کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

جنگی میان 100 میلیونی‌ها

کدخبر:۱۳۶۷۷دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹:۱۴۱۱۴۴۹ بازدید

بازار خودرو ایران در ادوار مختلف با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است. تا پیش از انقلاب، رنج بسیار کاملی از خودروهای وارداتی در بازار ایران ...

بازار خودرو ایران در ادوار مختلف با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است. تا پیش از انقلاب، رنج بسیار کاملی از خودروهای وارداتی در بازار ایران دیده می‌شد اما با گذر از این برهه حیاتی کشور و اثرگذاری تحریم‌های مختلف، رونق از بازار خودرو سلب شد و در برخی بازه‌های زمانی، میزان واردات خودروهای خارجی به کشور به مرز صفر می‌رسید. یکی از کم‌تنوع‌ترین دوره‌های بازار خودروی ایران، اوایل دهه 80 شمسی و پیش از بازگشایی واردات خودروهای خارجی (به صورت انبوه) به بازار ایران بود.

در آن زمان که خودروسازان همان محصولات کلیشه‌ای و انگشت‌شمار خود‌ همچون پژو 405 ، پرشیا، 206 ، پراید و ... را ‌ روی خط تولید داشتند و خودروهای به‌روز خارجی با قوانین سخت و خاصی به خیابان‌های کشور راه می‌یافتند؛ عرضه 2 محصول خوشنام و خوش‌ساخت ژاپنی به بازار، موهبتی بود که از سوی پارس خودرو به مصرف‌کنندگان ایرانی اعطا شده بود. نیسان ماکسیما و نیسان رونیز که در واقع به ترتیب نیسان سِفیرو A33 و نیسان پالادین نسل اول به شمار می‌روند از سال سوم دهه ۸۰ شمسی به خیابان‌های کشور پا گذاشتند که با توجه به تنوع پایین محصولات خودرویی آن زمان خودروسازان کشور، کور‌سوی امیدی در دل بازار روشن می‌کرد. عرضه این محصول خوش‌ساخت و خوش‌چهره توسط پارس خودرو به بازار ادامه یافت تا اینکه در سال 2006 ، دوباره سر و کله خودروهای وارداتی تحت نظر عاملیت‌ها پیدا شد. هیوندای و کیا جزء نخستین برندهایی بودند که در این برهه زمانی به بازار ایران راه پیدا کرده بودند. هیوندای در ابتدای کار چندی از محصولات خوشنام خود همچون سانتافه، سوناتا و آزرا را برای بازار ایران برگزیده بود‌ که در این بین آزرا در کلاسی مشابه نیسان ماکسیما قرار می‌گرفت. اگرچه که در آن روزها نتیجه مقایسه بین یک سدان مونتاژ داخلِ سن و سال‌دار ژاپنی و یک کُره‌ای به‌روز و تازه‌نفس وارداتی در دید مصرف‌کنندگان، تا حدودی روشن و واضح بود اما در شرایط فعلی که نزدیک به یک دهه از عرضه هر دو خودرو به بازار کشور گذشته است، اگر در بازار دست دوم‌ها قصد خرید یکی از این دو گزینه را داشته باشید، تکلیف چیست؟

اما هر یک از مبارزان این دوئل، چه چیزی در چنته دارند؟ همانطور که گفته شد، نیسان ماکسیمایی که در ایران عرضه می‌شود، دراصل نسل سوم نیسان Cefiro با کد جنریشن (نسل) A33 است که از سال 1998 تا 2004 ‌ روی خط تولید قرار داشت و تنها در برخی بازارها همچون مالزی و ایران تحت عنوان نیسان ماکسیما شناخته می‌شد. اگرچه ‌این خودرو تحت پلت‌فرمی مشترک با نیسان ماکسیمای بازار جهانی تولید می‌شد و اگر به آرایش کلی و ستون‌ها توجه کنید، کارکتری مشابه را می‌بینید اما ماکسیمای اصلی هیچ‌گاه در بازار ایران عرضه نشد. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که در اوایل دهه 2000 میلادی، دانگ‌فنگ به عنوان شریک چینی نیسان، امتیاز تولید نیسان سفیرو A33 را خریداری کرد و در واقع پارس خودرو این محصول را از دانگ فنگ و نه نیسان خریداری کرده است. نخستین پارت از ماکسیماها در سال 1381 به مصرف‌کنندگان ایرانی تحویل داده شد‌ و 9‌سال بعد، یعنی در سال 1390 نیز از خط تولید پارس خارج شد.

در سوی دیگر هیوندای آزرا یا گرنجور با نزدیک به 3 دهه تجربه تولید در برابر ماکسیما ایستاده است. نخستین نسل از این خودرو در سال 1986 به عنوان یک سدان سایز بزرگ و مشترک با میتسوبیشی Debonair ‌ روی خط تولید هیوندای رفت و پس از 19 سال، نسل چهارم این خودرو تحت عنوان گرنجور TG در سال 2005 به بازار جهانی عرضه شد. این همان نسلی است که در سال 2007 نیز توسط آسان موتور به بازار ایران راه پیدا کرد. گرنجور در بازارهای آمریکای شمالی، چین، تایوان، فیلیپین، مالزی، ایران، سنگاپور و ... تحت عنوان آزرا شناخته می‌شود. نسل چهارم این خودرو تا سال 2011‌ روی خط تولید هیوندای قرار داشت و از 2007 تا همان سال نیز بدون وقفه به کشور وارد شد و با فروش خوبی مواجه بود.


طرح‌هایی که کهنه نمی‌شوند!

هر دو خودرو یک وجه مشترک دارند؛ اینکه از ماکسیما و آزرا سن و سالی گذشته اما هنوز هم از جذابیت هیچ کدام کاسته نشده و کماکان پرستیژ خود را حفظ کرده‌اند. هر دو خودرو در یک کلاس، یعنی سدان‌های سایز بزرگ با اندازه حدودی 4.9 متر طراحی شده‌اند. ماکسیما با کارکتری ژاپنی و محافظه‌کارانه، اگرچه که در اواخر دهه 90 میلادی خلق شده اما به نسبت جلوتر از زمان خود طراحی شده است. همین موضوع باعث شده که این خودرو هنوز هم پرستیژ خود را حفظ کند و اصطلاحا دِمُده نشود. هیچ خط اضافه‌ای در جثه این ژاپنی پهن‌پیکر دیده نمی‌شود. همه چیز بسیار اصولی و با تناسب کامل طراحی شده است. پوزه خودرو با چراغ و جلوپنجره‌ای نازک، حالتی آیرودینامیک به خودرو می‌بخشد و همچنین با حرکت چشم به سمت بخش کناری و ستون‌ها، تناسب حالت ملایم و نرم خطوط ادامه یافته بسیار چشم‌نواز است. دستگیره‌ها ساده بوده و مثل رقیب کُره‌ای‌اش از نوع آسان باز‌شو نیست. بر طبق قانون جاده‌های آمریکا، در چهار گوشه ماکسیما شبرنگ‌های نارنجی برای راحت‌تر دیده شدن خودرو در شرایط نا مساعد قرار گرفته که با وجود کوچک بودن، طرح بخش بغل را تکمیل می‌کند. اما نکته هوشمندانه طرح این خودرو را می‌توان در توازن و تناسب بخش عقب و جلوی آن دانست. به این صورت که اگر یک ماکسیما را از جلو و دیگری را از سمت عقب در کنار هم قرار دهید، کارکتر یا به قولی ته‌چهره‌ای کاملا یکسان بین دو نمای این خودرو خواهید دید. تقریبا 95 درصد ماکسیماهای مونتاژ شده توسط پارس خودرو  با باله عقب به بازار عرضه شده‌اند و همین موضوع در تکمیل‌شدن طرح بخش عقب ماکسیما کمک بسزایی می‌کند.

اما آزرا از جمله نخستین خودروهایی بود که با زبان طراحی گذشته هیوندای طراحی شد. در آن دوران طرح‌های ساده با خطوطی نرم و بدون اغراق سرمشق کار طراحان این برند قرار داشت و به همین خاطر طرح آزرای نسل دوم بدون هیچ جزئیات اضافه‌ای رقم خورده است. چراغ‌های مستطیل مانند با خطوط نرم در جلو و کارکتری مشابه در بخش عقب که همچون دیگر نسل‌های گرنجور/آزرا با اتصال دو چراغ، بخش عقب را تکمیل می‌کند. اگر چه که آزرا تقریبا 7 سال دیرتر از ماکسیما طراحی شده اما اگر دو خودرو را در کنار هم قرار دهید، متوجه این تفاوت نسل نخواهید شد. کما اینکه ارتفاع پایین‌تر ماکسیما به این خودرو حالتی اسپرت‌تر بخشیده و البته گلگیرها و قالب‌گیری پف‌کرده بدنه آزرا، وجهه‌ای لوکس‌تر دارد. هر دو خودرو با رینگ‌های آلومینیومی اسپرت به بازار عرضه می‌شوند که در آزراهای راه یافته به ایران رینگ‌ها از نوع شلوغ با تعداد پره‌های بالا و ماکسیما با رینگ 5 پره عرضه می‌شود که نمونه مورد استفاده‌ روی آزرا لوکس‌تر به نظر می‌رسد.


رانندگی با کدام یک لذت‌بخش‌تر است؟

هر دوی این خودروها به خاطر جثه نه‌چندان کوچک و قرار‌گیری در کلاس سدان‌های بزرگ، وزن نسبتا زیادی نیز دارند که برای قابلیت‌های دینامیکی بالاتر هر یک از این خودروها، به پیشرانه‌ای حجیم و قدرتمند نیاز خواهیم داشت. ماکسیما و آزرا در مدت تولید رنج مناسبی از پیشرانه‌های مقرون‌به‌صرفه تا قدرتمند را در لاین‌آپ خود گنجانده بودند اما وارد‌کننده آزرا و مونتاژ‌کننده ماکسیما تنها یک پیشرانه را برای عرضه این دو خودرو به کشور در نظر گرفته بودند.آزرا در سال 2007 با پیشرانه 6 سیلندر V شکل سری لامبدا با حجم 3.3 لیتر به کشور وارد شد. این پیشرانه قادر به تولید 235 اسب بخار  در 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 304 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه است که به همراه یک جعبه دنده 5 سرعته تیپ‌ترونیک و محور فعال جلو به دست خریداران رسیده بود.نتیجه این اعداد و ارقام، شتاب صفر تا صد 7.8 ثانیه برای وزن خالص 1.6 تنی آزرا بود که البته با قرار‌گیری در پشت فرمان آن، در دنده‌های یک و دو فشرده شدن به صندلی را حس می‌کنید اما دنده‌های 3 تا 5 این گیربکس ضریب بسیار سبکی داشته و شتاب‌گیری خودرو به چشم‌گیری دو دنده نخست نیست.فرمان خودرو با قدرت کمکی هیدرولیک نیز اگرچه که در سرعت‌های پایین و برای استفاده‌های شهری نرم عمل می‌کنند اما متاسفانه با افزایش سرعت نیز سبک باقی می‌ماند و این موضوع باعث می‌شود تا آزرا در جاده چندان پایدار نباشد و البته ضعف فنربندی این خودرو نیز هندلینگ چندان جذابی را برای این خودرو پدید نمی‌آورد. چرا‌که اگر با سرعت بالا به یک پیچ نسبتا تند وارد شوید، اگر ترمز را تحت کنترل نداشته باشید، خودرو به راحتی دچار کم‌فرمانی شده و شما را دچار دردسر می‌کند.

در مقابل، نیسان ماکسیما نیز با پیشرانه 6 سیلندر خورجینی با حجم 3 لیتر و نهایت قدرت 227 اسب بخار، یعنی تنها حدود 10 اسب بخار کمتر از آزرا (با 0.3 لیتر کمتر و تکنولوژی یک دهه قبل‌تر) و بهره‌گیری از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی، قادر به ثبت رکورد صفر تا صد 8.4 ثانیه (در نمونه دنده‌ای) است که البته این ضعف نسبت به هیوندای آزرا می‌تواند به‌خاطر یک دنده کمتر جعبه دنده ماکسیما باشد. هرچند که طبق اعلام سازندگان، حداکثر سرعت آزرا 230 و نهایت سرعت ماکسیما 255 کیلومتر بر ساعت است.اما در این خودرو نیز همچون آزرا ضعف فرمان‌دهی در سرعت‌های بالا دیده می‌شود. اما این بار به دلیل یکپارچه بودن اکسل و سیستم تعلیق عقب، ماکسیما در اکثر مسیرهای مارپیچ، دچار بیش‌فرمانی و اصطلاحا گیجی دُم خودرو می‌شود که البته این مشکل هم در سرعت‌های بالا می‌تواند خطرناک باشد.

j2o5u9az5z9gtln3qbrx.jpeg


آنچه برای رفاه بیشتر عایدتان می‌شود!

در اینجا با مقایسه‌ای مواجهیم که برنده آن از همین الان معلوم است. آزرا خودرویی به‌روز‌تر است و بدون شک از آپشن‌ها و متعلقات رفاهی به‌روز‌تری نسبت به ماکسیما بهره می‌برد. در محصول هیوندای از صندلی‌های چرمی (مصنوعی) بهره می‌گیرد این در حالی است که تودوزی ماکسیما به طور کامل پارچه‌ای است.گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو، آینه‌های الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف دو‌حالته، کیسه‌های هوای راننده، سرنشین و جانبی و ... از جمله امکانات رفاهی آزراست و این در حالی است که بسیاری از این موارد همچون سانروف، صندلی‌های چرمی برقی (در بسیاری نمونه‌ها) و ... در ماکسیما دیده نمی‌شود.


کدام را برداریم؟!

در بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان کنونی کشور اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب و نسبتا لوکس باشید، این دو خودرو در کنار گزینه‌های دیگری همچون سوناتا، نسل گذشته اپتیما و ... قابل خریداری هستند.هرچند که اگر به دنبال خودروی صفر کیلومتر باشید، محصولات چینی و در بهترین حالت بسترن B50F پاسخگوی شما خواهد بود. اما اگر به دنبال خودرویی با کیفیت ساخت مناسب، امکانات و ظاهر مناسب و در نهایت پرستیژ بالاتر باشید، ماکسیما و آزرا گزینه‌های مناسبی هستند که نمونه‌های تمیز آنها را می‌توان با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان خریداری کرد.



اگرچه که آزرا از 2007 تا 2011 به بازار ایران وارد شده بود اما به دلیل اینکه نمونه‌های عرضه شده در سال 2011 از نوع فیس‌لیفت با ظاهری متفاوت و توانایی فنی بالاتر هستند، قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان نیز دارند. این درحالی است که ماکسیما در طی 9 سال عرضه هیچ تغییری نداشت و نمونه‌های قابل اعتماد آن از 40 میلیون تومان (برای مدل‌های 81) تا نزدیک به 100 میلیون تومان برای مدل 1390 فی می‌خورند. این یعنی با بودجه‌ای از 80 تا 100 میلیون تومان آزراهای مدل 2007 و 2008 (و نمونه‌های پرکارکرد 2009) و در نهایت ماکسیمای 1388-1390 خریداری کنید.توجه داشته باشید که رنگ سفید هر دو خودرو خوش‌فروش‌تر و گران‌تر از دیگر رنگ‌هاست و هر دو خودرو بازار فروش مشابهی دارند.اما پیشنهاد می‌شود در صورت امکان تنها نمونه‌های صحیح و سالم هر یک از این چشم‌بادامی‌ها را خریداری کنید و به‌خاطر چند میلیون تومان کمتر، دردسرهای تعمیرات نه‌چندان کم‌هزینه چنین خودروهایی را به جان نخرید.

تست شتاب ماکسیما و آزرا :



* خودرو امروز

همراه مکانیک



دیدگاه ها

احمد: 1394/4/2221:43:07،
123
37
ماکسیما سالاره
کاش جدیدش را مجوز میدادن
احمد: 1394/4/2221:48:06،
84
16
من ماکسیما سال 88 از سایپا تحویل فوری گرفتم
با 18 میلیون پیش و هر دو مه 20450000 هزار تومان
هر روز داریم بد تر از دیروز میشیم
مهرداد: 1394/4/2222:23:44،
23
11
کلمه جنگ رو زمانی بکار می گیرند که بازار و مشتری باشه
مهدی: 1394/4/2223:42:00،
43
32
امکانات و هندلینگ آزرا از جمله ESP وسیستم ترمز گیری و امکانات دیگر و ایمنی آزرا ، قابل مقایسه با تکنولوژی 40 سال پیش ماکسیما نیست و در تعجبم چرا این دو را باهم مقایسه کرده اند .
سیستم ترمز و ای بی اس ماکسیما واقعا مشکل دارد و به دلیل نداشتن سیستم کنترل پایداری در پیچها واقعا مشکل دارد .
اسمارت فون : 1394/4/2303:06:12،
22
17
در تست شتابی که گرفته شده بود چون هر دو ماشین میشه گفت شتاب یکسانی دارن هر دو مساوی اومدن اما خب بالا صد تا دیگه
اسب بخار حرف اولو میزنه و به راحتی آزرا جلو میزنه

درسته میگن دود از کنده بلند میشه یا شیر اگر پیر بازم شیر است

ولی در این زمینه باید گفت شیر پیر گرچه شیراست ولی بازم پیر است

جلو تکنولوژی رو نمیشه گرفت باید بروز شد دور این ماشینا گذشته
روزی لامبورگینی مورسیا لاگو حرف اولو میزد میگفتن ماشین رو دستش نیس یدفه بعد چن سال فراری مدل laferari رو زد
بازم گفتن رو دست اون ماشین نیس ولی یدفه buggati veron اومد
حالام اون از میون رفت حالا باید صبر کرد کی سری ترشو میسازه
البته ساختن اسمشو یادم نیس
محسن: 1394/4/2309:10:14،
20
11
صفر صد اعلام شده در مقاله مربوط به ماکسیما اتوماتیک نه دنده ای.
...: 1394/4/2309:46:48،
23
14
صندلی های فول برقی ، چراغ شور ، گرم کن صندلی ، صندلی های مبله ، 12 عدد ایربک ، پرده برقی ، مموری صندلی ، فرمان برقی ، کنترل های روی فرمان ، مانیتور و دوربین ، کنسول وسط خوب ، سیستم ای بی اس و ای بی دی ، سانروف ، زنون ،، موتور نرم و قوی و نرمی رانندگی در خودروی آزرا و در مقابل ماکسیما با طراحی و ساخت چهل سال پیش و قیافه قدیمی هیچ حرفی برای گفتن ندارد .
ضمنا کاش آماری از چپ شده های ماکسیما و کشته دادن های ماکسیما اعلام میکردید .
pahhhh: 1394/4/2221:44:33،
31
126
تلبيقاته ماکسما يه !
سوناتا 2010 از هر لحاظ از ازرا و ماکسیما بهتره .
آفرودر حرفه ای: 1394/4/2300:34:17،
10
25
من خودم ماکسیما داشتم الان اپتیما 2010 دارم آزرا 2011و2008 هم سوار شدم به نظرم ماکسیما دنده ای تو شتاب و سرعت سر همشونه امکاناتی اپتیما بهترینه فقط به نسبت آزرا 2011 کولر عقب و چراغشور نداره و نرمی و پاخور هم به نظرم آزرا حرف نداره فقط اگه سوناتا 2010 شش سیلندری 3500 فول تو ایران پیدا می کردی شاید حرفت درست بود ولی 2007 بالاتر ندیدم شخصا که اونم زیر 80 تومنه اصلا تو بحث نیست وگرنه 4 سیلندریش اونقد لشه و مدلاش آپشناش فرق داره بدون ای بی اس هم دیدم
آرمان: 1394/4/2221:51:30،
192
101
دوستان عزیز ، بد جوری تو این انتخاب موندم، لطفا صادقانه نظر بدید.
آزرا 2010 +++++++
ماکسیما 90 - - - - - - -
احمد: 1394/4/2222:50:52،
29
21
کمری!
یییی: 1394/4/2309:36:44،
27
13
هوندا آکورد
امین: 1394/4/2222:03:15،
32
14
سوار ماکسیما که میشم حس میکنم سوار قطار شدم ولی لامصب قدرتی داره هااا
ایرانی: 1394/4/2222:24:59،
81
14
هردوشون ماشینای باارزشی هستن
ماکسیما بدلیل ژاپنی بودن استهلاک کمتری داره و صندلیهای راحت تری داره
آزرا سواری نرم تری داره و هندلینگش بهتره
آپشنای آزرا خیلی بیشتره و ماشین به روزتریه
هیجان رانندگی باماکسیما بالاتره.در عوض تو آزرا رانندگی با آرامش و متانت بیشتری هست
آرش: 1394/4/2222:25:28،
71
72
ماکسیما هیچ وقت قدیمی نمیشه!
محمد: 1394/4/2222:49:36،
26
11
معلومه كه اين بنده خدا ها كمري و راحتيش و اصطحلاكش و كلاسش مخصوصا مدل اس اي شو تا حالا تست نكردن كه سراغ اين ماشينا رفتن
ن: 1394/4/2223:43:36،
20
10
مردم بیچاره باید مقاله ماشین های دست دوم بخونن!!!!
Dh: 1394/4/2223:57:05،
10
26
من سرارو اتومات مونتاژ بر داشتم صفر خيلي راضيم
نهدی: 1394/4/2300:11:27،
20
10
ماکسیما زمون خودش همین موتوری که روشه جزو 10 موتور برتر بوده اما باید قبول کرد آزرا بروزتر با آپشنای جدیدتره، ولی در هر صورت گرونن من و امسال من توان خریوشو نداریم
حجت: 1394/4/2300:15:02،
13
26
هر دوتا تن لش هستن فقط رنو فلوعنس دنده ای پر شتاب و کم مصرف 8.5 ثانیه صفر تا صد 5 لیتر مصرف صدی.
شهریار: 1394/4/2300:59:57،
12
29
ماشین آسا با قیمت حدود 70 میلیون ماشین خوبیه و امکانات وتوانایی های خوبی داره هرچند چینیه ولی از ماشین ژاپنی که 5 سال کار کرده بهتره
I : 1394/4/2311:40:22،
12
11
اگر ماشین های ژاپنی.کره ای.فرانسوی و هرکجای دنیا به جز چین 100 سال کار کنند باز هم کیفیتشون از چینی های مندرآوردی فعلی بهتره
سرباز: 1394/4/2301:21:07،
16
11
آقای محترمی که این گزارشو نوشتی.در اخرین مطلب ایرانجیب راجع به ماکسیما قدرتو 230 اعلام کردن و بعدش دقیقا ذکر کردن که متاسفانه در برخی از مجلات و سایت ها 227 ذکر میکنن.وقتی که جنابعالی حاضر به خوندن دوتا مطلب فنی از این سایت نیستی و پشیزی ارزش برای مطالب فنی این سایت قائل نمیشی ،چطور انتظار داری مردم مطلبتو بخونن .
مهدي عاقل: 1394/4/2303:24:28،
23
9
تست شتاب تو اتوبان!!!!! يعني چي !!!! مگه جاي تست كردن اتوبانه!!!!! ايران جيب تو چرا اين فيلمو شير ميكني!!!!!!!!!
احمد: 1394/4/2303:40:06،
24
11
من در تقريبأ پنج سال ماكسيما داشتم و حدود ١٣٠هزار تا هم باهش رفتن و با اين كه دست سوم هم خريدم اما خداييش بجزمخارج سرويس( روغن و فيلتر و روغن گيريكس و لنت و لاستيك) فقط يك بار دو تا ترموستاتش رو عوض كردم ( حالا يه عده مهندس نيان بگن ٢ تا كجا بود ها . دو تا داره) واقعأ ماشين كم خرجي هست و جالب اينكه اگر ١٠ درصد كيفيت آلياژ موتور و سر سيلندر ماكسيما رو اين ماشين هاي فرانسوي داشتن هيچ وقت واشر سر سيلندر نمي سوزوندن !!!! شايد باورتون نشه اما بخاطر جام شدن ترموستات ماشين من آمپرش حدود پنج دقيقه قرمز موند كه ديگه ماشين از دنده يك بيرون نميرفت و گاز نميخورد (اتومات) ولي موتور آخ نگفت و حتي واشر هم نترسوند اين اتفاق تا رسيدم به شهر دو بار افتاد و من حدود ٢٠ كيلومتر باهاش رفتم و هي آب از اينور و اونور ميگرفتم و ميريختم روي رادياتش.
در ادامه در مور آزرا هم ميگم
مجتبی: 1394/4/2303:45:46،
14
10
با سلام
باز ایران جیب مقاله نوشته اونم تخصصی که دیگه نمیشه ساکت موند
من فقط یک جمله بگم،علت گیجی ماکسیما تعلیق عقب و یکپارچه نیست ،یا بهتر بگم علت اصلی این نیست،
ما تو ماشیناب امروزی سیستم ESP )electronis estability program
و EBD )electronic breakforce distribution
اولی کنترل پایداری الکترونیکی،دومی توضیع الکترونیکی ترمز و جالب تر اینه که ASR acceleration skid regulation یعنی کنترل هرز گردی به فارسی
ماکسیما اصطلاحا گیجه ضعف این سه تا سیستم تو ماشینه که خوب بسته به طراحی ۱۰،۱۵ سال قبل این سیستم ها نبودند ،که خوب شرط پایداری همچین ماشین بزرگیه
تو ایران سایز لاستیک یک یا دو سایز بزرگ میندازن با فاق کوتاه تا چسبندگی رو جاده بیشتر شه که تاثیر هم داره
جدیدا هم من دیدم واسه اکسل عقب ماکسیما استرس بار یا میل تعادل میبندن که باز بی تاثیر نیست،لطفا علمی مقاله بنویس
احمد: 1394/4/2303:52:50،
24
8
و اما آزرا رو يه مدت كوتاه تقريبأ سه ماهه داشتم كه خيلي ازش راضي بودم راحتي و امكاناتش بهتر و بيشتر از ماكسيما هست اما مثل ماكسيما كم هزينه نيست رانندگي توي جاده و مسافت طولاني باهاش بسيار راحت تر از ماكسيما هست.

من خودم ژاپني باز سرسخت هستم و اما اگر انصافأ بخواهي نگاه كني كره اي ها هم جديدأ خيلي پيشرفت كردن و محصولاتشون براحتي توان مبارزه با ژاپني ها رو داره.
اما واسه انتخاب كردن بايد معيار هاي زيادي رو ملاك قرار داد !!!! فقط معيار هاي ماشين مهم نيست !!!!! معيار اصلي روش استفاده شخص و نخوه رانندگيشه !!!!! اگر آدمي هستين كه خوشتون نمياد روي سرعت گير ها ترمز بزنيد و احتمالأ كم حوصله هستيد و يه كم خاكي هم ميريد با ماشينتون قطعأ ماكسيما و يا ماشين هاي ژاپني اولين و آخرين انتخابتون باشه بدون شك زيرا ماشين هاي كره اي طاقت كم توجهي رو ندارن و بايد همش تو تعمير گاه باشيد . من الله توفيق.
احسان: 1394/4/2303:58:57،
17
15
فقط كمرى اس اي
هم از لحاظ تيپ
هم از لحاظ راحتي
هم از لحاظ هزينه
Amir: 1394/4/2309:54:02،
16
13
آفرین هزار آفرین فقط کمری اونم Se
آراد : 1394/4/2309:55:41،
13
13
آقا احسان گل گفتی
Emad: 1394/4/2304:20:19،
19
12
ماشين فقط نيسان تيانا نرم تر از اين ماشين نديدم
محمد: 1394/4/2307:59:59،
22
17
النترا هم ماشین خوبیه.
amir: 1394/4/2309:55:10،
15
16
افتضاحه !!!
محسنی: 1394/4/2308:23:05،
15
13
صفر صد ماکسیما مدل دندهای 7.5 ثانیه است نه 8.4 !
احمد: 1394/4/2309:10:33،
11
7
از لحاظ هزینه و استهلاک در درازمدت ایا دارندگان ازرا خرید انرا توصیه می کنند.کدام مدل انرا مناسب تر می دانند.
امین : 1394/4/2309:57:33،
14
11
برو یه کمری اس ای بگیر و فقط تست کن

نظرت عوض میشه

کمری تا 900 هزار تا براحتی راه میره

تو کیش و قشم و استرالیا سرچ کنی میفهمی
آفرودر حرفه ای: 1394/4/2309:27:40،
18
12
مثل اینکه ملت تو باغ نیستن اینجا در مورد سدان متوسط شش سیلندر بحثه کمری که لاکپشته جلو اینا با شاسی بلند باهاش میندازن... از تویوتا بخوای مقایسه کنی آریون رو باس بیاری که تو شتاب سر همشونه ولی اپتیما و آزرا نرمترن ازش و قیمتی یه سر و گردن گرونتره هزینه هاشم تو نمایندگی انجام بدی آتیش به مال زدی!!
وحید: 1394/4/2310:56:15،
12
11
مزدا3 هاچبک صفر یا نیسان تیانای صفر کسی میدونه از کجا میشه خرید؟
توقف تولید شده یا فروشش هم هست؟
ايزد : 1394/4/2311:33:39،
15
11
سلام
يه ماكسيما مدل 91 داشتم واسه خريد زمين فروختم .
خداييش تو قدرت و سرعت امپراطور هست . عين بويينگ 747 هست خرابيش در حد صفر . تو جاده رقيب نداره . ايراداتش هم : زيرش خشكه . مصرفش بالاست . گيربكسش بعد از 5 سال تقه ميزنه .
اگر غم مصرف نداريد تو خريدش شك نكنيد ...
fijil: 1394/4/2317:36:30،
13
8
ماکسیما
ماشینی که مرگ نداره
ناشناس: 1394/4/2514:46:07،
9
7
شتاب ماكسيما ٨ ثانيه است ؟؟؟؟ چرا چرت مي گي ؟؟؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما