کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

سمند جدید چقدر ارزش خرید دارد ؟

کدخبر:۱۳۶۶۵دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۱۳۲۸۷۰۸ بازدید

دنا جدید ترین محصول ایران خودرو، بر روی پلت فرم سمند توسعه یافته است و آن‌را نمی‌توان یک خودرو جدید بلکه باید فیس لیفتی از سمند ...

دنا جدید ترین محصول ایران خودرو، بر روی پلت فرم سمند توسعه یافته است و آن‌را نمی‌توان یک خودرو جدید بلکه باید فیس لیفتی از سمند دانست.با نگاه اولیه طراحی خودرو جذاب تر از سمند  به نظر می رسد. طراحی جلو خودرو نمایانگر یک خودرو جوان پسند است. البته در سیاست گذاری‌های اولیه ایران خودرو قرار بود این خودرو با موتور توربوشارژ عرضه شود ولی مشکلات ناشی از تحریم و عدم تحویل قطعه توربو توسط شرکت های بزرگ ، سبب شد فعلا این خودرو  با موتور EF7  معمولی به فروش برسد.

به گزارش اقتصادنیوز، خودرو دنا البته رادیاتور بزرگتری نسبت به سمند دارد که سبب افزایش خنک شدن موتور می شود صدای کمتری هم نسبت به سمند از موتور خودرو به داخل کابین نفوذ می کند. گیربکس این خودرو هم همان گیربکس سمند است. دنا نسبت به سمند فرمان دقیق تری دارد و حس بهتری به راننده می‌دهد.

طراحی داخلی خودرو هم تلفیقی از سلیقه لوکس  و جوان پسند تر  نسبت به سمند است. شاید تا اینجا کار طراحان مرکز تحقیقات ایران خودرو خوب بوده است و دنا یکی از بهترین کارهای این مرکز از نظر طراحی تا کنون بوده باشد . البته با نگاه دقیق تر یک نکته در این خودرو خود نمایی می کند اگر دست را بر روی قسمت جلو و عقب خودرو بگذارید  تقریبا خودرو سمند را خواهید دید شاید نقطه ضعف طراحی دنا هم همین نکته و تغییرات کم در ناحیه میانی باشد  که  تناسب کمتری  نسبت   به جلو و عقب خودرو دارد.گذشته از این مورد طراحی داخلی بسیار بهتر از سمند است . ارگونوی خودرو نسبت به سمند بهتر شده است و فرمان و پشت آمپر خودرو حس بهتری از رانندگی این خودرو به راننده نسبت به سمند می دهد. با اینکه پلت فرم خودرو دنا با سمند تا حدود بسیار زیادی شبیه است اما حس رانندگی این خودرو با سمند متفاوت است از طرفی به نظر می رسد خودرو در پیچ ها تعادل بهتری نسبت به سمند دارد.خودرو نسبت به سمند در بخش کلاف های سقف هم دچار تغییراتی شده و کلاف سقف تقویت شده است.

نکته مهم دیگر در طراحی دنا تغییرات اساسی در قطعات داخل خودرو است طی چند سال اخیر معمولا خودرو هایی که با نام محصول جدید عرضه می شوند دارای قطعات عاریه گرفته شده بسیاری در تزیینات داخلی از خودرو های دیگر هستند اما این اتفاق در دنا بسیار کم رخ داده و بیشتر قطعات تزئینات داخلی دوباره طراحی و تولید شده اند . در زمینه تزئینات داخلی اضافه شدن نمایشگر وسط کنسول و طراحی پشت آمپر جذاب و اضافه شدن دکمه های کنترل روی فرمان از نکات اصلی است.

کیفیت قطعات داخلی خودرو هم نسبت به سمند افزایش یافته است. البته طی چند ماه اخیر گزارش هایی از وجود ایردات کیفی از سوی برخی خریداران خودرو مطرح شده است.یکی از خریداران این خودرو می گوید تاحالا مشکلاتی که با دنا داشتم سوختن چراغ نور پایین جلو بوده در ضمن درب های عقب سفت بسته می شوند. ولی نسبت به پارسی که قبلا داشتم خودرو بهتری هست.


va26kyly87p83szkc3i2.jpg

از سمند تا دنا 

بررسی اقتصادنیوز نشان می‌دهد که در طراحی سمند صنعت ایران توانست با کمک مشاوران خارجی بر روی پلت فرم پژو 405 خودرویی جدید طراحی کند. در این طرح بزرگترین مشکل نداشتن طراحی پلت فرم و دانش طراحی و تولید بود. پلت فرم خودرو شامل شاسی قوای محرکه ، سیستم ترمز و تعلیق می شود برای رفع این مشکل و در گام اول در سال 1381 پروژه طراحی موتور ملی کلید خورد.

این پروژه برای یک خانواده موتور شامل سه موتور تعریف شده بود .( در دنا هم از قوی ترین موتور این خانواده  قرار بود استفاده شود ) در سال 1382 در کنار پروژه موتور ملی ، صنعت خودرو برای بدست آوردن یک پلت فرم جدید و بدست آوردن دانش طراحی و ساخت پلت فرم ، وارد پروژه تندر 90 یا همان ال 90 شد. البته این پروژه تنها دانش ساخت پلت فرم را افزایش داد و منجر به افزایش دانش فنی طراحی پلت فرم نشد.

از آن سال به بعد چه طراحی تیبا محصول سایپا و چه رانا محصول جدید ایران خودرو ، تکراری بود از کار انجام گرفته بر روی سمند .

dxumnhdsd2je3wtve2ch.jpg

در پروژه تیبا ، شرکت سایپا بر روی پلت فرم ریو و پراید با کمک مشاوران خارجی خودرو جدیدش را طراحی کرد . ایران خودرو هم با کمک مشاوران خارجی بر روی پلت فرم پژو 206 محصول رانا را طراحی کرد. در خودرو دنا نیز دوباره همان مسیر قبلی تکرار شد .در 70 شمسی در كشور تايوان شركت فرست اتوموتيو انگلستان، طراحي نمونه اوليه خودرويي بر روي شاسي و قواي محركه خودرو پژو۴۰۵ براي توليد در شركت تايواني را به پايان رسانده بود، ناگهان شركت تايواني ورشكست شد و شركت فرست اتوموتيو كه برای طراحي خودرو، بسيار هزينه كرده بود اين طرح را به شركت هايی در ايران، آرژانتين و چين پيشنهاد كرد. اين پيشنهاد با اقدامات اوليه برای توليد خودرو ملی، همزمان بود و ايران خودرو، اين طرح را با اشتياق پذيرفت. 

مركز تحقيقات ايران خودرو با جمع آوری  فارغ التحصيلان ممتاز دانشگاه ها، از جمله اميركبير و شريف و چند دانشگاه ديگر، پروژه طراحي خودرو ملي را آغاز كرد. طراحی شركت فرست اتوموتيو در ايران، معايب فراوانی داشت، اين خودرو اتاقی به نسبت كوچك و ارگونومی متناسب با افراد قدكوتاه شرق آسيا داشت.

 كارشناسان مركز تحقيقات ايران خودرو در كنار كارشناسان فرست اتوموتيو و بعضي كارشناسان خارجي بدنه، ارگونومی و تا حدودی سيستم تعليق را دوباره طراحي كردند، اين طرح را حتي تا امروز شايد بتوان جدي ترين طرح كارآموزي كارشناسان داخلی در زمينه طراحي خودرو قلمداد. كرد در طرح سمند، مهندسان ايراني به صورت مشترك با تيمی خارجی به انجام محاسبات مهندسی خودرو سمند پرداختند، طراحی بدنه با گروه فرست اتوموتيو انگليسی و با همكاری گروهی از مهندسان آلمانی، اتريشی، كره ای و ايرانی انجام شد. 

hcw6pfki2rv39386dbz.jpg

طراحی قالب، در كره صورت گرفت. داشبورد خودرو نيز با الهام از خودرو فولكس واگن و توسط تيمی مشترك از مهندسان آلمانی، اتريشی و ايرانی طراحي شد. ساخت قالب نيز در تايوان انجام شد و در نهايت تغييراتی در سيستم فنر و فرمان بندی خودرو به دليل تغيير گرانيگاه ها و ايجاد تعادل انجام شد. 

بدنه سمند ، 1.5 برابر خودرو پژو ۴۰۵، نقطه جوشی دارد. اين خودرو در انگلستان توسط شركت مايرا، استاندارد ايمنی اروپا را كسب كرد و بدنه آن آيرو ديناميك تر از پژو ۴۰۵ است. فرمان پذيری اين خودرو نيز از نظر قدرت مانور، بسيار بالاتر از پژو ۴۰۵ است.پس از اجرای پروژه سمند ،با تغییرات انجام گرفته در ایران خودرو، مرکز تحقیقات این شرکت ضعیف شد و تمام طرح های قبلی به فراموشی سپرده شد تنها در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو در سال 1381پروژه طراحی موتور ملی با مشارکت دانشگاه آخن آلمان آغاز شد این طرح در نهایت به طراحی موتور ملی EF7 منجر شد . این موتورابتدا بر روی سمند سورن که اولین خودرو تغییر شکل یافته سمند بود نصب شد موتور EF7 حدود 114 اسب بخار  قدرت دارد.

طی چند سال اخیر زمزمه های بسیاری از طراحی پلت فرم جدید در شرکت های خودروسازی شنیده می شد حتی کامجو مدیر سابق مرکز تحقیقات ایران خودرو خبر از طراحی سمند جدید با پلت فرم تغییر یافته داده بود . قرار بود در طرحی میان مدت ابتدا سیستم تعلیق پلت فرم سابق سمند که تغییر شکل یافته پژو 405 بود متحول شود و پس از آن به تدریج سیستم فرمان و ترمز هم تغییر داده شود این مجموعه جدید در کنار موتور EF7 می توانست سبب خلق یک پلت فرم جدید شود.با منتشر شدن اخبار رو نمایی از خودرو دنا بسیاری بر این عقیده بودند ایران خودرو توانسته است بخشی از ناداشته های خود را طبق آن برنامه ریزی قبلی جبران کند اما پس از رونمایی از خودرو مشخص شد که این خودرو در طراحی بدنه بیشتر در قسمت جلو و عقب و تزیئنات داخلی و تغییرات جزئی در پلت فرم تغییر کرده است. 


موتور توربو شاید وقتی دیگر 

تنها اتفاق مهم طی ده سال اخیر در زمینه توسعه دانش فنی طراحی خودرو در ایران در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو رخ داده که با حمایت مالی وزارت نفت این شرکت موتورهای جدیدی را با کمک مشاوران آلمانی و اتریشی طراحی کرده است . با این همه در سال های اخیر بسیاری از مهندسان این مرکز هم به دلیل مشکلات موجود به اروپا و آمریکا کوچ کرده اند.پس از ضعیف شدن مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ، کندی  در صنعتی سازی موتور توربو شارژ  ایجاد شد.قرار بود موتور توربوشارژ دنا که توسعه یافته اولین موتور طراحی مشترک ایرانی آلمانی با نام EF7 است از ابتدا بر روی خودرو نصب شود . این موتور 150 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور 215 نیوتن متری دارد که می تواند عملا دنا را به خودویی به شدت پر شتاب تبدیل کند.

تست نگارنده با نمونه آزمایشی این موتور نشان می دهد موتور توربو شارژ نسبت به موتور بدون توربو شتاب صفر تا 100 بسیار بهتری دارد. شتاب صفر تا صد با موتور توروبو حدود 9 ثانیه است . با موتور توربو، دنا در دنده یک می توان طی 4 ثانیه به سرعت 50 کیلومتر در ساعت برسد. دنده های دو و سه هم به ترتیب در سرعت های 90 و 150 به حداکثر دور موتور می رسند. در دنده 4 هم سرعت خودرو با موتور توروبو در دور 4500 از 180 کیلومتر در ساعت می گذرد . این تست به دلیل اینکه در محیط شهری انجام می گرفت امکان رسیدن به سرعت حداکثر خودرو با این موتور را مهیا نکرد.گفته می شود عدم استفاده از موتور توربو در دنا به دلیل مشکلات تحریم است .

برخی از قطعات اصلی موتور EF7 پیش از تحریم توسط سازندگان آلمانی تامین می شدند اما پس از اعمال تحریم ها، این قطعه سازان به ایران خودرو این قطعات را نفروختند. ایران خودرو هم اقدام به داخلی سازی این قطعات کرد ولی به دلیل نداشتن دانش فنی برای تولید با کیفیت مناسب ،برخی قطعات مانند سیلندر و واشر سر سیلندر دچار خرابی شدند مدیران ایران خودرو البته می گویند این مشکل اکنون در موتور های EF7 حل شده است ولی این اتفاق سبب شد، ایران خودرو در تولید انبوه موتور توربو شارژ ملی وسواس بیشتری به خرج دهد.

b7ejkrcd0m2z2fuhe8wp.jpg

بررسی ها نشان می‌دهد که اضافه شدن قطعه توربو شارژ سبب می شود دما و فشار داخل موتور افزایش یابد برای همین قطعات موتور باید دارای دوام بیشتری باشند که هنوز مدیران ایران خودرو به این نتیجه نرسیده اند که قطعه سازان ایران می توانند این کیفیت را رعایت کنند از طرفی تولید قطعه توربو شارژ دارای دانش فنی بالایی است و تولید کننده این قطعه در جهان چند شرکت محدود آلمانی و آمریکایی هستند که در شرایط تحریم حاضر به فروش این قطعه به ایران خودرو نیستند. نمونه های چینی این قطعات هم دارای کیفیت بسیار پایینی است.

گذشته از بحث موتور که هم اکنون دنا و سمند EF7 تفاوت چندانی با هم ندارند اگر شرکت ایران خودرو به غیر از تغییر در طراحی داخلی و خارجی می توانست تغییر جدی در پلت فرم دنا ایجاد کند این خودرو می تواست یک گام جدی به جلو باشد.

برخی کارشناسان معتقدند طراحی سمند از آنجا که ایران را به سمت طراحی یک برند جدید و داخلی سوق داد کاری جدید بود . و دنا هم ادامه راه سمند است که اگر با جدیت بیشتر دنبال شود و خودرو سازان ایران با دقت به مساله کیفیت توجه کنند. این راه می تواند صنعت خودرو ایران را به جلو هدایت کند . البته به غیر از دنا این جدیت چندان در صنعت خودرو ایران دیده نمی شود و مدیران این صنعت طی چهار سال اخیر بیشتر تمایل به همکاری با خودرو سازان چینی داشته اند تا تقویت و توسعه نشان های داخلی با افزایش کیفیت این نشان‌ها .

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

فاروق: 1394/4/2213:23:20،
574
52
هر چی هم بزکش کنند ولی باطنش همون سمند 30 میلیونی هست نه بیشتر و اصلا ارزش خرید با این قیمتو نداره
تاکسی: 1394/4/2213:46:02،
306
137
ef7 مزخرفه!
سامی: 1394/4/2213:46:17،
443
141
در کل سمند نسبت به 405 و پارس بهتره
من نمیدونم چرا مردم پارس سی هشت میلیونی رو به سمند سی میلیونی ترجیح میدن!!!!!!!!!!
بعد 30سال میخوام ماشین بخرم: 1394/4/2213:47:24،
151
244
لطفا راهنماییم کنید با هزار بدبختی پول جمع کردم
سمند ef7 مالتی پلکس++++++++++++++
سمند معمولی ---------------------------

سمند ef7 سخنگو رو لطفا کامنت کنید , اخه میگن مالتی پلکسها زیاد قاطی میکنن
بازم ممنون
فضولی: 1394/4/2213:51:09،
122
16
یعنی نمیتونستن سمند رو هم به طور درست مونتاژ کنن که صدا داخل اتاق نیاد و رادیاتورش رو هم بزرگتر کنند مثل دنا
یعنی اونی که 30 میلیون پول زبون بسته رو میده واسه سمند باید هرروز تو تعمیرگاه باشه , درصورتی که دنا هم همون ماشینه فقط بزک شده ؟؟
احمد: 1394/4/2213:51:48،
135
129
فقط بدرد روستا ها میخوره
برای بارکشی و شیر بردن
Armin: 1394/4/2214:16:01،
101
63
عزیز ای اف 7 مشکل برقی دارن اکثرا
مهمان: 1394/4/2214:41:08،
91
47
عشق پژو پارس ها بدونن از پژو پارس خیلی بهتره ، نکنه پارس که خود 405 است 40 تومن میارزه؟ یا ام وی ام 42 تومنی اشغال ، درسته موتور با سمند یکی است، ولی این کار رایجی در صنعت خودرو در حال توسعه است. مثلا موتور x33 با 530 یکی است یا لیفان x60 با لیفان 620 یکی است یا موتور تویوتا اریون با fgکروز یکی است،دوستانی که مخالفا بگن پس با 42 میلیون چ مشین بهتری میشه خرید؟
رضا1346: 1394/4/2215:39:59،
65
21
پدرم در اومد تا خوندم
هزار بار گفت پلت فرم
کره و مالری و آلمان و اتریش . و دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر و ووووو

بابا فکر کردین مردم چی هستن؟

سمند دقیقا کپی دهه 1990 فولکس واگن هست
ای کاش میتونستم عکسشو بزارم ببینی کوچکترین فرقی با سمند نداره یا نه.
اینهمه پول هدر رفت برای یه طرحی که وجود داشت.
وحيد يوسفي: 1394/4/2217:07:25،
134
50
هر چي باشه از تندر 90 بهتره.
حداقل يه قيافه اي داره
نه مثل تندر 90 كه شبيه ماشين لباسشوييه.
د: 1394/4/2217:13:26،
67
35
فقط بدرد انفجار و حمله های انتحاری میخوره ودیگر هیچ
سالار: 1394/4/2219:47:25،
87
20
من یکسال میشه سمند ef7 دارم و قبلش هم 206 مدل 92 داشتم و پرشیا elx مدل 91 (1800).
انصافا از نظر موتور ef7 حرف نداره (مصرف سوخت صدی 8.5 در شهر تهران با کولر ولی حتما با بنزین سوپر - 206 هم مصرفش کمتر از 9 لیتر با بنزین معمولی نیست و پرشیا هم که برو بالای 11)
از نظر کم صدا بودن هم که از هر دو دیگه کم صداتره
نمیدونم توی اتوبان یا جاده سمند روندید یا نه ولی انصافا چسبندگی سمند به جاده از پرشیا و 206 یه سر و گردن بالاتره
سمند ماشین خانواده ست و توش و صندوقش فوق العاده جادار و راحته و از نظر ایمنی هم قابل قبوله..
تو این یکسال فقط ماشین من یک بار به مشکل برقی خورده که اون هم تقصیر خودم بوده و گرنه نه قطره ای روغن ریخته ازش و نه جایی موتورش کم آورده.
واقع بین باشید و اینقدر دنبال بزک و قر و فر نباشید
البته منم اگر پرشیای ef7 تولید بشه حتما امتحانش میکنم اما نهایت دو تومن باید گرونتر باشه!!
شاهرخ: 1394/4/2220:40:55،
45
15
چقدر ارزش خرید داره؟؟؟؟؟؟ من که میگم 21 تومن به جای 42 تومن. یعنی نصف.
Saeed: 1394/4/2301:55:19،
22
10
آقای "مهمان" عاشق دنا موتور fj=4000cc تویوتا Aurion=3500cc یه کم مطالعه کن برادر من.
به > بعد 30سال میخوام ماشین بخ: 1394/4/2307:30:25،
19
16
بنده خدا سی ساله صبر کردی سه ماه دیگه ام صبر کن ...ماشین ارزون میشه.
شهاب: 1394/4/2312:09:54،
36
18
واقعا این خیلی بده که یکسری بدون اینکه حتی یکبار پشت این ماشین نشسته باشند، اظهار نظر میکنند حالا چه مثبت چه منفی

نکته اول اینه که دنا با سورن حدود 5 تا 6 میلیون اختلاف داره که میتونید بزارید به حساب سیستم تصویری، کروز کنترل، صندلیهای برقی، فرمان نرم تر، ترمز قویتر، تریم داخلی و داشبرد جدیدتر و بروزتر، ظاهر جدیدتر. به نظر من این اختلاف قیمت منطقیه

نکته دوم اینه که فضای مجازی ظاهرا خیلی متفاوت با جو بین مردمه. چون هر کسی از نزدیک این ماشین را میبینه یا سوارش میشه هم از ظاهرش تعریف میکنه و هم داخل ماشین براش جذابه و نرمی و به دست بودن ماشین براش جالبه.

نکته سوم اینکه مطمئن باشید در میان تولیدات ایران خودرو دنا از همه با کیفیت تره چون این شرکت روی فروش خودرو حساب بازکرده و دلش نمیخواد این ماشین از ابتدا اسمش بد در بره.

ضمنا من نه دلالم نه دل خوشی از ایران فرغون دارم ولی از دنا بدی ندیدم
رضا e: 1394/5/115:07:35،
23
24
من lxef7 مد ل 89 پایه گازسوز داشتم که فوقالعاده ازش راضی بودم تااینکه تصادف کردم...300 تا 360 کیلومتر با گاز میرفت با سرعت 100-120. صدای نرم موتور جالب بود.....16سوپاپ ...تکنولوژی بروز نسبت به موتور XU7.....بدون روغن ریزی

دوباره بنزینی 92 خریدم ...تمام بنگاهی ها و کساییکه تجربه نداشتند از ef7 ، بمن میگفتن دیوانه شدی!.... خدارو شکر تاالان مشکلی نداشته. مصرف پایین بنزین

البته دومی رو با نگرانی خریدم چون درزمان تحریم بود و نگران کیفیت قطعاتش بودم!
کلا ماشینای داخلی شانسیند......Ef7 یسری مشکلات نیمه دوم 90 داشت که برطرف شد ولی بدنام شد....مکانیکا عادت به تعمیر موتور 30سال پیش XU7 و پراید و پیکان و ... دارند!
محمد: 1395/5/823:39:35،
20
18
سلام قبلا ef7 داشتم اخر91 دوگانه عالی بود و هست، الانم 405 tu5 دارم ولی سمند بهتره از لحاظ ترمز -سرعت بالا. بدنه، صدای کم موتور صندلی راحت شیشه عقب برقی تعادل بالا ،خیلی دیر داغ میکنه ،کمک فنرهای قوی ولی جلوبندی ومصرف که دوگانه مشکل حلکرده جلوبندی هم یواش تو دساندازی رفتن
چرته: 1394/4/2213:25:28،
130
21
هیچی ارزش نداره
مثل جون من و دیگران

می شاد : 1394/4/2213:27:04،
91
22
خوب شد توربو شارژر نیومد تو همینم موندن توربو شارژر سیستم ترمز قوی میخواد نا با این ترمز ها
بچه مردمو به کشتن ندید
ایران خودرو: 1394/4/2213:38:55،
129
212
کدوم شیک تره

پراید 111 ++++

دنا --------
حسن: 1394/4/2213:28:08،
24
48
بالاخره چقدر ارزش خرید دارد؟
هادی: 1394/4/2213:30:29،
123
73
واقعا زشته.نهایت 15 تومن.قیمت واقعیشم همینه
Zasa : 1394/4/2213:34:07،
53
21
یه شاهکار دیگه از یکی از کارخانه های بزرگ و نوآور
دوستشون درد نکنه چقدر این بنده خداها زحمت میکشن واقعا
فرید: 1394/4/2213:34:55،
78
23
حیف پول
فرهان: 1394/4/2213:35:07،
191
14
موتور پیکان رو پژو(آردی)
موتور پژو رو پیکان(پیکان پژویی)
موتور زانتیا رو پارس( ای ال ایکس)
موتور سمند رو دنا
پژو اس دی تبدیل به رانا
وانت پراید
وانت پرشیا
و ......
کلا خیلی صنعت خودرو سازیمون خوبه
همه هستیم دور هم دیگه خوش میگذره؟؟؟؟؟؟؟
نیما: 1394/4/2213:59:14،
142
13
اینم به لیستت اضافه کن
حذف صندوق عقب تیبا 1 = تیبا 2
اختلاف قیمت؟ 5 میلیون چون 5 کیلو حلب کمتر استفاده کردن 5 میلیون بردن رو قیمت تیبا 2

تغییر چراغ عقب ال 90 = پارس تندر
اختلاف قیمت 3 میلیون به بالا

علی... تاریخ....: 1394/4/2213:35:46،
99
16


وقتی گمرک اعلام میکنه که پژم پارس 18 میلیون صادر میشه

میخوام بدونم دنا قیمت تموم شدش چنده؟؟

فک کنم 15 میلیون یعنی هم قیمت فروش پیکان وانت
ali: 1394/4/2216:15:41،
40
13
موتور پراید رو رونو=PK
محمد: 1394/4/2213:36:01،
59
17
اینم چون اوایل کاره یه مقدار کیفیت داره . چند سال دیگه اینم به جمع فورقون ها اضافه میشه !
i: 1394/4/2213:36:03،
80
26
ایرانخودرو میتونست با اضافه کردن چندتا آپشن ساده این ماشین را به یک خودروی لوکس تبدیل کند.مثلا گرم کن و سرد کن صندلی های جلو.یا سیستم ورود بدون کلید.به نظر من بهتر بود بجای استفاده از موتور EF7 از موتور زانتیا 1800 که در پارس ELX استفاده میشد استفاده کند.
حسن: 1394/4/2220:04:36،
32
9
اون موتور بسیاری از قطعاتش فرانسه بود و باقطع تولید زانتیا در سال90 به تاریخ پیوست.
محمد: 1394/4/2213:53:13،
52
19
هيچ كس تا به حال متوجه نشده كه درب موتور(كاپوت) دنا همون
درب موتور سوزوكي ويتارا ست با كمي تغيير كوچك

وقتي از نزديك ببنيد متوجه ميشيد اين هم از طراحان داخلي ما

حيف پول براي همچين خودوري من دراوردي بي كيفيتي
تو شركت ويران خودرو دست يكي از كارمنداس 1ماهه سوارشه نگاه كني ميگي ماشين پانصد هزار تا كاركرده خودشو انداخته از بس اجناس بي كيفيت روشه
رابیندرانات تاگور: 1394/4/2214:12:00،
54
13
ایرانجیب عزیز!عکسی که از موتور EF7گذاشتی یه فوتوشاپ بچگانه اس از موتور سوناتا yfبا کله اسب ایران خودرو!
ملك: 1394/4/2214:15:08،
70
23
هر كس پولشو پاي دنا بده اشتباه كرده. ويكتور هوگو
مهدی: 1394/4/2215:52:40،
35
36
داداش من 4 ماهه دارم 12000 کیلومتر راه رفتم باهاش نسبت به قیمتش راضیم ازش شما خودشو ناراحت نکن
siya: 1394/4/2214:31:13،
48
12
زیاد حرف میزنیم ولی وقت عمل شیرین میخریم و سوار میشیم یکمم پزشو میدیم
احمد: 1394/4/2214:32:44،
37
11
مجله ماشین: خط تولید خودرو در مالزی سال 1985 راه افتاد.اما ما
روند صنعتی شدن را زمانی شروع کردیم که ساکنان بخش های
عظیمی از مالزی بالای درختان زندگی می کردند برای در امان ماندن
از باران های شدید استوایی.!! مدیران خودروسازی مالزی از اول
هدف شان خودروساز شدن بود و راهی شبیه به کره را طی کردندو این تضاد انها با مدیران خودروسازی ماست که هر روز به راهی می روند و ثباتی در برنامه های انها دیده نمی شد.!!امروز مالزی دو برند
اختصاصی به نام پروتون و پرودوا دارد که صادرات جهانی به بسیاری
از کشورها از جمله استرالیا و فرانسه و انگلیس دارند.
جاسم: 1394/4/2214:41:09،
29
55
فقط پارس
شروین: 1394/4/2214:42:31،
44
10
این مقاله کاملا تخیلی و بدون کوچکترین تست میدانی نوشته شده،
کافیه این جمله رو یک بار دیگه بخونید :
"تست نگارنده با نمونه آزمایشی این موتور نشان می دهد موتور توربو شارژ نسبت به موتور بدون توربو شتاب صفر تا 100 بسیار بهتری دارد "
واقعا ؟ جدی گفتی ؟ ما فکر میکردیم توربو شارژ باعث میشه کندتر حرکت کنه !
حرفی برای گفتن ندارید چرا الکی وقت ما رو میگیرید ؟
حمید: 1394/4/2214:44:53،
25
10
این همه زحمت کشیدی !!!!خوب گمرکی کم کن بزار ما با ۴۲ میلیون بتونیم یه ماشین خارجی خوب سوار بشیم. آخه من نمیدونم چه اسراری دارین همه رو عذاب بدین !!!!!????
رضا: 1394/4/2214:47:37،
29
12
خودرو دنا ترکیبی از سمند و سوزکی ویتاراست تو طراحی !جلوی خودروی خیلی شبیه سوزوکی ویتاراست ، قیمت خیلی بالاتری نسبت به سمند بخاطر تعغیر قیافه توجیه نداره نهایت سمند 30 و دنا 35 بیشتر بخاطر فیس چهره خودرو ارزش خرید ندارد
14: 1394/4/2216:17:56،
24
16
حرفت درست ولی انصافا اینجا اگه بخوای رینگ و ضبط تصویری و ساب و کروز و صندلی برقی و چراغ جلو و عقب و...بزاری با 5 تومن جمع میشه تغییر قیافه و داشبورد و ...به کنار!
همه چیمون باید بهم بیاد!!!
میم: 1394/4/2214:48:39،
30
15
من ی سئوال دارم اصلاً این فرغونا ارزش خرید داره؟
می: 1394/4/2215:03:18،
24
15
یک سئوال مهم این فرغونارو اصلاً ارزش خریدن داره؟
م ک ک: 1394/4/2215:03:29،
37
25
از حق نگذریم کیفیت داشبوردش خوبه. وقتی میشینی پشت فرمون با سمند تفاوت رو احساس میکنی. لطفا الکی منفی ندید. اگه روندیش نظر بده
علی: 1394/4/2215:06:08،
28
15
من قبلا پارس tu5 و سمند lxداشتم الان 6 ماهه دنا دارم نسبت به فیمتش از اونا بهتره شتابش بیشتره فرمونش خیلی نرمه و سرپیچها احساس عدم نعادل داشت که با انداختن چهارحلقه لاستیک 205 بریجستون الان خیلی خوب شده و اصلا ادمو خسته نمیکنه با تغیراتی که تواتاق دادن دیگه ستونها مزاحم دید تو جاده نیست فرمون پایینتر اومده و کنترلش راحتر شده مونیتور و جی پی اسش خیلی خوبه سیستم صوتی و تهویه اتوماتش خیلی خوب دراومده همینطور کروز کنترلش هم دقیق کار میکنه ، ایراداش یکی مصرف بالاتر بنزین نسبت به پارسه دیگری کمتر شدن فضای سرنشینها مخصوصا صندلی عقب که پاها میچسبه به صندلی جلویی ، ایراد مهم دیگش صدای زیاد موتور تو اتاق که توسرعت بالا بدجوری مزاحمه
amir: 1394/4/2215:25:13،
46
66
پارس ال ایکس tu5 +++++++++++
دنا ef7 ---------------
حسین: 1394/4/2215:34:12،
37
14
اصلاً بگو موتورهواپیماروش بزارن....بازم سمنده......
مردم: 1394/4/2215:35:13،
28
44
بهترین ماشین تندر90 اتوماته که الان چینی بخوای بخری بیش از 58 تومان باید پول بدی

تازه کیفیت هم نداره فقط زیبایی داره
س.م: 1394/4/2215:43:36،
33
12
طراحی عقب ماشین و داشبورد جلوش الگو برداری از هیوندای accent هست.. جلوی ماشین هم که الگو برداری از سوزوکی ویتاراس..
بعد میایم با کمال وقاحت چینی ها رو مسخره میکنیم که طراحی ماشیناشون الگو برداری از پورش و بنز و ماشینای دیگه س..
و همون ماشین هایی رو هم که تا دیروز تو رسانه ها مسخره میکردیم با کمال وقاحت بیشتر وارد میکنیم و با قیمت خدا تومن میدیم دست مردم..
سدید: 1394/4/2215:58:57،
23
26
42 میلیون نمی ارزه مگه چه فرقی با سمند se داره؟
ارین: 1394/4/3014:10:00،
20
16
هر موقع توش نشستی بعد بگو 42 می ارزه یا نه !
رضا: 1394/4/2216:21:51،
26
17
EF7 مصرف و قدرتش خوبه ولی خیلی جوش میاره و خنک کنندش ضعیفه و یکی اینکه قطعاتش کم و گرانه و مکانیک واردش کمتره و طرفدار بازار دست دومش کمه
ناشناس: 1394/4/2216:42:15،
28
39
سمند بدترین وپر خرج ترین ماشین ایران خودرو است.
فلانی: 1394/4/2217:04:24،
24
19
درود،اون خریداری که نام برده شده بود،من بودم
و اینکه به علاوه سوختن چراغ و سفت بسته شدن در ها،
داغ کردن موتور هم اضافه شد.
ولی باز از پارس نقره ای مدل92که داشتم خیلی بهتره
jjمم: 1394/4/2217:27:23،
30
18
ماشین عالیی
خسرو پرویز: 1394/4/2217:43:37،
18
13
۲۰ میلیون باشه خوبه...
فرشید: 1394/4/2218:13:33،
32
9
من 4 سال هست که سمند ef7 دارم. فقط می خواهم تجربه شخصی خودم رو بگم و نظر کارشناسی ندارم. البته من کارمندم و خیلی زیاد از ماشین کار نمی کشم. این موتور نرم و پر قدرت و کم مصرف هست و البته کم صدا. در کل سمند در جاده ماشین راحتی هست و تعادل خوبی داره. اوایل یک کم سر اویل ماژول اذیت کرد که بعد از تعمیر تا الان مشکلی نداشته و فقط آب و روغن. به نظر دنا در این رنج قیمتی خیلی گرون نیست با توجه به اینکه از لحاظ کلاس روز رقیب داخلی ندارد. اما در کل در ایران ماشین پول زور هست.
جاسم: 1394/4/2218:46:16،
20
34
خدایی پارس هر چی بشه قیمتش میرزه
امین: 1394/4/2219:02:34،
37
14
قابل توجه دوستانی که از ef7 بد میگن این موتور تکنولوژی cvvt داره که باعث حفظ گشتاور بالا مصرف سوخت پایین اصطحلاک پایینتر عدم نیاز به فیلر گیری و صدای فوق العاده کم موتور میشه که این سیستمو xu7.tu5 و همچنین موتور زانتیام نداره
علی: 1394/4/2219:10:55،
32
11
خواهشا دوستانی که سوار دنا نشدن اضهار نظر نکنن اول سوار شید بعد نظر بدید من که دارم حدود9 هزارتا هم کارکرده و هیچ عیب و ایرادی نداره
شاهین: 1394/4/2219:53:04،
23
31
من داشتم فروختم فقط یکم روی ظاهر و ابشن داخلیش کار کردن که اصلا به قیمتش نمی ارزه
شما در اصل دارین برای سمند موتور ef7 قیمت 42 میدین
مشکل برقی داشت و ماشین سنگین بود میدونستم نگه دارم تنبل میشه و من با ماشین تنبل حال نمیکنم

اصلا خوب نیست به نظر من توی این رنج قیمتی برلیانس های 330 و 230 گزینه های بهتر و با ابشن تری هستند.
علی: 1394/4/2301:25:20،
20
12
دوست عزیز این h330 یا h230 که شما میگی نسبت به وزنش موتور خوبی نداره دنده ایh330 به اندازه دنا امکانات نداره ولی قیمتش 48 هست
یکم واقع بین باشیم
فرهاد: 1394/4/2220:07:16،
24
10
علي اقاراست ميگه وقتي ازچيزي مطمئن نيستيدوسوارنشدين ورانندگي نكردين باخودروي دنا.اصلانظرندين ماشين خيلي خوبيه ومنم راضيم هم پرايدداشتم هم پژوپارس هم 206نسبت به بقيه ماشينهاي داخل بي نظيره امتحانش كاري نداره فقط يه بارپشت فرمانش بشينيد
reza: 1394/4/2222:17:59،
24
16
اصلش موتورش هست که با سمند یکی هستش. پس قیمتش میشه 30 تومن . بابت آپشنهای اضافی هم 5 تومن میشه 35 تومن .7 تومن باقی مونده برای چیه؟
به نظر من درحال حاضر پارس tu5 نسبت به آپشن های که داره به 37 تومن میارزه و مشکلات موتوری روهم نداره. با کیفیت ترین قطعات خودرویی و موتوری روی این ماشین بسته میشه. سواری نرم وبی صدایی داره تو جاده هم فوق العاده است
مبهوت: 1394/4/2222:59:45،
21
12
عمر ما تمام شد ، بلاتر از لگن نشد سوار شیم ، مسئول کیست. حتما خودم.
رضا: 1394/4/2302:15:07،
21
12
مردشور موتور ملي رو ببره كه خارجيها قطعاتش رو به ما ندن رو دستموم باد ميكنه
قلي: 1394/4/2302:37:01،
22
12
حالا ٣٠سال صبر كردي ٣٠ سال ديگه ام دندون رو جيگر بزار ببينيم چي ميشه چي ميتونيم واست پيدا كنيم
منوچهر: 1394/4/2307:39:10،
19
9
من با کامنت مهمان موافقم هرچی که باشه تغییر تحول داشته و تو بازار با استقبال مردم روبرو شده.لیفان میاد موتور 620میزاره رو اون غول اهنیx60 هممون به بهو چهچه میکنیم هرکیم که x60داره میدونه که سربالای از پرایدم کم میاره
آرش: 1394/4/2308:29:55،
26
24
خرید سمند اشتباه محض هست. پس از مدتی، درب ها، ستون ها و داشبورد شروع به تولید انواع و اقسام صداها می کنند. اطاق سنگین هست و نسبت به 405 شتاب کمتری دارد. برای نمونه شما به سمند و 405 های تاکسی نگاه کنید. 405 با همان مونتاژ ضعیف ایران خودرو، کیفیت خود را تا حدودی حفظ می کنه ولی سمند به سرو صدا زیاد میفته و درهاش به زور بسته میشند. داشبورد سمند خیلی تکراری و خسته کننده است در حالی که 405 و پارس از داشبورد جدید بهره می برند. دید جلو و عقب توی سمند خیلی محدودتر از 405 و پارس هست. بازار دست دوم سمند هم ضعیف تر از 405 و پارس هستش. سمند دنا هم با بهره گیری از موتور ذاتن معیوب EF7 و استفاده از گیرباکس آوازه خوان 405، حرف زیادی برای گفتن در بازار کنونی نداره. در کل پروژه سمند با هر مدلش، کاملن شکست خورده محسوب میشه.
علی سبیل: 1395/11/3002:43:10،
1
1
عمو لطفا مزخرف نگو داشبوردش گوشتیه مثل پژوهای جدید زباله پلاستیکی نیست
حاج رضا: 1394/4/2311:47:03،
18
20
در حال حاضر 405 اس ال ایکس از سمند و 405 بهتره.
پیوندیان: 1394/4/2411:42:41،
14
11
سلام تورخدا بابت چی دارید نظر میدید . توکار پیوند دادن قطعات
آرش : 1394/4/2502:34:59،
13
9
اگه پول دارین یه ماشین درسته حسابی بخرید و اما اگه پول ندارید و مجبورید اینجور ماشینارو بخرید فقط پراید یا پژو معمولی ۴۰۵ بخرید چون بخاطر بی کیفتی و ایراداتی که داره کمتر دلتون می سوزه، و حداقل پول ممکنو دادید. همون پراید یا پژوی معمولی رو سوار شید و البته سعی کنید زنده بمونید تا انشالله اگه وضعیت مالیون بهتر شد یه برند خوبو بخرید.
کیدامن: 1394/4/2512:15:56،
14
9
ظلمی که این خود روسازان ملعون در این بازار انحصاری به مردم می کنند از حد گذشته است . عقوبت سختی می کشند
حامد: 1394/4/2515:49:36،
17
13
سلام
آقا من امشب میخوام ef7 بنزینی ثبت نام کنم
دیوانه شدم از دست این نظرات جورواجور
کامبیز: 1394/4/2715:27:16،
17
16
دوستان صنعت خودرو تو ایران اکه تا حالا مونده جورشو ملت بیچاره دارن میکشن انحصار مطلق .خود دولتم حتی نمتونه باهاش طرف بشه ! با هر شرایط و هر قیمتی میفروشه ملت بیچاره هم میخرن .بابا همین ماشینای 4 5 سال کار اروپایی وارد کنید ملت سوار شن با نصف قیمت این تولبدات داخلی اون وقت نظر بخواین
رضا: 1394/4/2907:45:49،
19
17
طراحيه جلوي ماشين خوبه ولي اصلا با كل بدنه همخوني نداره
طراحي چراغ هاي عقب هم كاملا بي ربط
دركل هيچ هارموني خاصي در طراحي ماشين رعايت نشده
و صرفا ميشه گفت شبيه طراحي هاي ماشين هاي چينيه
مهمان: 1394/4/3118:11:16،
24
18
واقعا ممنونم از همه ی دوستانی که اینهمه از دنا بد گفتن!!اولا پژو پارس ال ایکس که اسمش اینه بهترین ماشین ایران خودرو بود قیمتش الان40عه!و دنا 42!حالا تفاوت:اینا رو دنا داره و پارس نداره:جفت صندلی جلو برقی-دی وی دی و نویگیشن-کروز کنترل-چراغ ال ای دی-صندوق پران روی سوویچ-ینی همینا تا الان شد 4تومن:|من پارس ال ایکس داشتم فروختم.کیفیت قطعات داخلی یک دهم دنا هم نبود.درضمن اینم بگم:اینایی که اینجا دارن از دنا بد میگن و نمی خرن نمی دونم کجان:))) چون من که هرجا میرم یه عده میریزن رو ماشینم و شروع می کنن تعریف کردن و قیمت گرفتن:)))من به کسی نمیگم چی بخره اما خواهشا الکی نگین به قیمت نیست.اون موقع که 50 تومن بود به قیمت نبود وگرنه الان دنا با این امکانات و قیمتش هیچ رقیب داخلی و خارجی ایی نداره!در ضمن دنا کارت طلایی 4ستاره داره که با جرثقیل خودشون میان ماشینو می برن تعمیرگاه درستش می کنن بر می گردونن
سعید: 1394/5/111:04:02،
17
29
سلام
خودرو EF7 یکی از خودرو های بی کیفیت و ضعیف ترین خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو را دارد این ماشین را داشتم از روز تحویل روغن ریزی آن اصلا درست نشد و شرکت هم در برابر آن اصلا جوابگو نبود و از نظر سیستم برقی و الکترونیکی هم دائم خراب بود و از روزی که تحویل گرفتم تا روزی که دستم بود درست نشد . دستآخر هم با کلی ضرر فروختمش . این خودرو استاندارد نیست و بایستی بعد از تحریم تمامی قطعات غیر استاندارد آن یا اصلاح و یا بطور کل این ماشین از سیستم ایران خودرو حذف شود.
reza: 1394/5/116:33:23،
18
24
داداش من 4 ساله ef7 دارم واقعا عالیه به نسبت قیمتش البته از مرداد 1390 به بعد کیفیت قطعات خیلی پایین اومده میتونی یه سمند 89 یا 90 ولی تمیز برداری بهتر از ماشینهای الانه
ef7 از نظر امنیت جاده عالیه و راحت مصرفش متوسطه بنزین سوپر بزنی مصرف میاد پایین سرعت و قدرت موتور میره بالا حسابی با گاز هم خوب کار میکنه چون موتور پایه گازسوزه طراحی المان
esi: 1394/5/412:09:08،
13
14
به نظر من قیمت دنا 30 تا 35 بشه می ارزه و عادلانست.
منصورذکاوتی: 1394/11/1709:49:29،
8
6
باسلام وخداقوت برای مهندسان باشرف ایران خودرو
دست گلتان درد نکنه با این همه فشارعرض وتکنولوژی
سمند بهترین ماشین ایرانی است .ازسال 89 با این ماشین من سواری می گیرم الان کیلومترماشینم 180000تا کارکرده وسمندGLXاست
انشالله برای ماشینهای جدید بعد ازتحریم موفق وموید باشید.
وطن خواه: 1394/11/2117:15:40،
12
9
بی انصاف های بی معرفت!
سعید: 1394/12/1409:03:50،
8
10
طرف اومده تویتا رو با ام وی ام و لیفان مقایسه میکنه موتور اف جی کروز با اریون یکیه ؟ تویتا از موتور 2 لیتری بدون توربو شارژ 197 اسب بخار قدرت میگیره (جی تی 86)
سيد امير: 1395/4/821:07:37،
24
22
سلام من خودم چند سالي هست سمند ال ايكس دارم واقعا عالي و جاي براي حرف نزاشته خيلي كم خرجه يا اصلا خرجي جز بنزين و روغن نداره صدي بنزينش نصف پژو پارسه قيافشم خوبه قيمتش هم عالي به نظر من اين ماشين از ارزش پولي كه ميدين خيلي بيشتر.
مهدی: 1396/2/2209:36:53،
2
1
سلام من یه سمند مولتی پلکس دوگانه سوز دارم خیلی ازش راضی هستم خداروشکر هیچ خرابی نداشت سمند مولتی پلکس بهتر تا سخنگو ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما