کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رفت و برگشت شاخص بورس تهران در مدار مثبت


کد خبر : ۱۳۵۹۵شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۱۲۱۶۰۶ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز با تداوم شرایط انتظار در تالار شیشه‌ای مواجه بودند شرایطی که همسو با برخی رخدادهای سیاسی شرایط حساسی ...

معامله‌گران بورس تهران امروز با تداوم شرایط انتظار در تالار شیشه‌ای مواجه بودند شرایطی که همسو با برخی رخدادهای سیاسی شرایط حساسی را برای بازار سهام در ساعات آینده پدید آورده است.

 

شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز شنبه 20 تیر ماه 94 با 56 واحد افزایش به رقم 66 هزار و 817 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با 23 واحد افزایش عدد 27 هزار و 498 واحد را ثبت کرد. در حالی که شاخص سهام آزاد شناور با 123 واحد ریزش به رقم 76 هزار و 817 واحد رسید. شاخص بازار اول در بورس تهران در حالی با افت 61 واحدی عدد 48 هزار و 146 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 748 واحد رشد به عدد 138 هزار و 263 واحد دست یافت.

در بازار امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کمتر از 5 واحد رشد عدد 793 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات بورس تهران در پایان معاملات روز جاری به بیش از 115 میلیارد و 915 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 628 میلیون و 872 هزار و 130 سهم و اوراق مالی قابل معامله در 57 هزار و 983 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز؛ نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 57 واحد، همراه اول با 26 واحد و مخابرات ایران با 25 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در ارزیابی شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس با 40 واحد و بانک‌های تجارت و صادرات ایران به طور مشترک با 18 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات روز جاری ناظر بازار سهام اقدام به توقف نماد معاملاتی شرکت‌های سالمین، پارس پامچال،‌تولیدی مهرام، تهران دارو، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، سموم علف‌کش، قند قزوین و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کرد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه میهن و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق را مورد بازگشایی قرار داد. 

به گزارش فارس، طی معاملات امروز بازار سهام با رفت و برگشت شاخص‌های منتخب خود روبرو بود. بازار سهام امروز در حالی که حذف سفارش‌های دسته‌ای فروش برخی ایستگاه‌های کارگزاری را از سوی ناظر بازار شاهد بود که در نخستین گام با دستپاچگی معامله‌گران بدبینی مواجه شد که با ناامیدی از دورنمای آینده برای فروش سهام ترغیب شدند.

با این همه حجم و ارزش معاملات بازار سهام امروز نشان داد که همچنان فضای کلی معاملات تحت تاثیر انتظار و توام با بیم و امید نسبت به رخدادهای حوزه سیاست‌ بین‌الملل است.

در میانه بازار امروز با واگذاری سهام ارزنده در برخی نمادهای معاملاتی فرصت مناسبی برای بورس‌بازها و جاماندگان از دستیابی به سهام ارزنده فراهم آمد تا در دامنه منفی سهام؛ خریدهای خود را تکمیل و یا اصلاح کنند.

آنچه از بازار سهام امروز برمی‌آید اینکه معامله‌گران بورس پول های خود را در کنار تالار شیشه‌ای آماده کرده اند تا به محض کوچکترین شوک مثبتی ؛ بی مهابا وارد بازار شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها