کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت خودروهای وارداتی پس از توافق هسته‌ای


کد خبر : ۱۳۵۹۳شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۱۶۱۵۲۲۹ بازدید

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از توافق هسته‌ای تا پایان سال جاری تغییر خاصی در قیمت خودروهای داخلی نخواهیم داشت، اما سال آینده قیمت ...

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از توافق هسته‌ای تا پایان سال جاری تغییر خاصی در قیمت خودروهای داخلی نخواهیم داشت، اما سال آینده قیمت این محصولات تحت تاثیر رشد کیفیت، افزایش خواهد یافت.

محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی تحت تاثیر دو عامل قیمت و کیفیت قطعات مصرفی و نرخ ارز تعیین می‌شود و با تغییرات قیمتی این دو عامل، قیمت خودروهای داخلی نیز تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مدت کوتاهی پس از توافق هسته‌ای تحت تاثیر جو روانی، قیمت ارز کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: با این حال پس از یک دوره کوتاه، به دلیل فعال شدن صنایع داخلی و افزایش واردات مواد اولیه برای کارخانه‌ها و همچنین رشد واردات کالاهای مصرفی، شاهد رشد قیمت ارز خواهیم بود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در حوزه کیفیت خودروهای داخلی نیز پس از توافق هسته‌ای شاهد حضور خودروسازان خارجی در ایران و تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهیم بود که نتیجه مستقیم آن استفاده از قطعات با کیفیت به‌ویژه از منابع معتبر خارجی و رشد کیفیت خودروهای داخلی خواهد بود.

وی افزود: بنابراین شش ماه تا یک سال پس از توافق هسته‌ای به دلیل رشد نرخ ارز و افزایش کیفیت خودروهای داخلی، قیمت این محصولات افزایش خواهد یافت که البته جهشی نخواهد بود.

یوسفی با بیان اینکه برخلاف خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی پس از توافق هسته‌ای کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: پس از توافی هسته‌ای از یک سو واردات خودرو افزایش یافته و از سوی دیگر واردات از شرکتهای مادر تولیدکننده خودرو و نه واسطه‌ها صورت خواهد گرفت که هر دو این عوامل باعث کاهش قیمت خودروهای وارداتی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها