کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فولکس‌واگن با این محصول جدید به ایران می‌آید


کد خبر : ۱۳۸۳۶سه شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۵۹۲۸۷۹۱ بازدید

شرکت بم خودرو و فولکس واگن در صورتی می توانند در بازار ایران حضور گسترده ای داشته باشند که محصولات ارزان قیمت فولکس واگن را ...

همراهی مدیر روابط بین الملل شرکت فولکس واگن با وزیر اقتصاد آلمان در سفرش به ایران، امیدهای زیادی برای شروع به کار دوباره و گسترده این شرکت در ایران را پر رنگ کرده است. گفته می شود این شرکت با دو بازوی خود یعنی شعبه فولکس واگن برزیل که همکار بم خودرو است و اشکودا که به دنبال شریک جدید در ایران برای تولید است در بازار ایران حضور خواهد داشت.

اولین محصول فولکس واگن در ایران هم خودرو شاسی بلند تیگوان است . این خودرو از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و یک جعبه دنده جدید 6 سرعته اتوماتیک برای تولید 200 اسب بخار قدرت سود می برد. این خودرو در اندازه نزدیک به نیسان قشقایی قرار دارد و در بازار جهانی حدود 26 هزار دلار قیمت دارد .

احتمالا این خودرو در ابتدا به صورت واردات کامل توسط بم خودرو عرضه می شود.

در صورت واردات با در نظر گرفتن هزینه واردات شامل سود، هزینه حمل و مالیات و تعرفه های مختلف در صورتی که شرکت بم خودرو سود زیادی را برای واردات این خودرو در نظر نگیرد قیمت این خودرو چیزی در حدود 140 میلیون تومان خواهد بود . این خودرو در صورتی که در ایران تولید شود می تواند قیمتش در حدود 100 تا 120 میلیون تومان باشد.

اما شرکت بم خودرو و فولکس واگن در صورتی می توانند در بازار ایران حضور گسترده ای داشته باشند که محصولات ارزان قیمت فولکس واگن را در ایران عرضه کنند.

ارزان ترین مدل فولکس واگن مدل آپ است که در اروپا 8 هزار 900 یورو قیمت دارد این خودرو که هم اندازه پژو 206 است در صورت واردات، قیمتی بیش از 54 میلیون تومان خواهد داشت البته در صورت مونتاژ این خودرو می تواند قیمتش به حدود 40 میلیون تومان برسد و به رقیبی برای پژو 206 تبدیل شود .

موتور ارزان ترین مدل آپ 60 اسب بخار قدرت دارد و همچنان برای رقابت با پژو 206 موتور ضعیف تری بنظر می رسد . با این همه این موتور مدرن تر بوده و مصرف سوخت کمتری دارد . 

دیگر محصولی که می تواند در ایران موفق باشد محصولی از تولیدات فولکس واگن در برزیل است که voyage نام دارد . این خودرو که هم اندازه تیبا است از موتور 1600 سی سی با قدرت موتور 104 اسب بخار بهره می برد .

این خودرو در صورت تولید در ایران می تواند بین 40 تا 50 میلیون قیمت داشته باشد که با این قیمت این خودرو میتواند رقیب خودروهایی مانند پژو 206 صندوقدار و تندر 90 باشد .

محصول مهم دیگری که میتواند در صورت تولید در شرکت بم خودرو با استقبال در بازار ایران مواجه شود خودرو جتا است .
این خودرو که در کلاس رنو مگان قرار دارد و  در بازار جهانی 17 هزار دلار قیمت دارد و در صورت تولید در ایران میتوان آن را با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان به دست مشتریان رساند .

به گزارش اقتصادنیوز، این خودرو دارای موتور دو لیتری با قدرت 115 اسب بخار است .البته تمامی این محصولات در صورتی میتوانند در ایران موفق باشند که شرکت بم خودرو و فولکس واگن اراده جدی برای تولیدات مشترک در ایران داشته باشند .

در گذشته هم بم خودرو و فولکس واگن برنامه های جدی را برای بازار ایران مطرح کرده بودند. این برنامه شامل تولید 200 هزار خودرو فولکس واگن در ایران بود که هیچ گاه به سرانجامی نرسید و تنها در تولید نه چندان انبوه فولکس گل طی چند سال در ایران خلاصه شد پس از تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد به تندی رابطه بم خودرو و فولکس واگن رو به تیرگی گذاشت و در نهایت رابطه این دو شرکت قطع شد.

شرکت بم خودرو از مجموعه شرکت هایی محسوب می شود که پس از قطع همکاری کرمان خودرو با دوو در ارگ جدید توسط مدیران این شرکت ایجاد شد . از دیگر شرکت های فعال در ارگ جدید که توسط مدیران کرمان خودرو شکل گرفت می توان به راین خودرو ، مدیران خودرو و کرمان موتور اشاره کرد .

کرمان موتور هم اکنون با شرکت های لیفان چین و جِی ای سی چین ، راین خودرو با گریت وال چین و مدیران خودرو با چری چین همکاری می کند. 

مدیران این شرکت ها در ارگ جدید در برنامه ای بلند پروازانه قصد دارند به رقیب اصلی شرکت های ایران خودرو و سایپا در جاده مخصوص کرج تبدیل شوند .

توليدات خودرو درسال 92 در ارگ جدید معادل 46 هزاردستگاه بود که درسال 93 اين ميزان به 86 هزاردستگاه رسيد که معادل87درصد نسبت به سال1392 افزايش يافته است و درافق طرح (پايان سال 1400)توليد پانصدهزاردستگاه خودروپيش بینی شده است .تیگوان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها