کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بی قراری شرکت های آلمانی برای بازگشت به ایران


کد خبر : ۱۳۴۷۱دوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۳۶۴۱۳۷ بازدید

رویترز با اشاره به اشتیاق شرکت های آلمانی برای بازگشت به ایران به نقل از یک منبع نزدیک به دولت آلمان نوشت: صنایع آلمانی واقعا می خواهند ...

رویترز با اشاره به اشتیاق شرکت های آلمانی برای بازگشت به ایران به نقل از یک منبع نزدیک به دولت آلمان نوشت: صنایع آلمانی واقعا می خواهند به بازار ایران ورود کنند. آنها نگران اند که اگر تعلل کنند، از فرانسه یا حتی آمریکا عقب بیفتند.

 مارتین هرنکنچت، موسس یک شرکت آلمانی تولید کننده تجهیزات حفر کانال، با احتیاط کامل در حال آماده شدن برای روزی است که ایران مجددا برای تجارت و کسب و کار آزاد باشد.

وی اخیرا به تهران سفر کرده و با مسئولان وزارت نیرو و اداره آب و فاضلاب دیدار کرده است. قبل از تحریم ها، هرنکنچت، 10 تا 15 میلیون یورو (11 تا 17 میلیون دلار) معامله تجاری با ایران داشت.شرکت وی دفتر خود در تهران را باز نگه داشته و به امید روزی است که با انعقاد توافق جامع هسته ای، بتواند پروژه های پرسودی نظیر توسعه متروی تهران را به دست بیاورد.هرنکنچت به رویترز گفت: «من می دانم چه پروژه هایی در راه است و آماده امضای آنها پس از لغو تحریم ها هستم.»

هرنکنچت مانند دیگر شرکت های آلمانی خود را برای بازگشت به بازار ایران آماده می کند.

در حالی که ضرب الاجل جدید مذاکرات هسته ای روز سه شنبه پایان می یابد، یک مقام ارشد آلمانی گفت: «درست مثل مسابقه قایقرانی می ماند. همه تلاش دارند در بهترین موقعیت قرار بگیرند و زمانی که سوت شروع مسابقه زده می شود، اولین نفری باشند که  (به سمت بازار ایران) سرازیر می شوند.»«آنها تلاش دارند ارزیابی کنند که آیا روابط قدیمی همچنان معتبر است یا نه. آیا آنها می توانند به افرادی که می شناسند اتکا کنند یا باید روابط جدیدی را ایجاد کنند؟»
پیشینه روابط تجاری و فرهنگی آلمان با ایران به قرن نوزدهم میلادی برمی گردد.

آلمان بر خلاف روسیه و انگلیس، هیچ تاریخچه امپریالیستی ای در منطقه ندارد و این آلمانی ها را به شرکایی جذاب بدل می سازد. شرکت های آلمانی از اواخر دهه 1930 تقریبا در همه پروژه های مهم صنعتی ایران از جمله خط آهن عبوری از ایران نقش داشته اند.اما در طی سال های تحریم، کشورهایی همچون چین، امارات، کره جنوبی، ترکیه و هند جای آلمان را در ایران پر کرده اند. صادرات کالاهای آلمانی به ایران از 4.4 میلیارد دلار در سال 2005 به 1.8 میلیارد دلار در سال 2013 رسیده است.

این مقام آلمانی به شرکت هایی نظیر فولکس واگن و دایملر به عنوان شرکت هایی که مترصد بازگشت به بازار ایران هستند اشاره می کند.فولکس واگن اعلام کرده که هیچ گونه فعالیت تجاری با ایران را از سر نگرفته است. دایملر نیز گفته که به دقت در حال رصد کردن وضعیت است، اما هرگونه معامله یا ورود مجدد به بازار ایران را موکول به نتیجه مذاکرات هسته ای کرده است.

اما یک منبع نزدیک به موضوع در فولکس واگن گفت: «البته مذاکراتی در جریان است... اقداماتی در پشت پرده انجام شده تا ببینیم چه ابزارهایی (برای از سرگیری همکاری ها با ایران) نیاز خواهد بود.»بخش خصوصی ایران که در طول این سال ها به دلیل تحریم ها از منابع خارجی محروم بوده، تشنه سرمایه گذاری و تخصص خارجی است. در حال حاضر اقتصاد ایران عمدتا متکی به صادرات نفت و گاز است.

یک منبع نزدیک به دولت آلمان می گوید: «صنایع آلمانی واقعا می خواهند به بازار ایران ورود کنند. آنها نگران اند که اگر تعلل کنند، شرکت های فرانسوی یا حتی آمریکایی قبل از آنها وارد عمل شوند.»«اما اگر آنها اکنون وارد شوند، ایرانی ها ممکن است به این نتیجه برسند که دیگر نیازی به توافق هسته ای نیست زیرا تحریم ها عملا بدون توافق هم از هم فروپاشیده است... ما در حال استفاده از هر موقعیتی هستیم تا به صنایع آلمانی بگوییم خونسردی خود را حفظ کنند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها