کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تولید اولین هیلمن آونجر کوپه ایران‌خودرو در سال 57 / عکس

کدخبر:۱۳۷۲۸چهارشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۴۶۱۱۵۵۴ بازدید

هیلمن برای ایرانی‌ها نام آشنایی است. اگرچه امروز دیگر نه ردی از آن در خیابان‌ها می‌بینند و نه حتی نامش را می‌شنوند، در اواسط دهه 50 خورشیدی ...

هیلمن برای ایرانی‌ها نام آشنایی است. اگرچه امروز دیگر نه ردی از آن در خیابان‌ها می‌بینند و نه حتی نامش را می‌شنوند، در اواسط دهه 50 خورشیدی، شاهد ورود و مونتاژش در ایران بودند.

هیلمن اونجر یک خودردو انگلیسی است که پس از آنکه شرکت کرایسلر توانست شرکت روتس انگلیس (تولید کننده هیلمن هانتر ) را بخرد، کرایسلر با تملک هیلمن خط تولید آنرا به اجرا در آورد (این خودرو قبل از اینکه با نام هیلمن اونجر تولید شود به وسیله پلیموت و با نام کریکت به فروش می‌رسید). اولین هیلمن اونجر در تاریخ دسامبر 1969 از کارخانه خارج شد . اونجر خودوریی بود 4 در و فقط با موتورهای 1250 و 1500 سی سی تولید می‌شد.

این خودرو در سال 1975 بصورت 4 در به ایران وارد شد و همچنین در کارخانه ایران ناسیونال ( ایران خودرو ) در دوسال متوالی 57 و 58 بصورت کوپه دو در تولید شد.

 نوع وارد شده دارای موتور 1600 به قدرت 69 اسب بخار بود.

برای بزرگ‌نمایی تصویر روی آن کلیک نمایید ‌.

vg0j4zqd7xwp3cpyfiuu.jpg

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

میثم: 1394/4/2413:07:46،
332
47
این ماشین با همین تکنولوژی قدیمیش میرزه به ماشینهای چنی الان ...
فضولی: 1394/4/2413:26:28،
293
23
این ماشین به هزار تا از ماشینهای تولیدی سایپا ایران فرغون هم میارزه

کاشکی سال 1330 به دنیا میومدم
جعفر: 1394/4/2413:31:33،
92
32
چنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منظورت چینیه دیگه؟
یادش بخیر چقدر با این ماشین خاطره دارم
واقعا از ماشین های چینی خیلی بهتره
درخواب : 1394/4/2413:58:20،
69
24
عجب بخاری خوب و داغی داشت این هیلمن

خودمونیم این رینگ اسپرت از قدیم مد بوده ، من فکر میکردم رینگ اسپرت سوسول بازی جوان های امروز

درضمن توافق هسته ای مبارک
قاسم: 1394/4/2414:00:37،
27
193
خدا وکیلی شزیعتمداری عجب حرفای بحقی زده. دستش درد نکنه. واقعا 90% حرفاش درست هست.

الان خدا وکیلی دنا شرف نداره به هیلمن و پیکان؟ انگلیس ها این دو ماشین بدرد نخور را به ما انداختن. چون رو دستشون بادکرده بود.
sam: 1394/4/2416:23:16،
70
19
این ماشین می ارزد به هزار تا لگن مثل پژو پارس، 405 و پراید و سمند و.....
جمشید: 1394/4/2421:44:33،
16
25
کودک جان هیلمن جعبه فرمان نداشت و پشت اون نشستن عین حماقت بود امیدوارم بدونید جعبه فرمان چه نقشی داره
رضا2: 1394/4/2422:25:48،
22
20
من که سنی ازم میگذره خوب یادمه که این هیلمن جعبه فرمون نداشت و زود کنترلش از دست میرفت و چپ میکرد
ولی به نسبت اون موقع به عنوان یه ماشین شهری خوب بود.
چهار درش صفحه کیلومترش تا 140 داشت و دو درش تا 160
mehdi: 1394/4/2413:09:19،
89
30
سال 57 موتور 1600 الان کپچر 1200
حالا گشتاور هر چی
مهدی نقاشه: 1394/4/2413:10:23،
103
16
کجای راهو اشتباه رفتیم!؟؟؟؟؟
مهران: 1394/4/2414:24:35،
57
18
ما که راهی نرفتیم
اونایی هم که رفتن که دارن سود میکنن مثل ایرانخودرو و مختلسین و ...
پس همه چیز درسته
سهیل: 1394/4/2413:10:55،
133
22
اینا حدود 40 سال پیش با بهترین کیفیت ممکن تو ایران تولید میشد. برید ببینید اون موقع کره چی تولید میکرد.
الان بعد از گذشت 40 سال بببینید کره رسیده به کجا و ما کجاییم.
افسوس صد افسوس
رضا: 1394/4/2413:11:00،
130
19
ایران خودرو!
ای کاش ایران ناسیونال مونده بودی
نوید: 1394/4/2413:37:07،
24
93
ایران ناسیونال هم تا قبل از انقلاب 10 سال پیکان میزد فقط و هیچ تحقیق و توسعه ای نداشت ذات این شرکت مشکل داره
ایران ناسیونال: 1394/4/2420:22:59،
47
16
نوید خان ایران ناسیونال از دهه چهل تاقبل انقلاب به هیچ وجه در جا نزد. پیکان وانت ، پیکان استیشن ، پیکان دوکاربراتوره ، پیکان با گیربگس اتوماتیک ، پیکان کار (مخصوص تاکسیرانی)، پیکان کولردار و سالهای آخر هیلمن تولید کرد. طبق قراردادیم که قبل انقلاب با پژو فرانسه بسته بود قرار بود در دهه شصت به روز ترین خودروهای پژو در ایران تولید و پیکان از رده خارج بشه. قراردادی که بعد انقلاب کاملا ناقص اجرا شد (یک مدل از پژو سی سال! و مدلی دیگر بیست سال! تولید شد و هنوز هم تولید میشن). علاوه بر اون مدلهای مختلف مینی بوس و اتوبوس و کامیون و کشنده های بنز آلمان که پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت اون زمان رو داشت تولید میکرد. ( مدلهایی که بدبختانه هنوزم تولید میشن!!!)
ایران ناسیونال خصوصی بود برادران خیامی و خانوادش مدیریتش میکردن ، دولت فقط نظارت میکرد.
لطفا کمی تحقیق کنید.
مهرداد: 1394/4/2501:32:44،
28
13
ایرانی ،
ای کاش دنبال آب و برق و گاز و هممه چیزه مجانی نبودی ،
ای کاش .......
آرمان: 1394/4/2413:11:08،
107
19
وقتی ایران داشت خودرو تولید میکرد کره ایها آرزو میکردند یه کارخونه خودرو سازی داشته باشند الان اونها کیا و هیوندا دارند ما از چین ماشین بی کیفیت وارد میکنیم!!!!چی بودیم چی شدیم
بابک: 1394/4/2422:58:01،
20
16
من در عجبم اونی که به این نظر منفی میده چی تو ذهنش میگذره
پیشتازی ما در گذشته دروغه یا پیشتازی کره ای ها در حال حاضر؟
حسني: 1394/4/2413:11:57،
74
30
يك( گل )مدل 87 بيرنگ دارم با هزارتا ايران لگن و سايپا عوضش نميكنم...
2 ايربگ، 4 تا شيشه برقي اتوماتيك و ....
تا حالا ذره اي خرجش نكردم غير مصرفي
مال X سال پيشه المانه توليدش
حالا بگيد ايرانخودرو.... سايپا....
برن جمع كنن ديگه...
مجتبی: 1394/4/2413:54:16،
56
14
گل برند فولکس برزیل هست.
مسعود: 1394/4/2414:16:06،
84
13
من نمیدونم این فرهنگ غلط و افکار غار نشینی از کجا تو هسنه ی مغز ایرانی ها رخنه کرده ؟! """""""""بی رنگ"""""""" طرف میخواد از ماشینش تعریف کنه میگه "بی رنگه "! طرف میره ماشین میخره فنی فاجعه ولی با خوشحالی میاد به مردم و خوانوادش میگه " بی رنگه " واقعا" یه سری افراد چجوری میتونن تحمل کنند کل ماشینشونو نمیتونی نگاه کنی از بس موج داره و خوردگی های بسیار بسیار نا فرم بعد با کلی افتخار میگه " بی رنگه" ! ولی خاضر نیست مثل روز اولش تمیز و صاف و رنگ شده باشه .واقعا" ملت جالبی داریم ! ملت "7 رنگ"
رضا ايرون: 1394/4/2413:12:03،
48
17
ماشين خوبى بود دوران خودش
مبين: 1394/4/2415:38:20،
20
28
اين لگن زمان خودش هم در برابر سليكا كوپه يا داتسون و ... يكدهم هم ارزش خريد نداشت،چند سال پيش يك تويوتاسليكا 1976 ديدم بعد از سي و چند سال دويست تا رو پر كرد!
جایزه بگیر: 1394/4/2413:14:03،
116
20
هی روزگار.....
چی بودیم و چی شدیم
هیلمن 57 ++++
بعداز گذشت 37 سال سمند_____
poorya_2: 1394/4/2413:14:10،
73
17
شرف داشت به پراید الان
رضا ****: 1394/4/2419:18:49،
28
13

ایرانجیب لطفا ماشین بروز اون موقع مثل کادیلاک و انواع شورلت بذار و در مقابلش و در همون تاریخ محصولات ماکسیما یا غیره رو بذار تا اموالی مثل جناب عماد بدونین ایران مونتاژ یا تولید چه برندی رو انجام میداده که دیگه تو کف ماکسیمای امروزی زیاد دگرگون نشه ۰۰۰
آقا عماد ۰۰ در گذشته پیکان و هلمن مخصوص قشر بسیار ضعیف جامعه بود که به طور اقساط فروخته میشد'''' برای اینکه خانواده خودشو سوار موتور سیکلت نکنه ۰۰

کادیلاک ۰۰سانروف ۰۰۰ چهارشیشه برقی ۰۰ هیتر ۰۰ تنظیم فرمان به صورت بشکن و اندازه شخص راننده تریم میشد ۰۰۰ سوئیچ مخفی و ۸سیلندر و نسبت به جثه و وزن صدی ۱۲ یا کمتر در جاده ۰۰ کلاسیک ۰۰ دارای تنظیم ارتفاع ۰۰ کولر ۰۰ گرم کن صندلی و تنظیم صندلی به صورت برقی و دلخواه ۰۰ فرمان هیدرولیک ۰۰ و غیره
امثال خودرو کادیلاک و بیوک فقط مثل ماشین امروزیها دارای کامپیوتر یا الکترونیک نبود وگرنه هنوز تک هستن
شهرام: 1394/4/2413:17:01،
67
10
چرا تحلیل های آقای شریعتمداری رو نمیزارین کسی دیدگاه هاشو بزاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عماد74: 1394/4/2413:18:45،
24
89
همچین نوشته برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلید کنید که انگار خیلی باعث افتخاره...ماشین ازرده خارج انگلیسی رو تولیدمیکردین که دیگه دیدن نداره...انگار الان عکس 405 رو بزنن بگن کاینجا کلید کنید.....جمع کنید بابا نیسان ماکسیما 2015 جدید رو نگاه کردم روحم رفت توش...بعد این باهیلمن اومده بوق میزنه
فری: 1394/4/2415:18:46،
47
15
برادر اولا املای کلمات رو یاد بگیر بعد. اون کلیک هستش نه کلید.
ثانیا هیلمن سال 57 تولید می شده و ماکسیمای شما سال 94. فکر کنم 37 سال اختلاف دارن...
با تجربه: 1394/4/2413:19:36،
61
15
یاد باد آن روزگاران یاد باد
h: 1394/4/2413:21:15،
42
16
هی چه ماشینایی
حالا چی داریم؟
فرغون
رسول: 1394/4/2413:27:05،
49
6
اون افرادي كه تو عكس در حال كار كردن هستن الان معلوم نيست چي كار ميكنن
زندن يا شهيد شدن ويا ،،،،،
ولي دمشون گرم فكر كنم كارگراي اون موقع هم واسه خودشون قرب و منزلتي داشتن
بردیا: 1394/4/2413:41:30،
36
15
یادش بخیر همه اقا بودیم..............
امین: 1394/4/2414:01:17،
26
11
با این اوصاف اما ضعفش سر پیج ها بود و راحت چپ می کرد.
علی: 1394/4/2415:07:55،
22
32
اخه دوستان ، چرا اینقدر بزرگنمایی می کنید و مسائل رو اونطور کهدوست دارین بیان میکنین. انصافا من که از قدیما یادم میاد این هیلمن همون قدیم هم به عنوان ماشین خوبی شناخته نشده بود و کلی ایراد داشت . و قابل توجه اون دوستانی که ازماشینای چینی بدون اینکه سوار شدهباشن بد میگن : خداییش وقتی یک جک اتومات یا بسترن یا یه جیلی یا ... رو می بینین حس بهتری دارین یا ماشینهای ایرانی ؟؟؟ عزیزان بدون تعصب بهعنوان یه آدم ماشین باز می تونم بگم جک اتومات به نسبت قیمتش عالیه
سدید: 1394/4/2415:36:22،
13
34
ماشین فقط سمند . تازه صادر هم میشه.هیلمن ماشین مزخرفی بود . نه جعبه فرمون داشت. نه بوستر ترمز.
ویران خودرو: 1394/4/2500:30:03،
11
15
انقدر واسه ماشینی که زیر و روش چینی شده ظاهر و شاسیم که مال دهه های گذشته پژوی سینه سپر نکن!!!
م: 1394/4/2415:40:07،
26
14
بابا بزرگ من داشت هیلمن
فری: 1394/4/2417:11:46،
20
12
ما که همین رنگش رو داشتیم،عین همینی که تو عکسه. 20 سال پیش از ارومیه رفتیم مشهد، حتی یکبار هم آخ نگفت. سلطان زمان خودش بود. بعد از این هم پیکان 64 یا همون تهران 28. کیا یادشونه؟
تارا: 1394/4/2417:44:40،
30
11
ما عمرمون را دادیم هسته به دست بیاریم پوستش نصیبمون شد
هیامن: 1394/4/2500:58:22،
16
16
پدر منم اولین ماشینش همین بود با رنگ زرد و سقف چرمی. یادش به خیر
اميررضا: 1394/4/2506:21:55،
15
20
ما سی سال باهاش زندگی کردیم، متاسفانه پوسیدگی شدید بدنه همون سال های اول، بوی شدید بنزین داخل اتاق، کار نکردن سیستم گرمایش ماشین و.... . فقط می تونم بگم که موتورش عالی بود، همین. ولی الان که سمند موتور ملی داریم هزار برابر ازش راضی هستیم و شانسا اینم موتورش اصلا اذیت نکرد ولی تعلیقش به دلیل عدم کنترل کیفیت یه کم خرج رو دستمون گذاشت که اگه آچار به دست نبودم، ممکن بود از خریدش پشیمونمون کنه
مسعود: 1395/5/2312:23:15،
27
23
کی گفته جعبه فرمون نداشته هیلمن،اصلا مگه میشه ماشینی جعبه فرمون نداشته باشه،اون مقع مردم سواد نداشتن،چون نمیدونستن تکنولوژی جعبه فرمون شانه ای چیه فکر میکردن جعبه فرمون نداشته،جعبه فرمونش مشابه پراید هست و مزیتش هم تیز بودنشه،تعلیق عقبش هم از فنر گرد استفاده شده که نرم بوده،این که میگن چپ میکرده دلیلش ایراد ماشین نبوده بلکه از راننده هایی بود ک پشتش مینشستن و تسلط نداشتن روش،دقیقا مثل پراید،یادتون باشه اوایل ورودش اغلب چپ میکردن ولی الان فهمیدن با ماشین کوچیک چطور باید رانندگی کرد و با بزرگتر چطور،هیلمن بدنه بسیار مهکمی داشت ب مراتب از پیکان قوی تر بود
احمد: 1396/2/1300:02:09،
6
3
من به مدت ۴ سال هیلمن ۴ درب زرد رنگ مدل ۵۵ داشتم این ماشین جعبه فرمون نداره!همون زمان هم که میخواستم بخرم با چند تا مکانیک مشورت کردم همشون میگفتن عیبش اینه که جعبه فرمون نداره و خطرناکه! بعد ۴ سال فروختمش به یه نفر که باهاش آژانس کار میکرد. بیچاره بعد از یک سال توی جاده باهاش چپ کرد و فوت کرد!
حسين عسگري: 1396/5/2508:11:41،
0
0
قديم‌ها ماشين جعبه‌فرمون داشت يعني از نوع مارپيچي يا با ساچمه بازگردنده بود اما الان تمام خودروها از سيستم راك‌اندپينيون يا همون دنده‌شانه‌اي استفاده مي‌كنند كه تيزتر هست نه مثل قديم كه بايد نيم دور مي‌چرخوندي تا يه ذره ماشين بپيچه. هيلمن هم اون زمان از اين نظر پيشرفته بوده و از سيستم دنده‌شانه‌اي استفاده مي‌كرده كه مردم عادت نداشتند!!
حسين عسگري: 1396/5/2508:09:40،
0
0
طبق اطلاعات رسمي توليد در ايران‌خودرو، هيلمن در دو سال 56 و 57 جمعا به تيراژ 7492 دستگاه (نمونه دودر سقف چرمي) به توليد رسيد.
حسين عسگري: 1396/5/2508:16:17،
0
0
يادم هست اون موقع نقطه ضعف اصلي اين ماشين گيربكسش بود كه خيلي زود به صدا مي‌افتاد. هر وقت راننده گاز مي‌داد صداي زوزه مي‌اومد و وقتي كه گاز رو ول مي‌كرد صدا قطع مي‌شد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما