کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط دولت برای بازنشستگی پیش از موعد چیست؟


کد خبر : ۱۳۶۰۹شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴:۴۹۸۰۵۴ بازدید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از موافقت دولت با بازنشستگی پیش از موعد کارمندان خبر داد و شرایط بازنشستگی پیش از موعد را ...

اگرچه مدتی بود که ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع و بازنشستگی کارگران با 25 سال سابقه کار از سوی دولت اجرا نمی‌شد اما سخنگوی دولت از موافقت دولت بازنشستگی پیش از موعد خبر داد. در بخشنامه نوبخت به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت شرایط بازنشستگی پیش از موعد تشریح شده و بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مذکور بدون سنوات ارفاقی و با رعایت موارد زیر مجاز است:

به گزارش اقتصادنیوز، اول آنکه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان با رعایت قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و آئین‌نامه اجرایی آن و سایر قوانین و مقررات ذیربط در سقف حداکثر پنج درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی (ملی و استانی) با مسئولیت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور، بدون سنوات ارفاقی و با پرداخت کامل پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی موضوع ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سقف حداکثر پنج درصد اعتبارات هزینه‌ای مجاز است.

همچنین به موجب این ابلاغیه ارائه درخواست استخدام جدید به جای افرادی که از محل این بخشنامه بازنشسته می‌شوند، ممنوع است. 

دولت در حالی با بازنشستگی پیش از موعد کارکنان موافقت کرده که تا پیش از این امکان بازنشستگی پیش از موعد افراد وجود نداشت و انتقادات بسیاری هم به این رویه وارد شده بود. 

محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی هم در واکنش به انتقادهای مطرح در خصوص اجرا نشدن ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع و بازنشستگی کارگران با 25 سال سابقه کار اظهار کرد: زمانی که این قانون به تصویب رسید، کارگران شاغل در واحدهای صنعتی مشمول این قانون می‌توانستند در صورت داشتن حداقل 25 سال سابقه در صورت درخواست کارفرمایان مربوطه و پرداخت 50 درصد حق بیمه توسط کارفرما و مابه‌التفاوت 50 درصد حق‌بیمه و مستمری پرداختی تا رسیدن به سن بازنشستگی از سوی دولت از مزایای مستمری برخوردار شوند.

زدا ادامه داد: تا زمانی که بودجه می‌رسید این قانون را اجرا می‌کردیم، اما در دو سال گذشته با نبود امکان دولت برای اختصاص این مبلغ مواجه شدیم. سال 93 پس از تشکیل جلسات کارشناسی و پیگیری مباحث حقوقی، در نهایت موافقت و مصوبه دولت را برای حل این مشکل دریافت کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس کارفرمایان مشمول ماده 10 قانون مذکور می‌توانند با تقبل کل بار مالی ناشی از اجرای این ماده، هزینه‌های پیش‌بینی شده بابت سنوات ارفاقی اعم از سهم کارفرما و دولت و سایر هزینه‌های مترتب شامل 50 درصد سهم کارفرما و 50 درصد سهم دولت و نیز هزینه مستمری متعلقه تا احراز شرایط بازنشستگی بیمه‌شده را راسا پرداخت و بیمه‌شدگان مورد درخواست بر اساس قانون بازنشسته و از مستمری بازنشستگی برخوردار شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها