کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

همه فاكتورها از كاهش قيمت خودروهای داخلی خبر می‌دهد

کدخبر:۱۳۸۱۷دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۲۱۱۵۷۲۵ بازدید

رقابت دو شركت فرانسوي پژو و رنو براي ورود به بازار خودروي ايران گويا بسيار جدي شده است، اين در حالي است كه پيش بيني مي‌شود با لغو ...

رقابت دو شركت فرانسوي پژو و رنو براي ورود به بازار خودروي ايران گويا بسيار جدي شده است، اين در حالي است كه پيش بيني مي‌شود با لغو تحريم‌ها به دلايلي چون ‌همكاري مجدد خودروسازان خارجي با خودرو‌سازان داخلي، كاهش هزينه واردات قطعات خودرو و حذف واسطه‌ها، افزايش ظرفيت توليد خودروسازان، كاهش 600 توماني قيمت هر كيلوگرم ورق در سال 94 و افت بهاي آلومينيوم قيمت قطعات خودرو و همچنين خودرو در كشور با افت قابل ملاحظه‌اي رو به رو شود. 

به گزارش جوان، با مقايسه بهاي خودروهاي معمولي توليد داخل با خودروهاي امروزه دنيا به اين نتيجه مي‌رسيم كه ديگر نمي‌توان توليدكنندگان داخلي را در برابر توليدكنندگان خارجي با ديوار‌هاي بلند تعرفه حمايت كرد، از اين رو به نظر مي‌رسد ورود شريك ديرين خودرو‌سازي ايران يعني پ‍ژو سيتروئن و همچنين رنو به بازار خودروي كشور حتمي است و مقدمات حضور اين دو خودروساز در بازار ايران فراهم شده است.  سه سال پيش هنگامي كه تحريم‌هاي غرب شركت پژو سيتروئن پي‌اس‌اي را از عرضه خودرو به ايران منع كرد، اين شركت خودروساز فرانسوي از دسترسي به دومين بازار بزرگ خود محروم شد. تا آن زمان، اين شركت هر ساله حدود نيم ميليون دستگاه خودرو در ايران به‌فروش مي‌رساند. 

طبق اخبار غيررسمي پژو بعد از خروج از ايران با زيان 800 ميليون يورويي روبه‌رو شد. بر اين اساس، ديگر شركت فرانسوي فعال در ايران يعني رنو نيز پس از كاهش فعاليت‌هاي خود در ايران با كاهش 512 ميليون يورويي در درآمدهاي خود مواجه بوده است.  خروج پژو از ايران با لطمات اقتصادي براي اين شركت فرانسوي همراه بود، به‌گونه‌اي كه برخي از قطعه‌سازان فرانسوي تحت تأثير توقف ارسال قطعات به ايران، ورشكست شدند. اين موضوع و زيان اقتصادي پژو از ترك بازار ايران موجب شد اين شركت از حدود دو سال پيش تلاش‌هاي رسمي و غيررسمي خود را براي بازگشت به ايران آغاز كند.  به گفته منابع نزديك به شركت پژو، اين شركت طي ماه‌هاي گذشته يك موافقتنامه غيرالزام‌آور با شركت ايران خودرو براي سرمايه‌گذاري مشترك50- 50 براي توليد مشترك خودرو امضا كرده است.  در بخش ديگري از بازار خودرو، شركت رنو عرضه قطعات خودرو به ايران را در سطحي پايين آغاز كرده كه اين امر با كاهش برخي تحريم‌هاي ايران طي يك‌سال اخير تطبيق داشته است.  افراد نزديك به رنو مي‌گويند مبلغي به ارزش 200 ميليون يورو از پول‌هاي اين شركت به اجبار در حساب‌هاي بانكي در ايران باقيمانده است.  برخي منابع آگاه در ماه ژانويه به روزنامه وال‌استريت ژورنال گفتند، مديريت رنو براي اينكه بتواند اين پول را بازگرداند، 45 درصد شركت پارس خودرو را خريد. پارس خودرو كه يك شركت دولتي است، 85 درصد خودروهاي سايپا را توليد مي‌كند.  سال گذشته فرانسه يكي از نخستين كشورهايي بود كه هيئتي متشكل از نمايندگان 100 شركت به تهران فرستاد كه اين بزرگ‌ترين نمايش از اشتياق شركت‌هاي غربي به ايران در بيش از يك دهه گذشته بود. 

  اميدواري تلويحي فابيوس به حضور پژو و رنو در ايران

در اين بين، وزير امور خارجه فرانسه از اميدواري خود به حضور شركت‌هاي فرانسوي در بازار ايران با لغو تحريم‌ها سخن گفته و اين در حالي است كه دو شركت رنو و پژو از شاخص‌ترين شركت‌هاي فرانسوي حاضر در بازار ايران بوده‌اند؛ تلاشي كه ظاهراً به نتيجه رسيده و مديرعامل ايران خودرو نيز پيش از اين از آماده شدن مقدمات لازم براي همكاري مجدد دو شركت با شرايط جديد به‌ويژه سرمايه‌گذاري 50 درصدي پژو در ايران، صادرات 30 درصدي محصولات توليدي و همچنين توليد چند محصول جديد اين شركت خبر داده بود. 
در مقابل رنو نيز از شريك فرانسوي خود عقب نمانده و مذاكراتي با دو شركت ايران خودرو و سايپا داشته كه اين مذاكرات نيز به نتايج مثبت اوليه رسيده است. در اين زمينه دو شركت ايراني از دستيابي به تفاهمات اوليه براي توليد محصولات جديد رنو در ايران خبر داده‌اند.  در اين شرايط و با نهايي شدن مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5، وزير امور خارجه فرانسه نيز نتوانسته اشتياق خود را براي بازگشت و حضور شركت‌هاي فرانسوي در بازار پس از تحريم ايران پنهان كند. فابيوس در اين زمينه اظهار كرده كه فرانسه اميدوار است شركت‌هاي فرانسوي سهم مناسبي از بازار ايران پس از لغو تحريم‌ها داشته باشند. 

 همكاري قطعه‌سازان ايراني و فرانسوي در قالب قرارداد جديد پژو

رضا رضايي مدير عامل آذين خودرو نيز از آمادگي همكاري مشترك يكي از شركت‌هاي قطعه‌ساز فرانسوي با قطعه‌سازان ايراني خبر داد و اظهارداشت: قرار است در صورت كسب نتايج مناسب در همكاري با پژو در توليد محصولات جديد، اين همكاري مشترك با بيش از ١٠‌ميليون يورو انجام شود. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر قطعه سازان داخلي توانايي توليد ٤٠ درصد قطعه تمام خودروها را دارند، افزود: اين پتانسيل بايد براي خودروسازان داخلي در انعقاد قرارداد همكاري با شركت‌هاي خودروساز بين‌المللي مدنظر قرارگيرد. 

 توليدات پژو

در شرايطي كه رنو نيز مانند برخي ديگر از خودروسازان منتظر مشخص شدن نتيجه نهايي مذاكرات هسته‌اي براي حضوري پررنگ در ايران است، ايران خودرويي‌‌ها مي‌گويند طي سال جاري دو محصول جديد اين شركت فرانسوي را به سبد خود اضافه خواهند كرد.  آن‌طور كه خبر مي‌رسد، اين دو خودرو «كبچر» و «CLIO4» نام دارند و تا قبل از سال ۹۴، وارد سبد محصولات ايران خودرو خواهند شد. كبچر و CLIO4 قرار است ابتدا به صورت محصول كامل (CBU) ميهمان بازار كشور شوند و اگر استقبال لازم از آنها صورت بگيرد، ايران خودرويي‌‌ها نسبت به توليد داخلي‌ آنها اقدام خواهند كرد. 

 توليدات رنو
اينكه ايران خودرو قصد دارد دو محصول جديد رنو را وارد و توليد كند، قطعاً از تمايل رنو به تداوم فعاليت‌‌هايش در ايران حكايت مي‌كند و بايد ديد پس از تعيين تكليف پرونده هسته‌‌اي ايران طي دو ماه آينده و با فرض حل و فصل شدن آن، رنويي‌‌ها چه واكنشي نشان خواهند داد. در ميان محصولات رنو، در حال حاضر تنها تندر۹۰ است كه براي خود جايي در صنعت خودروي ايران دارد. گويا ديگر خبري از مگان نيست. 

 كاهش ۱۰ درصدي قيمت خودرو با توافق
از سوي ديگر يك كارشناس صنعت خودرو معتقد است: سه تا چهار ماه پس از توافق هسته‌اي قيمت خودروهاي داخلي بين 5 تا 10 درصد كاهش خواهد يافت.  شهرام آزادي اظهار كرد: در صورت به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي برخي هزينه‌هاي اضافي صنعت خودرو كه ناشي از خريد مواد اوليه و قطعات از واسطه‌ها و همچنين هزينه‌هاي اضافي نقل و انتقال پول است از بين خواهد رفت.  وي با بيان اينكه با توافق هسته‌اي قيمت ارز نيز كاهش خواهد يافت، خاطرنشان كرد: بنابراين سه تا چهار ماه پس از توافق به دليل از بين رفتن هزينه‌هاي اضافي توليد خودرو و افت نرخ ارز، شاهد كاهش 5 تا 10 درصدي قيمت خودروهاي داخلي خواهيم بود.  عضو هيئت علمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي ادامه داد: گذشته از كاهش قيمت خودروهاي داخلي، به دليل تأمين قطعات و مواد اوليه از منابع معتبر خارجي به‌ويژه اروپايي شاهد افزايش كيفيت اين محصولات نيز خواهيم بود. 

 كاهش 600 توماني قيمت هر كيلوگرم ورق در سال 94
نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه درحال حاضر هزينه نهاده‌هاي توليد خودرو در مقايسه با سال 1391 كاهش يافته است، گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد هزينه تمام شده توليد خودرو در مقايسه با سال 91 كاهش يافته است، بنابراين قيمت‌ها هم بايد متناسب با ‌آن كاهش پيدا كند.  بهروز نعمتي اظهار داشت: در سال 91 هر دلار امريكا با نرخ 3 هزار و 600 تومان نصيب خودروسازان مي‌شد كه در حال حاضر به 2 هزار و 800 تومان رسيده است.  وي افزود: قيمت هركيلوگرم ورق در سال91 معادل 2 هزار و 500 تومان بود كه هم اكنون به هزار و 900 تومان رسيده است و قيمت آلومينيوم هم كاهش نشان مي‌دهد.  نعمتي گفت: البته منكر افزايش هزينه دستمزد كارگران و نيروي انساني نيستيم اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد هزينه تمام شده توليد خودرو در مقايسه با سال 91 كاهش يافته است و بايد قيمت‌ها هم متناسب با ‌آن كاهش پيدا كند. از سوي ديگر طبق بررسي‌هاي مركز پژوهش‌هاي مجلس در سال 88، خودروسازان در اين سال با 30هزار نيروي كار فعاليت مي‌كردند و در حالي در اين سال در صنعت خودروسازي كشور به ازاي هر فرد در سال تنها 18خودرو توليد مي‌شد كه در شركت‌هاي خودروساز خارجي به ازاي هر نيروي كار فعال در صنعت خودرو، طي سال 45تا 50 خودرو توليد مي‌شود.  حال بايد عنوان داشت سال 88هنوز كشور در وضعيت تحريم قرار نداشت و شرايط براي توليد خودرو مناسب بود ولي با اين حال بهره‌وري در اين صنعت بسيار پايين بود، در اين بين اميد مي‌رود با لغو تحريم‌ها و حضور شركاي خارجي در صنعت داخلي خودرو، بهره‌وري و ظرفيت توليد خودرو و قطعات آن نيز با رشد همراه شود و قيمت خودروهاي توليدي قديمي موجود در ايران با افت قابل ملاحظه‌اي رو به رو شود. 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

شهاب: 1394/4/2916:44:12،
558
55
اقا نمیخواهیم این فرانسویها دوباره بیان و تکتولوژی 30 سال پیش بندازن به خورد ملت
دست از سر ما بردارید برید پی کارتون.شما قبلا امتحانتون پس دادید و تا تونستید خوردید
باید اجازه دهیم کشورهایی مثل آلمان بیان و همکاری کنن
فرانسه = هدر رفتن بیت المال
۶۶۶: 1394/4/2916:53:12،
433
46
فرانسه کشوری خود خواه وفرصت طلب نباید اجازه داد دباره بیاد با محصولات رد خاجش زنده بادالمان عزیز ارایی
اکبر: 1394/4/2916:54:10،
482
21
فرانسه نميخواهيم. ژاپن آرزوی ماست. تویوتا میتسوبیشی مزدا نیسان سوبارو هوندا سوزوکی دایهاتسو ایسوزو و.... لامذهب ها برید با اینا قرارداد ببندین. نه این فرانسوی های حقه باز.
سعید: 1394/4/2916:59:12،
210
12
همه فاکتورها به غیر از سنگ پای قزوین
رضا: 1394/4/2917:00:56،
86
133
هر چی باشن از ماشین های چینی ها بهترند ... بنظر من اگر خودروی بروز فرانسه با قرارداد محکم و درست باشه, خیلی هم خوبه !
البته امیدوارم ماشین های آلمانی با قیمت مناسب هم بیان مثل فولکس واگن و opeL و ...
رضا: 1394/4/2917:02:26،
280
13
شهرام کاملا درست میگه.
پدرسوخته فابیوس همش تو مذاکرات فنگ مینداخت حالا اظهار خوشحالی میکنه که خودروساز فرانسوی میاد ایران؟
گور پدرش.
فقط آلمان و ژاپن
مخچه: 1394/4/2917:25:26،
106
10
اولا همش پنج تا درصد !! صددرصد کشیدید روش حالا همه چی حل شده مثلا , همش پنج درصد؟ اونم از یه راه دیگه مثل مالیات و بیمه و... میکشین روش همون میشه .
دوما شمایی که میگی فرانسه رو دوس نداری بیاد ایران, دوست عزیز فقط کافیه این شرکتها بیان تو بازار , اونوقت کاهش قیمت وافزایش کیفیت اروم اروم شروع میشه از روز اول فکرنکن اینا از سوداشون میگزرن و اجازه میدن ماشینای روز ب راحتی وارد بشن . اونوقت چجوری پراید رو ٢٠ تومن غالب کنن بهمون.
مهسا چمبري: 1394/4/2917:25:34،
93
12
هركي مياد بياد فقط ارزون بشه
داریوش باهوش: 1394/4/2917:39:15،
179
10
پراید براتون در میاد ۵ میلیون خب بدین ده میلیون
پژودر میاد ٨تومن خب بدین 16
پرشیا درمیاد ١٠تومن بدین 20
ال نود و ٢٠۶ و... همینطور
تیبا یادم رفت درمیاد سه تومن خب بدین اصلا 8 تومن

خدایی دو برابر بیشتر اخه ؟ بسه دیگه صددرصد سود
شاهرخ: 1394/4/2918:20:25،
128
16
ما ملت غیور ایران خواهان همکاری با خودروسازی آلمان هستیم. فقط آلمان
Mehdi: 1394/4/2919:03:50،
84
55
مرد مومن !
من خودم از فرانسه و ماشینای فرانسوی خوشم نمیاد !
اما به نظرت ماشینای فرانسوی تکنولوژی نداره ؟! بدتر از ایرانی ها هستن !؟
برو کانسپت های سیتروئن و پژو و رنو رو ببین ، بعد بیا اینجا ... بنویس !
ماشینای رنو و پژو اگه کیفیت نداشتن که رنو 5 / 35 ساله تا الان کار نمیکرد !
206 قهرمان رالی نمیشد ! 405 بهترین ماشین سال نمیشد و همچنین قهرمان رالی!
این ایرانه که داره از تکنولوژی 30 سال پیش تولید میکنه !
هیچی از ماشین سرتون نمیشه ، بیخودی میاید نظر میدید !
یه عده آدم بیکارید که فکر نمیکنید !
اول فکر کنید و تحقیق کنید بعد انتقاد کنید!
وقتی ال90 اومد تو بازار خیلیا گفتن : رنو این ماشین و واسه کشاورزا ساخته ! که بیل و کلنگشونو بذارن تو ماشین !!!!
خنده داره !
نه برادر من ، این ماشین ساده و با کیفیت و مرقون به صرفه رو برای قشر ضعیف جامعه ساختن و به کشورای فقیری مثل ایران هم صادر کردن !
متاسفم .
Amir: 1394/4/2919:06:09،
65
28
آقا اینقدر صنعت خودرو فرانسه رو کوچیک حساب میکنید که واقعا یکی ندونه فکر میکنه از بورکینافاسو صحبت میکنید. فرانسه در دنیای خودرو یکی از غول هاست، وقتی ایرانخودرو مونتاژ ۴۰۵ رو شروع کرد پژو با همین خودرو جوایز بزرگی رو به دست آورده بود و ۴۰۵ یکی از پیشرفته ترین و موفق ترین تولیدات روز جهان بود، یا همین ۲۰۶ که الآن همه دارن بهش میتازن ، به زمانش شاه خودروهای هم رده خودش بود. این مدیریت ماست که باعث میشه یه محصول قدیمی هنوز هم در خط تولید باشه و جانشین تازه نفسی نداشته باشه. این مدیریت ما بوده که باعث شده ما عقب بمونیم نه ضعف صنعت فرانسه. راستی پشت جریان حذف پژو ۴۰۷ از سبد تولید ایرانخودرو چه دست هایی پنهان بودند که پرفروشترین خودرو خارجی در کشورهای آلمان ،ژاپن و انگلیس اونجور با بی مهری صحنه رو ترک کرد... موفق باشید
آتیلا: 1394/4/2921:09:56،
57
10
آقا همه خودرسازها رو میخاییم ،به اندازه کافی انحصار بوده الان بازار آزاد میخاییم. مشتری آلمان و فرانسه و چین نیستیم ،مشتری جنس با کیفیت با قیمت پایینتر هستیم.
امیر : 1394/4/2921:14:16،
28
20
مگه شما از رنو مگان ناراضی هستین؟
یا از رنو پریمیوم 460 که کاملا فرانسوی هست و کشنده خیلی عالی هست و از همه کشنده ها نرم هست ناراضی هستین؟البته شاید کشنده رنو رو سوار نشده باشین که اگه سوار بشین میدونین فرانسه چی داره میزنه.تقصیر فرانسه نیست تقصیر اون چند درصد داخلی هست که قاطی ماشینها میکنن خراب میشه.
مهدی: 1394/4/3004:05:38،
25
8
بنده هنگامی که خط تولید زانتیا راه اندازی شد در سایپا بودم و کاملا شاهد بودم که در سال 2000 هنگامی که تولید زانتیا در فرانسه پس از 10 سال ، متوقف و از رده خارج شد ، خط تولید فرسوده و قدیمیشون را به ایران منتقل کردند و تا سال 2010 این خودرو قدیمی که ما کلی باهاش ذوق کردیم در ایران تولید شد .
ضمنا تکنولوژی تولید و خط تولید برخی از قطعات مانند پلوس و طبق و گوی های تنظیم ارتفاع و برخی قطعات سیستم ای بی اس و ای سی یو و ... را برای اینکه همیشه دنبالشون بریم و همیشه عقب افتاده باشیم ، هیچگاه به ایران ندادند .
منتقد: 1394/4/3010:55:20،
15
13
فرانسه بیدی است که به جهت باد حرکت میکند. باید با کشورهایی وارد مذاکره شد که تا پای قول خود می مانند مثل آلمان، ژاپن و حتی کره
حامد: 1394/4/2916:45:01،
42
68
خودرو ارزون پیشه ههههه +
میثم: 1394/4/2918:30:27،
66
10
یکی بیاد بگه پراید بیست تومنی چه توجیهی داره برا مصرف کننده ؟ تورو خدا بیست میلیون!!!!
رود: 1394/4/2916:45:21،
93
11
خدا پدرت رو بیامرزه. خیلی علمی و بازاری با دلایل بسیار نشون دادی که قیمت خودروی داخل باید بیاد پائین. اونوقت یک هفته پیش یکه زارع رئیس کارخانه ایران خودرو گفته بود قیمت ۸ تا ۱۰ درصد می ره بالا. ورق ارزون شده - تحریم قطعات برداشته شده - دلار ارزون تر شده خوب آخه رو چه حسابی باید می رفت بالا.

دم مردم گرم. کمر بازار ور هم شکستند. فقط کسایی که خیلی دستشون گیره رفتن خریدن بقیه نمی خرن. قیمت بازار خودروها رو هم چک کنید می بینید که خیلی از خودروها قیمت بازار اومده پائین در برخی موارد هم پائین تر از کارخونه . . .
بازم می یاد پائين ...
میلاد: 1394/4/2916:46:16،
49
9
خدا از دهنتون بشنوه
فری: 1394/4/2916:46:39،
103
10
خدا رو شکر مثل اینکه تحریم فرغون سازان ایرانی توسط ملت راسخ ایران زمین داره جواب میده!
احمد: 1394/4/2916:48:32،
62
66
شتر در خواب بیند پنبه دانه
فکر میکنید مافیای خودرو اجازه ارزان شدن میده!!؟
مبین90: 1394/4/2917:01:08،
93
16
مردم یکی باشن مافیا هم کاری نمیتونه بکنه
رضاپور: 1394/4/2916:48:44،
66
8
پس چرا وزیر صنعت و خودروسازها بجای ارزان کردن گرون میکنن؟!!!!
معلوم نیست با چه فرمولی حساب کتاب میکنن! که فقط خودشون این فرمول را دارن! و هیچ جای دنیا هم این فرمول پیدا نمیشه!
ماشالا فقط به دنبال گرونی هستن
ای کاش به فکر کیفیت هم بودن و اونو افزایش میدادن
بابک: 1394/4/2916:59:40،
81
18
سال 2011 من وراکروز را 80 میلیون خریدم الان هم سوارش مبشم الان تحریم ها را ور میدارند باید بیاد به همین قیمت ها تا مردم بتونن بخرند مردم نخرید تا قیمت ها به روال سابق برگرده دوستان و حتما برمیگرده من بهتون قول میدم
وحید: 1394/4/2917:00:31،
32
25
خدا وکیلی چه چیز تولیدی تو مملکت ما ،وقتی گرون شد ،دوباره ارزون شد که این دومی باشد.
سدید: 1394/4/2917:04:11،
37
32
یعنی میشه سمند LX بشه 18 تومن
نیما: 1394/4/2917:04:47،
59
12
همش 10 درصد؟یخ نکنی یوقت قیمتا باید یک سوم بشه تا مردم بخرن.مردم خواهش میکنم نخرید تحریمو ادامه بدیم مثل قضیه مرغه میشه.خیلی راه داره بیاد پایین تازه اولشه!صبر!
بهرام: 1394/4/2917:06:17،
68
8
خیلی جالبه توی کشور ما هیچ خبری از خودروسازهای ژاپنی و آلمانی نیست دلیلش هم روشنه در فرهنگ آلمانی ها و ژاپنی ها رشوه دادن جرم هست ولی شرکت های فرانسوی آزادانه می تونن رشوه بدن !!!!!
بهرام: 1394/4/2917:06:44،
42
8
خیلی جالبه توی کشور ما هیچ خبری از خودروسازهای ژاپنی و آلمانی نیست دلیلش هم روشنه در فرهنگ آلمانی ها و ژاپنی ها رشوه دادن جرم هست ولی شرکت های فرانسوی آزادانه می تونن رشوه بدن !!!!!
siyamak: 1394/4/2917:08:39،
31
11
اخه دلالان داخلی که نمی گذارند خودرو ارزان بشه
از میان این همه شرکت ، باید حتما با دو خودرو ساز ورشکسته و آشغال ساز همکاری کنیم. طزیقه قرارداد نوشتن هم به نفع آنهاست تا به نفع ما
همان تحریم باشیم بهتره
هادی: 1394/4/2917:09:24،
54
10
اینا انقد وقیح شدن که اگه دلار بشه هزارتومن بازم میگن به هزار و یک دلیل داریم ضرر میدیم و نمیشه ارزون کنیم تاره بر کسی پ شیده نیست که ایران خود و و سایپا ماله دولته.دولتی که انقدر کسر بودجه داره به یارانه مردم رحم نمی کنه اونوقت شما انتظار دارید ماشین ارزون بشه؟ زهی خیال باطل
شاهین: 1394/4/2917:12:56،
50
13
بابا پزو ماشین خوبیه والا عیب از ایران خودروی کلاهبردار خودمونه که دنبال جنس بنجول میگرده
علی: 1394/4/2917:40:01،
52
8
بنجول اونا بهتر از لوکس ماست.اینا مطمئن باشید.رانا دنا روآ آریسان..................کوفت و زهر مار.جمع کنین بابا این تولیدات آشغال ملی را.من نمیدونم چرا 27 تومن پول میدن تیبا سوار میشن؟؟؟؟واقعا که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردم: 1394/4/2917:45:50،
38
8
مگه میشه 10 برند درجه یک دنیا بیاند کشورمون خودرو تولید کنند بعد پراید و تیبا و سمند بازم خاطر خواه داشته باشند مگه میشه مگه داریم
احمد: 1394/4/2917:48:51،
42
8
تعدادی خودروی قدیمی موسوم به ارابه مرگ باید هم ارزان شوند.حیف نیست تویوتا یاریس کم مصرف و بی خرج و ایمن معادل
قیمت یک پارس پر مصرف همیشه خراب و نا ایمن باشد.!!!!!!1
ناشناس: 1394/4/2917:52:26،
33
13
اینقدر الکی دل مردم و خوش نکنید هر موقع ارزون شد(که نمیشه) اون وقت بگید
عمیدی: 1394/4/2917:52:58،
31
10
دوستان عزیز که ÷یشنهاد تولید ماشین های ژاپنی میدهید همه میدانیم که زاپن در دنیا بهترینه و شکی نیست ! ولی متاسفانه سیستم مونتاژ و پلتفرم و بیس کارخانه های اتومبیل سازی ما فرانسوی است . به نظر بنده کارخانه های ما میبایست مثل خیلی کشورهای دیگه که مونتاز می کنند شرایطی را اماده کنند که کشور تولید کننده حتما سرمایه گذاری 50 درصد انجام دهد و نتواند به راحتی از بازار کنار بکشد . و تمامی قطعات اصلی در کشور مونتاژ کننده تولید شد .
احمد: 1394/4/2917:59:34،
34
13
شما بگو ایران خودرو وسایپا ماشین میدن یک میلیون
من که رغبت نمی کنم بخرم
محمد: 1394/4/2918:13:33،
28
9
به گفته پلیس راهور سواری های شماره گذاری شده به مرز 11 میلیون رسیده
ینی تقریبا هر 7 نفر یه ماشین
میشه گفت تقریبا هر خانواده یه ماشین رو داره
پس این همه تقاضا برای ماشین واسه چیه؟
بابا این همه رو قیمت ماشین مانور دادید رو حمل و نقل عمومی صحبت می کردید الان اوضاع جفتش بهتر بود
ali: 1394/4/2918:15:59،
24
11
اون موقع که یه پیچ نداشتیم کچا بود این فرانسه ریاکار؟
ملی: 1394/4/2919:31:43،
20
7
ادعای خود کفاییمون گوش فلک رو کر کرده اونوقت چجوره که یه پیچ هم نداشتیم!!!
داج : 1394/4/2918:30:11،
16
10
خالی بندیه
رسا: 1394/4/2918:37:01،
12
8
چقد دروغ میگی؟
حقیقت: 1394/4/2919:30:50،
17
8
درسته تمام فاکتورهای عقلانی تایید میکنه که نه تنها خودرو بلکه تمام کالاها و خدمات باید در سراشیبی کاهش بها قرار بگیرن ولی مثل اینکه شما نقش باندبازی و لابیهای پشت پرده رو دست کم گرفتید!!
ارشد مکانیک: 1394/4/2919:34:57،
16
23
های های های
جوسازی نکنید
25دادم یه تیبا
اگه قرار باشه ارزون بشه،دیوونه میشم
معمار: 1394/5/110:44:22،
15
12
بزار ارزون بشه ملت راحت شن . بخاطر یه نفر همه بسوزن
سهیل: 1394/4/2920:05:17،
18
7
یعنی پراید 21 میلیونی میاد میشه 5.700.000 ت ؟
405 که 14.500.000 ت بود ، میاد سر قیمت سه سال پیشش ؟
یا پارس که 19 ت بود ، میاد رو قیمت سه سال پیشش ؟؟؟
آقا سه سال یشوو نخواستیم
حداقل 40% نرخ رو بیارن پایین ، ! این چ وضعشه !!!
ماشین آشغال نمیخرم: 1394/4/2920:06:44،
31
9
جمع کنین بابا کاسه کوزه تونو!!!!

بازم یه مشت 405 و L لگن و کوفت زهرمار میخواهید به خورد ملت بدید...!!

بابا بسته دیگه....! خسته شدن مردم

یکی به اینا بگه بابا چند دهه هستش که دارین 405 میفروشین؟

یکی به اینا بگه چند دهه است که دارین L90 یا پراید و ...کوفت و زهرمار میفروشید؟؟؟؟

کشتید خودتونو با این صنعت خودروسازیتون....

جمع کنین بابا
حسن تاج: 1394/4/2920:23:39،
19
13
اقا صابون به دلتون نزنید همین الان شبکه خبر نعمت زاده گفت چون 80 درصد خودرو های داخلی تولید داخل هستن پس کاهش قیمتی در کار نخواهد بود خوب روش شده بیاد جلو تلوزیون همچین با یه لبخند ملیح گفت ملت ارزون نمیشه هه
ناصر: 1394/4/2921:26:14،
15
10
پژو رو اینقدر کوچیک حساب نکنید.اگه پژوی اصل برسه نه مثل الان چینی و ایرانی، میبینی واقعا ماشین خوبیه و مثل کره و ژاپن شل و ول نیستن و تو سیستم تعلیق حرف اولو میزنن.من خودم 206 اصل رو روندم و اونو خیلی به هیوندا و اسباب بازیهای چینی و کره ای ترجیح میدم.پژوی 405 مدل 78 رو میشناسم که 350 هزارتا کارکرده و موتورش باز نشده و ازش مثل اسب کار کشیدن ولی آخ نگفته.منتها صحبت اصلی قیمت خودرو در ایرانه که باید قیمت جهانی باشه نه سه برابر قیمت جهان! 206 الان قیمتش 15 میلیونه تو دنیا!
kazemi1349: 1394/4/2921:31:37،
19
9
خیالتون تخت دولت نمیزاره یک قرون قیمت ماشین یا چیز دیگه ای پایین بیاد همینطور که الان نمیزاره قیمت طلا و دلار پایین بیاد.
سید محسن: 1394/4/2921:41:50،
18
11
تورو بخدا خسته نشدین از این همه سودجویی....کلاهبرداری....آخه ملت ما چه گناهی کردن که حق داشتن یه ماشین رو ندارن..این مدیران خودشون خجالت نمیکشن ..پراید 20میلیون.....
ژاپن و آلمان: 1394/4/2921:53:36،
20
14
فقط ژاپن و آلمان. والسلام شد تمام.
حمید: 1394/4/3010:50:32،
11
8
امریکای مهربون یادت نره !!!
رضا: 1394/4/2922:22:16،
8
13
اره ارزون میشه.بشین تابشه.حتما
نمایشگاه: 1394/4/2923:16:48،
16
6
جناب نعمت زاده لطفا بابزرگی واحترام به خودتان تسلیم خواسته بحق ملت مقاوم ایران بشو ودست حمایت ازلگن سازان داخلی وگرانی ابو فرغونهای داخلی بردار
سامان: 1394/4/2923:19:51،
9
7
ملت ایران چقدر بد بختن که باید این ماشینا رو سوار بشن این ماشینا چیزی جز قاتل آدم و ریختن پولی که با هزار زحمت بدست میادو تو سطل آشغال بریزن
رسول: 1394/4/2923:43:35،
15
7
بهترین تبلیغ برای l90 در شبکه 3 سیما
سریال دردسرهای عظیم 2 > l90 = نعش کش
مسعود: 1394/4/2923:48:12،
17
8
به نظر من هر کشوری که صلاح میدونید انتخاب کنید. اصلاً به حرف مردم همانطور که تا کنون توجه نشده اهمیت ندین. ببینید کدوم کشور سود بیشتری از فروش محصولات عایدتون میکنه. از ما بهترون که هیچ وقت سیری ندارند. ملت ماهم هیچ‌وقت شما رو تنها نمیذارند و با سادگی تمام از محصولات شما خرید میکنند. حیفه از این فرصت ها استفاده نکنید و برای خودتون ویلا و پورشه و....نخرین. با چین قرارداد ببندید اشغال های چینی رو به مردم بفروشین سود خوبی داره. ملت همیشه در صحنه هم از محصولات شما خرید میکنند. در خالی کردن جیب ملت مظلوم موفق باشین.
m: 1394/4/3000:00:13،
14
7
برند پژو بجز اروپا در هیچ جای دنیا بازار نداره تو همین عراق بارها رفتم یک هزارم بازار رو هم تو دست نداره اصلا بسختی میتونی یک نمونه پژو پیدا کنی فقط تویوتا و شورلت و جیپ کرایسلر و .. در ضمن ایران نباید رفتار فرانسه و سنگ پرانی های توافق اخیر رو فراموش کنه
در کل ما خودروساز نداریم پس بهتره سراغ خودروهای دیگری مثل تویوتا بریم و فرانسه رو هم درسی بدیم!
محسن: 1394/4/3000:45:14،
13
9
کاش حالا که روابطشون با دنیا خوب شده و قدرت چانه زنی دارن یه برند بهتر از کشور آلمان یا ژاپن را تولید می کردند.چند سال پیش ایتالیا بودم ایتالیایی ها اصلا پژو را به خرج نمیگرفتند.البته میگفتن ماشین فقط آلمان! فرانسه هم که خیلی تو مذاکرات اذیت کرد
علی: 1394/4/3001:39:34،
15
9
فکر میکنم دیگه بشه لقب "بی عرضه ترین کارخونه خودروسازی دنیا" رو بطور مشترک به ایران خودرو و سایپا داد, بعد از اینهمه سال, بی کیفیت ترین ماشینهای دنیا رو تولید میکنن و به قیمت با کیفیت ترین خودروهای دنیا پیش فروش میکنن! بابا تو کجایی ما کجاییم!!!!
جاوید: 1394/4/3001:59:41،
9
7
حرف حقو بهرام زد از قرار معلوم شرکتای فرانسوی دست به رشوه شون از همه جا ملس تره و برادران ایرانی هم که مسوول هستند له له میزنن واسه زد و بند و گاوبندی پس انتظار ورود ژاپنی ها و المان هنوز زوده !!!
حسین: 1394/4/3009:01:57،
12
8
باید به تیترتون اینو اضافه کنید.
همه ی فاکتور ها جز آقای نعمت زاده
ح: 1394/4/3009:03:08،
9
8
با عجله کار کردن دیوانگی محض .......................
شاهین: 1394/4/3009:29:14،
12
6
همیشه این دست تحلیل میشه و همه مسولین هم تایید میکنن
بعد درخواست افزایش قیمت میره شورای رقابت و بعد از کلی اره و نه گفتن و شایعه ساخت و اماده شدن ذهن عموم مردم به مرگ میبرن تا به طب راضی کنن
بعد میبینی قیمت کم نشد هیچ زیادم شد
تازه منت میزارن پراید مثلا باید از 21 تومن بشه 26 تومن ولی بخاطر رفاه حال مردم ما میکنیم 23 تا همه هم با خوبی و خوشی میرن میخرن

این هست وضعیت ضد مشتری محوری صنعت خودروی ایران
امیدوارم این بار با برداشته شدن تحریم و ورود خودرهای برند به ایران شاهد افت قیمت داخلی ها و ورود خودروهای با کیفیت با قیمت مناسب باشیم
درکل منم موافقم که بهترین خودروسازها و صنعت برای ایران آلمان ها هستن
حمید: 1394/4/3010:49:44،
13
9
رنو کلیو و رنو کپچر یدفعه سر از پژو دراوردند تو این مقاله !! کلا تخصصی بود!!!!
دوست : 1394/4/3011:01:11،
14
7
ناقوس مرگ خودرو سازان به صدا درامده ولی به گوش اقایان جاده مخصوص نمیرسد چون این بازار بی رقابت را مخصوص خود میدانند
ادریس: 1394/4/3011:28:56،
10
7
یکی از بچه ها حرف خوبی زد ! اینکه اگه به مقام بلند پایه ای برسه مجبوره طبق دستورات عمل کنه و دستش تو همون کاسه ای که در جریانه باشه :) مام اگه به اون مقام برسیم شک نکنین همین کارو میکنیم :) چون در حال حاضر ما مسئولین بله قربان گو نیاز داریم !
علی: 1394/4/3011:54:24،
10
8
کاهش؟؟؟اینجا!!!!داخل ایران؟؟!! خودروسازان داخلی؟؟؟!!!!!!!ایران خودرو ویا سایپا مثلا"!!!!؟؟؟؟؟آخر زمان داره میشه.
مهدی: 1394/5/201:23:14،
14
11
قیمت ها پایین میاد +++
نمیاد -----
مهدی: 1395/1/1714:20:02،
15
9
واقعه که متاسفم برای اونایی که از خودرو های مزخرف فرانسوی حمایت میکنن ، برید نمایندگی رنو سوار شید ماشین های بی کیفیت که اولا "داستر که داشبرد همون رنو l90 لگنه ، بعد لوکس ترین ماشین "رنو سفران " برید تورو خدا سوار شید بعد برین ، لیفان 820 هم سوار شید خداییش هیچ قضاوتی نمیکنم بعد خودتون فکر کنید. واقعا که خورو های فرانسوی که وارد ایران میشه دسته چندمه و به خاطر این که بند اروپاییه تکرار میکنم برند گرونه ، مثل این که شما برید نمایندگی آدیداس همون تی شرت رو که ترکیه ایش 30 تومنه میده 130 نومن چرا ؟ چون بنده

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل