کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

گزارشی از سهم خودروسازان چین در بازار خودروی ایران

کدخبر:۱۳۹۴۸شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲:۵۶۴۹۳۸ بازدید

این روزها در خیابان‌های ایران تعداد بالای خودروهای چینی بیش از هرچیز دیگری جلب توجه می‌کند؛ خودروهایی که صاحبان آنها عمدتا کسانی ...
گزارشی از سهم خودروسازان چین در بازار خودروی ایران

این روزها در خیابان‌های ایران تعداد بالای خودروهای چینی بیش از هرچیز دیگری جلب توجه می‌کند؛ خودروهایی که صاحبان آنها عمدتا کسانی هستند که نه توان خرید خودروهای لوکس و نه تمایلی به سوار شدن بر خودروهای داخلی دارند.

به گزارش شهروند، چشم بادامی‌ها که به خوبی نیاز بازار ایران را شناسایی کرده‌اند هر روز سهم بیشتری از بازار را  از آن خود می‌کنند و تمام تلاش خود را برای از میدان به در کردن رقبای خود به کار گرفته‌اند؛ به گونه‌ای که گفته می‌شود تا ‌سال آینده میلادی، خودروهای چینی سهمی نزدیک به 25 درصد از بازار ایران خواهند داشت. هم‌اکنون درحالی 10 خودرو ساز چینی روانه ایران شده و سهم قابل توجهی از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند که 10سال پیش تنها یک خودروساز چینی به نام «چری» در کشور فعالیت می‌کرد. اما اکنون که حدود یک دهه از فعالیت چشم بادامی‌ها در بازار ایران می‌گذرد، حدود 30 مدل خودرو چینی در محدوده‌های قیمتی مختلف میهمان خیابان‌های ایران شده‌اند. آنها حالا دیگر مانند 10 سال پیش که تازه به ایران آمده بودند، ارزان‌فروشی نمی‌کنند و می‌توان محصولاتی از آنها یافت که بالای 200 میلیون تومان قیمت دارند. اما باز هم در مقایسه با خودروهای لوکس از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردار هستند، هرچند که کیفیت‌شان قابل قیاس با آنها نیست.حال با توافق هسته‌ای و بسته شدن پرونده تحریم‌ها برخی کارشناسان و فعالان صنعت خودرو امیدوارند از فعالیت چینی‌ها در بازار ایران کاسته شود، اما تحرکات خودروسازان چینی نشان می‌دهد آنها نه‌تنها قصد رفتن ندارند، بلکه به‌دنبال محکم کردن جای پایشان در ایران هستند.

استفاده از فرصت تاریخی

در این بین برخی از فعالان بازار بر این باورند که چینی‌ها طی یک‌ دهه گذشته و با استفاده از فرصتی تاریخی که تحریم‌های بین‌المللی به آنها داد، تا حد امکان در بازار خودروی ایران نفوذ کرده‌اند. آنها کار خود را با خودروهای کوچک و کم‌مصرف و ارزان آغاز کردند و از آن‌جا که ابتدا مجوز ورود به حریم خودروسازان دولتی را نیافتند، به سراغ بخش خصوصی رفته و از همان‌جا استارت تجارت پرسود خود را در بازار ایران زدند.

دهک‌های متوسط طرفداران اصلی خودروهای چینی

«داود محمدی» یکی از نمایشگاه داران خودرو در منطقه غرب تهران دراین‌باره می‌گوید: طی 3 سال گذشته از یک سو قیمت خودروهای داخلی به شدت بالا رفت و از سوی دیگری هیچ تغییری در کیفیت، خدمات و حتی ظاهر خودروهای تولید شده در داخل حاصل نشد. این دو اتفاق نتیجه‌ای جز حذف بخش قابل‌توجهی از مشتریان از بازار خودروهای داخلی نداشت. چینی‌ها اما نهایت استفاده را از این شرایط بردند، به نحوی که توانستند با در نظر گرفتن شرایط فروش بهتر نسبت به خودروسازان ایرانی، مشتریان بیشتری را جذب کنند. او با بیان این نکته که تقاضا برای خرید خودروهای چینی در دهک‌های متوسط جامعه بیش از قشر پردرآمد جامعه است، ادامه داد: افراد ثروتمند که چندان قیمت‌ها برایشان مهم نیست، ترجیح می‌دهند که خودروهای لوکس که از کیفیت مناسب‌تری برخوردار هستند، سوار شوند. قشر کم‌درآمد جامعه هم ناچار به خرید خودروهای داخلی هستند اما دهک‌های با درآمد متوسط تمایل به خرید خودروهای شاسی بلند اما با قیمت کمتر دارند که این نیاز به خوبی از سوی خودروسازان چینی شناسایی
 شده است.

عرضه خودروهای شاسی بلند

به عبارت دیگر می‌توان گفت که یکی، دو ‌سال اخیر، چینی‌ها رو به عرضه خودروهای شاسی‌بلند در بازار ایران آورده‌اند و چون در رده قیمتی زیر 100 میلیون تومان، تقریبا محصولی از این دست وجود نداشت، با عرضه شاسی‌بلندهایی نسبتا ارزان، عملا بازار این نوع خودروها را به دست گرفتند.«افشار» یکی دیگر از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با «شهروند» در پاسخ به برخی که دولتی بودن را دلیل شکست صنعت خودروسازی در ایران می‌دانند، گفت: با توجه به نتیجه عکس این صنعت در دو کشور چین و ایران، دولتی بودن به خودی ‌خود نمی‌تواند بهانه کافی برای ناکارآمدی و عدم‌ رشد سریع شرکت‌ها باشد.او بر این باور است آنچه توانست صنعت خودروی چین را با وجود ساختار دولتی آن، نجات دهد و شرکت‌های معتبر خودروساز را به سرمایه‌گذاری در آن سرزمین مجاب کند؛ بازار پرمتقاضی چین بود. ایران هم با داشتن بازاری بزرگ مزیت مناسبی برای ترغیب سرمایه‌گذاران معتبر جهانی در صنعت خودرو دارد به شرط آن‌که این مزیت به‌صورت خام در اختیار خودروسازان قرار نگیرد.

طراحی و قیمت به کیفیت چربید

اما «علی زینی» که ترجیح داده به جای خرید خودروهای داخلی، از خودروی چینی استفاده کند، با بيان اين كه خودروهاي متوسط و سطح پايين چين، عموما به كشورهايي همچون ايران و عراق و خودروهاي باكيفيت اين كشور با دريافت استانداردهاي سخت‌گيرانه بين‌المللي به کشورهاي اروپايي صادر مي‌شود، تصريح كرد: هرچند خودروهاي چيني از لحاظ ظاهري، طراحي نسبتا خوب و قيمت نسبتا مناسبي دارند اما از لحاظ ايمني و كيفيت در سطح پاييني قرار دارند.او با بيان اين كه اشكال كار در اين است كه چيني‌ها، خودروهاي متوسط و سطح پايين خود را به كشورمان صادر مي‌كنند، افزود: اين در حالي است كه درحال حاضر، چين خودروهاي باكيفيتي توليد مي‌كند كه حتي در کشورهاي اروپایی نيز خريدار دارد اما محصولاتي كه به كشورمان صادر مي‌كند، عمدتا خودروهايي هستند كه از كيفيت متوسط يا پایین برخوردارند.او در پاسخ به این سوال که چرا به‌رغم کیفیت نامناسب نسبت به خرید خودروی چینی اقدام کردید، گفت: داشتن ظاهری زیبا و خدمات متنوع از اولویت‌های اصلی من برای خرید محسوب می‌شدند که خودروهای چینی به خوبی به این نیازها پاسخ داده است. از طرفی خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای اروپایی کیفیت نامناسبی دارد ولی در مقایسه با خودروهای داخلی تفاوت چندانی ندارد.

ایرانی‌ها جذب چشم بادامی‌ها شدند

به هر تقدیر طی سال‌های گذشته بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی و کاهش چشمگیر قدرت خرید مشتریان، نتیجه‌ای جز کوتاه شدن دست بخش قابل‌توجهی از مشتریان از بازار خودروی داخلی و حضور پررنگ چینی‌ها نداشت. در این بین عرضه چندین محصول در هر ‌سال درحالی‌که خودروسازان داخلی نهایتا سالی یک خودروی جدید به بازار عرضه می‌کنند یکی از برگ‌های برنده خودروسازان چینی در بازار ایران است. چینی‌ها با این حساب توانسته‌اند عملکرد نسبتا مناسبی را در تنوع محصول داشته باشند. از سوی دیگر اگرچه در کیفیت خودروهای چینی تردید وجود دارد و بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو، سطح کیفی این خودروها را مناسب نمی‌دانند، اما به‌هرحال بخشی از مشتریان ایرانی جذب چشم بادامی‌ها شده و خرید خودروی چینی را به محصولات داخلی ترجیح داده‌اند.در مجموع اگرچه حضور احتمالی خودروهای باکیفیت اروپایی و آمریکایی، می‌تواند گسترش و نفوذ چینی‌ها در بازار خودروی ایران را محدود کند، اما بعید به‌نظر می‌رسد خودروسازان چینی جایگاهی را که در بازار ایران به دست آورده‌اند، به این راحتی‌ها از دست بدهند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

می شاد : 1394/5/308:01:34،
167
78
ماشین چینی تحریم
نيما: 1394/5/308:33:41،
194
31
ما اگه خيلي تحريم كننده بوديم اول بايد خودروهاي توليدي خودمون رو تحريم مي كرديم كه خودروسازان داخلي با هر شرايط و كيفيتي كه دوست دارن بهمون تحميل مي كنند
علیرضا: 1394/5/308:40:56،
73
86
خودرو های چینی مانند فرزاندانی عقب افتاده حاصل از ازدواج فامیلی خودرو های کره ای هستند!
علی: 1394/5/308:48:26،
81
25
وای بحال ما مردم گرفتار که گرفتار یک عده استعمار گر هموطن بنام خودرو ساز داخلی شدیم ( الف سانسور نکن اخیرا کشف شده که استعمار دو شکل دارد 1- استعمار خارجی که نوع قدیمی ان میباشد 2- استعمار داخلی )
مهران: 1394/5/309:21:24،
51
51
خیلی جالبه چینیها بدترین کیفیت قطعاتشون رو به ایران میفروستند و 2 تا 3 برابر گران تر از چین عرضه میکنند. اما همچنان برخی هموطنان من علاقه به خرید این محصولات دارند.
خرید محصولات چینی تحریم
م: 1394/5/309:30:02،
55
48
خودرو چینی فقط و فقط ظاهر زیبا و فریبنده دارد و از نظر قطعات و فنی بسیار پر هزینه است . در زمان فروش هم که نگو و نپرس
جواد: 1394/5/310:26:03،
48
25
باتوجه به اشتیاق خودروسازان بزرگ جهانی برای حضور در صنعت خودروی ایران و افزایش تنوع خودروها در آینده، زنگ خطر برای دو خودروساز بزرگ داخلی به صدا درآمده است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هم‌اکنون مصرف‌کنندگان رضایتی نسبت به عملکرد خودروسازان داخلی ندارند. جدیدترین مصداق این نارضایتی نیز خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر تولیدی بلافاصله بعد از خروج از کارخانه‌های تولیدکننده است
سیامک: 1394/5/310:48:26،
38
48
تو این مقاله از قول یک آدم نا آگاه نوشته شده که چین خودرو با کیفیت هم داره و به اروپا صادر میکند. این حرف کاملا دروغ و غلط است.هیچ خودرو چینی مجوز صادرات به اروپا و آمریکا را ندارد.چون تمام برندهای چینی در تست استاندارد و ایمنی اروپا و آمریکا مردود شده اند. (صرفا و فقط و فقط یک مدل از جیلی توانسته چهار ستاره ایمنی اروپا را کسب کند و بقیه برندهای چینی کاملا مردود) یه سری به سایت استاندارد اروپا بزنید.
زاب: 1394/5/311:43:18،
48
37
تموم اینایی که میگن چینی آشغاله کل زندگیشون 50 میلیون تومن نمیشه.خخخخ
م: 1394/5/312:48:49،
32
29
البته ام جی قبلا انگلیسی بوده
پاسخ به علیرضا: 1394/5/313:18:41،
49
24
مسخره کردن بیماران و معلولان تحت هیچ شرایطی تحت هر عنوان و
یا لحنی حتی برای مثال زدن هم انسانی نیست
اگر مرحم بر زخم دیگری نمگذاری نمک هم نپاش
بیژن: 1394/5/314:26:48،
22
24
ام جی هم چهارستاره اروپارو گرفته
خودشم: 1394/5/317:32:22،
23
24
سیامک:
همین لیفان که خودروساز متوسط چین هست هم به اروپا صادرات داره
m: 1394/5/308:09:34،
67
29
بهتره ايران جيب يك گزارش هم از خودرو هاى ژاپنى وکره اى واروپايي که در چىن توليد ميشوند ودر ايران به قيمت هاي باﻻ به فروش ميرسند هم تهيه كند همچنين از برند هاي گوشى ولباس هاى ورزشى
يك هموطن: 1394/5/308:22:44،
106
43
جقدر بي انصافيم ما . اين همه در مورد ماشيناي چيني گفتيد ولي اين جمله رو اضافه كنم هر مدل ماشين چيني ( هم قيمت و هم رده با خودروهاي داخليش ) از ساخت ايرانش با كيفيت تره .من چند ساله x60 دارم و خيلي ازش راضيم و حاضر نيستم يك كيلومتر توي جاده با ماشيناي ايران خودرو و سايپا سفر كنم .اينقدر سايپا و ايران خودرو رو مخ ملت كار فرهنگي كردن كه حاضرن توليد داخل رو بخرند ولو به قيمت از دست دادن جون خودشون ، خانوادشون و هدر دادن سوخت(مصرف بالاي بنزين و آلايندگي توليدات داخل ) كه سرمايه مليست . والسلام
رضا: 1394/5/309:43:12،
39
50
x60 چند ساله اومده؟
ایکیوسان: 1394/5/310:35:01،
46
27
راست میگه x60چند ساله اومده
مزدک: 1394/5/308:23:31،
85
28
خرید ماشین تا شکستن حصر انحصار ... تحریم
قیمت خودرو باید آزاد بشه عاری از هرگونه گمرک و عوارض و ...
ماکان: 1394/5/308:33:14،
67
54
دوستان عزیز و گرامی که تمایل به خرید ماشین چینی دارید.
با توجه به شرایط کنونی خرید ماشین چینی ریسک بالایی داره. از یه طرف احتمال حضور خودروسازان با کیفیت اروپایی و بالطبع عرضه محصولات با کیفیت بسیار بالاتر از محصولات چینی و از طرفی استهلاک بالا و کیفیت کم محصولات چینی که باعث میشه پس از مدت کوتاهی هزینه نگهداری ماشین بسیار بالا بره منتج به این جمع بندی میشه که خریداران محترم ماشین های چینی نفر اول و آخر در استفاده از هر یک از ماشین های چینی خواهند بود (امکان فروش این ماشین ها به صورت دست دوم تقریباً صفر خواهد بود).
دوستان گرامی بهترین راه شتابزده عمل نکردن در بازار کنونی هست.
به امید اینکه همه عزیزان شاهد تغییرات گسترده و بهبود وضعیت کنونی باشند.
امین: 1394/5/308:56:18،
46
25
خودرو روز اروپایی و ژاپنی همین الان هم تو بازار هست! اما به لطف دولت ها با چند برابر قیمت به دست مشتری می رسد. در ضمن درسته که ممکنه کیفیت خودروهای چینی به خودروهای روپایی و ژاپنی نرسه ولی ظاهرا خیلی از ما حواسمون نیست که کیفیت یکی از معیار های خرید است. قیمت هم یک معیار مهم دیگر است. انهایی که خریداران خودرو چینی را سرزنش می کنند فکر می کنند این خریداران به این نتیجه رسیده اند که خودرو چینی با کیفیت ترین خودرو بازار است. در صورتی که اینطور نیست. بی شک بهترین انتخاب ها از جمیع جهات در بازه 50 الی 100 م با توجه به کلاس های خودرو چینی ها هستند. (البته برخی ها علاقه خاصی به ماشین های از رده خارج شده دست دوم دارند!) . الان شما قیمت رنو به اصطلاح کپچر را ببینید! خودرو روز اروپا! چه کسانی حاضر می شوند بالای 90 (اگر در ایران تولید شود همین حدود قیمت می خورد) م پول برای آن بدهند؟
اميد: 1394/5/310:07:01،
29
42
امين حرفت تقريبا درسته ولي جهت اطلاع عرض كنم همون خودروهاي دست دوم و به قول شما از رده خارج اروپائي ، ژاپني و حتي كره اي به مراتب كيفيت و بازار فروش بهتري از خودروهاي صفر چيني دارند و انتخاب انها هوشمندانه تر از خريد خودروي صفر چيني است.
امین: 1394/5/310:49:51،
42
22
ببینید اقای امید! من نگفتم ماشین دست دوم بد هست ولی ماشین دست دوم داریم تا دست دوم! کدام ماشین دست دوم قابل قبول با قیمت 50 الی 100 به نظر شما مناسب است. همان کره ای که شما میگید تو این رنج باید بالای 150 هزار تا کار کرده باشه! یعنی تقریبا 100 هزار مایل! و همه می دونیم تو این کارکرد احتمال نیاز ماشین به تعمیرات اساسی که اگر انجام نشود کارکرد ماشین دچار نقص می شود، وجود دارد! در ضمن بازار پر رونق خرید و فروش این ماشین ها فقط یک جور سفته بازی هست! مثل مسکن و سکه و دلار. و پس از مدتی کاملا فروکش می کند. یعنی وقتی بازار خودرو کشور از پولهای سرگردان خالی شود و فقط مصرف کننده بماند کمتر کسی حاضر می شود زیر بار مثلا یک ازرا با کارکرد 200 هزار تا برود! ایرانی ها هنوز خودرو را به عنوان یک نوع سرمایه گذاری تلقی می کنند درصورتی که بعدا می فهمند خرید خودرو یک هزینه کرد است برای رفاه بیشتر.
رامین: 1394/5/312:00:07،
31
33
برو یک بار فقط برای تست سوار جک اس5 بشو،کلا نظرت درباره خودروی چینی تغییر میکنه،البته هر کشوری خودروساز درجه یک و دو داره،اما الان خودم که اس5 دارم،حاضرم دوتا اس5 بخرم اما ix35 نخرم،آنقدر ماشین راضی کننده است،درباره کیفیت هم ماشین 100 هزار کیلومتر گارانتی داره یا 3 سال!! و تمامی قطعات هم از برندهای معتبر دنیا استفاده شده،مثل بوش و بورگ وارنر،واليو،دلفی و...
آرش: 1394/5/309:14:56،
29
37
چه بخواهیم چه نخواهیم خودروهای بنجل چینی در بازار ایران حضور خواهند داشت. باید شرکت های خودروساز داخلی، هوشمندانه به تولید مدلهای جدید اروپایی - ژاپنی اقدام کرده و با تسهیلات مناسب به خریداران عرضه کنند. برای مثال عرضه پژو 508 به جای 405 (البته به تدریج و داخلی سازی مناسب)، عرضه نسل سوم تندر ال90 به جای لگن کنونی، حذف پراید و تیبا به عنوان خودروهای خطرآفرین و غیرایمن، آغاز مونتاژ مجدد خودروهایی به روز و قیمت مناسب کره ای مانند i20 ، i10 ، Accent پیکانتو، الآنترا و ... در کرمان موتور، مونتاژ و داخلی سازی رنو زعفران، داستر و ... در سایپا از جمله اقداماتی است که می تواند ایران را از جمع سه یا چهار بازاری که تنها مشتریان بنجل های چینی هستند، خارج کند.
امین: 1394/5/309:56:25،
43
24
واقعا آدم بی اطلاعی هستید! اولا هجوم شرکت های اروپایی به سمت ایران فقط برای فروش محصولات هست. انها اصلا تمایلی برای سرمایه گذاری در ایران ندارند. بخاطر این که فرصت های سرمایه گذاری بهتری در کشورهای باثبات دیگر اسیایی و امریکایی دارند. هیوندایی هم به فکر برپا کردن سایت های مونتاژ خودش است و به نظر نمی رسد مجددا با کرمان خودرو کار کند. من نمی دونم چرا بعضی ها دوست دارند توسعه بازار خودرو های چینی را به عدم حضور برندهای معتبر گره بزنند! ببینید باید واقع بین باشیم. وقتی گوشی های چینی تو ایران جا باز کردند مگر برندهای معتبر توایران نبودند؟
داستان نفوذ کالاهای چینی بخاطر قیمت پایین تر و ارائه کیفیتی است که از نظر برخی افراد قابل قبول است. کسانی که به آن درجه از امکانات مالی نرسیدند که خودرو مارک، گوشی مارک، ابزار مارک، و ... بخرند. و فقط می خواهند نیاز خود را براورده کنند.
حرف حق: 1394/5/309:57:02،
37
19
بشین تا این خودروها لوکس بشن رو خط تولید
مسعود: 1394/5/309:20:07،
42
20
نوشته ایرانی هاجذب چشم بادامی ها شدند! خدا زیاد کنه ما نه عاشق چشم های بادامی شما شدیم نه عاشق ماشینهاتون. فقط ازخودمون ناراضی هستیم که مردمی از خود ملت به خود مون ماشین رو تا چند برابر قیمت میفروشند یا هر اشغالی رو میدند به مردم وگرنه کسی جذب چشمهای بی ریخت چینی ها نشده. در ضمن ما میخواهیم از ماشینهای خوب استفاده کنیم اون چیزی که شایسته مردم ایران باشه و کسی که بخواد به ما ظلم کنه هر نوع چشمی داشته باشه چه بادامی چه درشت تحریم میشه. تحریم
bardia: 1394/5/309:22:14،
53
64
٢دسته آدم هستن كه شديدن ميخوان بقيه رو متقاعد كنن كار خوبى كردن
١) اونايى كه گوشى huawi خريدن
٢) اونايى كه ماشين چينى خريدن!!!
فرانس سوار: 1394/5/309:23:42،
35
68
فقطتندر٩٠يالوگان ارزش خريدداره كه قطعاتش ١٠٠در١٠٠فرانسوي هستش
445: 1394/5/315:59:19،
33
23
100در100 ساخت داچیا رومانی که تحت مالکیت رنو قرار دارد خواستی
به سایت داچیا برو نگاه کن وبعد به سایت رنو مراجعه کن اصلا تولید
لوگان ندارد
احمد: 1394/5/309:32:27،
39
22
جناب هموطن! شما که چند سال لیفان x60 دارید از استهلاک و هزینه ان بگویید و استفاده دراز مدت ان خرج بالا ندارد چون می خواهم مدل مدل 92 ان با کارکرد 45000 را بخرم.
محمد رضا: 1394/5/313:41:20،
28
22
دوست عزیز من نزدیک به یک سال و نیم داشتم یک ریال هم خرج اضافه نداشت غیر از سرویس دوره ای تعمیرگاه نرفتم الان هم فروختم جک اس5 خریدم.لیفان X60 کلا دو تا ایراد داره یکی اینکه دنده یک ماشین نسبت به وزن و قدرت موتور کمی سبک است بنابرین حرکت اولیه ماشین در سر بالایی تند با کمی اشکال مواجه است که توی ترافیک های سنگین آزار دهنده میشه.دومی اینکه بازار دست دومش خوب نیست و فروشش کمی سخته و الا برای استفاده روزمره و مسافرت خودرو خوبیه.
دادا: 1394/5/314:02:59،
18
20
این کارو نکن برادر . پولت از دست میره.پدرم در اومد تا 5تومن زیر فروختمش
بهنام: 1394/5/322:42:05،
19
14
مدل ۹۲ با کارکرد ۴۵۰۰۰ گارانتیش تموم شده، خرجشم اگه گارانتی نباشه خیلی بالاس نسبت به قیمت ماشین، مال من ۲۰۰۰ تا راه رفت بوستر ترمزش خراب شد بعد ۱ ماه عوض کردن اگه گارانتی نداشت ۴۸۰ تومن میشد، سنسور اکسیژنشم خراب شد ۲۰۳ تومن، چراغ جلوش بخار کرد عوض کردن حدود ۶۴۵، هر بار روغن عوض کردنم تو نمایندگی ۱۷۰ اینطورا، خلاصه تو ۳ ماه که این ماشینو داشتم و ۱۱۵۰۰ کیلومتر راه رفتم هر ۲ هفته خراب میشد!!! کیفیت رنگش که افتضاح، فنیشم بیخود
مهر پارسال فروختم ۶۰۵۰۰ الان ببینین چنده...
علی: 1394/5/309:53:25،
40
27
به هرحال درسته که ماشینای اروپایی کیفیت بالاتری نسبت به چینی داره ولی باید قیمتش هم منطقی باشه وگرنه اگه هم مثل حالا باشه قطعا اونا هم دربرابر چینیا شکست میخورن البته چینیهام به سرعت درحال پیشرفتن شما مقایسه کن ماشین امروز چینی رو با مثلا 5 سال قبل خیلی پیشرفت کردن
ایمان: 1394/5/310:17:22،
31
38
ایرانجیب عزیز این همه ماشین چینی توی بازار هست.
حالا چرا MG550 ؟!!!!!
کی گفته MG چینیه؟
مهدی: 1394/5/311:12:03،
39
26
آشغالترین خودرویی که تو عمرم دیدم این ماشینهایه درجه سه چینیه تو رو خدا نخرین من هم تیگو x33 داشتم هم لیفان 620i یکی یکی آشغالتر تازه خفتشم صفر خریدم گریه مو درآورد، شنیدم MG خوبه که اونم مثلا آدم بخواد 120ملیون بده یهMG6 بگیره خوب میری یه اپتیما یا سوناتا دو سه سال کارکرده میگیری سگش شرف داره وجدانا
داريوش: 1394/5/312:09:09،
32
28
با سلام خودرو چيني با كيفيت هم وجود داره مثلا gac motor خودرو چيني هست كه مجوز تردد در امريكا رو دريافت كرده. اينقدر نگيد كيفيت نداره اول تحقيق و مطالعه كنيد بعد حرفي رو بزنيد. كدوم خودرو ساز ما توانسته ماشين شاسي بلند توليد كنه يا ماشين دنده اتوماتيك. تمام ماشينهاي روز دنيا ديگه كليد ندارن براي روشن شدن مدوم خودرو ايراني از اين كيفيت برخوردار هست.
ممد: 1394/5/312:55:21،
23
28
من با مهدی موافقم، ماشینهایه چینی واقعا آشغاله، قبول دارم پیشرفت کردن اما هنوزم به حد ایدآل نرسیدن، داریوش جان جک هم به درد نمیخوره پسرعموم یک سال و نیمه که داره همش تو تعمیر گاه و نمایندگیه، ضمنا مطالعه هم داریم شما برو یه نگاه به معروفترین رنکینگایه خودرو بنداز، از نظره کلی کیفیت امنیت قدرت مصرف سوخت و... که ارزیابی میکنن هنوز که هنوزه برترینشو یعنی MGنتونسته از رتبه 17هم بالاتر بیاد
شیون: 1394/5/313:41:47،
24
17
من 2 ساله که جیلی امگرند 7 دارم با قیمت 54 میلیونی اون زمان خریدم کاملا راضی هستم.به غیر از قیمت این ماشین 6 ایر بگ داره 4 ستاره ایمنی از اروپا euro-ncap دریافت کرده.150هزار کیلومتر یا 5 سال گارانتی داره.دوستان یه بار اگه با این ماشین مسافرت برید نظرتون کاملا مثبت میشه.در ضمن من قبلا پراید و 405 وسمند داشتم والان یه 206 هاج بک هم دارم.اصلا قابل مقایسه نیستن با جیلی.
قاسم: 1394/5/313:58:31،
39
32
دو قشر هستند كه ميخواهند خريداران ماشين چيني را تحقير كنند.
1-كساتي كه آرزوي داشتن ماشين اروپائي دارند ولي پول ندارن
2-كساني كه به خاطر حرف مردم حاضرند يك عمر سوار گاري بشن ولي اسم چيني را يدك نكشن
جاسم: 1394/5/314:05:59،
31
26
تو رو خدا گول این چینیا رو نخورین. اینا همشون کارمندای این اشغال فروشان
باما: 1394/5/314:07:21،
29
17
این جک 5 اسباب بازی پلاستیکیه
طالب: 1394/5/314:09:12،
20
34
شرکتای چینی اصالت ندارن . تا ا سال دیگه جمع میکنن.
next: 1394/5/314:15:03،
24
19
rio منطقه ازاد فقط
صاحب: 1394/5/314:15:17،
24
26
دوستان . این چینیها از تورم یک بره دلار استفاده کردن .و این ارابه ها رو ب مردم انداختن. به خدا دوستم خریده التماس میکنه با پارسم عوض کنه سرم میده . Mvm315تو پاش کردن تازه. صادقانه میگم ب خدا
کامیز: 1394/5/314:21:10،
27
20
من گول این مافیای شرکت چینی رو خوردم . خجالت میکشم بگم چی خریدم . مثل سگ پشیمونم. Mg پولم سوخت شد. اینا که تو این سایتن مافیای شرکتای چین هستن . من گول این نامردما رو خوردم
امین: 1394/5/315:58:11،
28
32
چه مشکلی داره که پولت سوخته؟ میشه مشکلشو توضیح بدی؟
بیژن: 1394/5/316:05:00،
28
29
کامیز جان دوتا سوال میکنم اگه جواب دادی باورم میشه که ام جی داری واقعا! یکی اینکه tmps از کجا ریست میشه؟ دوم اینکه ام جی یه خروجی یا پریز برق داره کجاست؟ اگه ام جی داری حتما بلدی اینارو اگه نداری پس چرا...
حامد: 1394/5/314:26:00،
22
30
اینایی که از آشغالهایه چینی حمایت میکنن یا کارمدا و نون خوراشونن با خودشون ماشین چینی دارن و میخوان تعریف کنن و ماشینشونو رد کنن که از شرش راحت شن، رک من خودم یکی از فریب خوردگانم و الآنم به j5 دارم، دروغ چرا اصلا هم ازش راضی نیستم و گذاشتم برا فروش، واقعا ماشینه کم جون و بی خاصیتیه دیگم تا آخره عمر با brt برم ماشینه چینی نمیخرم
ناشناس: 1394/5/316:53:10،
24
19
صبر کنین پنج سال دیگه مقایسه کنید خودروی اروپایی با چینی رو. هر کی بیشتر زحمت بکشه و کار کنه برنده بازی هست.
ناشناس: 1394/5/317:11:42،
24
30
شما هایی که انقدر بد میگید . خودتون یا انقدر ماشین مدل بالا دارید که اینا رو میگید و این ماشینا براتون چیزی نیست یا اینکه اصلا ماشین ندارید دارید حسرت میخورید .شما اصلا ندارید یه پراید بخرید چه برسه اینا . من نمیگم پول دارم ولی حداقل نظر نمیدم... برید به کارتون برسید
قاسم: 1394/5/317:34:45،
23
26
شما را تو يك محيط بسته نگه ميدارن وهيچ اختياري بهت نميدن بعد از مدتي يك ماشين خوشگل چيني بهت ميدن بعد كه فر وختن وپولش را گرفتن ميگن خاك برسرت كلاه سرت رفت ميخواستي نخري كرمان موتور مديران خودرو وساير توليدكنندگان واقعا همينطوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابی: 1394/5/411:04:28،
18
22
نمی دونم قصدتون از ارایه این بحث های ضد و نقیض چیست اما من مشکلات شما رو به دو بخش تقسیم می کنم :
1. سوء استفاده بازرگانان داخلی و وارد کردن محصولات بی کیفیت از هر نقطه دنیا ( حتی خوردوهای لوکس دنیا ، هستند مواردی که خودروی در کشور های اروپایی با موتور 3.5 لیتری به فروش میرسد اما در ایران همان خودرو بنا به سفارش وارد کنندگان با موتور 2.5 لیتری به فروش میرسد با همان قیمت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
2. رقابت خودرو سازان داخلی و چینی و شکست خوردن نسبی خودرو سازان داخلی و بر همین اساس ایجاد جو منفی بر علیه آنها
دوستان این مسئله رو در نظر داشته باشین چین یکی از قطب های قدرتمند اقتصادی در دنیا محسوب میشه که در حال حاضر محصولاتشون به تمام دنیا صادر میشه حتی کشور های تراز اول اروپا بنابراین این تناقض ها و جبهه گیری بر علیه اونها حاصل سوء استفاد ابازرگانان ایرانی و سفارش دادن محصولات بی کیفیته
ابی: 1394/5/411:12:59،
28
25
بسیار نیک است اگر نظات ما در جهت یاری رساندن به کسایی باشه که شاید قصد خرید کردن خودرو جدید دارند و بر سر چند راهی انتخاب گیر کردند و این می تونه ارائه تجربیاتتون در صورت استفاده از اونها باشه و بدون هیچ گونه نظر مقرضانه و تعصبانه .
بنده خودم نه ماشین ایرانی داشتم و نه چینی و نمی تونم بگم کدوم بهتره اما فقط این مسئله رو در نظر داشته باشین که ما محصولاتمون بر اساس تحریم ها تقریبا دموده شدن و نو آوری توی اونها دیده نمیشه اما چینی ها با در نظر گرفتن نقش بازار در پیشرفت محصولات و توسعه صادرات سعی کردن با ارائه طرح های نوین و به روز بازار بیشتری جذب کنن برای خودشون در حالی که خودرو سازان داخلی با تکیه بر قوانین گمرکی و تحریم ها و این که مردم گزینه دیگری برای خرید نداشتن این امتیاز رو از قبل داشتن و این یعنی مقاومت در برابر نوآوری
ابی: 1394/5/411:22:05،
19
19
لازم است این مطلب رو هم در نظر بگیرین هزینه های جانبی و اصطهلاک خودروهای داخلی توجیه پذیری بیشتری دارد
در پایان می توان گفت این خوردروها با توجه به توان مالی قشر متوسط یکه تازی خودرو سازان داخلی رو به چالش کشیده و گزینه های انتخابی دیگری سر راه خریداران قرار داده است
و تنها راه رقابت با آن ارائه خودروهای داخلی با نوآوری جدید و همچنین قیمت متناسب است و نه صرفا با تبلیغات منفی علیه دیگر خودرو سازان
در حال حاضر نوآوری در ایران یعنی بدنه سمند + موتور EF7 + تغییرات ابتدایی و خیلی ساده در چراغ ها = دنا !!!
واقعا این یعنی نو آوری ؟
طبیعی است که برخی تحت تاثیر نقش پر زرق و برق خودروهای چینی قرار میگیرن و نهایتا ماشینی می خرن که شاید حتی کیفیت آنها از نیز خودرو های داخلی بد تر نیست
پس به جای تحریف می بایست به سمت جلو گام برداشت و خودرویی ساخت که توان رقابت با آنها را داشته باشد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما