کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا قیمت مسکن در بهار کاهش یافت؟


کد خبر : ۱۳۵۳۷پنجشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۴۱۴۰۷۹ بازدید

بهارامسال هم همچون سال گذشته مسکن در رخوت سپری شد. به گونه‌ای که در سه سال اخیر این بازار یک‎بار تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ...

بهارامسال هم همچون سال گذشته مسکن در رخوت سپری شد. به گونه‌ای که در سه سال اخیر این بازار یک‎بار تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری، یک بارتحت تاثیر ادامه رکود سال گذشته و این بار تحت تاثیر مذاکرات هسته‎ای قرار گرفت و در رکود درجا زد.

به گزارش اقتصادنیوز ، این سومین بهاری بود که بازار مسکن بدون تغییری چه در بخش معاملات و چه در بخش قیمت‌ها پایان یافت. بهاری که هرساله توقع می‌رود وضعیت بازار یک سال پیش رو را نمایان کند، این بار هم رکود را به بازار امسال نشان داد. 

این در حالی است که در در دوسال گذشته اردیبهشت‌ماه بیشترین معاملات مسکن را ثبت کرد اما امسال در رخوت سپری شد .

حال با پایان یافتن بهار امسال که نشانی از رونق نداشت، پیش‌بینی‌می‌شود بازهم دیگر فصول در رکود سپری شود . برخی کارشناسان براین باورند که حتی نتیجه مذاکرات هم تغییری در بازار مسکن ایجاد نخواهد کرد و ممکن است بازار را مدتی در سکوت بیشتری فرو ببرد و این رکود تا پایان امسال هم بر گردن مسکن باشد. 

برخی دیگر نیز می‌گویند برنامه‌های اعلام شده از سوی دولت هم فقط بخشی از بازار و اقشار نیازمند مسکن را فعال می‌کند و در کل بازار به رکود نشسته تاثییر ندارد.این ادعا را نه تنها کارشناسان و صاحبنظران دارند؛ بلکه‎ آمار مرکزی نیز کاهش 28  درصدی معاملات مسکن دربهار امسال را نشان می‌دهد.
  
بسیاری از صاحبنظران انتظار بازارهای داخلی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 را از مهمترین دلایل ادامه وضعیت رکودی می‌دانند و می‌گویند که در این میان مسکن تحت تاثیر این رکود اقتصادی بدون تغییر مانده و در شرایطی با کاهش میزان معاملات همراه شده است.

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خردادماه سال ۱۳۹۴ نشان ‌می‌دهد دراین ماه که انتظار افزایش معاملات می‌رود ، نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۰.۲ و ۳ درصد کاهش داشته است. 

در خردادماه سال جاری ،‌ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‎های معاملات ملکی شهر تهران ۳۸.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و مشابه سال قبل ‎به ترتیب ۰.۲ و ۳ درصد کاهش نشان می‎دهد.

در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‎های مسکونی شهر تهران به ۱۵۶۶۱ واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹.۸ درصد افزایش و ۹.۵ درصدکاهش نشان می‎دهد.

در آمار بانک مرکزی آمده است که در ماه مورد بررسی، از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع بنای مسکونی معامله شده معادل ۷۸/. میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۲۱.۲ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

در خردادماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۵.۷ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۹.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

در آخرین گزارش بانک مرکزی اعلام شده‌است که در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۴، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳۴.۸ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در سه ماهه اول سال جاری، حجم معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران با کاهش ۲۸.۴ درصدی همراه شد که به نظر می رسد بخشی از کاهش حجم معاملات مسکن در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ناشی از افزایش قابل ملاحظه معاملات در سه ماهه نخست سال گذشته- تحت تاثیر نگرانی خریداران از تبعات اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در آن مقطع زمانی- قابل ارزیابی باشد.

برخی کارشناسان می‌گویند پس از مشخص شدن نتیجه مذارکرات ایران و 1+5 بازار مسکن کمی تکان می‌خورد و خریدار واقعی پس از دوسال سوت به بازار بر می‌گردد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها