کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

از بازار خودروهای دست دوم چه خبر؟

کدخبر:۱۳۵۰۴سه شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۴۰۸۱۱۳ بازدید

این روزها، بازار خودروهای دست دوم اگرچه به سردی خودروهای نو نیست اما چندان داغ و پررونق هم نیست. حتی گرمای تابستانی هم این بازار ...
از بازار خودروهای دست دوم چه خبر؟

این روزها، بازار خودروهای دست دوم اگرچه به سردی خودروهای نو نیست اما چندان داغ و پررونق هم نیست. حتی گرمای تابستانی هم این بازار را داغ نکرده و نتوانسته یخ رکود را باز کند. اگرچه هنوز هم هستند کسانی که در گرمای تابستانی 42 درجه پایتخت، باز هم بر فروش خودروهایشان امیدوارند و گرمای تابستانی را تحمل می‌کنند تا بلکه برای خودروهای خود مشتری بیایند.

به گزارش تابناک، گرمای هوا بیداد می‌کند. آنقدر هوا گرم است که کمتر کسی آن هم در ظهرهای تابستانی ماه رمضان، به فکر رفتن به بازارهای فروش خودروهای دست دوم می افتد که یا خودرو بخرد یا خودرو بفروشد. بازار هم اجازه رونق را نمی دهد و همانگونه که در سایر بازارها رکود است، بازار خودرو هم خیال ندارد که یخ رکود را بشکند.

وقتی هم که وارد بازار خودروهای دست دومی همچون چیتگر می‌شویم، این هرم هوا است که بیش از هر چیز دیگری در این بازار خودنمایی می‌کند. آنگونه که فعالان بازار می‌گویند قرار هم نیست که حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان، تغییری در این شرایط ایجاد شود، زیرا معتقدند که از ابتدای ماه، فقط افرادی که به نوعی پول حاصل از فروش خودروی خود را لازم دارند یا اینکه به نوعی نیازمند تهیه خودرویی هستند، دو طرف عرضه و تقاضای خودروخهای دست دوم را تشکیل می دهند.

در این میان ،مراکزی همچون چیتگر برای خود قرار و قانونی دارند. هزینه ورود به پارکینگ و گذاشتن خودرو برای فروش باید در بدو ورود پرداخت شود. آنگونه که شواهد و قرائن نشان می دهد، معمولا 40 درصد مراجعه‌کنندگان به این پارکینگ اعم از خریدار یا فروشنده مصرف‌کننده واقعی و۶۰ درصد دیگر واسطه‌های تهرانی و شهرستانی هستند. اما الان که بازار راکد است، این تعادل برعکس شده و به قول واسطه‌ها اکثر کسانی که خودرو خود را در معرض فروش گذاشته‌اند، چک پشت باجه دارند.


سردرگمی در میان فعالان بازار

در پارکینگ چیتگر همه نوع خودرویی دیده می‌شود، از پیکان و پراید و داستر گرفته تا کمری و لندکروز؛ اما از این بازار نه خریدار راضی است نه فروشنده و نوعی سردرگمی در میان فعالان در این بازار هست.

البته وقتی که وارد این بازار می‌شویم، بیش از آنکه مشتریان و فروشندگان رسمی نظر را به خود جلب کند، این دلالان و افراد موثر در بازار خودروهای دست دوم هستند که خودنمایی می کند.  برخی هم می گویند که گاه دست به دست شدن خودروها در این بازار، تفاوت قیمتی بین 1 تا 5 میلیون تومان روی خودروهای معمولی و حتی تا 10 میلیون تومان روی برخی از انواع خودروهایی که تولیدشان کم است و تقاضا برای خریدشان همچنان بالا است را رقم می زند.

البته فعالان بازار این را هم می گویند که اين مركز در روزهاي تعطيل، شلوغ‌تر از ديگر مراكز فروش است و دلالان نيز فعاليت بيشتري براي بالا بردن قيمت خودروهاي دست دوم دارند. آنها از نوعي جو‌سازي و به اصطلاح بازار گرمي همین دلالان براي فروش خودروهاي دپو شده در نمايشگاه‌هاي اتومبيل خبر می دهند و می گویند که مردم هم حرف این دلالان را بیش از کارشناسان مستقر در این مراکز برای قیمت‌گذاری می خوانند و گویا حرف‌های این دلالان جادویی دارد که هر خریداری را طلسم می کند.


دلالان چگونه قیمت‌ها را بالا می‌برنند؟

در این میان، برخی از کارشناسان هم بر این باورند که قيمتی که برای خودروها از سوي كارشناس حاضر در اين مركز عنوان می شود، به طور غير‌منطقي و بالا‌تر از ارزش واقعي یک خودرو است و همین امر، خریداران را با چالشی به نام اعتماد در قيمت‌گذاري مواجه می کند به نحوی که بعضا به دليل آشنايي دلالان با كارشناسان این مراکز، خودرو تصادفي، سالم معرفي مي‌شود و مشترياني كه از مسائل فني خودرو آگاهي چنداني ندارند، متضرر مي‌شوند.

در واقع، دلالان و فعالان اين مراکز برای بازارگرمي و بالا بردن قيمت، به طور صوري معاملات را صورت می دهند؛ به طوري كه با مراجعه مشتري به يك خودرو برای خرید، عده‌اي بلافاصله به دور خودرو جمع مي‌شوند و با ارائه قيمت‌هاي بالاتر مشتري را تحت تأثير قرار داده و قيمت را بالا مي‌برند. اين مراكز فروش سال‌‌ها است كه راه‌اندازي شده‌اند. در گذشته فروشندگان و خريداران واقعي خودرو با حضور در اين مركز و تعيين قيمت كارشناسي به صورت منطقي، به خريد و فروش اقدام مي‌كردند اما طی سالهای گذشته با خارج شدن بازار از دست خودروسازان و دولت، فروشندگان عادي خودرو جاي خود را به دلالان و نمايشگاه‌داران داده‌اند و قيمت‌هاي منطقي‌تر نيز جايگزين قيمت‌هاي نجومي بازار شده‌اند.

در اين آشفته بازار قيمت‌ها، آگاهي دلالان از اخبار پشت‌پرده خودروسازان نيز مزيد بر علت شده و با اعلام اينكه خط توليد فلان خودرو تعطيل شده، قيمت‌ها را به دلخواه خود بالا مي‌برند یا می گویند که این خودروها از رده دارد خارج می شود و یا قطعاتش نرسیده و تولید کاهش یافته است و از این دست حرف‌ها و بنابراین به اصطلاح قدیمی ها، بر سر مال می زنند و قیمت را به شدت پایین می آورند.


شگردهای خاص دلالان خودرویی

برخی دیگر هم خبر از شگردهای ديگري در این مراکز می دهند و می گویند که دلالان عموما افرادی را هم در کنار دست خود دارند که البته پول کلانی هم در حساب‌ها و کارت‌های بانکی شان است و وقتی که ببینند که شرایط خرید خودرویی که فروشنده برای فروش به این مراکز آورده است، خوب است و برایشان حاشیه سود بالایی دارد، دست به کار شده و با زدن بر سر مال آن هم در حلقه ای که به دور مشتری می زنند و او را احاطه می‌کنند، قیمت را شکسته و کار را به نحوی پیش می برند که بتوانند خود بیشترین سود را نصیب خود کنند.


جای خالی بازرسان سازمان حمایت در بازار

اما نكته قابل توجه اينكه سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان كه مدعي دفاع از حقوق تضييع‌ شده مصرف كنندگان است، در اين مراكز فروش حضور ندارند.

یکی از فعالان این بازار می گوید: مدت‌ها است که رکود بر بازار خرید و فروش خودرو حاکم شده است، مردم دیگر کمتر تمایل دارند که تغییر و تحول در خودروی خود داشته باشند، هر کسی هم که می آید، حتما باید پول لازم باشد یا برای خرید، تعجیل و فوریتی داشته باشد. بازار شب عید هم که به ‌طور کلی نداشتیم.

وی می افزاید: ترس از ارزان ‌تر شدن قیمت خودرو، شب عید همه را فروشنده کرده بود، در سال‌جاری هم که رکود ادامه دارد و البته همه منتظر روشن شدن نتایج مذاکرات هستند. باید ببینند که بالاخره خودروسازان خارجی می آیند و کار تمام می شود یا اینکه نه مجدد بازار باید خودروهای داخلی را تحمل کند. این عاملی برای رکود و تشدید آن در بازار خودرو شده است.

یکی دیگر از فعالان این صنف نیز می گوید که اگرچه این ماه‌ها را بهترین فصل برای خرید و فروش خودرو باید دانست اما تابستان امسال این رنگ و حال را ندارد. او می افزاید که همه ساله، تابستان به علت اینکه اکثر مردم به مسافرت می‌روند و در ماه رمضان و وجود شب‌های قدر در این ماه و شرکت اکثریت مردم در این مراسم، بازار خریدوفروش خودرو داغ می‌شود اما امسال علاوه بر اینکه بازار راکد است شاهد سیر نزولی قیمت‌ها نیز هستیم.

وی می افزاید: به‌ طور مثال قیمت پژو 405 صفر که قبل از ماه مبارک رمضان 29 میلیون‌ تومان بوده است، الان و در ظرف دو هفته به 28.5 میلیون ‌تومان رسیده است، پژو پارس نیز در این مدت با 1 میلیون‌ تومان کاهش به 35.5 میلیون ‌تومان رسیده است. پراید se ایربگ‌دار نیز 400 هزار تومان کاهش داشته است و الان 19 میلیون ‌و 500 هزار تومان معامله می‌شود.


ریزش قیمت خودروهای خارجی

به گفته این فعال بازار، خودرو‌های خارجی نیز از این افت قیمت مصون نمانده‌اند و قیمت آنها نیز اندکی کاهش پیدا کرده است. علت این کاهش قیمت علاوه بر راکدبودن قیمت بازار و کاهش نرخ ارز نیز بوده است؛ به طوری که قیمت خودرو جنسیس از 280 میلیون به 270 میلیون‌تومان رسیده است یا خودرو هیوندای Ix55 از 290 میلیون‌تومان به 275 میلیون رسیده است و انتظار می‌رود این کاهش قیمت ادامه داشته باشد و در صورت ادامه روند کاهش ارز این افت قیمت شدت بیشتری به خود می‌گیرد.


رونمایی از پدیده دیگری در بازار خودروهای دست دوم

اما پدیده دیگری که در بازار خودروهای دست دوم به چشم می خورد، حضور برخی افرادی است که شغل‌شان خرید، تعمیر و فروش خودروهای تصادفی است. برخی از خریدارانی که تخصصی در این بازار ندارند، از اینکه یک خودروی چپی را به عنوان خودروی بدون رنگ خریداری کرده‌اند، غافل هستند.

برخی افراد هم هستند که به خریدن گران‌تر خودروهای تصادفی در بازار مشهور هستند. برخی می گویند که در پارکینگ این افراد، از کمری تا لندکروز چپی تا دیگر خودروهای داخلی و خارجی یافت می‌شود.

آنگونه که فعالان بازار می گویند، لاشه یک خودروی تندر ۹۰ چپی که کارشناس بیمه و تعمیرگاه شرکت خودروساز، تشخیص تعویض اتاق ‌آن را داده‌اند، سود خوبی برای صافکار- نقاش‌ها دارد. می گویند که قیمت اتاق تندر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است، در حالی‌که با صافکاری و سه تا چهار میلیون تومان هزینه می‌توان اتاق چپی را به شکل روز اول درآورد.

یعنی این افراد، پول اتاق نو را از شرکت بیمه می‌گیرند اما به جای تعویض، آن ‌را تعمیر می‌کنند و در نهایت آن را به اسم خودروی بدون رنگ و با سندی که در آن هیچ اشاره‌ای به تعویض یا تعمیر اتاق نشده می‌فروشند. برای شرکت بیمه هم تفاوتی نمی‌کند که اتاق تعویض یا تعمیر شود، زیرا وقتی کارشناس بیمه بدنه، تعویض اتاق را نوشته، با یک فاکتور پول آن‌را پرداخت می‌کند.

این فعال بازار خودرو می گوید: کار صافکارها، تضمین ایمنی خودرو نیست. آنها فقط خودرو را تعمیر می‌کنند و می‌فروشند. خریدار هم عاقل و بالغ است و باید بداند که چه خودرویی خریداری می‌کند. اینجا حرف سود و زیان و یک میلیون تومان بالا و پایین‌تر است. به همین خاطر است که خودروهای چپی که باید تعمیر اساسی و تعویض اتاق شوند، تنها به لطف چکش‌های یک صافکار ماهر، تعمیر که نه بلکه سرهم‌بندی می‌شوند تا مابه‌التفاوت قیمت یک اتاق نو، در جیب تصادفی‌خر باقی بماند.

صافکاران هم البته در مواردی کم آورده و حریف اتاق از بین رفته خودرو نمی‌شوند. اینجاست که ناچار باید بخش‌هایی از اتاق خودرو را برش داده (جدا کرده) و بخش جدیدی را به آن جوش دهند، کاری که ایمنی خودرو را بیش از پیش کاهش می‌دهد.

البته ممکن است که پیش آید از اتاق یک خودروی تصادفی یا اوراق برای تعمیر چند خودرو استفاده شود. در یکی سمت چپ خودرو نیاز به برشکاری دارد و در دیگری سمت راست یا عقب و جلو، بنابراین اتاق را از جای لازم برش داده و به خودروی دیگر جوش می دهند.

البته صافکار هرچه حرفه‌ای‌تر چکش بزند، راحت‌تر می‌توان خودروی چپی را به عنوان خودروی بی‌رنگ عرضه کرد. اما چرا این‌ها با چکش‌های خود تیشه به ریشه زندگی برخی می‌زنند؟ شاید ایراد به دستگاه‌های ذی‌ربط وارد باشد که بانک اطلاعاتی درستی از وضعیت آسیب وارده به خودروهای تصادفی نیست و اجازه عرضه مجدد خودروهای تصادفی را می‌دهند. شاید هم مقصر خریداران خودروهای تصادفی‌ و صافکاران آنها باشند که به خاطر پول بیشتر دست به هر کاری می‌زنند.به هرحال، رکود بازار امکان هر کاری را برای سودآوری بیشتر در عرصه خرید و فروش خودروهای دست دوم رقم می زند، بنابراین علاوه بر اینکه مردم باید مراقبت بیشتری در خرید و فروش های خود به لحاظ ایمنی داشته باشند، باید راهی هم برای عبور از دلالی ها و دلال بازی‌ها پیدا کنند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مسعود : 1394/4/1611:49:24،
51
41
پژو ارس رسیده به 30 میلیون تومن ؟؟؟؟!!!!!!بابا بیخیال ....خخخخخخ
کوکی(مزدا): 1394/4/1612:06:39،
77
33

من فقط این رو میدونم که کسی مالش رو مفت نمیفروشه.....
محمد: 1394/4/1612:46:53،
43
24
پیداست هم خبر جدیده وهم عکسش. برید بالا و کت وشلوار همراه با جلیقه مرد را تو این گرما پوشیده! ببینید تا به صحت حرف من پی ببرید.
ازادی بیان(کارشناس بیمه): 1394/4/1614:05:36،
38
24
اقایون خانوما من خودم کارشناس خسارت بیمه هستم هیچ بیمه تا داغی تحویل نگیره هزار تومنم نمیده که اینجا نوشته((قتی کارشناس بیمه بدنه، تعویض اتاق را نوشته، با یک فاکتور پول آن‌را پرداخت می‌کند))
سورنا: 1394/4/1616:47:11،
50
25
شما تبریزیها کشتین مارو با منطقه ازاده ارس
کورنا: 1394/4/1701:16:57،
26
19
در جواب سورنا …
امیدواریم همه ایران بتونن ماشینهای منطقه آزادی سواربشن من اگه ببینم هرگوشه کشورم ماشین ب روز و با تکنولوژی روز واردشده خوشحالم میشم چون این حق همه است. درود ب همه هموطنانم.
امیدوارم نظرات مخربی مثل کامنت سوری تایید نشه ایرانجیب عزیز.
سينا: 1394/4/1701:28:34،
22
16
ماشين تا مدل 90خوبه
نمايشگاه: 1394/4/1701:30:52،
23
15
ماشين خيلي تميز و فابريك 2ميليون بالاي قيمت هم به راحتي معامله ميشه
جواب کارشناس: 1394/4/1702:13:07،
14
16
بیمه واسم زد کاپوت عوض
من رفتم گیریسی در آوردن برام
اصلن هم چک نکردن چیکار کردم بیمه هم پولشو داد
ماشینم 405 بیمه ایران
اردی بهشت
محمد: 1394/4/1611:50:41،
72
44
ماشین مرد چه سواری چه کامیون دیگه تموم شد ... بشینن تا گرون شه ...
پاسخ به محمد: 1394/4/1612:10:00،
35
34
آقا برو کار کن ماشین بخر آدم بیکار تو خونه میمیره
علی : 1394/4/1611:54:44،
59
26
از دکل نفتی چه خبر؟
فرزاد: 1394/4/1611:54:49،
43
22
مقالتون مال امساله ؟
dandan: 1394/4/1611:58:45،
52
29
همچین میگه ماشین خارجی افت کزده که منو یاده سال 90 میاندازه.جنسیس بود 80 تومن .ای ایکس 55 بود 70 تومن.به کجا داریم میریم
م: 1394/4/1612:52:16،
47
36
آقا اون قيمتها رو فراموش كنيد . دلار ديگه به اون قيمت بر نمي گرده بنابراين بايد در امروز زندگي كنيد.
حسن: 1394/4/1612:01:14،
58
24
دكل دست دوم مزنه ندارين؟
م.ن: 1394/4/1612:01:16،
46
20
"کار صافکارها، تضمین ایمنی خودرو نیست. آنها فقط خودرو را تعمیر می‌کنند و می‌فروشند. خریدار هم عاقل و بالغ است و باید بداند که چه خودرویی خریداری می‌کند"

پس هر کی دوست داره کلاه برداری کنه چون مردم باید خودشون عاقل باشند.
تا حالا اینطوری قانع نشده بودم!
مهرداد: 1394/4/1612:03:04،
53
25
بی نظم ترین پدیده در ایران همین تعمیرگاههای خودرو هستند هرکسی چند تا آچار و چکش خریده و یک چال سرویس درست کرده و خود را تعمیر کار می داند . در هر منطقه ای از شهر هم که بروید اینها هستند پیاده روها را اشغال می کنند خیابان ها را اشغال می کنند سرو صدا و مزاحمت درست می کنند و کیفیت کارشان نیز مناسب نیست . بسیاری از آنها با کوچکترین اصول تعمیرات آشنا نیستند و باعث خسارت های جدی به خودرو می شوند. اگر اینها سامان دهی شوند و به مراکزی در اطراف شهرها منتقل شوند( همانند بازارچه های تره بار) هم خیابان ها زیباتر می شوند و هم با نظارت های دقیق تر ( داشتن گواهی نامه های تعمیرات ، نظارت بر دستمزدها و ...) خیلی از این مشکلات کم می شود .
مهرداد: 1394/4/1612:03:44،
44
20
گذشت زمان دست همه رو رو ميكنه..دولت..خودرو ساز ...دلال وهركسي كه براي ژركردن جيبش ميخواد خون مردم رو بمكه...يه قانون تو اقتصاد هست كه ميگه
سود كمتر=فروش بيشتر=سودبيشتر
سود بيشتر=فروش كمتر=سودكمتر
مردم دارن هوشيار ميشن واي به حال گرانفروشان ومحتكران
mahyar: 1394/4/1613:56:18،
32
24
بشین ... بابا.هنوز این مردم 1000چهره رو نشناختی که اگه 2هزار واسشون سود داشته باشه صف میکشند.دل خجسته ای داری

دلیل رکود نداشتن سود واسه دلال(اکثر مردم) و نداشتن پول مردمه.
هادی: 1394/4/1612:05:54،
31
25
لا اقل مقالرو بخونین بعد چاپ کنین.پارس 30 تومن؟؟؟؟ پراید 16؟؟؟!!!
مهرداد: 1394/4/1612:10:40،
42
36
نخریدن و تحریم خرید خودرو بهترین روش برای پایین اوردن قیمت خودرو.
پاسخ به مهرداد: 1394/4/1612:49:13،
31
21
آق باذار همه چی کساده. شما چی میگی ؟
یهوئی: 1394/4/1612:22:02،
32
33
ریزش قیمت !!!!! از 290 به 275 ؛ واقعا خنده داره
پارسا: 1394/4/1613:12:21،
24
26
با سلام من از کسانی که در قیمت خودروهای دست دوم اگاهی دارند میخواستم من را راهنمایی بکنند:
1-سمندef7مدل92.12سفید35هزار کار بدون رنگ تمیز و زیر درب عقب شاگرد گریسی و یه خط روی درب 20سانتی روی درب عقب چند قیمت میخوره؟
2-پژو405مدل93.7داشبورد جدید22هزار کار بدون رنگ چند قیمت میخوره؟
3-پارس مدل93داشبورد قدیم20هزار کار بدون رنگ چند؟
باتشکر
assissan: 1394/4/1614:23:28،
23
38
هه پسر جون رنگ وقتی گریسی شده یعنی رنگ شده عزیزم بدون رنگ نیستش..........
حسن: 1394/4/1616:24:52،
28
26
سلام دوست عزیز (پارسا) سمند EF7 مدل 92.12 بین 25 تا 26 قیمت واقعی ش هست و پژو 405 بین 25 تا 26 و پژو پارس مدل 93 تک ایربگ 31.5 و مدل 92 تک ایربگ 29.5 و مدل 90 و 91 هم به ترتیب 25 و 27 میلیون قیمت گذاری میشوند در صورتی که بدون رنگ و تمیز باشد
مشکی: 1394/4/1613:14:45،
35
31
این کاهش و رکود بخاطر اتحاد مردم برای تحریم خودروسازان بی انصاف بود.یک اتحاد بی سابقه و خوب.اگر مردم در همه زمینه ها خصوصا اقتصادی با هم اتحاد داشته باشن ایران گلستان ميشه،چون دولتها فقط به فکر خودشون هستن.درود و شرف به مردم شریف و دانا.خدا هدایت کنه محتکران و گران فروشان را.
مهدی: 1394/4/1614:20:16،
37
48
بنظر من که دلار تا 1500تومن میاد و پولمونم ارزش پیدا میکنه و بعد از چند ماه همه چی ردیف میشه، ایناییم که لفظ بد میان مال و اموال دارن و نمیخوان قیمتها پایین بیاد و ادا نداراو درمیارن
علی: 1394/4/1614:44:17،
37
28
آقا مهدی موافقم و چون این نظرت زیر اخبار خودروهه داداشایی که ماشین خارجی دارن و لرزه به تنشون افتاده هی بهت رای منفی میدن درود بر واقع بینانی مثله شما
رضا: 1394/4/1617:44:11،
22
20
اقا مهدي زماني كه بانك مركزي دلار را روز بروز بالا ميبره و رسونده به ٢٩٤٥ تومان
مگه ميشه ؟! ضمنا شما يادت مياد قطعنامه ٥٩٨ را يا نه ؟!
ضمنا كدام دولت و اقتصادي با اين همه تورم و افزايش قيمت سوخت و عوارض دولتي و دستمزدها دلار را ارزان مي كنه كه دوباره واردات مثل سيل بياد داخل !!!
با گفته شما بايد دفتر توليد داخل را ببنديد فكر مي كنيد ميشه ؟
اگر مي گوييد ميشه علم اقتصاد بخوانيد بعد.
علی: 1394/4/1615:01:14،
30
35
بدید نمره منفی بدید به مهدی، اما مطمئن باشید واقعیت تلخه، دلار میاد پایین چیه ترسیدید ماشین خارجیاتون اروزن شه، میشه!!! اون موقع که میخرید و سه برابر میشد حالا جیگرشو داشته باشید اروزن شه
رضا: 1394/4/1616:24:43،
21
26
متن و عکس مال زمستون سه سال پیشه الان وسط تابستون توی گرمای42درجه چاپش کردن ...
richard 2: 1394/4/1618:45:59،
23
19
زمستون ملت با تیشرت میان بیرون؟حالا یکی پیدا شده کت پوشیده زمستون شد؟
هیچکث : 1394/4/1617:42:23،
23
24
خبر قدیمیه من تو روزنامه خیلی وخ پیش خوندم
zn: 1394/4/1701:11:34،
20
15
جالبه من یه ix55 خریدم دو سال پیش 225 میلیون تومان الان اعلام میکنن 290 میلیون چه خبره. تازه میگن 15 میلیون کم شده .شده 275 میلیون اقا بر چه اساسی شده طی دو سال 290 میلیون تومان کجا داریم میریم چه اتفاقی افتاده 65 میلیون گران شده .جالبه .
علي: 1394/4/1701:22:22،
19
21
قيمت ماشين بستگي به مدل و تميزي داره مثلا پژو پارس مدل 90اگه صفر كيلومتر باشه 34ميليون قيمت ميخوره سالي 500000تومن افت مدل در نظر ميگيرن اين قيمت جهت مصرف كننده است اين روزها ماشين هاي مدل 90طرفدار بيشتري دارن چون ايرانخودرو تاسال90موتور اصلي داشته بعد از 90موتورها توليد چين به سفارش ايرانخودرو ميباشند
معامله گر: 1394/4/1701:27:23،
16
21
ماشين بستگي به اپشن و امكانات داره مثلا لاستيك كه اختلاف قيمت لاستيك كره اي با ايراني 600000است يا پخش اگه شركتي باشه ارزشش بيشتر از 120000نيست يه ضبط پايونر خوب الان 350000تومن و باند پايونر 200000تومن است كه باعث ميشن قيمت ماشين تغيير كنه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
اولين نمونه از خودروی JAC J4 وارد ایران شد
سورن توربو را انتخاب کنیم یا دنا؟
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما