کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بارندگی‌های اخیر چه تبعاتی برای کشت برنج داشت؟


کد خبر : ۱۳۸۵۲سه شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۵۳۳۰۵۷ بازدید

در سال جاری وضعیت آب و هوایی کشور به گونه‌ای بود که متولیان کشت برنج در کشور، پیش‌بینی می‌کردند امسال شاهد افزایش تولید برنج در ...

در سال جاری وضعیت آب و هوایی کشور به گونه‌ای بود که متولیان کشت برنج در کشور، پیش‌بینی می‌کردند امسال شاهد افزایش تولید برنج در کشور خواهیم بود. ولی بارش‌های ناگهانی چند روز گذشته معادله را به هم ریخته و حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم مسئولان وزارت جهاد کشاورزی چه پیش‌بینی برای تولید برنج سال جاری خواهند داشت.

در این راستا، فرامرز علی‌نیا، رئیس موسسه تحقیقات برنج در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: هنوز برآوردهای لازم انجام نشده تا مشخص شود بارندگی‌های چند روز گذشته چقدر به شالیزارهای ما آسیب رسانده ولی برآوردها در حال انجام است و وزارت جهادکشاورزی بررسی می‌کند تا متوجه شویم که چند درصد از محصولات خود را از دست داده‌ایم.

او افزود: بر اثر بارش‌های چند روز گذشته ساقه‌های بخشی از شالیزارها خوابیده و این موضوع باعث می‌شود کمباین‌ها نتوانند وارد شالیزار شده و برداشت برنج به صورت دستی انجام شود. البته ممکن است در عملکرد محصول هم تاثیر گذاشته باشد. هر چه شالیزارها در مرحله آغاز خوشه‌دهی باشند دانه بسته نشده و روی عملکرد نیز تاثیر خواهد داشت ولی اگر دانه‌ها سفت شده باشد روی عملکرد آنها تاثیرگذار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به هر حال اکنون نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی کنم که چند درصد از محصول از دست خواهد رفت. نیاز داریم تا مزارع بررسی شود و خسارات معین شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها