کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۳۶۴۶دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۲۳۱۰۳۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه در حالی با کاهش نسبی روبرو شده است که نشست رهبران منطقه یورو برای حل و فصل بحران ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه در حالی با کاهش نسبی روبرو شده است که نشست رهبران منطقه یورو برای حل و فصل بحران مالی و بدهی یونان بدون نتیجه روشنی به پایان رسیده است.

به گزارش رویترز، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته است. بر اساس این گزارش دولت یونان قصد دارد تا وام دهندگان بین المللی را برای اعطای کمک های مالی جدید به ارزش 86 میلیارد یورو متقاعد کند ولی از سوی دیگر نهادهای بین المللی نیز خواستار اجرای اصلاحات مالی و اقتصادی بیشتر از سوی آتن هستند.

پایان بدون نتیجه نشست رهبران اروپایی تاثیر منفی زیادی بر ارزش یورو داشته و این مساله موجب افزایش ارزش دلار آمریکا شده است. افزایش ارزش دلار نیز در نهایت به ضرر تقاضا و قیمت طلا بوده است.قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1162 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته نیز برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره تا پایان سال جاری نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه مالی او سی بی سی تاکید کرد که به نظر من فدرال رزرو آمریکا در سه ماه سوم امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله عامل مهمی برای افت بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد بود. وی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.

گان افزود: به نظر من فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال حداقل یک بار و حداکثر دو بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله بستگی به اوضاع بازار کار و اشتغال خواهد داشت.

جانت یلن به طور مستقیم هیچ اشاره ای به سیاست فدرال رزرو آمریکا در 4 نشست باقی مانده در سال 2015 میلادی در خصوص نرخ بهره نکرده است. برپایه گزارش سایت طلا، هنوز به درستی معلوم نیست که آیا فدرال رزرو قصد دارد در 4 نشست امسال خود نرخ بهره را افزایش دهد یا نه.

ولی چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که فدرال رزرو برای تصمیم گیری در خصوص نرخ بهره توجه زیادی به آمارهای اقتصادی داخلی و وضعیت اقتصادی منطقه یورو و چین خواهد داشت.

یلن پیش بینی کرد که اقتصاد آمریکا طی ماه های آینده با رشد نسبی روبرو خواهد شد و این مساله به فدرال رزرو این امکان را خواهد داد تا نرخ بهره خود را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها