کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

جدول تفاوت قیمت خودرو از امارات تا ایران

کدخبر:۱۳۶۱۲یکشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹:۵۸۱۳۷۳۶ بازدید

خودرو یک خانواده با درآمد متوسط اهل ونکوور کانادا که چرخ زندگی‌شان از یک مغازه لباس‌فروشی می‌چرخد، یک تویوتا کمری است؛ آن‌هم درحالی‌که تهیه ...
جدول تفاوت قیمت خودرو از امارات تا ایران

خودرو یک خانواده با درآمد متوسط اهل ونکوور کانادا که چرخ زندگی‌شان از یک مغازه لباس‌فروشی می‌چرخد، یک تویوتا کمری است؛ آن‌هم درحالی‌که تهیه این کمری برای یک خانواده با همین جایگاه اقتصادی در ایران کاملا دور ذهن است.

به گزارش شرق، اولین دلیل این فاصله می‌تواند مربوط به تفاوت دستمزدها باشد؛ اما بدون درنظر‌گرفتن این موضوع و ارزش پولی متفاوت، قیمت خودروهای وارداتی در ایران چند برابر کشور‌های تولیدکننده حساب می‌شود. کارشناسان می‌گویند شرکت‌های واردکننده خودرو با استفاده از پول مردم، 500 درصد بهره مالی می‌برند، چراکه با امکان واردات انحصاری قیمت‌ها را همان‌طور که می‌خواهند دستکاری می‌کنند؛ اما وارد‌کننده‌های خودرو تعرفه‌های بالای واردات را علت اصلی بالابودن قیمت آن می‌دانند.

کاهش در نرخ تعرفه، افزایش در قیمت خودرو

سال 91، وقتی ارز پله‌های نردبان را یکی‌درمیان بالا می‌رفت، ‌دولت تصمیم گرفت تعرفه واردات خودرو را سالی پنج درصد کاهش دهد؛ این‌گونه تعرفه 90 درصدی واردات به 40 تا 55 درصد رسید؛ اما با وجود آرام‌گرفتن التهاب ارز و کاهش سالانه تعرفه، تغییری در قیمت‌های این خودرو‌ها ایجاد نشد و حتی منجر به افزایش قیمت برخی از آنها شد. با وجود بهانه‌های تعرفه‌ای واردکننده‌ها، بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی با صفر در‌نظر‌گرفتن تعرفه، قیمت خودروهای وارداتی بسیار سرسام‌آور و دور از نرخ اصلی تولیدکننده است؛ برای مثال یک موهاوی از شرکت کیاموتور 107 میلیون‌و صد هزار تومان در امارات فروخته می‌شود. با درنظر‌گرفتن 40 درصد تعرفه و 9 درصد مالیات، باید در ایران این خودرو با قیمت 159 میلیون‌و 579 هزار تومان فروخته شود. درحالی‌که قیمت آن در نمایندگی‌ها حدود 60 میلیون تومان بیشتر برآورد شده است.

یک طرف وزارتخانه، یک طرف شورای رقابت

سال گذشته ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ دستورالعملی واردات خودرو را منحصر به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی کرد. انتقاد‌ها که بالا گرفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل اولیه خود را تعدیل کرد و واردات خودرو از سوی واردکنندگان متفرقه را مشروط به دو شرط ایجاد شبکه خدمات پس از فروش یا خرید خدمات گارانتی از نمایندگی‌های رسمی، بلامانع اعلام کرد. تاجایی‌که براساس شنیده‌ها سه تا پنج درصد از ارزش خودرو را باید افراد به نمایندگی‌‌ها بدهند تا اجازه واردات خودرو را داشته باشند؛ اما این شرط نیز باعث نشد انحصار واردات خودرو برداشته شود، چراکه نمایندگی‌های رسمی از فروش گارانتی و صدور اجازه واردات خودرو به واردکنندگان متفرقه خودداری کردند و درنتیجه باعث کاهش شدید واردات خودرو در سال‌ِجاری شدند؛ اتفاقی که نتیجه بعدی آن افزایش تقاضا، برهم‌خوردن تعادل بازار و در نتیجه افزایش دوباره قیمت خواهد شد. حالا دوباره یکی دیگر از منتقدان این بازار انحصاری مقابل این انحصار ایستاده است؛ شورای رقابت در جلسه اخیر خود به این موضوع وارد شده و اعلام کرده است عمده واردات در انحصار دو خانواده است؛ اتفاقی که برخی از کارشناسان نتیجه آن را کاهش 46 درصدی ارزش واردات خودرو در سه ماهه اول سال نسبت‌به مدت مشابه سال قبل می‌دانند. شورای رقابت از وزارت صنعت خواسته است دستورالعمل واردات را به‌گونه‌ای تغییر دهد که واردات خودرو از انحصار خارج شود و تمام افراد حقیقی و حقوقی امکان آن‌ را داشته باشند.

تفاوت قیمت خودرو از امارات تا ایران

کشورهای حاشیه خلیج فارس بندرگاه اصلی واردات خودرو به ایران‌اند. جدول موجود که به بررسی قیمت خودرو در امارات و ایران می‌پردازد، نشان می‌دهد به‌طور میانگین هزینه واردات خودرو و سود واردکنندگان، قیمت خودروهای وارداتی را حدود سه برابر بالا می‌برد. هزینه واردات خودرو، البته برای واردکنندگان فراتر از پرداخت تعرفه واردات است. مالیات بر ارزش‌ِافزوده، هزینه اسقاط خودرو به‌ازای هر خودرو وارداتی، هزینه شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های مربوط به واردات خودرو در کنار سودی که واردکنندکان برای خود در نظر می‌گیرند، موجب افزایش بهای خودروهای خارجی در بازار ایران شده است؛ اما تفاوت قیمت‌های آن بیشتر از هزینه‌های مورد نظر است. در مثالی دیگر می‌توان به BMW X5 اشاره کرد که با احتساب مالیات و تعرفه باید 443 میلیون‌و 520 هزار تومان به فروش برسد، اما قیمت آن در ایران یک‎‌میلیارد‌و 550 میلیون تومان ارزیابی شده است. 


rd27x8m59nrtu6usyna.png

برای دیدن جدول کامل قیمت‌های خودرو در کشور امارات به اینجا بروید .

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مهران: 1394/4/2108:36:25،
190
89
حالا قدر گروه بهمن رو میدونیم!
مزدا کمترین اختلاف رو بین دبی و ایران داره.
امیدوارم بعد از رفع تحریمها به روند گذشتشون یعنی تولید محصولات با کیفیت مزدا به جای محصولات چینی برگردند
دانيال: 1394/4/2108:48:51،
222
49
دوست عزيز اختلاف قيمت بابت مونتاژ ايران بودن مزداس نه انصاف گروه بهمن ...
لاله: 1394/4/2109:05:02،
62
149
روحانی مچکریم !
کوکی(مزدا): 1394/4/2109:05:05،
51
117

لایک داداش....
مزدا خودروی بسیار با کیفیت و زیبا هستش......
و با قیمت فوق العاده مناسب....
بنده مزدا دارم و اصلا هم قصد فروش ندارم....برای بازار گرمی هم نمیگم...بلکه همه دوستان رو تشویق میکنم هر مدل مزدا3 چه اتاق قدیم چه نیو سالم دیدن واسه خریدش معطل نکنن.
مسعود: 1394/4/2109:08:47،
91
46
ماشینای گروه بهمن مونتاژ میشن بخاطر همین کمترین اختلاف قیمت رو دارن...
محمد حسین : 1394/4/2109:13:31،
120
40
چقدر بدبختیم ما
م: 1394/4/2109:16:42،
130
31
میگم ها این شورای رقابت را ببریم امارات قیمت گذاری کند .
نيما: 1394/4/2109:22:43،
146
38
برادر من اين همه تفاوت قيمت را ول كردي چسبيدي به حداقل تفاوت.

تو إمارات ٣٥ ميليون ميدي اكسنت فول سوار ميشي تو ايران با اين پول پرشيايي سوار ميشي كه ٢ تا ايربگش آپشن محسوب ميشه .

من ديگه حرفي واسه گفتن ندارم . در ضمن اين پولي كه گمرگ ميگيره به اضافه حق ر... اينا دقيقا كجا خرج ميشه . سؤاله .
نوین تک: 1394/4/2109:28:27،
74
33
اختلاف قیمت خودرو های داخلی با امارات و عراق


نام کالا قیمت ایران قیمت عراق ق امارات
پراید فول 22میلیون 7میلیون کسی 1 تومن پاش پول نمی ده
خورو ملی سمند 30 12 3/500
405 داشبود عالی 31 9 2/750
پیکان وانت جووون 14 2 مجانی /یک پورشه هدیه خرید
مهران: 1394/4/2109:32:27،
105
26
محصولات سوزوکی توسط ایران خودرو و محصولات نیسان توسط پارس خودرو مونتاژ میشن ولی اختلاف قیمتشون سر به آسمون میذاره.
ولی انصافا گروه بهمن بهترین عملکرد رو تو این زمینه ها داره. هرچند گروه بهمن هم جدیدا یه آشغال چینی مونتاژ میکنه.
خدا لعنت کنه اونی که میگفت تحریم کاغذ پاره است و باعث شد ما به این روز بیافتیم که خودروهای چینی بیاد تو این مملکت.
ت : 1394/4/2110:22:19،
48
20
تو کشور امارات قیمت خیلی خیلی پایینتر از این حرفاس چرا اشتباه قیمتهارو میزنی ایران جیب!!!!!!!!!!
مهندس: 1394/4/2110:46:20،
40
112
دوستان عزیز درسته قیمتها در ایران بالاتره اما خوب درامد ما ایرانی ها هم باید حساب کنی که بالا تر از درامد مردم اماراته مثل مهندسا و دکترا و خیلایا اکثر مردم تحصیل کرده و حدقل مهندسن و دلال ها بانی ها درامدشون کم نیست
حلا 4تا بیکار منفی میدن اما مهم نیست.
تعرفه: 1394/4/2111:42:34،
41
45
وستان خوش خیالی که فکر میکنند بعد توافق خودرو وارداتی ارزان میشه سخت در اشتباه هستند .
1-قبلا خودرو ها با دلار 2650 وارد میشد و بعد توافق با حداقل 3000 تومان
2-تعرفه با قیمت دلار رابطه عکس دارد!!
3- حتی اگر تعرفه هم صفر شود (200 سال دیگه)
شما سوناتای فول 28 هزار دلاری را باید به قیمت زیر بخرید:
قیمت خام با دلار 3 تومانی: 84 میلیون
هزینه مالیات و پلاک و اسقاط و .... که هیچوقت برداشته نمیشه و بلکه بیشتر هم میشه : 30 میلیون
سود وارد کننده : 5 میلیون
تعرفه : صفر
0+84+30+5=119 میلیون در خوشبینانه ترین حالت در حالت تعرفه صفر
پس فکر نکنید که بعد توافق با قیمت پراید میتونید مازراتی سوار بشید!!!
سالار: 1394/4/2112:11:37،
29
38
مگان هم همین طور قیمتش کمترین اختلاف رو داره ولی بقیه رنو ها خیلی اختلاف دارن
پوريا: 1394/4/2112:21:07،
44
31
تغيير تعرفه 90 درصدی واردات به 40 تا 55 درصد يك كلك رشتي بود كه قبلا" با ارز رقابتي محاسبه ميشد ولي الان با ارز رسمي (دو برابر ارز رقابتي)محاسبه ميشه!!!يعني افزايش تعرفه واردات.
تعرفه واردات اينجوري نصف شد؟!!!
احسن بر تحليلتان!!!
تورم هم با اين شيب پايين اومد؟!!!
باز هم احسن بر تحليلتان!!!
خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي
فرزاد: 1394/4/2115:03:55،
42
31
اقا نیما در جواب سوالتون که میفرمایید این پولی که گمرک میگیره کجا خرج میشه باید بگم که یه مقداریش را میفرستن واسه برو بچ سوریه و یه مقدارش را هم میفرستن واسه فلسطین و غزه و سایر برو بچ و بقیه اش رو هم برو بچ داخل نوش جان میکنند.
پاسخ به تعرفه: 1394/4/2203:15:59،
41
27
یعنی این آقای تعرفه از رو نمیره!
توی هر خبری میاد و این خزعبلات رو تحویل مردم میده.
آقاجون خفه کردی خودت رو، با شه پایین نمیاد، بالا میمونه، حالا خوشت اومد.
بیخیال دیگه، تو هر خبری مثل این آگهی های بازرگانی فقط همین رو یاد گرفتی و میای تجویل مردم میدی.
یک حرف تازه یاد بگیر. اینا قدیمی شد.
خواهش میکنم ایران جیب این بابا رو بیخیال شو، رو اعصاب ملته.
من: 1394/4/2108:36:56،
113
28
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم!!!
محمود: 1394/4/2109:17:29،
46
69
چه جالب ، مثبت هم گرفتی !!!!!
محمود: 1394/4/2110:33:54،
43
61
آخه میخوام بدونم حرفی که گفته نشده چه مثبت و منفی ای داره ؟ من هم دیگه حرفی برای گفتن ندارم !
بی خیال: 1394/4/2108:40:01،
108
43
گذاشتن این جور مقاله ها نمک رو زخم مردم پاشیدن همه می دانیم در ایران اسلاااااااااااااامی مان همه چیز دها برابر گرانتر وبی کیفیت تر به این مردم داده میشه به امید روزی که ما هم مثل بلاد کفر وبه قول اقایون مثل کشورهای وهابی زندگی کنیم
رضا: 1394/4/2108:44:55،
95
44
مابه التفاوت در جيب لارشخورها و مفت خورهاي ايران
حسرت: 1394/4/2108:45:25،
71
34
واقعا بیچاره مردم مظلوم ایران دیگه هیچ حرفی ندارم جز تاسف///؟؟؟؟؟
نادر: 1394/4/2108:50:31،
49
67
سلام و خسته نباشید
بهتر نیست قبل از انتشار مقاله تحقیقات کامل کنید و اطلاعات خودتون رو بروز کنید.
به عنوان کسی که تو کار واردات خودرو دستی دارم جهت اطلاعتون عرض میکنم :
1-خودروهای تا 2000 سی سی باید 40% عوارض پرداخت کنند ولی با عوارض دیگه ای که تو قانون بودجه اومده 58.2% به گمرک پرداخت میکنند
2-خودروهای تا 2500 سی سی مثل کیا موهاوی بطور اسمی باید 55% پرداخت کنند ولی با همون عوارضی که قید شد 74.4% به گمرک پرداخت میکنند
3- به این هزینه های حدود 18% ارزش خودرو به عنوان عوارض شماره گذاری و دارایی و همچنین چهار فقره خودرو اسقاطی به قیمت 16 میلیون رو هم اضافه کنید؛ البته شما احتمالا هزینه حمل دریایی و زمینی، انبارداری ، بازرسی و استاندارد رو بحساب نیاوردید
امید: 1394/4/2109:35:35،
80
44
اینجور که شما میگی پس باید موهاوی مثل محاسبات زیر قیمتش در بیاد
(107*1.74*1.18)+16+(10 بارگیری و حمل و نقل و ....) که نهایتا قیمتش میشه 245 میلیون تازه حق گارانتی رو هم حساب نکردم . اونوقت دلال تو بازار بده نهایتش 235؟؟؟؟؟ یعنی طرف دیوانس ماشین وارد کنه 10 میلیونم ضرر کنه؟؟؟ برادر محاسباتت کلا اشتباه مردم ساده نیستن مطمن باش رو همین موهاووی جنابعالی حداقل 30 تومن سود می کنی
علی: 1394/4/2110:01:16،
48
37
در دبی قیمت با گارانتی اعلام شده است و درصورت بخواستن گارانتی نمایندگی ها 7 الی 10 درصد کم میکنند و در صورت داشتن گارانتی، واقعا گارانتی میدهند. نه مثل ایران که ماشین کیا کادنزا صفر که از اطلس خودرو تحویل گرفتم و تا منزل متوجه زدن چرخ عقب شدم و به نمایندگی مرکزی مراجعه و ایرادش را بالانس گفتند و حتی پول بالانس آن را دوبرابر بیرون حساب کردند و گرفتند بماند. آنجا اگر ماشین گارانتی دار مشکل بخوره و زمانبر باشه یک ماشین دراختیار شما میدهند. امااینجا نمایندگی با فریب دادن ماشین را میفروشند. کیا کادنزا تیپ2 فول که دارای نویگیشن و دی وی دی است امکان خواندن سی دی های MP3 را ندارند. صندلیهای عقب خم نمیشوند. ترمز در سرعت های بالا ایستایی کامل را ندارد و فرمان در دستاندازها با سرعت بالا و یا پیچ ها کنترل لازم را ندارد.
مهران: 1394/4/2110:09:55،
56
23
نادر خان خدا خیریت بده جات تو بهشته خیلی مردی اشک تو چشام جاری شد مرد بزرگ ماشین وارد میکنی در راه خدا بدون سود و بعضا با ضرر میدی به مردم که دلشونو شاد کنی آفرین بر تو
امیر: 1394/4/2108:51:42،
53
24
اخرین سنگر سکوت..
حسین: 1394/4/2109:23:15،
50
23
شما که مخارج رو گفتید سود واردات هر دستگاه خودرو را هم بگوئید .
رضا: 1394/4/2108:54:31،
70
25
جالبه پورشه امارات 334 میلیون تو ایران 1.480 میلیارد اونوقت BMW X5 امارات 228 میلیون تو ایران 1.550 میلیارد واقعا عجب مملکت گل و بلبلی داریم هرکی هرچقدر زورش رفت میچپونه
محمود: 1394/4/2108:56:17،
120
29
این خیانت نیست حقوق های ایرانی ها پایین ترین در منطقه ؟!هزینه ها بالاترین ؟! ایران بالاترین آمار تصادفات جاده ای را در دنیا را دارد(سال 35000 کشته ) بجای برداشتن تعرفه و هموار کردن میسر برای اینکه مردم خودروهای با کیفیت و ایمن سوار بشن متاسفانه حکومت با مردم اش تجارت می کند و کار را بجای می رساند تا یک خودروی خارجی 3برابر قیمت اصلی اش بدست مردم برسد ؟! اخر کجای دنیا اینچنین ظلمی را روا میدارن اگر بهانه شان این است که دارن از تولید داخلی دارن حمایت می کنند اول اینکه ما تولید داخلی نداریم مونتاژ است ثانیا لعنت بر تولیدی که به بهای حمایت از آن باید 35000نفر کشته شوند
ل: 1394/4/2109:59:08،
89
33
اونی که منفی داده اگه خونوادش با ماشین های ایرانی کشته بشن باز هم منفی میده به این حرف حساب؟
فامیل دور: 1394/4/2118:49:48،
44
27
آفرین محمود فقط بگم که این عرب ها هستند که حکومت میکنند
نیما: 1394/4/2108:56:52،
53
30
ملت دلشون خوشه تحریما برداشته بشه قیمت ها میاد پایین !

اخه عزیز من چه ربطی به تحریم داره گشنگی این ملت محدود !

3 برابر پول خودرو رو میگیرن از آدم !

اونی هم که پولداره واسش مهم نیست که ده برابر باشه وقتی جون نکنده و عرق نریخته واسه پول درآوردن میده !

بدبختن مردم عوام !
حسن: 1394/4/2108:58:22،
46
23
فاصله قیمت بی ام و x5 نگااااا.خخخخخخخخخ
شاهرخ: 1394/4/2109:05:39،
61
37
اکسنت فول کامل 38 میلیون؟؟؟ یعنی اندازه پول 206؟؟؟ واقعا مقصر اصلی کیه؟؟؟؟
...: 1394/4/2109:07:11،
54
33
ماشاالله تو این مملکت همه پروفسورن و فقط همین جور کیلیویی فقط نظر میدن ، آقا یا خانم نویسنده محترم پس هزینه اسقاط خودرو و پنج درصد نوسازی ناوگان آمبولانس کشور و ... کو ، ضمنا دلیل اختلاف قیمت فاحش بعضی ماشینا ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی توسط افراد عادیه ( باید خود آقایون و ارگانهای دولتی وارد کنن که سود تپل گیرشون بیاد )
حسن: 1394/4/2109:09:26،
54
34
هر روز این گرانی خودرو واجحاف در حق مردم رو میگید ولی کسی گوشش بدهکار نیست
هموطن: 1394/4/2109:13:48،
53
44
در حال حاضر با کاهش قیمت نفت صنعت خودرو تبدیل شده به یه منبع درامد واسه دولت ، محاله بزارن قیمت ها چه داخلی ، چه خارجی بیاد پایین ، بیچاره ملت ، . . . . خدایا خودت به دادمون برس. . . .
فرزاد: 1394/4/2109:14:52،
46
29
تازه وقتی قیمت دست دوم ها تو دبی رو چک کنید سرتون سوت میکشه . یه جورایی ماشینشونو میندازن دور !
احسان : 1394/4/2109:17:38،
52
33
بیچاره ملت ایران که باید بی تدبیری مسولان خودرو سازی و پاداش های میلیاردی رو به بهانه حمایت از صنعت داخل بدن
ارمان: 1394/4/2109:19:10،
45
38
همانطور که کاملا روشن بیان فرمودین .. خود شرکتهای تولید کننده خودرو در خارج با این همه صرف وقت و زحمت و هزینه ای که برای هر خودرو میکشند این همه سود نصیبشان که در ایران نصیب بعضی ها میشود.
ارمان: 1394/4/2109:27:40،
37
34
همانطور که کاملا روشن بیان فرمودین .. خود شرکتهای تولید کننده خودرو در خارج با این همه صرف وقت و زحمت و هزینه ای که برای هر خودرو میکشند این همه سود نصیبشان نمی شود که در ایران نصیب بعضی ها میشود.
محمد رضا: 1394/4/2109:20:42،
53
29
این شان دهنده مافیای عجیب در واردات و صادرات است.

متاسفانه با عوض شدن وزرا این مساله بد تر میشه.
وهنوز یک فرد سالم پیدا نشده که جلوی فساد به این واضحی رو بگیره.
سعید۶۴: 1394/4/2109:27:24،
45
34
بابا بسه دیگه خسته شدیم همه چی تو چشه ما دهه شصستیاش...بی پولی بی شغلی بی ماشین و خونه و.......
نوین تک: 1394/4/2109:28:05،
44
24
اختلاف قیمت خودرو های داخلی با امارات و عراق


نام کالا قیمت ایران قیمت عراق ق امارات
پراید فول 22میلیون 7میلیون کسی 1 تومن پاش پول نمی ده
خورو ملی سمند 30 12 3/500
405 داشبود عالی 31 9 2/750
پیکان وانت جووون 14 2 مجانی /یک پورشه هدیه خرید
یا حق: 1394/4/2109:29:48،
55
28
دشت ما گرگ اگر داشت نمی ترسیدیم!
نیمی از گله ما را سگ چوپان خورده!
محمد: 1394/4/2109:42:05،
52
30
از همه بدبخت تر کارخونه های پورشه و بی ام و هستند.چرا که این همه تلاش و تکنولوژی 350 میلیون قیمته ماشیناش هست که حدود یک سوم سود داره واسه کارخونش.ولی گمرگ ایران از هر ماشینش یک میلیارد سود می کنه..........
کارشناس: 1394/4/2109:50:39،
51
27
یادمه دو سه سال پیش مجله ماشین مدلی از فورد موستانگ رو
بررسی کرد و نوشت قیمت در بازار جهانی 90 میلیون تومان و در بازار
امارات 95 میلیون تومان.!!!!!موندم دولت امارات چطور کشوری با اینهمه پیشرفت در زیر ساختهای اقتصادی را با چه منابع پولی ساخته که اینجا با اینهمه مالیات و تعرفه و نفت و گاز و... مسولین
قادر به رفع بیکاری و تورم و رفاه مردم نیستند.!!!!!!!!!!
mojtaba: 1394/4/2800:33:42،
36
33
دوست عزيز بحث خواستن و توانستن رو نشنيدي؟ حكومت اگه ميخواست در مسير درست حركت كنه كي بود اينكارو كرده بود ...ديگه تحريم واسمون واقعا كاغذپاره بود...
اماراتی: 1394/4/2109:57:57،
61
33
حقوقمون هم لطفا مقایسه کنید.
کارگر شرکت نفت تو ایران 1 میلیون
کارگر شرکت نفت اماراتی 20 میلیون
بقیه: 1394/4/2110:44:53،
36
34
با این اوصاف، مقایسه دستمزد بقیه شغل ها تاسف بار است
علی: 1394/4/2110:07:08،
63
34
به این سادگی نیست قضیه خیلی ریشه دارتر از این حرفهاست قانونی نانوشته و در حال اجرا در کشور وجود داره و اونهم اینه :
"الف- محصولاتی که در ایران امکان تولید ندارند باید تعرفه ی گران برای واردات داشته باشند همانند خودرو ، لپ تاپ ، محصولات صنعتی و ... ب- محصولاتی که در ایران امکان تولید دارند باید تعرفه ی صفر داشته باشند همانند میوه ، انواع پلاستیک ها که از چین وارد می شود و ..."

بنابراین هدف ریشه کن کردن تولید در کشور و افزایش بی کاری است همه می دونیم ما خودروساز نیستیم نمی تونیم لپ تاپ بسازیم ولی تعرفه ها بالاست اما کالاهایی که می تونیم بسازیم با تعرفه ی صفر یا به اسم قاچاق مثل نقل و نبات ریخته توی کشور در یک کلام فقط از یک خیانت برنامه ریزی شده برای نابودی کشور می شه اسم برد.
امید: 1394/4/2112:20:58،
44
30
حرف حساب زدی داداش
میثم: 1394/4/2110:16:39،
42
32
لطفا به اصل موضوع یعنی این بند مقاله توجه کنید
(خودرو یک خانواده با درآمد متوسط اهل ونکوور کانادا که چرخ زندگی‌شان از یک مغازه لباس‌فروشی می‌چرخد، یک تویوتا کمری است؛ آن‌هم درحالی‌که تهیه این کمری برای یک خانواده با همین جایگاه اقتصادی در ایران کاملا دور ذهن است.) نه اینکه کدام شرکت بهتر مونتاژ میکنه نه اختلاف قیمت و .....آخر شما مردم چرا انقدر ساده انگارید و باعث بدبختی خود و کلیه مردم ایران شده اید تا کی آخر
دادا: 1394/4/2110:37:19،
37
29
مهم اختلاف قيمت نيست شما بايد قدرت خريد رو در نظر بگيريد يه كارگر تو امارات حقوق چند ماهش يه اكسنت ميشه نهايت 10ماه ولي تو ايران يه كارگر حداقل 100ماه حقوقش پول يه اكسنت هست ....پس 10برابر از نظر واقعي ايران گرانتر از امارات است
repsol: 1394/4/2110:49:34،
48
20
بی ام و امارات 288 میلیون ، اونوقت تو ایران 1/550/000/000
یا خداااااااا اینا چطوری میخان جوابگوی ملت باشن؟؟
ناصر: 1394/4/2110:49:58،
38
25
خوب حالا بگو قیمت پژو 405 و 206 در دبی چقدره!!؟؟؟ 33 میلیون!!!در کشوری مثل ترکیه پژو از دم قسط میده با 3-5 سال با سودی خیلی کم و 208 مثلا 60 میلیونه! حالا اونجا 25% سود گمرک هست! اگه لباس و خوراک و مسکن و تمام لوازم زندگی رو در نظر بگیرید بدلیل تحریم، حداقل 2 برابره.آیا 2 تا راکتور این همه می ارزه که زندگی 75 میلیون فلج بشه؟؟؟در حالیکه خود آمریکا گفته بود اگه این تحریمای ایرانی بر آمریکا وضع شده بود، اقتصاد امریکا بیش از یکسال دوام نمی آورد!حالا چه برسد به اقتصاد دست پا شکسته ایران
دیوونه: 1394/4/2111:22:46،
46
23
اینا قرار نیست به خداشون جواب بدون حالا بنده هاشون زرررررررشک
حق و صبر: 1394/4/2113:38:55،
43
31
جواب این سوال کاملا مشخصه
چون اگه رنو داستر با قیمت 42 ملیون امارات هم نه، با 60 ملیون هم بیاد تو ایران کسی پژو پارس و بقیه ی لگن های اینا رو هم نگاه نمیکنه!
Amir: 1394/4/2113:56:46،
40
29
واااااااااى بي ام و x5 يك ميليارد پنصد ميليون تو ايران. تو امارت ٢٨٠ ميليون. چقدر ملت بيچاره اى هستيم
سدید: 1394/4/2115:31:22،
33
32
آقا جون خوب ماشین خارجی نخرید.مگه سمند و رانا چه ایرادی داره.
حسین : 1394/4/2117:39:36،
41
19
آخه تو امارات که دزدی های میلیاردی انجام نمی شه آن جا حتما یه حساب و کتابی داره و هر روز به دستور مسئولین عزیزشون گرونی ندارند
نیما: 1394/4/2123:40:14،
28
19
مشکلمون بی ارزش بودن پولمونه.همه ی این آشوب و بی قانونی از وقتی شروع شد که ارزش پولمون کم شد.فقط هم با بالا رفتن ارزش پولمون هم حل می شه.
yazdan : 1394/4/2202:07:04،
21
21
بخدا مردم ایران هممون بیچاره آیم. خدا اخه پیکان چیه سوارش بشی سوار چی بشی!!!!بدبختی آونم نیست سوارش بشی.صدای دیفش صدای فراری میده!!!وای بخاریش!!!!ایشتار همتون نخریدش! !!!
سجاد خاکساری: 1394/4/2204:52:12،
43
29
بابا مللت کی میخاین بیدار شین؟؟؟؟؟تا کی میخاین لگنای اینا رو با این قیمت بالا پول بدین؟؟؟؟تا کی میخاین سالانه کلی کشته بدین با این خودرو های بی کیفیت؟؟؟؟؟چرا انتقام خون این همه کشته تصادفات رو نمیگیرین؟؟؟؟مث روز روشنه دارن سرمون کلاه میزارن و به سلامتمون اهمیت نمیدن.......خاک تو سرمون ش که باید پراید سوار شیم و عرب بنز و بی ام و........امیدوارم هیچوقت عزیزانتونو تو تصادف با ی خودرویی که اندازه ای که پول دادی امنیت نداشته از دست ندین...چون اونوقته که درد دل منو میفهمی....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما