کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

رقیب مستقیم کیا اپتیما و هیوندای سوناتا در ایران

کدخبر:۱۳۹۹۱یکشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۳۰۱۵۹۰۱ بازدید

نیازی نیست که نگاهی دقیق به بازار سدان‌های نیمه لوکس خانوادگی ایران (اصطلاحا D-Segment) بیندازیم تا ببینیم در این بازار پرسود و داغ چه ...

نیازی نیست که نگاهی دقیق به بازار سدان‌های نیمه لوکس خانوادگی ایران (اصطلاحا D-Segment) بیندازیم تا ببینیم در این بازار پرسود و داغ چه میگذرد؛ فقط نیم نگاهی گذرا به این بخش از بازار کافی است تا بدانیم که مدت‌هاست دو برند کره ای کیا و هیوندای با اپتیما و سوناتا آنگونه که خواسته اند در این بازار تاخته اند. هرچند که حضور محصولاتی چون تویوتا کمری، هوندا آکورد و یا محصول تازه وارد سوبارو لگاسی به این بخش از بازار تنوع نسبی بخشیده اما همانگونه که اشاره شد، این اپتیما و سوناتا هستند که به لطف چهره پرطمطراق، تجهیزات مناسب و البته برچسب قیمت منطقی تر، توانسته اند حسابی در دل مشتریان ایرانی جا باز کنند. اما حتما این ضرب المثل را بارها و بارها شنیده اید که »در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد«! چرا که ظاهرا با واردات و عرضه عنقریب محصولی جدید از دیار »اژدهای زرد«، اپتیما و سوناتا دیگر آن یکه تازان سابق سگمنت سدان های نیمه لوکس خانوادگی نخواهند بود. مطلب زير پاسخي است به اين كه آیا BAIC Senova کابوس کره ای های بازار ایران خواهد بود؟! 

dl0lgu2czsrznscck4x.jpg

درباره سازنده شرکت BAIC یکیاز زیرمجموعه های هولدینگ خودروسازی BAW )Beijing Auto Works) بوده که در سال 2009 به منظور تولید و عرضه محصولات مدرن و پیشرفته تاسیس شد. با آن که آغاز به کار شرکت BAW به سال 1953میلادی باز میگردد، اما BAIC عمری بیش از پنج سال ندارد و به لطف خریداری سهام »ساب« سوئد و بهره گیری از تیم فنی-مهندسی اروپایی می‌کوشد که شخصیت تازهای از محصولات چینی را به جهان معرفی کند. جالب است بدانید که این شرکت به منظور معرفی بهتر محصولات خود در یک اقدام تبلیغاتی جالب توجه، »نیکولاس کیج« هنرپیشه مطرح هالیوودی و برنده جایزه اسکار-كه خود يكي از كلكسيونرداران به نام خودروست- را به عنوان مدل تبلیغاتی و سخنگوی شرکت BAIC انتخاب نموده است! با این حال مدیران این شرکت معتقدند نه نیکولاس کیج و مجموعه اقدامات تبلیغاتی آنها که کیفیت محصولات این شرکت سبب شهرت BAIC در بازارهای جهانی خواهد شد.

ادعای عجیبی که شاید گذشت زمان درستی یا نادرستی آن را اثبات کند. گفتنی این که این شرکت مالک 50 درصد سهام Beijing Benz و 50 درصد سهام Beijing Hyundai نیز بوده و مونتاژ محصولات دو برند معتبر مرسدس بنز و هیوندای در خاک چین نیز توسط بخشی از مجموعه این هولدینگ انجام می پذیرد.

»سنوا« چه در چنته دارد؟

سنوا که در بازارهای دیگر با اسامی دیگری چون BAIC D320، BAIC C70g و ShenBao نیز شناخته میشود، جدیدترین دستپخت مهندسان BAIC است که بر پایه پلتفرم ساب 5-9 و با هزینه ای بالغ بر 230 میلیون دلار طی مدت زمان 3 سال طراحی و ساخته و پرداخته شده است. سنوا برای نخستین بار در سال 2012 معرفی شده اما عرضه آن به بازارهای جهانی از نیمه نخست سال 2013 آغاز شد. جالب آن‌که این محصول چینی علاوه بر بازارهای آسیای شرقی و خاورمیانه در بازارهای مطرحی چون انگلیس نیز عرضه می شود. پس با این حساب میتوان امیدوار بود که دست‌کم اینبار با محصولی فراتر از یک خودرو درجه چندم چینی مواجه باشیم! هرچند نقد و بررسی دقیق تر این خودرو را به زمان ورود آن به داخل کشور و انجام تست میدانی این خودرو موکول می‌کنیم، اما در نگاه نخست، سنوا خودرویی جذاب و اغواگر (نه به معنای زیبا) به نظر میرسد.
 

selsr5qrre6fsna5imh.jpg


گرافیک و هندسه شکیل چراغ های جلو و عقب، استفاده به جا از زه های کرومی، جلوپنجره حجیم و درنهایت اگزورهای دوگانه از سنوا خودرویی ساخته که دست‌کم در ظاهر پتانسیل آنرا دارد تا برای رقبای آسیایی خود خط و نشان بکشد. ضمن آن‌که این مقبولیت ظاهری در فضای داخل کابین و طراحی دکوراتیو داخلی خودرو نیز به چشم میخورد. البته نباید از قلم انداخت که مساله کیفیت مونتاژ و کیفیت متریال به‌کار رفته در فضای داخل کابین، موضوعاتی هستند که تنها با گذر زمان می توان در مورد آنها قضاوت کرد.

در کل شاید زبان طراحی »سنوا« همچون زبان طراحی رقبایی چون سوناتا و اپتیما، عامه پسند نباشد اما نباید فراموش کرد که وقتی سوبارو لگاسی های مربوط به سال 2009 -بعد از چند سال خوابیدن در گمرکات کشور!- با آن چهره کسل‌کننده و قیمت بیش از 90 میلیون تومان هنوز در بازار کشورمان مشتری دارند، پس می توان به موفقیت خودرویی با شکل و شمایل سنوا (فارغ از مباحث فنی و پیشینه برند) در بازار ایران امیدوارتر بود. البته این موضوع با قیمت گذاری این خودرو در کشورمان نیز ارتباط مستقیم خواهد داشت.

با آن که محصولات BAIC در بازارهای جهانی با طیف نسبتا گسترده ای از پیشرانه های بنزین سوز و دیزلی عرضه می شوند، اما آنگونه که از شواهد امر پیداست، عرضه‌کننده وطنی سنوا در کشورمان پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ را برای این خودرو درنظر گرفته است. این پیشرانه که گفته می شود با کمک تیم مهندسی ساب طراحی شده توانایی تولید حداکثر 245 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور rpm 5300 داراست.
 

fkhrhjaq10zjqn70l1zd.jpg

پیشرانه مذکور میتواند به کمک جعبه دنده 5 سرعته شیفت ترونیک سنوا (که احتمالا خودروهای وارداتی به ایران مجهز به آن باشند)، این سدان 1625 کیلویی را ظرف مدت 8.2 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت و سپس به بيشينه سرعت 230 کیلومتر در ساعت برساند. نکته جالب توجه در خصوص سنوا این است که پیشرانه 2/3 لیتری این خودرو تنها 8.5 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر حرکت از مسیر پیمایش در سیکل ترکیبی می سوزاند که رقم قابل قبولی به نظر می رسد. البته نباید از قلم انداخت که این اعداد و ارقام مربوط به مشخصات اعلام شده توسط سازنده بوده و بررسی دقیق تر عملکرد این خودرو در کشورمان نیازمند انجام تست های میدانی در شرایط محیطی ایران است. در کل با توجه به این نکته که مهمترین رقبای سنوا در ایران همچون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و سوبارو لگاسی به ترتیب از پیشرانه های 2.4 لیتری 190 اسب بخاری (مشترک هیوندای و کیا) و 2.5 لیتری 175 اسب بخاری بهره می گیرند، به نظر ميرسد که انتخاب پیشرانه 2/3 لیتری با بیشینه قدرت 250اسب بخاری برای نمونه های وارداتی به کشورمان انتخاب زيركانه اي باشد. البته نباید اين موضوع را هم فراموش کرد که سنوا از راه نرسیده، یک رقیب هموطن دیگرنيز در ایران پیدا کرده و باید با آن نیز سرشاخ شود!

چراکه واردکننده وطنی »جیلی« نیز مقدمات ورود سدان سایز متوسط این شرکت با نام جیلی EC8 را آماده کرده و به زودی یک چینی دیگر به جمع سنوا و سایر سدان های نیمه لوکس اضافه خواهد شد. موضوع زمانی هم جذابتر می شود که بدانیم جیلی نیز همچون BAIC برای بازار ایران به سراغ قویترین پیشرانه خود رفته و برای نمونه های عرضه شده EC8 در ایران پیشرانه 2/4 لیتری سری GeelyGetech را انتخاب کرده است که رقابت در این سگمنت را بیشاز پیش فشرده می سازد. صرفنظر از قوای محرکه و تواناییهای حرکتی، طبیعی است که اگر سنوا قصد رقابت جدی با رقبای کره ای خود را دارد، باید در مقوله تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز با دست پر، پای در میدان نبرد بگذارد. به همین جهت BAIC فهرست بلندبالایی از تجهیزات رفاهی را در این خودرو گنجانده که از مهمترین آنها می توان به صندلی های برقی 4جهته مجهز به گرم‌کن، چرم مصنوعی صندلی ها و فرمان، شیشه شور چراغ های جلو، سیستم کنترل‌کروز هوشمند، سان روف دو حالته، سیستم روشنایی در روز (Day Light)، سیستم KeyLess Go، سیستم هشدار کاهش باد تایر، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور باران، سیستم صوتی حرفهای با نمایشگر لمسی و قابلیت اتصال به بلوتوث، دوربین دید عقب و همچنین سامانه های کمک حرکتی TCS و HSA اشاره نمود.
 

rlxom4gi0l02r5tdplxq.jpg

 

بایک سنوا با قیمت 110 میلیون تومان در بازار کشورمان توسط شرکت دیار خودرو عرضه میشود که شاید در نگاه نخست رقم گزافی برای یک خودروی چینی به نظر بیاید، اما در بازاری که تویوتا کمری GLX SSPL با قیمت رسمی 185میلیون تومانی به فروش میرسد و کیا اپتیما مدل 2015 در بازار آزاد با قیمت 150 میلیون تومان (در نیمه اول مرداد 1394) دست به دست می شود، خیلی نباید از خودروی دورگه چيني-سوئدی 245 اسبی انتظار قیمت پایین تری داشت!
 

 ایمنی

موتور توربور شارژ با تکنولوژی SAAB سوئد
دارای 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سامانه اعلان خطر بر نقاط کور و جانبی خودرو (SVA)
دوربین و سنسور دنده عقب + سنسور پارک جلو
سیستم اعلام خطر خستگی راننده
سان روف و شیشه های برقی+ سیستم ایمنی در مقابل اشیا
زیر سری صندلی راننده قابل تنظیم و سیستم ایمنی ASH
کمربند ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم 
دارای کلیه سیستم های ایمنی خودرو شامل:
ESP- HSA- TPM-ASR +TCS+TR+BA+BAS+EBA+CBC+EBD+ABS
کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای
     
تجهیزات رفاهی 

کلید هوشمند و استارت لمسی 
قابلیت تغییر دنده از روی فرمان 
کروز کنترل + کامپیوتر سفری
گرم کن و سرد کن صندلی های جلو
چراغ های جلو زنون به همراه شیشه شوی
آینه های جانبی برقی + تاشو + گرمکن دار
تنظیم اتوماتیک چراغ ها
سیستم روشنایی اتوماتیک 
چراغ مه شکن جلو و عقب
سنسور باران
صندلی راننده برقی و 8 جهته + شاگرد 6 جهته 
چراغ LED روشنایی در روز
چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت راننده 
شیشه ها دارای UV 
سیستم ضد بخار شیشه عقب
محفظه سرد کن داشبورد
تنظیم اتوماتیک حجم پخش صدا برا اساس صدای محیط + سامانه پخش بیش از 8 بلند گو
سیستم کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک راننده و سرنشین دیجیتالی دو  منطقه ای ( چب و راست)
مانیتور 8 اینچی لمسی USB ، DVD ، بلوتوث و مکان یاب ( GPS)
صندلی و فرمان چرمی

همراه مکانیک



دیدگاه ها

خخ: 1394/5/410:36:08،
299
49
بااین قیمت میشه تویوتا کمری ورداشت حالا ا یکم بالا پایین
علی: 1394/5/410:56:41،
73
156
محصولات بزک کرده کره تا چند سال دیگه حتی کنار چینی ها نمیذارن و معلوم میشه با بزک و .... ماشین فروش نمیره.
به لطف تعرفه ۸۰٪ هم اشغالای کره به احتمال قوی به کل از بازار خداحافظی کنن و جاشون به محصولات مناسب تر بدن
AAA: 1394/5/410:59:14،
356
57
کدوم آدم عاقلی این چینی رو رقیب اون دو تا کره ای میدونه؟
فقط ایران جیب دانشمند !!!!!
اسفندیار: 1394/5/411:00:13،
214
44
ایران جیب هم توهم زده. بابا بیخیال.
نادر: 1394/5/411:32:46،
172
32
بیشتر میخورہ رقیب بنز و ب م و باشه۔ !!
رضا: 1394/5/411:36:23،
176
30
ايران جيب پول ميگيري تبليغ جنس چيني ميكني؟
٧٣٢١: 1394/5/411:47:40،
73
39
اين دعواي زرگري هست كه كيا و هيوندايي راه انداختن
واقعه بین: 1394/5/411:53:59،
132
27
میدونم دلتون میخواست با بنز و بی ام و مقایسش کنید ولی روتون نشد//آورین به این حجب و حیا
حبيب: 1394/5/411:58:04،
68
22
علي همچين تصوري رو بگذار كنار . محصولات كره اي عالي نيستند ولي كيفيتشون قابل قبوله و با توجه به قيمت پائينتر از محصولات ژاپني و اروپائي صد در صد بازار خودشون را خواهند داشت . اين قضيه مربوط به ايران نيست پنجمين خودروساز بزرگ دنيا هيونداي-كياست و آمار فروش خوبي هم داره . ولي ورود خودروهاي جديد در صورتي كه قيمت مناسبي داشته باشند اين حسن را خواهد داشت كه رقابت ايجاد خواهد شد و حالت مونوپل فعلي تعديل مي شود و لذا واردكننده خودروهاي كره اي مجبور خواهد شد دست از سوء استفاده بردارد و خودروها رو با قيمت مناسبتر و واقعي تري به مشتريان عرضه كند.
آفرودر حرفه ای: 1394/5/412:03:55،
32
81
من خودم اول دیس لگنای چینی هستم ولی چند روز پیش این ماشینو تو نمایندگی دیدم قیمتش اندازه ام جی هست سایزش اندازه اپتیما شتاب و امکاناتش از هر دو بیشتر یعنی شتابش که در حد بنزه مکانیکیش ماشین ساب سویدی مدل ۲۰۰۹ هست که تو دبی ۱۵۰۰۰۰ درهمه کمش .. تریمش ولی در حد ام جی یکم بهتره کلا با ۱۱۰ فکر کن الانترا بگیری یا این خوب اینو می گیری جلوش یه آرم بی ام و می چسبونی قیافه و شتابش می خوره بهش تنها بدیش این بود سپرش از کمری هم کف خواب تر بود
علی: 1394/5/412:20:08،
32
20
تویوتا کمری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با چقدر پول ؟؟؟
جواب به آفرودر حرفه اي: 1394/5/413:53:13،
94
25
دوست عزيز همين كه گفتي جلوش آرم بي ام و بچسبوني فهميدم چه جور تيپ آدمايي ميرن سراغ اين ماشين

انشالله مباركت باشه و ب سلامت به مقصدت برسي
چینی: 1394/5/415:58:44،
43
34
در ساخت اتومبیل کالای چینی اگر طلا هم باشه آشغال است
افشین: 1394/5/419:17:39،
45
27
این خودرو سال گذشته با قیمت 140میلیون عرضه شد که حتی یک دستگاه هم فروش نرفت حالا دیار خودرو 30 میلیون تخفیف داده تا بلکه بتواند بفروش برساند اگر تماس بگیرید شرکت فقط مدل 2102 و 2013داره در حالی که کم کم خودرو های 2016 داره وارد میشه ضما جهت اطلاع دوستان شرکت ساب سوئد چند ساله تعطیل شده و ته مانده های انبارش رو شرکت بایک خریده و در اینده خریدارن مشکل تهیه لوازم یدکی خواهند
افشین: 1394/5/419:26:00،
33
23
ضمنا با توجه به مرغوب بودن سوبارو نسبت به سنوا (کیفیت ساخت - در دسترس بودن لوازم - پرستیژ - قیمت 90 میلیونی)
هنوز سوبارو ها رو دست وارد کنندگان مونده
فکر میکنم نویسنده مقاله اطلاعات جامع و صحیحی از بازار خودرو ندارد و یا اینکه یک مقاله تبلیغاتی تحریر کرده
کلپچ: 1394/5/420:23:57،
32
28
مردونه چقدر گرفتی تبلیغ می کنی ؟ چند میلیون ؟
حسین: 1394/5/500:47:04،
31
21
من کاری با این ماشین و تبلیغاتش ندارم ولی هرجا درمورد تولیدات چینی بحث میشه یک عده دانشمند ایرانی شروع به بدگویی میکنند که اگر این بدگویی ها رو آلمانی ها اگر بکنند که نمیکنند باز جاداره ولی ما که باخودمون تعارف نداریم و بجز صنعت آفتابه لگن سازی هیچ تخصصی نداریم و فقط یک ملت مصرف کننده ای شدیم مثل اعراب جاهل ، پس دیگه این همه بدگویی از تولیدات چین برای ما که خودمون هیچ توان صنعتی نداریم و فقط میخواهیم مصرف کننده باشیم معنایی نداره . با دلارهای نفتی اگه هر ایرانی بجای یک پیکان یک پورشه هم سوار بشه ولی فرهنگ رانندگی و اجتماعی همین باشه که همه میدونیم چه افتضاحیه و توان تولیدمون هم بدتر از اون باید به این چینیها سجده کرد .
شهروز: 1394/5/501:35:26،
29
22
اگه با برند ساب عرضه میشد اون موقع باید میگفتی دورگه....مث ام جی برند انگلیسی +پول چینی ولی نه اینکه برند کامل چینیه ... همین که اینقدر ضعف شخصیتی دارن و می خوان خودشون رو یه جوری به برندهای اروپایی و ژاپنی بچسبونن ضایع هستش
نامي: 1394/5/514:13:34،
30
22
ايران جيب دانشمند شما هم خيلي داري سنگ اين چيني هاي كرم خور را به سينه ميزني
شما هم شدي صدا سيما آخه چه احمقي قبول ميكنه به جاي سوناتا و اپتيما آشغال چيني سوار بشه
مردم را چي فرض كردي؟
اينقدر برا اين چيني هاي سوسك خور تبليغ نكن
نوید: 1394/5/410:37:09،
118
27
یه چیزی بگو بگنجه.این کجا آن کجا.
ایرانی: 1394/5/410:40:51،
106
41
ایران جیب لطفا بیخیال این تیتر ها بشو
آخه این لگن کجاش رقیب اپتیما و هیوندا سوناتا میتونه باشه
کیا اپتیما یه رینگش به این ارزش داره
بدو بدو چینی ببر یکی بخر 3 تا ببر
MJK: 1394/5/410:41:30،
82
26
شاید از لحاظ ظاهری رقیب باشه ولی از لحاظ کیفیت قابل اطمینان نیست.
یعنی کلا اجناس چینی از لحاظ کیفیت قابل اطمینان نیستن
داروین: 1394/5/410:41:45،
60
34
کلاس dبا سانروف.به نظر خیلی کپی شده است ظاهرش
امیدواریم که رنو پارس خودرو رو بخره تا حداقل یه تعادلی تو بازار انجام بشه و فقط ماشین چینی نبینیم
آرش: 1394/5/410:42:46،
70
31
حالا چند روز کار میکنه تا صفحه کلاجش خراب بشه ؟
تو چین اصلا فروش داره ؟
بعیده کسی بالای 120 میلیون تومن بده به ماشین چینی .
ماشین چینی برای کسایی که آپشن میخوان و از ماشین های داخلی خسته شدن خوبه اونم زیر 60 میلیون.
ایکیوسان : 1394/5/410:45:56،
40
73
110می ارزه
سلامت: 1394/5/410:47:38،
46
25
جمعه گذشته در ترافيك تقريبا چند دقيقه با يكي از اينها هم مسير بوديم.گاهي جلوتر و گاهي عقبتر. ماشين شيك و باكلاسي نشان ميداد. ولي يك نقطه ضعف بصري به نظرم رسيد. آرم بايك خيلي بزرگ و زشت روي جلوپنجره خودنمايي ميكرد. يعني تمام ابهت ماشين را خراب ميكرد. البته ايراد ظاهري هست ولي الان كه چيني هاي خيلي خوشكل مثل چانگان و فاو بسترون توي ايران اومده، ظاهر هم بسيار مهم شده.مثلا رنو داستر را به خاطر قيافه بسيار زشتش نميخرند وگرنه ماشين خوبي هست.آرم اين ماشين نه زيباست و نه ابعاد متناسبي داره. در مورد فني توش ننشستم كه نظر بدم.ولي مشخصات روي كاغذش كه خيلي خوب نشان ميده.
moham: 1394/5/410:48:49،
55
48
انقد چینیارو تو صنعت خودرو دست کم نگیرید...ببینید اینا چند سال دیگه چه ماشینایی تولید میکنن...اونا کارشونو خوب بلدن
علی: 1394/5/410:52:57،
69
45
بهتر است بگی رقیب سمند و دنا اتوماتیک در آینده
k k k: 1394/5/410:55:34،
44
31
چطور این ماشین به بازار اروپا راه پیدا کرده که تائیدیه یوروانکپ نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس: 1394/5/411:00:05،
47
24
تابلوعه داری تبلیغ واسه دیار خودرو می کنی
دهه شصتی: 1394/5/411:00:18،
50
26
صد رحمت به MG های 2015
شاهین: 1394/5/411:09:57،
48
57
دوستان حق دارند به صنعت خودروهای چین به چشم بی کیفیت نگاه کنن
ولی باید بگم سیاست چین عوض شده و به زودی با پیشرفت سریع به حد کره حداقل میرسه
همین الانم خودروهای خوبی با قیمت مناسب داره تولید میشه
مثل خانواده بریلیانس شریک تجاری BMW
سعید: 1394/5/411:16:33،
52
26
موتور توربو شارژ با تکتولوژی ساب سوئد
نکته:ساب سوئد سال 2009 ورشکست و دیگه ماشین تولید نمیکنه....احتمالا اونقدری خوب نبوده که بخرن

مورد بعد
استاندارد ایمنی از CNCAP
نکته دوستان ذوق زده نشن
این موسسه با اون موسسه Euro NCAP زمین تا اسمون فرق میکنه....که شرکت وارد کننده اشاره نکرده این اتومبیل استاندارد ایمنی اروپا رو نداره بلکه استاندارد ایمنی چین رو داره....یعنی عین سایپا خودشون به خودشون استاندارد ایمنی میدن
محمد : 1394/5/411:17:31،
42
26
گاهی اوقات انگار مقالات کاملا تبلیغاتی نوشته میشه !!!!!
کیفیت و خدمات و بازار دست دوم و قطعات یدکی و برند و.... دیار خودرو با کیا و هیوندا قابل مقایسه نیست !!
من 6 سال سوناتا دارم بدون هیچ ایرادی و الان هم 1 روزه پول میشه اما دوستم 3 ماهه 1 دونه وینگل داره کسی نمیخره .
سلام: 1394/5/411:28:44،
47
29
دیگه کسی به ماشین چینی فکر نمیکنه
این حرفها هم که رقیب سوناتا و اپتیما شده تبلیغاته و کسی قبول نمیکنه
با حلوا حلوا دهن شیرین میشه آیا؟؟؟
عليرضا: 1394/5/411:31:37،
49
27
اسنوا مگه يخچال نميزد!!!!!
حسن: 1394/5/411:31:55،
30
22
توی سایت خودرو چین مصرف ترکیبی 9/9 نوشته شده نه 8/5 http://chinaautoweb.com/car-models/senova
رميس: 1394/5/411:37:23،
37
26
فكر كنم با اين خبر قراره يكي دو روز ديگه تو ايران جيب آگهي پيش فروشش رو بذاره!!
حاجی فیروز: 1394/5/411:42:12،
38
30
خیلی چنجش اوره که بخایم درباره این خودرو چینی بی اصالت و مضحک اظهارنظر کنیم.....................................................................
نکته انحرافی: 1394/5/411:46:52،
37
21
خبرنویس دید بگه از دیار چین خبرش رو دستش باد میکنه نوشته از دیار « اژدهای زرد »بلکه ملت مطلبو تا آخر بخونن
آرش: 1394/5/412:09:15،
30
20
اگر واقعان این ماشین میخواد با محصولات کره ای رقابت کنه اول باید توسط متخصصان مجله ماشین یا سایر نشریات تخصصی مورد ارزشیابی قرار بگیره و بعدش قیمتش باید خیلی پایین تر باشه تا بتونه با محصولات کره ای رقابت کنه . مثل jac s5 که با قیمت حدود 73 74 میلیون تومان تو شاسی بلند ها تونسته جایگاه خوبی پیدا کنه .
ملك: 1394/5/412:09:27،
29
29
حتما نگاه به خودرو سازي كشور خودتون ميندازيد كه ماشين چيني رو ماشين نميدونيد. خودرو سازي چين به شدت و با سرعت رو به پيشرفته. حالا شما بشينيد مسخره كنيد. يه نگاه به شركت خودرو سازي BYD چين بيندازيد كه هم سطح بنز و پورشه ماشين توليد ميكنه. فقط آشغالاش وارد ايران ميشه وگرنه بلدن توليد كنن.
مجتبی: 1394/5/413:03:10،
32
32
من ۷ ساله اروپا زندگی میکنم ‌‌‌/تو هلند هستم/تا حالا یک ماشین اونم از برند چینی ندیدم
اخه چرا الکی بزرگ میکنی این ماشینه اشغالو
اما او اپتیما و سوناتا رو دیدم تو اینجا کمو بیش هست
اما از امن اژده های زرد یک دونه هم نیست از هیچ برند چبنی ماشین نیست
adoo: 1394/5/413:06:54،
32
28
رو سایت دیار خودرو زده مدل 2014 این که نمیشه که
ارش: 1394/5/413:14:52،
31
21
اولش که اورده بودن 145 قیمت گذاشته بودن دیدن کسی نمی خره الان اوردن رو 110 ولی باز هم نمی ارزه من توی نمایشگاه شیراز دیدم واقعا بیشتر از 70 نمی ارزه
مزدک: 1394/5/413:35:19،
32
24
این چینی ها ول کن نیستن...
این قیمتا اصلاً نمی ارزه...
ايليا: 1394/5/414:15:33،
35
28
اين چينيها فعلا تو بازار خودرو حرفي برا گفتن ندارند،در اينده شايد مسير هيوندا را ادامه بدند وموفق شوند.جهت اطلاع در مقايسه ام وي ام ٣١٥ با ٢٠٦ وطني،اين ماشين چيني فط ظاهر فريبنده داشت وگرنه از نظر سواري خيلي خشك و بي روح بود.فعلا كه مردم ما شدند موش ازمايشگاهي.تقصيري هم ندارند،از قيافه سي سال پيش پژو خسته شدند ديگه
مملی دات کام : 1394/5/414:59:26،
30
28
مردد بودم چی بگیرم این خودرو شاهکار رو که دیدم گمشده ام رو پیدا کردم
فقط فکر کنید توربو شارژر چینی خراب شه و ماهها باید ......
از راهنماییهای مفید ایران جیب هم تشکر میکنیم
جری: 1394/5/415:03:56،
31
18
ساب ماشیناش حرف نداشت ایمن ترین ماشینهای دنیارو تولید میکرد ولی چون ماشیناش هم قیمت بنز و بی ام و بود نتونست باهاشون رقابت کنه و ورشکست شد ولی این چینی با این قیمت که همرده بی ام و سری پنجه واقعا همون کیفیت ساب داره اگه اینطوریه پس چرا اینقدر ارزونه
رضا: 1394/5/415:30:52،
31
23
110میلیون برا اونا راحته که پولشون از پارو بالا میره.نه ما بدبختا که یه پراید هم نمیتونیم بخریم.
بهزاد: 1394/5/415:32:21،
33
24
خوب تبلیغ می کنی،خووووووووب
رضا: 1394/5/415:58:54،
30
38
خطاب به نویسنده محترم این پست
نه قیافش از اون دوتا بهتره
نه هیچیش که شما دارید با سوناتا و اوپتیما مقایسش میکنید و تازه عقیده دارید این از اونا بهتره....
مطمعنا شما اگه 110 داشته باشید میرید یه سوناتا کار کرده میخرید نه اینا.....
واقعا که ...////اصلا زده شدم از خوندن این پست...
نوید: 1394/5/416:27:04،
37
29
داشتن کیفیت بهتر از داشتن امکاناته.........
Ali: 1394/5/419:20:59،
24
21
ما كه تو خوزستان اروندي فولشون سوار ميشم اونم 50 ميليون
پدرام اهوازی: 1394/5/420:15:44،
29
25
یادش بخیر مزدا 3, 45 میلیون بود اون زمان ها!!! همین 4 سال پیش
نه: 1394/5/422:41:24،
25
27
خوشگله ولی حیف پول که برا چینی بدی.
متعجب: 1394/5/500:14:50،
34
21
کابوس رو خوب اومدی ایرانجیب !!!
البته بازم خوبه نگفتی رقیب بنز و بی ام و !
11: 1394/5/814:45:16،
19
20
در خود كشور چين هم بيشتر از ماشينهاي غيرچيني استفاده ميشه.
NAVID: 1394/5/1012:43:05،
18
19
تو رو خدا یکی به من بگه اشتباه میکنم ولی این ماشین پدال گاز نداره !!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل