کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودتحریمی‌ مسبب گرانی در بازار دیجیتال است


کد خبر : ۱۴۰۰۶یکشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۱۲۰۱۶ بازدید

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه دولت باید برای طرح‌های خود کارشناسی کند و از اهل فن کمک گیرد تا از مشکلات کف بازار باخبر ...

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه دولت باید برای طرح‌های خود کارشناسی کند و از اهل فن کمک گیرد تا از مشکلات کف بازار باخبر شود، گفت: بسیاری از مشکلات در ایران در خصوص خودتحریمی‌ها صورت می‌گیرد.

مهدی میرمهدی با بیان اینکه بازار ایران بازار بکر و بزرگی است پس طبیعی است که شرکت‌های خارجی و معتبر بخواهند در این بازار سهمی داشته باشند. اما من از منبع معتبری، موضوع ایجاد نمایندگی رسمی شرکت اپل که در میان همگان وجود دارد را نشنیده‌ام. 

او گفت: همانطور که طبق قانون این شرکت مشخص است، آنها قبل از اینکه در جایی اقدام به ایجاد نمایندگی کنند، اپل استور می‌زنند. در صورتی که تا به حال خبری از اینکه این شرکت، کسی را به عنوان نماینده اصلی معرفی کرده باشد یا اینکه در ایران حضور داشته باشد، نبوده و همه چیز تنها در حد حرف پیش‌ رفته است.

او درباره مشکلات بازار دیجتیال کشور هم گفت: خودتحریمی‌ها در ایران از مشکلاتی این بازار است.  بسیاری از کالاهایی که به دست مصرف‌کنندگان ایرانی می‌رسد به این دلیل که تعرفه در گمرک بالاست و کارشکنی‌های بسیاری که توسط نهادها، ادارات و سازمان‌ها به واردکنندگان برای ثبت‌سفارش‌ها صورت می‌گیرد باعث شده تا این کالاها بسیار گران‌تر از حتی کشورهایی که کالاهای دست‌ پنجم و ششم وارد می‌کنند، باشد. 

او گفت: در رابطه با ثبت سفارش‌هایی که انجام می‌شود مثلاً اگر فردی قصد وارد کردن صد میلیون تومان کالا به کشور دارد، باید به میزان 140 میلیون تومان تضمین بگذارد یا به عنوان مثال باید صد تا 140 میلیون تومان به مدت پنج، شش‌ماه در بانک سپرده‌گذاری کند، تا هنگامی که این کالا از کشور چین وارد شود، بانک مبلغ بلوکه شده را به صاحب سپرده برگرداند. 

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تصریح کرد: اینها مسائلی است که بسیار هزینه‌آور است و باید به آنها پرداخته شود. برای مثال می‌توان به جای این مدل سپرده‌گذاری‌ها و تضمین‌های سنگین، تضمینی بسیار ساده‌تر قرار دهند و با اعتباری که به تاجران می‌دهند این مسائل را برطرف کنند. مطمئناً اگر دولت این امکانات را به تاجران واگذار کند و همچنین برای امور خود کارشناسی کند، بسیاری مشکلات همچون قاچاق در کشور کاهش می‌یابد. 

او معتقد است: دولت با اجرای تعرفه‌ای نامناسب تنها به سود بالای خود فکر می‌کند این در حالی است که با این امر درآمدی نصیب دولت نمی‌شود و علاوه بر دولت حتی آنهایی که در این میان مصرف‌کننده نیستند، ضرر می‌کنند. این امر در صورتی برای همگان منفعت دارد که کالایی به گمرک کشور وارد ‌شود و از سود آن در کشور هزینه شود. 

میرمهدی گفت: برای حل این مسائل دولت باید چاره‌اندیشی کند و برای انجام امور خود به کارشناسی آنها بپردازد. دولت تنها با انجام یک‌سری برنامه‌ریزی که گاه بدون کارشناسی است لطمه بزرگی را به اقتصاد مملکت و تاجران وارد کرده است. 

او بیان کرد: امیدوار هستیم دولتمردان کشور برای انجام هر طرح و برنامه‌ای به کارشناسی آنها بپردازند. حتی آنها می‌توانند از اهل فن آن راهنمایی بگیرند. به عنوان مثال در رابطه با کالاهای فناوری اطلاعات و دیجیتال، اتحادیه به صورت تمام و کمال در اختیار دولت است و این واحد برای برداشتن مشکلات از سر راه مردم، همه کاری انجام می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: اتحادیه آماده است تا کارشناسانی را به صورت رایگان در اختیار دولت قرار دهد و مشکلات را در خصوص واردات، صادرات، هزینه‌ها و بسیاری موارد دیگر که مصرف‌کنندگان در کف بازار با آن مواجه هستند را در اختیار آنها بگذارند. 

او در نهایت افزود: دولت با این کار می‌تواند مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند را متوجه شود و آنها را برطرف کند. حال می‌تواند یکبار امتحان کند، اگر ضرر کرد دیگر استفاده نکند. باید مانع از خودتحریمی‌ها در کشور شد و اجازه ندهیم علاوه بر مشکلاتی که تحریم در ایران به وجود آورده، یک سری مشکلات از آن سنگین‌تر به کشور تحمیل گردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها