کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۳۷۱۵چهارشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۳۰۱۶۸۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه در شرایطی با نوسان چندانی روبرو نشده است که سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جانت یلن رئیس ...

 قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه در شرایطی با نوسان چندانی روبرو نشده است که سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره هستند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سخنرانی امروز و فردای جانت یلن در کنگره و سنا تاثیر زیادی بر چشم انداز نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده و نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.بر اساس این گزارش یلن در سخنان جمعه گذشته خود از احتمال افزایش نرخ بهره بانکی تا پایان امسال خبر داده ولی نسبت به اوضاع بازار کار و اشتغال ابراز نگرانی کرده بود.

تازه ترین آمارهای منتشر شده در چین نیز نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه دوم امسال به 7 درصد رسیده است. تحلیلگران پیش از این رشد اقتصادی چین در این مدت را 6.9 درصد پیش بینی کرده بودند.

کاهش خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه ژوئن بار دیگر نگرانی های جدیدی را به وجود آورده است. هنوز به درستی مشخص نیست که فدرال رزرو چه برنامه ای برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده خواهد داشت.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: بازارها منتظر این هستند که آیا فدرال رزرو تا پایان امسال تصمیمی برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت یا نه.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا نیز امروز چهارشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1155 دلار رسیده است. قیمت طلا در دو روز گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است.افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد. میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه ژوئن با افت 0.3 درصدی روبرو شده که این مساله نگرانی های تازه ای را در خصوص افزایش نرخ بهره به وجود آورده است.

به اعتقاد کارشناسان بازار طلا، سخنرانی امروز جانت یلن در کنگره می تواند تا حد زیادی مسیر آینده سیاست های پولی آمریکا و نرخ بهره را روشن کند.

گرچه چین در سه ماه دوم امسال نیز توانسته است به رشد اقتصادی 7 درصدی دست یابد ولی برخی تحلیلگران بر این باورند که دولت این کشور برای دستیابی به این هدف در سه ماه سوم امسال با چالش های زیادی روبرو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها