کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

نخستین شرکت ایرانی و ایتالیایی طراحی خودرو در ایران

کدخبر:۱۳۹۹۵یکشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۱۶۷۸۹۳ بازدید

براي نخستين بار در تاریخ صنعت خودروی كشور شركت مشترك ايراني- ايتاليايي در زمينه طراحي خودرو ايجاد شد.
نخستین شرکت ایرانی و ایتالیایی طراحی خودرو در ایران

گروه صنعتي ايران خودرو در راستاي توسعه محصولات جديد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت خودرو و با توجه به ضعف در حوزه طراحی و فرآیندهای وابسته با دو شركت «تيسر» از ايران و «بي.دي.آي» از ايتاليا براي طراحي خودرو در ایران توافق نامه اي سه جانبه امضا كرد.

تشكيل اين شركت براساس برنامه هاي راهبردي گروه صنعتي ايران خودرو برای تحقق سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 و با هدف تكميل حلقه طراحي خودرو در كشور، صورت گرفته است.

كارشناسان و فعالان خودروسازي،  همواره توان طراحي محصول را يكي از حلقه هاي مفقوده صنعت خودرو در ايران عنوان کرده اند.

شركت مشترك طراحي خودرو اين فرصت را ايجاد مي كند تا طراحان، صنعتگران و دانشگاهیان کشورمان در همكاري نزديك با نخبگان طراحي دنيا، نه تنها به صورت عملی آموزش هاي لازم را فرا بگيرند، بلكه نقش مهمي در طراحي خودروهاي جديد و به روز دنيا در داخل کشور داشته باشند.

طراحي خودرو و اجزای آن ، كليه فعاليت هاي مهندسي «B.I.W »، یک پارچه سازي طراحي «C.A.E »، نمونه سازي، پشتيباني طراحي و مهندسي ساخت و توليد قطعات و مجموعه ها، مديريت آزمون ها و صحه گذاري كامل خودرو را در بر می گیرد.

لازم به ذكر است  تاكنون شركت هاي ايراني در زمينه طراحي خودرو نقش بسيار كم‌رنگي داشته اند و اين بخش از فرآيند خودروسازي در كشورهاي ديگر انجام مي شده است.

اين اقدام منحصر به فرد كه براي نخستين بار در كشورمان با پی گیری و مدیریت گروه صنعتي ایران خودرو در بخش خصوصی صورت مي گيرد، مي تواند ضمن پوشش خلاء طراحي صنعتی و طراحی محصول،  در صنعت خودرو به عنوان گامي بنيادين در فعال سازي واحدهاي طراحي و مهندسي كشور زمينه ساز نهادينه شدن دانش طراحي در كشورمان شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

خسرو: 1394/5/411:01:05،
152
33
اختراع دوباره چرخ! میخوان یه مدل ساده مثل فیاتو به 80 میلیون بدن و با کیفیت چینی!
محمد: 1394/5/411:23:19،
139
23
ایرانخودرو اول ببین تا سال 1404 ورشکست نمیشی بعد برو افقه طرح واس خودت درست کن
حسین: 1394/5/411:40:49،
62
110
با سلام
انگار یه عده ای دوست دارن تحت هر شرایطی غرر بزنن!!!

خوب بابا جون شما بفرما تولید کن!!
٧٣٢١: 1394/5/411:44:25،
57
19
كاش ميدونستم اين مدير ها چي تو سرشون ميگذره فقط به فكر اون يكي دو سال مديريت هستن كاش يكي پيدا ميشد و يه كاري ميكرد كه تا يه عمر بجا بمونه يه نمونه اش اينكه اين همه عشق ماشين و استعداد خوب تو كشور هست و ده نفر شون رو مثل بورسيه بفرستن ألمان و ايتاليا كه طراحي ياد بگيرن و يا چيزاي ديگه ...
هوتن: 1394/5/414:02:32،
59
14
شما کافیه یه بار بری توی قسمت اداری ایران خودرو ...
یه طبقه کامل میز چیدن پشت هر میزی کامپیوتر و ابزار, بعد میبینی 5 نفر 5 نفر دور همدیگه جمع شدن کارمند ها و دارن میگن و می خندن ...
عین بقیه ادارات و شرکت های ایران ... عین بانک ها ... یکبار برید بانک ملی ... 15 تا باجه داره, 5 تاش هم کار نمی کنه. معلوم هم نیست بقیه کارمند ها دارن چی کار می کنن.
مشکل اصلی اینه که تو ایران کسی به فکر نوآوری و انجام کار نیست. همه می خوان صبح پاشن برن دور هم باشن تا ساعت 2 - 3, ساعت 2 - 3 هم بزنن بیرون برن خونه یا بگردن و ... سر ماه هم میلیاردی پول بریزن تو حسابشون که حضرات برن کیف کنن.
وگرنه دست یه بچه 5 ساله هم مداد رنگی بدی, بعد از 10 سال بالاخره یه ماشین طراحی می کنه برات.
مصطفی: 1394/5/411:01:13،
32
86
زنده باد وطنم.
مهران: 1394/5/411:21:06،
39
47
مصطفی جان یادت رفته بین زامبی ها زندگی میکنیها
فقط باید بد بگی از محصول ایرانی و به به و چه چه از دلالی و واردات!
ali: 1394/5/411:01:15،
96
19
ظاهر خودرو با طرح جدید ولی موتور و گیربگس 405!!!!
طرحی نو از ایران خودرو !!!!!
من: 1394/5/500:19:14،
17
21
برادر من اکثر کمپانی های خودرو سازی یک یا دو موتور پایه دارند, که با کار و ارتقا روی اون موتور روی تمامی ماشین هاشون از همون استفاده می کنند.
مثلا تمامی موتور های هیوندای, بر پایه موتور های میتسوبیشی هستند که فقط بهینه و به روز می شن.
وگرنه با این بازار رقابتی در سطح دنیا, طراحی و توسعه مداوم موتور های جدید هر 3 - 4 سال اصلا توجیه اقتصادی نداره و بعد از یه مدت کارخونه رو ورشکسته می کنه.
افشین: 1394/5/411:08:02،
61
22
فلسفه خیلی کارها تو کشور ما درست و خوبه. اما توی اجرا با مشکل مواجه می شه.امیدوارم این یکی درست اجرا بشه و نتیجه اش خوب باشه.
شاهین: 1394/5/411:30:50،
44
28
هروقت ایران خودرو بی خیال دو موتور TU و EF7 شد و از پلتفرم 405 و 206 اومد بیرون میگم یکار جدید کرده
رانا بر روی شاسی 206 صندوق دار
دنا روی شاسی 405
هیچ خلاقیت و نو اوری ندیدم فقط گرونتر از محصولات قبلی
امین: 1394/5/414:50:21،
29
18
حالا tu5 xu7 و پلتفرم 405 یک چیزی اما ef7 که فقط ۵ ساله داره تولید میشه...
آرش: 1394/5/411:34:32،
24
14
مطمئنید BDI شرکت ایتالیایئه؟

http://www.bdi-usa.com/Industry-Focus/Automotive.aspx

دفتر مرکزیشونم اوهایو آمریکاست.
شایدم من اشتباه میکنم.
334: 1394/5/412:08:14،
30
18
این دیگه طراحی نمی خواد مثل دنا جلو شبیه متسوبیشی عفب هم
مثل ربو موتور هم طبق معمول موتور 405
محمد: 1394/5/413:35:24،
35
18
ایران خودرو اگر راست میگه بره خودروهای غیر استانداردی که تولید میکنه اصلاح کنه بعد فکر برند جدیدی باشه من ودو تا همکارم تقریبا به فاصله 6 ماه ماشین 206 خریدیم هیچ کدوم چراغ اخطار نبستن کمر بند ایمنیش کار نمیکنه هر سه مون بردیم نمایندگی میگن این چراغ اپشن !!!!!!!!!! چراغ اخطار کمر بند ایمنی اپشنننننننننه !!!!!!!!!! ماشین قبلیم پراید مدل 84 بود این چراغ داره اون وقت 206 با 36 میلیون تومان این موضوع ایمینی را جز اپشن بذاره (چه کمر بند ببندی وچه نبندی چراغش روشن نمیشه وهیچ هشداری نمیده )
ماشین های خارجی با همین قیمت چه اپشن های دارن ماشین های ایران خودرو هم اپشن داره ......چراغ اخطار نبستن کمر بند ایمنی
ناشناس: 1394/5/423:18:58،
31
21
خوب ایران خودرو به مشتریاش نگاه میکنه ماشین تولید میکنه. برادر من اینهمه گفتن نخرین نخرین اشغاله رفتی خریدی حالا چرا نق غر میزنی. این ماشین لایق کسانی هست که حرف گوش نمیدن
نیما: 1394/5/505:02:25،
24
15
همین داستان رو دو دهه پیشم تکرار کردن که نتیجش شد سمند!
تو ایتالیا دیگه از این شرکت طراح گمنام تر پیدا نمی شه.
پس ItalDesign کو؟ Pininfarina کجاست؟ StudioTorino چی شد؟!
داوود: 1394/5/508:10:37،
24
17
جز سود جویی به هیچ چی فکر نمی کنن . مطمئن باشید.
shanana: 1395/7/1100:43:46،
4
6
کشور به این گنده گی با اینهمه استعداد. واقعا شرم آوره که تولیداتش میشه سمند و پراید...بعد میرن با یه شرکت درجه 10 قرارداد میبندن که فقط بودجه بگیرن و پول بره تو جیبشون. اینهمه طراح درجه یک تو ایران داریم که کارشون فقط شده شرکت کردن تو مسابقات بین المللی . همین میشه که میرن خارج از کشور... نمونش طراح بی ام دبلیو.
مجبور: 1395/11/1914:30:12،
1
3
ایرانخودرو غیر از طراح به واگذاری به بخش خصوصی هم احتیاج داره،هروقت مرزهامون بروی کالای روز دنیا باز شد و تونست افتخاری کسب کنه اون موقع حلقه مفقوده رو پیدا کرده....فعلا داره با جون ما بازی میکنه به بهانه اشتغال....خط تولید فولکس واگن رو بگیره همین جوونا برن مونتاژ کار محصولات آلمان بشن مفید تره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل