کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خانه کمی گران می‌شود اما پرش قیمت نخواهیم داشت


کد خبر : ۱۳۷۹۸دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۰۰۴۰۴۲ بازدید

یک کارشناس مسکن معتقد است، با توفیق مذاکرات هسته‌یی قیمت مسکن احتمالا اندکی افزایش می‌یابد اما شاهد پرش قیمت‌ها نخواهیم بود.

یک کارشناس مسکن معتقد است، با توفیق مذاکرات هسته‌یی قیمت مسکن احتمالا اندکی افزایش می‌یابد اما شاهد پرش قیمت‌ها نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، کیوان شادمان اظهار کرد: توافق هسته‌یی در ثبات بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود. یکی از مشکلات بخش مسکن این است که به دلیل رکود حاکم بر آن مردم سراغ این بخش نمی‌روند. اما اگر توافق هسته‌یی حاصل شود آرامش به این بخش برمی‌گردد و متقاضیان با خیال راحت‌تری وارد می‌شوند و مسکن رونق می‌گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر با برداشته شدن تحریم‌ها واردات افزایش می‌یابد، لذا دولت مجبور است فکری برای صادرات بکند که برای گسترده کردن بحث صادرات، می‌بایست قیمت دلار را ثابت نگه دارد یا حتی بالا ببرد. البته بعد از توافق، احتمالا بازار دلار و طلا با افت نسبی مواجه می‌شود و سه ماه بعد مجددا شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود که این مساله طبیعتا مقداری قیمت مسکن را بالا می‌برد.

این کارشناس مسکن با اشاره به رشد اقتصادی ماه‌های اخیر تصریح کرد: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و ورود دلارهای نفتی به بازار، حجم نقدینگی افزایش می‌یابد که در آن صورت شاهد مقدار کمی تورم در بخش مسکن خواهیم بود که نگران کننده نیست.

به گفته شادمان، به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده بازار مسکن از اضطراب فعلی خارج شود و با تعادل عرضه و تقاضا، حالت منطقی به خود بگیرد. پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها کمی افزایش یابد اما شاهد پرش قیمت نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: دولت باید روند فعلی کنترل سود بانکی و قیمت دلار را ادامه دهد. به نفع صادرات است که قیمت دلار یک مقدار بالاتر هم برود.

این کارشناس مسکن به کسادی بازار مسکن طی سه سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ثبات قیمت‌ها طی سه سال اخیر فشار زیادی به بخش تولید مسکن آمد. آمارها نشان می‌دهد که ساخت و ساز به شدت پایین آمده؛ چرا که صرفه اقتصادی برای سازندگان کم شده و این مساله منجر به بیکاری در این بخش شده است که با توافق هسته‌یی می‌توان شاهد افزایش اشتغال بخش مسکن بود.

شادمان گفت: به نظر من در تولید مسکن هنوز به اشباع نرسیده‌ایم و عرضه کمتر از تقاضاست که شاید تا چند سال آینده تعادل در بخش مسکن برقرار شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها