کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نتایج شمارش 99 درصد آرای همه‌پرسی یونان اعلام شد


کد خبر : ۱۳۴۶۴دوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۵۸۲۷۷۰ بازدید

نتایج شمارش اکثر آرای همه پرسی روز گذشته در یونان نشان می‌دهد مردم یونان به شرایط تحمیلی اتحادیه اروپا در ازای دریافت کمک مالی پاسخ منفی داده‌اند.

بر اساس شمارش بیش از 99 درصد کل آرا مردم یونان در همه پرسی با موضوع دریافت کمک مالی از نهادهای جهانی، 62 درصد مردم با سیاست های سختگیرانه اقتصادی اتحادیه اروپا و خواسته های وام دهندگان بین المللی مخالفت و حمایت خود را از دولت چپ گرای یونان اعلام کردند.

پس از اعلام نتایج اولیه همه پرسی، مخالفان خواسته های اتحادیه اروپا، در مقابل پارلمان یونان در آتن تجمع و نتیجه همه پرسی را پیروزی ملت در مقابل زیاده خواهی اتحادیه اروپا وصندوق بین المللی قلمداد کردند.

« الکسیس سیپراس»، نخست وزیر یونان نتایج این همه پرسی را جشن دمکراسی و پیروزی تاریخی ملت یونان در قبال زیاده خواهی وام دهندگان خواند . نخست وزیر یونان گفت ملت و دولت یونان خواستار ادامه حضور در حوزه یورو و اتحادیه اروپا هستند اما حل آبرومندانه بحران مالی را خواستارند و تحت هیچ شرایطی تسلیم زیاده خواهی های اتحادیه اروپا نخواهند شد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با ابراز نگرانی از نتایج همه پرسی یونان خواستار نشست اضطراری سران اتحادیه اروپا برای بررسی بحران یونان شدند.

در نخستین ساعات پس از اعلام نتایج اولیه همه پرسی یونان، ارزش برابری یورو در بازارهای مالی ، 1.6 درصد سقوط کرد. قرار است وزرای دارایی حوزه یورو امروز در بروکسل تشکیل جلسه دهند.

تحلیلگران سیاسی معتقدند، نتایج آراء همه پرسی یونان ، تغییرات سریع سیاسی در این کشور و تغییراتی در سیاست های اتحادیه اروپا را در پی خواهد داشت.
به‌گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزیر کشور یونان گفت : نتیجه نهایی همه پرسی این کشور ساعت نه بامداد فردا به وقت محلی اعلام می شود. «نیکوس ووتسیس» افزود: بیش از پنجاه درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در این همه پرسی شرکت کردند. این آرا شامل دو میلیون یونانی ساکن خارج این کشور است. 

همزمان با پایان همه پرسی در یونان صدها نفر از مردم یونان در خیابانهای آتن پایتخت این کشور تجمع کردند. حاضران در این تجمع که در خیابانهای مرکزی آتن و اطراف پارلمان یونان برگزار شد، پرچم های یونان را در درست دارند و منتظر اعلام نتایج قطعی همه پرسی هستند.

«مارتین شولتز» رییس پارلمان اروپا نیز روز یکشنبه اعلام کرد پیروزی« نه» در همه پرسی یونان این کشور را مجبور خواهد کرد در سریعترین زمان واحد پولی جدید خود را معرفی کند.

رییس پارلمان اروپا گفت چنانچه یونانی ها به همه پرسی رای «نه» بدهند باید واحد پولی جدیدی را معرفی کنند چرا که این کشور دیگر برای پرداخت های خود ، یورو در اختیار نخواهد داشت. وی در عین حال گفت اروپایی ها اجازه نخواهند داد تا یونانی ها به زمین بخورند. وی ابراز امیدواری کرده بود یونانی ها به همه پرسی رای « بله» بدهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها