،
18
17
اقا نامردين اگه با اين بد اخلاقي ها دوباره با فرانسوي ها كار كنين حرام اندر حرامه اگه با اين نامرداي فرانسوي ها كار كنين
مكارم: 1394/5/721:14:33،
17
15
شراكت با فرانسويها حرام است
کیوان: 1394/5/709:11:41،
26
16
ببینم؟ چرا وقتی اسم از کره خائن میارید همش یاد سامسونگ و ال جی و ... کلآ الکتریکی میافتین؟ ماشینهای کره ای هیوندای در مدلهای مختلف حتی الانم دارن تو ایران واسه خودشون جولون میدن.خداییش خوب از (فقط ملت) سوء استفاده کردن ،حتی واسه تبلیغات خودشونم که شده. کره قبل تحریمها کلی ماشین آلات صنعتی غیره هم به ایران میداد که بعدش که ایران تحریم شد حتی پاشو از تحریمها هم فراتر گذاشت و کاسه داغتر از آش شد.
حالا باز فرانسه یه چیزی، ولی یکی نیس بگه اونموقعها که ژرمن ها تو خودرو پیشکسوت بودن ،شما که دیگه عددی نبودید که این چنسال واسه شرکتای خودروسازی درپت ما کلاس میذاشتین!!!
بهلول حكيم: 1394/5/709:18:12،
22
14
يه بازي پر اشتباه!! مسئولين مدبر ما با قراردادهاشون با فرانسه و كارنامه عملكرد اونها؛ ما رو ياد قراردادهاي (باخت برد) ناصرالدين شاه با انگلسي ها ميندازه
فرانسوي ها عينه زالو ميخوان بچسبونن!! تكنولوژي رو فقط و فقط از آلمان و ژاپن و يا حتي ايتاليا وارد كنيد وسلام
ملك: 1394/5/709:21:14،
23
16
دوستاني كه قيمت پژو رو اعلام كرديد. چه خبره ؟؟؟ 18 ؟؟؟؟ 22 ؟؟؟؟ 10 تومن هم به زور ميارزه. قيمتهاي قبليش يادتون رفته؟؟؟؟
آرش: 1394/5/709:24:31،
20
15
کجای کارید. ایران خودرو به دنبال ساخت پلتفرم مشترک با شرکت چینی دونگ فنگ برای ساخت شاسی بلند با موتور TU5 هستش! آلمان کجا بود. ایتالیا کجا بود. دیجیتالم کجا بود!

یکی از خودروهای اروپایی با کیفیت بالا، قیمت کم و مصرف سوخت بسیار مناسب، فیات پاندا هستش که توی اروپا به قیمت پایه حدود 6200 یورو عرضه میشه. به نظر من یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی پراید و تیبا و پژوهای چینی هستش.
بهلول حكيم: 1394/5/711:05:38،
17
14
خودرويي كه نكوست از اسمش و كشور سازندش پيداست
دانگ فانگ يه جوريه هه هه هه هه باهاش سلفي بگير
ناصر: 1394/5/709:25:52،
21
14
چوپانی به امید چراگاه بهتر و زیباتر دامهارو از جایی به جای دیگر میکشاند و اخر هم به کویریمیرسد و گوسفندا از تشنگی موقع برگشتن چنتا تلف میشن! الان که معلوم نیست حالا تحریم اجرا میشه اجرا بشه دلارو پایین یا بالا میبره!اصلا سرمایه گذار اروپایی با این بروکراسی عجیب به ایران میاد!میتونه با مافیا ها کنار بیاد؟هر کشور اروپایی حتی پژو هم بیاد قدرشو بدونین
ملك: 1394/5/709:36:20،
27
11
ميگم يه كم دقت كنيد اين خودرو سازاي خودمون دارن حرف ديگه اي ميزنن.ميخوان بگن ماخيلي ضرر داديم. بعد بهونه اي باشه براي ارزون نكردن خودرو. حواستون كه هست؟؟؟
علیرضا: 1394/5/709:57:14،
16
16
میشه شرکت بنز هم یه خودرو تولید کنه تو کشور خودش 21میلیون تومان قیمت داشته باشه بعد تو کشور ما 6 میلیون تومان قیمت داشته باشه؟
شاهین: 1394/5/709:58:54،
24
13
بجاش پژو با اشکودا قرار داد ببندین
کیفیت خوبی داره و قیمتش مناسبه ابشن هاشم عالیه
اشکودای جمهوری چک میتونه با قیمت مناسب و امکانات جایگزین پژو و رنو و این چینی های اشغال بشه
کسی هم اگه نمیشناسه به سایتش مراجعه کنه ببینه
arash: 1394/5/710:31:05،
16
9
بابا خجالت بکشین .
حتما دستور کارتون اینه دوباره فرغون به مردم بندازین .
فردا میگین ایتالیا نیامد و آلمان هم هیتلر و داشت .
بس کنید . خجالت بکشین این بچه بازیها چیه . اون قهر کرد و مارو رها کرد و این موند چیه .
اقتصاد مملکتتون با ارتباط با تمام دنیا درست میشه . نه با هر کشوری که به صورت صلیقه ای انتخابش میکنید .
خوب از همین الان بگین میخوایین خودرو ملی بندازین به مردم .
دیگه چرا حاشیه سازی میکنید
آرش: 1394/5/710:31:33،
19
12
خوب از همین الان بگین میخوایین خودرو ملی بندازین به مردم .
دیگه چرا حاشیه سازی میکنید
x: 1394/5/710:35:10،
19
10
چه فایده بنز بیاد هم باقیمت بالای 150 میلیون به فروش میرسد
مهدی: 1394/5/710:37:39،
17
16
همچین میگی انگار بنده بجای پارس از چندماه دیگه میتونم با پنجاه میلیون یه بنز سریCسوار بشم نه ایران جیب الکی جو نده من کارگر ایرانخودروم داریم خط تولید اماده میکنیم دانگ فنگ با موتورTU5پژو بزنیم تازه گریت وال مدل نیم شاسی اوردیم سایپا هم داره چانگان زوتی باقیمت بالا به مردم غالب میکنه حتمن چینیا میرن
ایران: 1394/5/710:47:59،
22
17
مرگ بر فرانسه و چین
امين: 1394/5/711:53:57،
17
15
بسه ديگه خسته شديم از مرگ و نفرينكردن
شاید وقتی دیگر: 1394/5/710:57:33،
25
17
بشنوید و باور نکنید. شک نکنین با این مدیرانی که ایرانخودرو داره پژو از ایران نخواهد رفت.
عدالت: 1394/5/711:03:34،
25
9
مطمىن باشيد مافياي خودرو ساز كشور با كرفتن بورسانت خوب از بزو به مردم ايران دوباره خيانت كرده و بزو همجنان در ايران خواهد تاخت
ممد: 1394/5/711:27:14،
18
15
ولي اگر درست و حسابيشو بخوايد. اينارو بايد با لگد بيرون انداخت محترمانه معني نداره. چصافطاي مرض
reza: 1394/5/711:41:59،
24
11
بچه ها یه لحظه فکر کنید لامبورگینی را جای پراید تولید کنه سایپا
پدرماشین رو درمیارن آبروی لامبورگینی هم میره.
لامبور101
لامبور111
لامبور121
لامبور131
لامبور141
لامبوروانت 151
لامبورفلای 717
و...
بابک: 1394/5/712:00:25،
19
13
دوستان عزیز مطمئن باشید که پژو تو ایران میمونه
رضا: 1394/5/712:12:14،
24
13
امیدوارم شرکت های خودروسازی ایتالیا و آلمان و ژاپن و ... بیان بجای پژو و رنو که این همه به ایران ضرر زدند نباید حالا اجازه ی ورود بهشون داد
بنظرم اگر چینی ها هم قیمت هاشون پایین بیاد و به قیمت چین باشند , دلیلی نیست برند و حداقل قشر ضعیف تر بتونند این چینی ها رو کنار پراید و سمند و تیبا و امثالهم داشته باشند نه اینکه با این قیمت های بالا بمانند . نمونش برلیانس سایپا یا لیفان کرمان موتور یا mvm چری که باید خیلی قیمت هاشون پایینتر بیاد در حد 20-30 تومن باشند وگرنه هیچ کدوم جایگاهی در آینده ندارند چون کسی نمیخرشون
بیننده نظرات شما: 1394/5/712:52:08،
18
15
راه از این به بعد به جای پراید20 تومنی بنز sls رو با همون قیمت بهتون میدن. دلتون خوشه . افرین به شما با این تفکرتون
خسته: 1394/5/713:17:57،
16
13
چرا بی عرضه گی خودتونو گردن این و اون میندازید ، خوب راحت بگید شدیدا عین بچه وابسته اونا بودیم و خوردیم زمین
مهران 1: 1394/5/713:40:51،
20
14
زهی خیال باطل بابا شما دیگه چه ملتی هستید هر چی سرمون میاد حقمونه مدیران ایرانی تنها چیزی که مدنظرشون هست منافعه شخصیه خندداره اگه بخواهید که اینا حافظ منافعه ملت و شرف و ارزش ایران و ایرانی باشن یعنی واقعا هنوز کسی هست بعد از اینهمه سال که این موضوعا نفهمیده دلم برا خودم و یه عده که این وسط گیر افتادن میسوزه.
303: 1394/5/714:34:44،
16
15
كلا تو مملكت ما مشكل شده اتومبيل !

آقا جمع كنيد اين مسخره بازي رو !

ملت تو نون شب موندن به خدا ، تا صحبت از ماشين ميشه دو هزار تا كامنت ميزارن .

عباس: 1394/5/714:36:34،
20
17
ایکاش خودورسازها میتونستن محصولات آلمان ژاپن آمریکا و ایتالیا را در داخل تولید کنند تا هم مردم خدرو خوب و ایمن سوار می شدن و هم مرگ و میر و معلولیت تصادفات کم میشد . مثل فیات تویوتا ائودی و فورد و مزدا نیسان سوزوکی و غیره
سعيد: 1394/5/715:00:42،
19
17
آقا اين بنده خدا 303 راست ميگه . مسئولين فكر خودرو و نان ملت باشن.
ملك: 1394/5/715:17:17،
14
18
آقا با احترام چيه با لگد بندازيدشون بيرون تا يك شبه يهو نرن.
علی: 1394/5/715:27:41،
17
14
امیدوارم فیات ایتالیا و فولکس واگن آلمان جایگزین پژو و رنو بشن و شرکتهای خودروساز چینی هم کلا یک آزمایشگاه دیگه برای محصولاتشون پیدا کنن
sam: 1394/5/717:13:13،
23
13
لطفا اینقدر بچه بازی درنیاورید،آلمان خوبه! فرانسه بده! زری خوبه! پری بده! آقاجان مشکل ما آلمانی ها، فرانسوی ها، چینی ها و کره ای ها نیستند بلکه مدیران و قطعه سازان خائن و مفت خوری هستند که برای استمرار منافعشون حاضرند آشغال ترین ماشین ها را به مردم قالب کنند و نه ایمنی و نه رفاه و نه جان مردم برایشان کوچکترین ارزش و اهمیتی ندارد.همین مدیران ناخلف بودند که جلوی مونتاژ محصولات جدید پژو از جمله 406 و 407 را گرفتند و نگذاشتند که 405 از رده خارج بشود زیرا 405 محصولی از رده خارج بود و دیگر برای پژو اهمیتی نداشت و اینها می توانستند هر قطعه آشغالی را رویش ببندند و این ماشین را با بالاترین قیمت به مردم بفروشند و...چینی ها هم حاضر بودند که ماشین های خودشان را با نصف قیمت در ایران بفروشند ولی اینها نگذاشتند و...باور کنید که این مافیا از دولت هم به مراتب قوی تر است و.............
khodayar: 1394/5/719:54:53،
16
13
405 باد کرده به خاطر این است
amir: 1394/5/811:03:05،
20
14
مشکل انحصاری بودن صنعت خودرو در ایران است در صورت تجارت آزاد با هزینه پرداختی یه 405 میتونین ماشینی بخرین که کیفیتش 10 برابر پژو هستش
خودشم: 1394/5/813:21:28،
17
15
اخه زورکی که نمیشه بگین بیاید سرمایه گذاری کنین؟؟!
اگ براشون میارزید خب نیازی به زور نبود خودشون میومدن دیگه!
م: 1394/6/602:48:20،
13
15
سلام ایرانی هاماشین نخریدماامریکاروشکست دادیم حالانمیتونیم این شرکتهای خودروسازی روشکست بدیم نخریدتاارزون بشن روزبه روزارزون ترمیشن شرایطی هم نخرید ترخدابین مردم بخش کنین هیچ کس نخره میمونن سردستشون ارزونش میکنن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل