کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ممنوعیت خرید هواپیمای مسافری برای ایران لغو خواهد شد


کد خبر : ۱۳۷۷۳جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷:۴۵۵۱۵۹ بازدید

بر اساس بخشی از توافق برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای 1+5 برای اولین بار پس از 3 دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای ...

بر اساس بخشی از توافق برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای 1+5 برای اولین بار پس از 3 دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای مسافری، مرتفع و امکان بازسازی ناوگان هوایی کشور و ارتقای ایمنی پروازها فراهم خواهد شد.

‌به‌ گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور‌ ‌‌یکی از بخش‌هایی که در 36 سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت، صنعت هوانوردی کشور بود که به‌طور مستقیم با جامعه بین‌الملل در ارتباط است.

براساس توافق حاصل شده در 1+5 تحریم‌های بخش هوانوردی کشور بعد از سه دهه برداشته خواهد شد و می‌تواند آغازی برای فصل جدیدی از مراودات بین‌المللی ایران و جهان در صنعت هوانوردی باشد.

‌بر اساس اهم موارد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای 1+5 که در سایت وزارت امور خارجه ایران منتشر شده است‌ ‌در نتیجه این توافق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) ایران و 6 کشور بزرگ دنیا، تحریم‌های اقتصادی و مالی در حوزه‌های بانکی، مالی، نفتی، گازی، پتروشیمی، تجاری، بیمه، حمل و نقل وضع شده توسط اتحادیه اروپایی و آمریکا که به بهانه برنامه هسته‌‌ایی ایران بود، در ابتدای اجرای توافق به طور یک جا لغو می‌شوند.

بر اساس توافق برجام، برای اولین بار پس از سه دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری مرتفع و امکان بازسازی ناوگان هوایی کشور و ارتقای ایمنی پروازها فراهم خواهد شد.

بر اساس یکی از این بندها که مرتبط با صنعت هوانوردی است، تحریم‌ها و تدابیر محدود کننده در خصوص دسترسی به فرودگاه‌های اتحادیه اروپایی برای هواپیماهای باری ایرانی لغو می‌شود.همچنین «ایالات متحده، اجازه فروش هواپیماهای مسافری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران؛ مجوز اینکه اشخاص غیرآمریکایی که در مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، به نحو منطبق با این برجام با ایران مشارکت کنند و مجوز واردات فرش و مواد غذایی از مبدا ایران به آمریکا را صادر خواهد کرد.»

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها