کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح در 5 سال اخیر رسید


کد خبر : ۱۳۷۷۸شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۵۸۳۵۶۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان معاملات روز جمعه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا و خرید کمتر از حد انتظار ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان معاملات روز جمعه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا و خرید کمتر از حد انتظار طلا توسط چین در 6 سال گذشته با کاهش همراه شده است.

قیمت پلاتین نیز روز جمعه برای نخستین بار در 6 سال گذشته به کمتر از 1000 دلار در هر اونس رسیده است و قیمت پالادیوم نیز به پایین ترین سطح از نوامبر 2012 میلادی رسیده است. بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای چین تا پایان زوئن با 57 درصد رشد در شش سال گذشته روبرو شده است. علی رغم افزایش ذخایر طلای چین در شش سال گذشته، سهم طلا در ذخایر ارزی این کشور اکنون به کمتر از 1.65 درصد کاهش یافته است. این رقم پیش از این در سال 2009 میلادی به بیش از 1.8 درصد رسیده بود.

قیمت هر اونس طلا روز گذشته با 1.1 درصد کاهش به کمتر از 1133 دلار رسیده که این پایین ترین رقم از آوریل 2010 میلادی به شمار می رود. قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش 2.3 درصدی روبرو شده است که این بیشترین کاهش قیمت طلا از اوایل مارس به شمار می رود.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس پلاتین نیز با 1.4 درصد کاهش به کمتر از 991 دلار رسیده که این پایین ترین رقم از فوریه 2009 میلادی به شمار می رود.

راس نورمن تحلیلگر ارشد موسسه شارپس پیکسلی در این باره تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تقویت ارزش دلار قرار خواهد داشت و با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد. احتمال کاهش قیمت طلا به 1100 دلار در هر اونس در روزهای آینده وجود دارد.شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح از ماه آوریل رسیده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون با افت 3 درصدی روبرو شده است. کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر روند نزولی قیمت طلا داشته است.

اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره تا پایان امسال نیز تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند تا فرصت مناسبی برای خرید فراهم شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها