کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاهای ایرانی در کفش‌های چینی !


کد خبر : ۱۳۹۱۲پنجشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۴۹۳۰۳۱ بازدید

با وجود واردات بی‌رویه کفش چینی به کشور، دیگر نمی‌توان برای بازار کفش ایران آینده روشنی متصور شد و در صورت ادامه این روند بی شک به تعطیلی ...
پاهای ایرانی در کفش‌های چینی !پاهای ایرانی در کفش‌های چینی !

با وجود واردات بی‌رویه کفش چینی به کشور، دیگر نمی‌توان برای بازار کفش ایران آینده روشنی متصور شد و در صورت ادامه این روند بی شک به تعطیلی صنعت کفش ایران می‌انجامد.

در سال‌های گذشته واردات بی رویه کالاهای وارداتی از جمله پاپوش‌های رنگ و لعاب‌دار چینی سبب وضعیت نابسامان  تولیدات در بازار داخلی شده است در حالی که صنعت کفش ایران از ظرفیت کافی برای تامین نیاز داخلی برخوردار است و از طرفی کفش‌های دست‌دوز چرم ایرانی یکی از برندهای خوش نام در دنیا است اما به سبب عدم توجه مردم به صنعت کفش ایرانی در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش؛ بازار مملو از کالاهای غیر ایرانی شده که پایین آمدن قدرت خرید مردم یکی از عوامل نفوذ و گسترش اجناس بی‌کیفیت چینی شده که این امر بی شک موجب افزایش اشتغال خارجی، کاهش ظرفیت تولیدی و افزایش بالای نرخ بیکاری را در بر خواهد داشت. هنگامی که سری به آمار و ارقام واردات این محصول می‌زنیم در 5 ماه و ابتدای سال 2015 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 42 درصدی داشته که این کشور در مدت مشابه سال قبل 192 میلیون دلار  کفش به ایران صادر کرده بود.

حال که اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد که ایران در 5 ماه نخست سال جاری 110 میلیون دلار کفش به ایران صادر کرده است که بنابر آمار گمرک ایران واردات عنوان کفش 26هزار714 تن  به ارزش 856 هزار و 453 دلار است که در مدت مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی 23.85 درصد و از نظر ارزشی 25 درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس حسین گروسی عضو کمیسیون اصنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با ما در این خصوص گفت: ایران یکی از کشورهای با سابقه در صنعت چرم و کفش بوده در حالیکه برخی از برندهای نام آشنا و قدیمی صادرات به نقاط مختلف دنیا داشته است.

وی افزود: واردات بی رویه نشان از این دارد که از این صنایع حمایت لازم را نکرده‌ایم که انتظار می‌رود طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از واردات اقلام بی کیفیت و ارزان که صنعت کفش ایران را که دارای پیشینه طولانی را دارد مورد تنگنا قرار داده جلوگیری شود.

گروسی در خصوص کاهش قدرت اقتصادی مردم و رفتن به سمت و سوی کالای بی کیفیت بیان کرد: جلوگیری از واردات و قاچاق کالا ، خروج ارز منجر به تقویت تولید ملی می‌شود که امیدوارم به فرهنگ سازی میان مردم عرق ملی به استفاده از تولید داخل حفظ شود.

بر اساس این گزارش؛ با چنین وضعیتی نمی‌توان برای بازار کفش ایران آینده روشنی متصور شد زیرا در صورت ادامه روند ورود کفش‌های بی کیفیت چینی بی شک به تعطیلی صنعت کفش ایران می‌انجامد و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مسئولان مبنی بر حمایت از تولید ملی، لازم است کلیه افراد ذی صلاح توجه ویژه‌ای نسبت به بازار کفش کشور و حکایت از آن داشته باشند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها