کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

رقابتی در میان رنو كولئوس و تویوتا RAV4

کدخبر:۱۳۷۸۷یکشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۲۵۱۰۰۴۷ بازدید

چند سالي است که در بازار کشور، تب سواري گرفتن از خودروهای به اصطلاح شاسی بلند حسابي داغ شده است و هر روزه هم بر تعداد ...

چند سالي است که در بازار کشور، تب سواري گرفتن از خودروهای به اصطلاح شاسی بلند حسابي داغ شده است و هر روزه هم بر تعداد علاقه مندان به اين سگمنت از خودروها افزوده مي شود. اگر در ابتداي دهه 80 معدود SUVهايي چون پاترول (كه به آخر عمر خود رسيده بود)، كوراندو، رونيز و يا موسو در بازار ايران براي خود بروبيايي داشتند با آزاد شدن واردات خودرو، خودروهای کره ای در ابتدا و بعد از آن هم آلماني ها، چيني ها وفرانسوي ها دراین رده پايشان به ایران باز شد تا امروز با بازار گسترده اي از شاسي بلندها روبه رو باشيم كه سلايق و نيازهاي متفاوتي را پوشش مي دهند.

البته پر واضح است که علاقه به SUVها به عنوان خودروهاي چندمنظوره نه تنها نزد مردم ما بلکه در تمام دنیا ديده مي شود وهمين هم باعث شده تا تمام خودروسازان حداقل يك يا دو خط توليد خود را به ساخت اين مدل از خودروها اختصاص دهند تا جايي‌كه حتی لوكس سازان مشهور انگليسي چون بنتلي و جگوار و يا اسپرت سازاني همچون پورشه و مازراتی هم مدل هايی براي عرضه در اين رده دارند. اما گذشته از اين موضوع در بازار بی ثبات این روزهای کشور که بيشتر از هرچيزي شاهد جولان دادن انواع كره ايها و چيني ها هستيم، نمونه های ديگري هم مي بينيم که در میان مدعیان همکلاسشان حرف هايي براي گفتن دارند. اتومبيل هايي چون تويوتا RAV4 كه اعتبار كمپاني تويوتا را به يدك مي‌كشد و يا كولئوسي كه حاصل كار مشترك رنو ونيسان است. با چنين ذهنيتي به سراغ اين دو کراس اوور مطرح بازار کشور می رویم تا در مقام مقایسه هردو خودرو را به زیر بوته آزمایش ببریم:

05i3l1upj6znkxzqjaba.jpg

اما قبل از پرداختن به اصل کلی آزمايش با این سوال مواجه هستيم که آیا کراس اوورها به جز ارتفاع بیشترشان از سطح زمین وجه اشتراک دیگری هم با خودروهای شاسی بلند دارند یا خیر؟! در واقع اين خودروها با ورود مزدا MPV به بازار در سال 1989در کانون توجه خودروسازان قرار گرفتند. كراس اوورها برخلاف ديگر شاسی بلندها از شاسی مستقلی برخوردار نیستند و بر روی پلتفرم (شاسی) خودروهای سدان ساخته می شوند. این تکنولوژی موجب شده تا آنها برخلاف شاسي بلندهايي که سواری خشک و کوبنده ای در شهر نشان می دهند، اتومبيل هایی باشند با ظاهر و ارتفاع یک خودروی قدبلند اما سواری یک سدان که امروزه در دنیای خودروسازی آنها را با نام کراس اوور یا CUV می شناسیم. دقت داشته باشيم كه کراس اوورها از زیربندی مناسبی جهت گشت وگذار در شرایط خارج جاده ای برخوردار نیستند و درواقع براي افرادي طراحي شده اند كه بيشتربه دنبال لذت بردن از قدوقواره بلند خودروي خود هستند تا عملكرد خارج از جاده اي آنها. با اين توصيف اين خودروها برخلاف SUVها که اكثرا به صورت دیفرانسیل عقب ساخته می شوند، از سیستم محور جلويي بهره می برندكه معمولا قابليت تغییر به 4 چرخ را دارند. از انواع آنها هم مي توان به لکسس RX350 بر روی پلت فرم کمری، نیسان مورانو بر روی پلت فرم آلتیما و میتسوبیشی اوتلندر كه بر روی پلتفرم لنسر ساخته شده اند، اشاره کرد.

اما در بررسي ابتدايي دو خودروي موردنظر به يك نكته ديگر هم بايد توجه داشت و آن اين است كه کولئوس اولین تجربه رنو در ساخت خودروهای کراس اوور است و RAV4 حاصل تجربه طولاني تويوتا در ساخت خودروهاي شاسي بلند چند منظوره. البته اين نكته نبايد موجب نگراني مالكان كولئوس شود چراكه اگر رنو تجربه طولاني در ساخت SUVها و كراس اوورها ندارد در عضو برای ساخت از دانش و تجهیزات شریک تجاری اش نيسان بهره برده و با استفاده از تجربه اين كمپاني در ساخت نيسان قشقايي و بهره گيري از پلتفرم اين خودرو، اتومبيلي خلق كرده كه نسبتا بي نقص است.

2ynuch968nv60t0qz0sv.jpg

درآن سوی میدان نيز تویوتا برای نسل چهارم راو4 از پلت فرم MC خود مایه گذاشته است تا نواقص نسل قبلي را برطرف كند. َ RAV4 یکی از اولین محصولاتي است که بر اساس خط مشی جدید شرکت تویوتا طراحی شده است و خطوط تیز، هیجان انگیز و تا حدودی اغراق آمیز آن نسبت به طرح های ساده وبی آلایش این برند در گذشته به خوبي نقش آفرینی می‌کنند. در آن طرف کولئوس نيز اگرچه همچنان به طرح های ساده و ماندگار پایبند است و حتي شايد در نگاه اول از سوی مخاطبین بی هیجان جلوه کند اما اتومبيلي است كه از زبان کوتاهی در بخش فضای بار هم دیده می شود که موجب شده کولئوس با فضای 466 لیتری نسبت به فضای 506 لیتری RAV4 در زمره خودروهای نامناسب جهت سفرهای طولانی قرار گیرد. کولئوس حاضر در تست از نمونه های وارداتی شرکت پارس خودرو انتخاب شد که به صلاح دید! این شرکت مانیتور و دوربین دنده عقب آن حذف شده و برای پرکردن جای خالی، كنترلر مربوط به سیستم صوتی و یک جالیوانی تعبیه شده است كه البته در ازای دریافت دومیلیون تومان ناقابل مازاد قیمت خودرو، تجهیزات استاندارد این خودرو دوباره به مالک باز گردانده می شود.

اما نماینده ژاپنی حاضر در آزمايش فضای مناسبتری جهت رفاه حال سرنشینان خاص طراحي رنو بهره میبرد. درواقع خطوط سیال و پف کرده در پیکره این خودرو خطوطی است که دیگر در دپارتمان طراحی سایر برندها ديده نمي شود. با اين توصيف و در يك جمله ميتوان گفت كه هر اندازه کولئوس متین و باوقار است، RAV4 به همان اندازه خشن و گستاخ است! این اصل به طرز استادان های در داخل کابین دو خودرو هم رعایت شده است. در داخل كابين RAV4 از طراحی مناسبی از لحاظ آرگونومی بهره میبرد اما کیفیت ساخت آن در شان برندی چون تویوتا نیست و اين در شرايطي است كه اگر تودوزي داخل از نوع مارون (چرم مایل به قرمز) نباشد، وضع اسفناکتر هم می شود.

cimlidaija74heqwdova.jpg

تا به اینجای کار در بخش طراحي و كيفيت کابین، کولئوس برنده به نظر می رسد اما وقتی قرار باشد كه سرنشین عقب آن باشید قضيه كمي متفاوت ميشود و علي رغم بهره بردن از بلندترین فاصله محوری در بین هم کلاسانش از جمله خود RAV4، میزبان چندان خوبي برای مهمانان خود نیست. این خود تدارک دیده است تا برخلاف کولئوس مسافران این خودرو خیلی زود دچار درد و خستگی در ناحیه کمر و پا نشوند ضمن اينكه سهولت پیاده و سوار شدن از این خودرو به جهت طراحي آرگونوميك یکی از امتیازات مثبت آن نسبت به کولئوس به حساب می آید. داشبورد کولئوس شلوغتر از RAV4 ترسیم شده است و رعایت علم آرگونومی و دسترسی به ادوات در آن دقیق تر ارزیابی می شود. با اين حساب فضاي بيشتر در داخل كابين RAV4 و طراحی آرگونوميك داشبورد آنرا بايد جزو مزيت هاي آن و كيفيت پايين تر را از جمله ضعف هاي آن نسبت به كولئوس دانست. اگر با نشان رنو آشنایی چندانی نداشته باشید، به سبب ظاهر قدرتمند و رینگ های عریض 18 اینچی تویوتا، تصور می‌کنید که کولئوس یارای رقابت با RAV4 را نداشته باشد، اما بهتر است قضاوتتان را موکول به پایان این آزمایش نمایید. تویوتا برای به خاک رساندن پشت حریف فرانسوی اش نماینده خود را به همان موتور 2.5 لیتری کمری مجهز کرده است.

a8yg8y1a2b0w85l0jmk.jpg

این پیشرانه با خروجی 177 اسب بخاریش در کنار جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک با دوحالت (اکو و اسپرت) از نظر دستيابي به سرعت بيشتر در هر شرایطی از کولئوس با 171 اسب قدرت پیش است. تفاوت قدرت و گشتاور (226 در مقابل 233 نيوتن متر) اگرچه از لحاظ عددي خيلي زياد نيست اما تويوتا با توجه به وزن كمتر به خوبي از خجالت كولئوس درمي آيد. اما اين همه ماجرا نيست چرا كه در مبحث ایمنی و قدرت بازدارندگي اين كولئوس است كه برتری خود را به RAV4 ثابت می‌کند. اين خودرو در آزمون ترمزگیری از صد به صفر با ثبت زمان 2.8 ثانیه ثابت کرد كه ترمزهای حساس تری از تويوتا دارد. وقتی هم كه هر دو کراس اوور به روي باسكول وزن‌کشی می روند، رنو سنگین تر نشان میدهد. این نقیصه نه تنها موجب کندی این خودرو در قیاس با RAV4 شده است بلكه موجب شده تا عليرغم قدرت كمتر پیشرانه، در مصرف ترکیبی سوخت حدود یک لیتر بیشتر از تویوتا طلب سوخت کند. به محض ورود به مسیرهای شهری که مملو از موانع طبیعی و غیرطبیعی است با این سوال مواجه می شوید که مهندسان تویوتا در هنگام ساخت RAV4 به چه موضوعی می اندیشیده اند؟ به‌کارگرفتن سیستم جناغی دوبل آن هم بر روی یک خودروی شهری موجب شده تا سواری این کراس اوور به شدت خشک و آزاردهنده جلوه کند و در مقابل کولئوس با توجه به فاصله ی محوری بلندتر و استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سواری نرم و راحتی تري را ارائه میدهد. فرانسوي ها همچنين سعی داشته اند از مهندسی و تکنولوژی مورد استفاده خود در دنیای فرمول‌یک بهره کافی برده ودر كنار سواری نرم و خوب این کراس اوور، هندلینگ مثال زدنی هم براي آن رقم بزنند. به سمت یکی از مسیرهای پرتراکم شهر میرویم تا کنترل ابعاد و نحوه پارک دو خودرو را نیز بسنجیم.

s0iva0ljpvh2tarjda.jpg

در ابتدا این گونه تصور میشد که کولئوس در نبود دوربین دنده عقب و عرض بیشتر بازنده این رقابت باشد اما برخلاف انتظار با بهره گيري از سیستم هشدار نقاط کور جانبی و سنسورهای جلو به انضمام فرمان برقی خیالتان از کنترل ابعاد خودرو آسوده می شود. مضاف بر این‌که با وجود برقی بودن سیستم فرمان دو خودرو عملکرد فرمان کولئوس بهتر ارزیابی مي شود و نصب دوربین دنده عقب توسط مالک نيز نقاط كور را از بين ميبرد. در پایان باید اذعان کرد انتخاب خودروی برتر از بین این دو کراس اوور با وجود خصوصيات مطرح شده کار چندان راحتي به نظر نمی رسد. اگر تویوتا علاوه بر ظاهر اسپرت خود داراي عملکرد مطلوب پیشرانه و جعبه دنده، قفل دیفرانسیل، کنترل حرکت در سراشیبی، دو رفتار مختلف از رانندگی (اکو و اسپرت)، کروز کنترل، ارتباط از طريق بلوتوث، صندلی های چرم و بسیاری امکانات ریز و درشت دیگر است در مقابل كولئوس ازكيفيت بهتر متريال، ایمنی بالا ، سواری راحت تر، امکانات به نسبت بیشتر و قيمتي ارزانتر برخوردار است كه آنرا تبديل به رقيب خوبي براي راو4 ميكند. به اعتقاد نگارنده ضعف های کیفیتی ادوات داخلی، سواری خشک و البته اضافه قیمت 37 میلیون تومانی راو 4نقاط ضعفي است كه نمي توان از آن چشم پوشيد. البته فراموش نكنيد كه در بازار منحصرپسند داخلي RAV4 با تكيه بر شهرت و اعتبار كمپاني از فروش بسيار بهتري بويژه در نمونه هاي دست دوم خود برخوردار است.

توجه شما را به جدول مشخصات فنی دو خودرو جلب می‌کنیم :


wqxa8o903j7rvjbebgx2.jpg

* نشریه سرعت

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

بختيار: 1394/4/2811:45:04،
232
51
قطعا تويوتا
فضولی: 1394/4/2812:36:27،
169
53
ازقدیم گفتن تویوتا بخر یه عمر راحت باش رنو منو جلوی تویوتا مثل اسباب بازی میمونه
والا
مقایسه: 1394/4/2814:18:38،
24
91
کسانی که تجربه رانندگی با خودروهای EF7 رو دارن تجربیاتشونو بگن . میخوام در مورد موتور دنا بیشتر بدونم. در مقایسه با TU5 چطوره؟
رضا: 1394/4/2815:21:08،
24
32
من داشتم و دارم و راضیم..خیلی از اونایی که منفی میدن ففط شنیدن و تجربه نکردن..البته من LXEF7 رو میگم..از tu5 تجربه ندارم
حسین: 1394/4/2815:28:51،
65
92
قدیم گذشت الان رنو کیفیتش بهتر از تویوتا نباشه کمتر نیست
الانم میگن میخوای راحت باشی رنو بخر تا 10 سال اخ نمیگه
من مگان دارم الان 4 ساله فقط مصرفی هاش رو عوض میکنم
جا داره اینجا از کیفیت خوب مگان از رنو تشکر کنم
زال: 1394/4/2817:44:40،
60
21
RAV 4 خوبه ولى واقعيت اينه كه رنو واقعا نرمه بايد باهـاش برى مسافرت تا متوجه بشى كه چقدر راحته البته تويوتا برند خوبيه
مهدی: 1394/4/2821:54:57،
33
37
ایران جیب
تویوتا را با چی مقایسه کردی ؟
.
.
.
این مقایسه اشتباه بود چون تویوتا را با بی ام و یا فولکس واگن یا مرسدس بنز یا نیسان مقایسه میکنند .
سعید: 1394/4/2909:46:31،
20
21
رنو اورپایی هست باید با خودروهای اوروپا مقایسه شود تا ضعفش مشخص شود وگرنه با جنس اسیایی هیچ وقت ایراداتش مشخص نخواهد شد چون یک سر و گردن خودروی اوروپا بالاتر از اسیا است
کبیر: 1394/4/2910:51:42،
13
13
آقای قطعاً ، وقتی کسی اینطور نظر میده یه آدم متعصبه و تعصب یکی از بزرگترین بدبختیهای بشر امروزیه که آدم و کور میکنه !! اولین سوال من اینکه ماشین دیگه ای سوار شدی که میگی قطعاً تویوتا ؟؟ والا خود تویوتا مثل شما حرارت بخرج نمیده ؟؟ بعدش هم همه ذوب شعار تویوتا یعنی یه عمر؟؟ وجدانن کدومتون بشتر از 5 یا 7 سال ماشین نگه میداره؟؟ وقتی برند های دیگه همینقدر گارانتی میدن یعنی چی؟ یعنی توی دنیای امروز تعریف یه عمر شده 5 سال ؟ چون بعدش عوضش میکنی چون مثل تویوتا ازش خسته میشی ؟ برند هم یعنی همین یعنی یک جنس معمولی و مشابه رو با قیمت بالاتر فروختن !!!
مهرداد: 1394/4/2811:48:13،
147
53
اصلا قابل مقایسه نیستن. از هر لحاظی که بگی تویوتا بهتره.
شروین: 1394/4/2812:39:24،
54
56
موافقم
اما قیمت ها رو که مقایسه کردم بنظرم اگر قصد فروش نداشته باشم کولیوس رو انتخاب میکنم
نزدیک به 40 میلیون اختلاف رقم کمی نیست
ماهان: 1394/4/2817:45:30،
51
22
من رنو کولیوس دارم.تجربه راو۴هم دارم.کیفیت داخل ونرمی وترمزها در رنو خیلی بالاتر از راو۴است.ماشین خیلی راحتتریه.راو ۴مثل چوب خشکه بیش از چند ساعت نمیشه سوارش شد وکمر درد نگرفت.تویوتا ماشین هاش اصلا مثل قبل نیستن.نمونه اش کمری جدید.دوستان اگر خودشون سوار این دوتا بشن متوجه صحت عرایض بنده خواهند شد
بوشـهـری: 1394/4/2910:52:31،
13
19
آقا ماهان اگه راو4 مثل چوب خشکه پس حتماً پارس سنگه-پژو 405 هم تخته سنگه-سمند هم صخرست.
اونوقت پراید چیه؟
خواهشاً نقد فضایی نکنین آدم خدش بگیره!!!
mahyar: 1394/4/2811:51:33،
83
43

ظاهرا که فقط ترمز گیری رنو بهتره و توی تمام مقایسه ها برتری مطلق با تویوتاسن.
مقایسه : 1394/4/2816:03:38،
21
13
قیمت رنو نسبت به محصولاتش تو بازار جهانی مشتریهای مخصوص خودشو داره اما خریدار مشتری تویوتا بیشتره و از حق نگذریم '''' موتور تویوتا از استهلاک کمتر و بادوام تر و مصرف کمتری نسبت به رنو داره
خلاصه هرکسی به پولش '''' هر چه بیشتر بدی اتومبیل و برند بهتری سوار میشی

و ایران خودرو و سایپا هم کاری به کسی ندارند و همچنان خودروهای خودشون رو مثل گراز به خلق الله می فروشن
محمد : 1394/4/2811:54:16،
51
20
حاجی گرفتی ما رو با این مقایسه ؟؟؟؟!!!!
عماد74: 1394/4/2812:00:13،
15
27
بچه ها ممنون میشم باراهنمایی بهم بگید بین پژو پارس سال و برلیانس h330 دنده دستی کدوم یکی رو انتخاب کنم؟؟با دلیل....ممنونم
فضولی: 1394/4/2812:40:15،
42
30
داداش اگه نظر منو میخوای بدونی , هیچکدوم
برلیانس که چینیه و آشغال پژو پارس هم که بدتر از اون اگه میخوای پژو پارس بخری 405 بخر الکی پولتو تو جیب دلال نریز که بهت میگه پارس بهتره
ولی تو این رنج قیمت به نظر من یه سمند lx بگیر که نسبت به قیمت باز یکم میارزه
شاهرخ: 1394/4/2812:50:43،
29
56
وا خوب معلومه برلیانس. پارس ماله 15 سال پیشه. آشغاله.
آرشایه: 1394/4/2813:37:55،
37
25
داداش صفر نخر ، ماشین صفر خوب نیس !!!
بگرد زیر 89 یه تمیز کم کارکرد پیدا کن ، الان ماشینا فقط شبیه ماشینای گذشته هستن اصلا کاردهی ندارن
خیلی خیلی علاقه به صفر داری از لحاظ کیفی اول ال90 بعدشم سمند .

این تجربه خودم بود دوستانه به دور از تعصب و ...
یه تعمیرگاه مجازم بری همینارو بهت میگن مطمئن باش.
یاکوزا: 1394/4/2815:48:26،
43
23
ماشین ژاپنی رو که دنیا رو گرفته نباید با ماشین فرانسوی مقایسه کرد در آمریکایی رنو رو قبول ندارن.اصلا رنو در آمریکا نیست....
عماد74: 1394/4/2818:11:55،
11
16
آقای فضولی منظورت سمندef7هست؟؟؟؟
دضمن پارس خب خیلی خوشکلتر از405 هست...تفاوت قیمتش واسم خیلی مهم نیست.
سعید: 1394/4/2812:00:35،
36
81
فقط رنو هم ارزان تر هم با کیفیت تر و اصل فرانسه (البته تو ساختش اسپانیا و المان و رومانیهم هستن ) ولی تویوتا تو ساختش چین و کره هم هست
حمید: 1394/4/2812:05:38،
61
23
متاسفانه تو ایران سوار برند ماشین میشن نه خود ماشین!!!
ضمنا واقعا در حق برند رنو تو ایران ظلم شده چند تا شرکت خودرو سازی تو دنیا هستن که هم ماشین سواری تولید می کنند هم کامیون و هم اتوبوس ؟
چندتا شرکت هستن که تحقیق و توسعه و تیم تو فورمول یک دارن؟
شاید اگه رنو رو در ایران پارس خودرو و نگین خودرو عرضه نمیکردن قضیه فرق می کرد.
البته من‌کاری به این مقایسه ندارم چراکه راو ۴ توسط شرکتی ساخته میشه که تجربه ریش سفیدی شاسی بلند هارو ( لندکروزر) داره پس بحثی درش نیست من در رابطه با رنو کلیات رو مطرح کردم
سورنا: 1394/4/2812:22:39،
18
16
مازراتي وبنتلي وجگوار مدلهاي شاسي بلند مفهومي ارايه دادن،اماهنوزماشين توليد انبوه يامدل خاصي روبه عنوان شاسي بلند بيرون ندادند.
....: 1394/4/2812:35:55،
32
16
فیمتشون ناقابله بفرمایید چندتا میل دارین؟؟
من که پول ندارم مطمئنم حالا حالاها هم نمی توانم بیشتر از خودروهای رده پایین داخلی سوار شوم چینی هم ک نمی خرم.
کاش ملت ما به انچه استحقاق دارند برسند
البته از انهاست ک بر ماست چون من رای ندادم
خربزه: 1394/4/2813:52:23،
16
19
هر چی پول بدی اش میخوری 40 ملیونی ارزونتره . شما ماشینها رو از لحاظ قیمت باید با هم مقایسه کنین تویوتا رو باید با هیوندا 200 میلیونی مقایسه کنی شما که نمیتونی پیکان رو با پراید مقایسه کنی . یا پرایدو با تندر یا اونو با پارس . تویوتا پول اسمشو هم میخوره داخل بازار ما همیشه گرونتره تا یه حدی قیمتش .
ايليا: 1394/4/2814:18:37،
16
10
دوستان عزيز بهترين شاسي بلند تو محدوده قيمت صدوسي ميليون چي هست!؟؟
حمید0631: 1394/4/2815:37:41،
23
20
اگ صفر میخای ویتارا هست ک بد نیس
اگ نه ک بنظرم بگرد یه سانتافه2010 یا2009 تمیز پیدا کن ماشین خوبیه
خامد: 1394/4/2816:09:41،
27
23
رنو کولیوس مدل ۲۰۱۲ میشه با کارکرد کم خرید.یه رینگش میارزه به کره ای ها
مهندس: 1394/4/2816:35:33،
20
20
-برای کار و بیابان و کم استهلاک بودن سوزوکی ویتارا 2400 فول اتومات .دو دف-کمک سبک وسنگین- شاسی مستقل نردبانی-اتاق یکپارچه-6 ایربگ-دوربین وسنسور ومانیتورهای عقب جلو وگرمکن صندلی وماساژور-قدرت و شتابش مثل کلیوس -قطعات ژاپنی. نکات منفیش نداشتن سان روف وESP (130)تومن مدل 94 -برا پز وتو بورس بودن و دوردور اسپرتیج بعد توسان 2014 قیمت (135)تومن نکته منفی ساخت چین هستند و نه کره
-برا پز و دادن و بیابون اکتیون و کوراندو البته نه کاملأ فول-موتورها و ساخت ماهیندرای هند هستن.130 تومن
پاسخ به مهندس: 1394/4/2822:02:10،
15
14
جناب مهندس سوزوکی شاسی مستقل نیست. سوزوکی یک کراس آور هست با شاسی و اتاق یکپارچه. نسل قبل سوزوکی ویتارا شاسی مستقل داشت.
حسن تاج: 1394/4/2823:50:14،
16
15
والا نظر دوستان رو خوندم خب نظرای خوبی بود ولی من خودم شخصا اگر همچین پولی داشتم حتتتما سانگ یانگ اکتیون میگرفتم چون یه تحقیقی هم کردم صاحبان این ماشین خیلی خیلی از کیفیت و قدرتش راضی بودن حتی بعضی هاشون تجربه رانندگی با اسپورتیج و توسان و ویتارا هم داشتن که میگفتم این یکی بیشتر بهشون حال داده خداییش ، خداییش من بودم اکتیون رو شاخش بود !!!
زال: 1394/4/2814:34:12،
37
22
راف فور خوبه ولى واقعيت اينه كه رنو واقعا نرمه بايد باهـاش برى مسافرت تا متوجه بشى كه چقدر راحته البته تويوتا برند خوبيه
مسافر: 1394/4/2816:42:48،
19
13
هیوندا وکیا و تويوتا خیلی های دیگه در چین جمع میشن سایت :
http://chinaautoweb.com/foreign-brands/
تنها مدیر کارخانه لکسوز به دلیل نگه داشتن کیفیت بالا حاضر به تولید در چین نشد و در ژاپن به تولیدش ادامه داد.
جواب به حميد: 1394/4/2814:38:22،
15
16
درسته كه تويوتابرند خوبيه ولى با شما موافقم رنو تو رنج خودش حرف برا گفتن داره تو رالى داكا داستر دو دوره هـستش كه مقام قابل قبولى كسب ميكنه
علی: 1394/4/2814:38:43،
26
18
با سلام با تشکر از نویسنده من هر دو اتومبیل را تست و بررسی کردم و رنو کولیوس را به جهت نرمی ایمنی ارامش کابین فرمان برقی دور متغییر رادار و روشنایی مسیر کور موتور و گیربکس هوشمند و cvt نیسان و قیمت مناسب تر انتخاب و از ان بسیار راضی هستم با احترام به دارندگان تویوتا ان را مناسب تر از تویوتا میدانم و طراحی اتاق تویوتا منقدان زیادی دارد کآبین و صندلی ها در شان تویوتا نیست ضمن اینکه از پشت حتی پیج های اکسل ان مشخص و نمایان هست
زد : 1394/4/2814:42:34،
21
11
من داستر دارم كم ابشن هـستش ولى در عوض نسبت به قيمتش كم مصرف جادار نرم كولر خوب و شتاب قابل قبول البته فوق العاده كم استهـلاك و قيافه ساده داره
محمدرضا777: 1394/4/2814:47:06،
11
14
سواری گرفتن به نظرم واژه زیاد جالبی نیست و بیشتر در مورد خر و الاغ استفاده میشه تا خودرو...
ahmad: 1394/4/2816:01:01،
44
21
من رنو کولیوس دارم.تجربه راو۴هم دارم.کیفیت داخل ونرمی وترمزها در رنو خیلی بالاتر از راو۴است.ماشین خیلی راحتتریه.راو ۴مثل چوب خشکه بیش از چند ساعت نمیشه سوارش شد وکمر درد نگرفت.تویوتا ماشین هاش اصلا مثل قبل نیستن.نمونه اش کمری جدید.دوستان اگر خودشون سوار این دوتا بشن متوجه صحت عرایض بنده خواهند شد
امین: 1394/4/2816:06:46،
26
11
ترمزدستی الکترونیکی سیستم صوتی بbose وگیربکس وموتور وشاسی نیسان در رنو کولیوس به کار رفته.اکثر قطعاتش ارم نیسان داره.فرمان بسیار نرمی داره.واقعا از راو۴سرتره
عماد: 1394/4/2816:08:32،
24
22
تویوتا پول اسمش را میخوره.کیفیتش هم پایینه.قیمت جهانیش را با رنو مقایسه کنید تا بفهمید چقدر گرون فروخته میشه.سواریش هم اصلا راحت نیست
alireza king: 1394/4/2816:33:23،
19
23
وقتی آدم میخواد مقایسه کنه بر اساس قیمتو اندازه وشتاب و تعداد طرفدارای اون خودروها مقایسه میکنه راو 4 از هر لحاظ با اختلاف بهتر. ایرانجیب عزیز دقت کن
صادق: 1394/4/2817:15:09،
24
22
فقط رنو.از هر لحاظ سرتره
ebi: 1394/4/2817:52:32،
28
12
من تجربه رانندگی با کلیوس,توسان و اسپرتیج رو دارم نرمی کلیوس برای یک شاسی بلند فوق‌العاده ست.
خودم سه ساله مگان دارم نرم بیصدا و کم مصرف فقط مشکل پمپ بنزین و گرونیه لوازم یدکی داره.
ناشناس: 1394/4/2817:58:12،
22
17
وقتی صحبت از دوام باشه و استهلاک کم تویوتا خیلی سر تره
حسین: 1394/4/2818:18:02،
29
19
تویوتا قابل مقایسه با رنو کولیوس نیست کافی به نطر سنجی مجله ماشین نگاه کنید بالاترین میزان رضایت مندی در بین اس یو وی های داخل ایران مربوط به دارندگان رنو کولیوس می باشد

ضمن اینکه نویسنده محترم بسیاری از قابلیت و امکانات رنو کولیوس را از
قلم انداخته است سیستم صوتی BOOS -روشنایی دید کور-ترمز پارک برقی بدون دخالت راننده که این اپشن بی نظیر است -موتور و گیربکس نیسان که برند جهانی ان از تویوتا بالاتر و با کیفیت تر میباشد قابل توجه اینکه هر دو اتومبیل قیمت جهانی تقریبا یکسانی دارند ولی در ایران مدل فول تویوتا 50 میلیون گرانتر از مدل فول رنو کولیوس میباشد
پوریا: 1394/4/2818:23:09،
29
19
دوستانی که فقط تویوتا را قبول دارند که البته کسی منکر کیفیت
محصولات تویوتا نیست بد نیست بدانید رنو 116 سال تجربه خودروساز
شدن را دارد در حالی که تویوتا اولین محصولش را80 سال پیش ساخت.ضمنا علاوه بر تجربه بیشتر اروپاییها در ساخت خودرو انها هزینه بیشتری صرف توسعه و تحقیق می کنند برای اینکه کیفیت
و لذت رانندگی بیشتر در خودروهایشان باشد.سال 2003 که در المان بودم خودروهای فرانسوی زیادی را در خیابانها دیدم در حالی
که محصولات ژاپنی در انجا حضور کمرنگی دارند.
پاسخ به پوریا: 1394/4/2822:06:21،
20
18
ربطی نداره دوست عزیز. ایران خودرو هم 40سال تجربه داره!
پاسخ به پوریا: 1394/4/2822:09:49،
22
18
شما آلمان رفتی؟ برو آمریکا تا حضور پررنگ محصولات ژاپنی و حضور بی رنگ محصولات فرانسوی را ببینی!
شاهین: 1394/4/2818:44:11،
25
13
با توجه به اینکه سطح کیفیت از حد خوب به بالا باشه انتخاب بین خوب و خوبتر یا عالی همشون عقلانی هست
اینجا باید به قیمت هم اشاره کرد
با مقایسه این دو من کلیوس رو بهتر میدونم با نسبت امکانات مشابه به قیمت
آفرودر حرفه ای: 1394/4/2819:25:00،
21
25
جهانی ببینی کراس اوورهای جمع و جور مال خانوما و بابابزرگاس که سی وی تی و نرمی کولیوس در این کاربرد به مارک تویوتا و قیافه عصبانیش می چربه ولی اینجا معمولا پزشکای جوونتر مشتری این رنج ماشینان و پیرمردای پولدارو دختراشون به خصوص که بالاترش محدود می شه تو سانتافه و ایکس تری (صفر کیلومتر) از این نظر شتاب بیشتر و قیافه تریم داخلی و بیرونی و گیربکس 6 دنده و مارک تویوتا خودش قد هیکل کولیوس می ارزه می خواد کار رنو-نیسان باشه تازه نوبت آفرود بشه (اگه اقشار بالا برن) تویوتا از هر چیزی غیر از ویتارا تو کلاس خودش بهتره ولی کولیوس اصلا ای اس پی مخصوص کفی ش آف هم نمیشه چه برسه به گل و برف بزنیش!!
عماد: 1394/4/2822:16:28،
21
15
دوست عزیز اطلاعاتت کافی نیست.افرودر های تویوتا محدود به لندکروز وپرادو میشه.راو۴خصوصا نسل جدیدش اصلا توانایی افرود نداره.برعکس کلیپ های افرود رنو کولیوس فراوانه.البته بعیده کسی با این ماشین ها افرود بره.فنی رنو کوایوس هنر دست نیسانه ونیسان هم در ساخت شاسی بلند فوق العاده اس
غریبه آشنا: 1394/4/2820:11:08،
15
12
آیا داستر هم کیفیتش خوبه؟
ایرانی: 1394/4/2820:31:55،
18
16
بابا بکشید بیرون از فرانسه
شما ایرانی جنس خوب بده ژاپنی 10 سال داره کار میکنه ماشین فرانسه 2 سال ماشینه
من توی جنوب کشور دارم میگم ماشین فرانسه هر مدلش آشغاله
فرانسوی زود خراب شو: 1394/4/2822:35:30،
16
17
جفتشون شاسی بلند حساب نمی شن و فقط آماتورها که سر رشته ای از آفرود ندارن می رن سراغ این ماشین ها ! ولی بین این دوتا تویوتا بهتره، ماشینهای فرانسوی به زودخراب شو معروف هستند
دوتا فاکتور اصلی شناسایی شاسی بلند واقعی:

1- داشتن شاسی نردبانی یا ladder
2-داشتن جلو بندی جلو از نوع طبق دار دوبل یا دابل ویشبون. اسم مک فرسون شنیدین بدونین با یک ماشین معمولی طرف هستید.
شاسی بلند واقعی:
لندکروز،fjکروز،پاجرو،موهاوی،پاترول،پرادو،جیپ و 3fو 2f
رضا: 1394/4/2823:46:20،
19
17
صندلی وکابین تویوتا بسیار عیب افتاده هست ضمن اینکه عقب تویوتا مرا یاد هیلمن میاندازد
سانسور: 1394/4/2901:11:40،
15
17
آقااااا حرف های منو سانسور کردین؟من گفتم رنو تو آمریکا هیچ فروشی نداره و تویوتا ژاپنی رو نمیشه با فرانسوی مقایسه کرد.ایران جیب سانسور نکن
امین: 1394/4/2901:38:18،
16
23
رو دست تویوتا هنوز ماشین نیومده مخصوصا شاسی بلند تو دنیا حرف اول رو میزنه.
سالار: 1394/4/2910:38:42،
15
12
رنو فقط تو مگان عالی عمل کرده هم پر قدرت و هم بدنه قوی و ترمز عالی
البته بجز مگان خودروی دیگری از رنو هست به نام سفران که واقعا پر قدرت و امنیت هست
کریم خان: 1394/4/2911:08:07،
14
23
170 میلیون پول برا رنو؟خدایی حیفه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل