کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشت برنج با وجود کمبود آب محدود نشد


کد خبر : ۱۳۵۸۹شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۴۹۱۱۲۰ بازدید

دبیر انجمن برنج گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل محدودیت منابع آبی امسال از 14 استان به غیر از استان‌های شمالی خواسته بود که برنج کشت ...

دبیر انجمن برنج گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل محدودیت منابع آبی امسال از 14 استان به غیر از استان‌های شمالی خواسته بود که برنج کشت نکنند، اما تمامی این استان‌ها اقدام به کشت کرده‌ و هیچ گونه تغییری در تولید ندادند.

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج در مورد میزان نیاز به واردات برنج، گفت: امسال حتی به یک گرم برنج وارداتی نیاز نداریم.

وی افزود: هنوز یک میلیون تن از برنج‌های مازاد وارداتی‌ از سال‌های 92 و 93 باقی مانده، بنابراین با تولید حدود دو میلیون تن برنج داخلی در سال جاری، هیچ نیازی به واردات نیست.

دبیر انجمن برنج ایران افزود: وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید برنج ایران را امسال حدود یک میلیون و 700 هزار تن برآورد کرده، در حالی با توجه به بارندگی خوب در فروردین و اردیبهشت امسال در استان‌های شمالی و همچنین 3 روز بارندگی خوب در تیرماه باید بگویم که میزان تولید برنج امسال کاهش ندارد.

دبیر انجمن برنج تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل خشکسالی و محدودیت منابع آبی امسال از 14 استان که کشت برنج در آن‌ها انجام می‌شود، به غیر از استان‌های شمالی خواسته بود که برنح نکارند، اما تمامی این استان‌ها اقدام به کشت برنح کرده‌اند و بنابراین تولید برنج این استان‌ها مثل سال‌های قبل به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به واردات 235 هزار تنی برنج در سه ماهه نخست امسال تصریح کرد: اگر واردات برنج با این روند ادامه یابد، احتمال واردات یک میلیون تن برنج در سال جاری وجود دارد.

علیزاده شایق تصریح کرد: وقتی آماری را گمرک در مورد واردات اعلام کند، یعنی تمام کارها قانونی انجام شده است.

وی با انتقاد از اینکه آمار درستی از سرانه مصرف برنج در کشور وجود ندارد، افزود: وزیر جهاد و معاونانش باید با هم همدل شوند و همگی در اعلام آمار و ارقام یک رقم را اعلام کنند.

علیزاده شایق تصریح کرد: بازار برنج همچنان راکد است و یقینا با تولید برنج امسال یک شوک قیمتی به بازار وارد می‌شود و قیمت برنج تا حدودی کاهش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها