کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ملک در تمام جهان سرمایه جذب می‌کند ؟


کد خبر : ۱۳۵۱۷چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱:۲۱۲۶۹۸ بازدید

سرمایه‌گذاری در ملک را باید جزو پرطرفدارترین بازارهای تجاری جهان طبقه‌بندی کرد، بازاری که برخلاف آنچه که اقتصاددانان می‌اندیشند بسیار بی‌ثبات‌تر از ...

 سرمایه‌گذاری در ملک را باید جزو پرطرفدارترین بازارهای تجاری جهان طبقه‌بندی کرد، بازاری که برخلاف آنچه که اقتصاددانان می‌اندیشند بسیار بی‌ثبات‌تر از انرژی‌های فسیلی است. با این همه اما سرمایه‌گذاری در خرید ملک به دلیل اینکه از ضرر و زیان کمتری در مقایسه با خرید و فروش سهام یا طلا برخوردار است همواره با استقبال بسیاری از سوی سرمایه‌گذاران مواجه می‌شود. در سال‌های اخیر سقوط قیمت طلا موجب شد تا این فلز گرانبها جذابیت پیشین خود را برای سرمایه‌گذاری از دست بدهد و سرمایه‌گذاران برای ذخیره‌سازی ثروت به خرید و فروش ملک در گوشه و کنار جهان روی بیاورند.

از سوی دیگر فاکتورهایی مانند، شهرهای مدرن و پیشرفته، توسعه روز افزون صنعت گردشگری و استاندارد بالای ساخت‌وساز مهم‌ترین جذابیت‌هایی است که سرمایه‌گذاران را به این سمت سوق می‌دهد. برای درک این موضوع کافی است نگاهی به تحقیقی که به تازگی از سوی برخی بنگاه‌های اقتصادی امریکا در این‌باره انجام شده است بیندازیم، این گزارش نشان می‌دهد پرسودترین بازار مسکن جهان متعلق به دوبی است. به‌طوری که در سال‌های اخیر بازار مسکن دوبی از دیگر بازارهای مسکن در شهرهای مشهور جهان یعنی لندن و ونکوور سودآورتر بوده است.
 
در این تحقیق برآورد شده که اگر یک سرمایه‌گذار در سال ۲۰۱۰ م یک میلیون دلار در بخش مسکن شهرهای مختلف جهان سرمایه‌گذاری کرده باشد در سال ۲۰۱۴میلادی ارزش سرمایه آن تا چه حد رشد کرده است.برپایه این تحقیق اگر فردی در سال ۲۰۱۰ میلادی خانه‌ای یک‌میلیون دلاری در نیویورک خریده بود اکنون همان خانه ۱/۲۲میلیون دلار ارزش داشت در حالی که ارزش خانه‌ای یک میلیون دلاری در لندن اکنون به 1.54 میلیون دلار رسیده است. به همین ترتیب در شهرهای دیگری مانند میامی امریکا و هنگ‌کنگ نیز ارزش خانه‌ای یک میلیون دلاری از سال ۲۰۱۰م تاکنون به ترتیب به 1.26 و 1.16 میلیون دلار رسیده است.
 
اما در میان تمام شهرهای لوکسی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، بازار مسکن دوبی سودآوری بیشتر داشته است، به‌طوری‌که ارزش خانه‌ای یک‌میلیون دلاری در سال ۲۰۱۰م اکنون به 1.63 میلیون دلار رسیده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بازار مسکن دوبی پس از یک دوره افت شدید ناشی از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ میلادی بار دیگر روندی رو به رشد به خود گرفته که سرمایه‌گذاری‌های بالای حکومت دوبی نیز در آن بی‌تاثیر نبوده است. برای نمونه حکومت دوبی قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۳۲میلیارد دلاری، فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم را به پرترددترین فرودگاه جهان تبدیل کند و برآورد شده که در سال ۲۰۲۰م شغل ۳۲۲ هزار نفر به این فرودگاه مربوط باشد.
 

«سانفرانسیسکو» داغ‌ترین بازار مسکن دنیا

در همین زمینه خبرگزاری سی‌ان‌ان نیز به‌تازگی با انتشار رده‌بندی پررونق‌ترین بازارهای مسکن جهان در سایت خود به معرفی داغ‌ترین بازارهای مسکن دنیا پرداخته است. این رده‌بندی بر مبنای میزان متوسط افزایش قیمت در ۱۲ ماه گذشته تنظیم شده و ۶ بازار پررونق مسکن جهان را معرفی کرده است، فهرستی که در آن شهر سانفرانسیسکو واقع در امریکا به دلیل وجود شرکت‌های فناوری بسیار در آن در صدر این فهرست جای گرفته و میزان افزایش قیمت مسکن در آن ۳/۱۴درصد گزارش شده است.
 

«بنگلور» شهر فناوری آسیا

دومین بازار پررونق مسکن در جهان متعلق به بنگلور هند است، شهری که به نام سیلیکون ولی هند معروف است.(سیلیکون ولی دره‌ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومه کالیفرنیای امریکا است. شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه است.)این مکان محل زندگی و کار بسیاری از فعالان و ثروتمندان بخش فناوری در هند محسوب می‌شود. همچنین دفتر اصلی بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی فناوری در این شهر قرار دارد. میزان افزایش قیمت مسکن در شهر بنگلور۶/۱۳ درصد گزارش شده است.
 

«میامی» فرصتی برای ثروتمندان ونزوئلا

شهرامریکایی میامی نیز عنوان سومین بازار پررونق مسکن را به خود اختصاص داده است، اغلب پول‌هایی که از کشورهای امریکای لاتین خارج شده، بازار مسکن در میامی را رونق بخشیده است. این رونق به ویژه درچند سال اخیر و به دنبال تزلزل وضعیت ونزوئلا شدیدتر هم شده است. به نظر می‌رسد ثروتمندان این کشورها به دنبال جای امنی در نزدیکی کشورشان برای اقامت و سرمایه‌گذاری هستند. میزان افزایش قیمت مسکن در این شهر ۲/۱۲درصد بوده است.
 

«ونکوور» و تازه به دوران رسیده‌های چینی 

اما چهارمین سکوی این فهرست به ونکوورکانادا رسیده است این شهر نیز، مانند بقیه شهرهای این فهرست رونق خود را مدیون پول‌های سرمایه‌گذاران خارجی است. در بین شهرهای کانادا، ونکوور بیشترین درصد املاک با صاحبان خارجی را دارد. بیشترین اقبال را به املاک ونکوور، ثروتمندان نوظهور چینی داشته‌اند. میزان افزایش قیمت مسکن در این شهر ۸/۱۱ درصد گزارش شده است.
 

«جاکارتا» شهری مهاجر پذیر

بازار مسکن در شهرجاکارتا اندونزی نیز درسال‌های اخیر بازار پررونقی را پشت‌سر گذاشته و بیشتر سرمایه‌گذاران این شهر برعکس دیگر کشورها داخلی هستند. رونق اقتصادی سال‌های اخیر، موجب افزایش ثروت شدید در بین کشورهای آسیای جنوب شرقی شده و یکی از بزرگترین بازارهای املاک در این منطقه که ثروتمندان به آن اقبال داشته‌اند، پایتخت اندونزی است. برخی از این رشد نیز البته مرهون کوچ جوانانی است که به دلیل وجود فرصت‌های اقتصادی به این شهر مهاجرت می‌کنند. میزان افزایش قیمت مسکن در این شهر ۱۱/۲درصد گزارش شده است.
 

اسرائیل

اما آخرین نامی که در این فهرست دیده می‌شود تل‌آویو (بیت المقدس) در فلسطین اشغالی است، ملک و خانه در این شهر در 5 سال گذشته حدود 2 برابر شده است. شاید تقاضای داخلی و بین‌المللی، موجب این افزایش قیمت بوده‌اند. علاوه بر اینکه تل‌آویو (بیت المقدس)، سومین شهر در این فهرست است که افزایش ملک به خاطر وجود شرکت‌های فناوری را تجربه می‌کند. شرکت‌های بزرگ فناوری، دفاتر بزرگی در این شهر دارند. میزان افزایش قیمت مسکن در این شهر 10.2 درصد برآورد شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها