کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا برنج گران شده است؟


کد خبر : ۱۳۸۸۰چهارشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۳۲۳۴۳ بازدید

قیمت امسال نسبت به سال گذشته همین موقع تغییر چشم‌گیری نکرده است چون معمولا قبل از برداشت برنج، که برنج در بازار کم شده، قیمت برنج ...

فرامرز علی‌نیا، رئیس موسسه تحقیقات برنج در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، درباره قیمت برنج ایرانی اظهار کرد: اکنون برنج در استان گیلان با قیمت کیلویی هشت هزار تومان به فروش می‌رسد که تا به تهران برسد به کیلویی 9 هزار تومان می‌رسد. 

او افزود: البته قیمت امسال نسبت به سال گذشته همین موقع تغییر چشم‌گیری نکرده است چون معمولا قبل از برداشت برنج، که برنج در بازار کم شده، قیمت برنج بومی افزایش می‌یابد، چرا که به هر حال عده‌ای هستند که علاقه‌مندند فقط برنج بومی مصرف کنند و متقاضیان این نوع برنج هستند در نتیجه در نزدیکی فصل برداشت دوباره برنج به دلیل اینکه برنج بومی کمتر در دسترس باقی می‌ماند قیمت آن افزایش می‌یابد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج، اظهار کرد: البته امسال هزینه‌ای تولید برنج هم نسبت به سال گذشته تغییر کرده بود، چنانچه قیمت هزینه تولید برای برنج به کیلیویی چهار تا پنج هزار تومان تمام شده بود، بنابراین طبیعی است که در چنین شرایطی قیمت برنج نیز افزایش یابد.

علی‌نیا همچنین گفت: انتظار می‌رفت  امسال به دلیل شرایط آب و هوایی در مازندران افزایش تولید برنج داشته و در گیلان هم حداقل کاهش تولید برنج نسبت به سال گذشته نداشته باشیم ولی به دلیل بارندگی اخیر به نظر می‌رسد که درصد قابل توجهی از محصولات سال جاری آسیب دیده باشند که نیاز است برآوردهای لازم انجام شود تا ببینیم برنج امسال چقدر از بارندگی روزهای گذشته آسیب دیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها