کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وصول چک بالای 5 میلیون تومان با استعلام از صاحب چک


کد خبر : ۱۳۶۷۲دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶:۱۲۷۷۲۷ بازدید

خدا نکند شما یک روز یک برگ چک بانک کشاورزی با رقم بالای پنج میلیون تومان را برای نقد کردن یا گرفتن چک بین بانکی به شعب این بانک دولتی و ...

خدا نکند شما یک روز یک برگ چک بانک کشاورزی با رقم بالای پنج میلیون تومان را برای نقد کردن یا گرفتن چک بین بانکی به شعب این بانک دولتی و پرسابقه ببرید،چرا که براساس بخشنامه این بانک پاس کردن ارقام بالای پنج میلیون تومان به راحتی ممکن نیست!

این روزها و در شرایطی که هر روز بر تعداد بانک ها و موسسات افزوده می شود،بانکی موفق است که بهترین خدمات را در کمترین زمان به مشتری ارایه کند. این موارد در کنار اخلاق و مشتری مداری حرف اول بانکداری در جهان و ایران را می زند. بانک های دولتی ایران نیز زمانی که خبری از رقابت و بانک ها و موسسات خصوصی نبود،با خیال راحت هر جور که صلاح می دانستند با مشتری برخورد می کردند.چراکه مردم چاره ای نداشتند جز اینکه در چند بانک دولتی پول پس انداز کنند.

اما با ورود بانک ها خصوصی و شکسته شدن فضای خشک و از بالا به پایین نگاه کردن به مشتری، بانک های دولتی کم کم با خروج منابع و فشار سرمایه مواجه شدند. تا همین چند سال پیش بانک ها یک پیشخوان به ارتفاع یک و نیم متر در مقابل مشتری قرار می دادند و مشتری مجبور بود سرپا امور بانکی را انجام دهد.

خبری از موبایل بانک،اینترنت بانک و غیره نبود و بانک های خصوصی بودند که ساختار شکنی کردند.حالا هم برخی از بانک های دولتی کم کم قافله را به بانک های خصوصی و موسسات باخته اند.اما چون دولتی هستند و اغلب کارمندان آنها نیز رسمی به شمار می روند،بی خیال از خروج سرمایه هستند.

نمونه آن نیز در بانک دولتی و پر سابقه کشاورزی است.براساس مشاهدات عینی خبرنگار ما و طبق گفته های کارمند یکی از شعب این بانک، طبق بخشنامه داخلی بانک کشاورزی، پاس کردن چک با رقم بالای پنج میلیون تومان باید با هماهنگی و استعلام از صاحب چک باشد.

براساس گفته یکی از کارمندان شعبه این بانک در شهر تهران،بخشنامه مذکور پاس کردن چک را بدون جواب مثبت گرفتن از صاحب چک ممنوع کرده است.

حال فرض کنید چک بانک کشاورزی با رقم بالای پنج میلیون تومان در اختیار داشته باشید و صاحب چک نیز در خارج از کشور باشد،آن وقت چه باید کرد؟!

معلوم نیست برخی از بانک ها چون کشاورزی به دنبال تسهیل امور هستند یا سخت کردن کار مردم به بهانه افزایش امنیت؟

اگر این بانک به دنبال صفر کردن ریسک چک خود می باشد،بهتر است به فکر افزایش ضریب ایمنی چک و استعلام های آنلاین باشد تا مردم به زحمت نیفتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها