کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 مورد اصلی اختلافی در مذاکرات هسته‌ای وین کدامند؟


کد خبر : ۱۳۶۷۳دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳:۱۸۷۰۰۷ بازدید

با وجود نزدیک شدن به ساعات پایانی مذاکرات هسته‌ای در روز دوشنبه، همچنان 3 مورد از موضوعات مطرح شده در وین حل‌نشده باقی مانده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالیکه طرف‌ها از احتمال حصول توافق تا اواخر روز دوشنبه صحبت می‌کنند برخی از منابع همچنان از لاینحل ماندن 3 مورد از موضوعات مطرح‌شده در مذاکرات هسته‌ای میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران خبر می‌دهند.

به گفتۀ چند نفر از دیپلمات‌هایی که تنها مشروط بر مخفی‌ماندن نام خود حاضر به مصاحبه شده‌اند، طرف‌های مذاکره هنوز به توافقی دربارۀ موضوع بازرسی‌ از اماکن و تأسیسات، لغو تحریم‌های تسلیحاتی و ذکر قانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دست نیافته‌اند.

این دیپلمات‌ها در عین حال از امیدواری خود به اعلام توافق نهایی در ساعات پایانی امروز همزمان با سررسید لغو تعلیق تحریم‌های اتحادیه اروپا در نیمه‌شب امروز (6 بعدازظهر به وقت وین) خبر دادند.

نکته حائز اهمیت این است که این منابع با وجود انتشار اخباری مبنی بر تمایل اندک مذاکره‌کنندگان به تمدید ضرب‌الاجل، همچنان از رد احتمال ادامه مذاکرات در روز سه‌شنبه خودداری می‌کنند.

وزرای خارجه گروه 1+5 که هم‌اکنون در نشست مشترکی در محل انجام مذاکرات به سر می‌برند، تاکنون حاضر به اظهارنظر درباره احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای نشده‌اند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها