کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دکل نفتی مفقوده مهمتر است يا ...


کد خبر : ۱۳۴۵۸دوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹:۳۵۳۶۴۰ بازدید

گم‌شدن دکل نفتی آنقدر جذاب هست که خيلي زود فضاهاي مجازی را در نوردد و به سوژه لطيفه و کاريکاتور تبديل شود. دکل نفتي مفقوده آنقدر ...

گم شدن دکل نفتی آنقدر جذاب هست که خيلي زود فضاهاي مجازی را در نوردد و به سوژه لطيفه و کاريکاتور تبديل شود. «دکل نفتي مفقوده» آنقدر محبوب شد که در اکثر محاورات مجازي و حقيقي سراغي از آن گرفته مي شد و عده اي گم شدن آن را به سخره گرفتند و برخي حسرت 78 ميليون دلار هزينه آن را خوردند.

صرف نظر ازپاسخ به اين سوال که مگر مي شود، دکل گم شود، بايد گفت در حالي که همه ما درگير ردپايي از مفقوده نفتي بوديم، آمار اشتغال کشور منتشر شد و از پرونده فساد 13 هزارميليارد توماني در مناطق آزاد رونمايي شد و ما بي تفاوت از آن گذر کرديم. ما گذر کرديم تا ذهن سياست گذار به جاي برطرف کردن مشکلات بزرگ، مهم و عظيم صنعت نفت درگير 78 ميليون دلاري شود که ارزش آن به مراتب کمتر از ضررهاي ديگر کشور است.

اگرچه هر ريال فساد اقتصادي بد و مذموم است اما ذهن مخاطبان و مردم بايد به گونه اي شکل بگيرد که به مسائل مختلف اقتصادي کشور وزن هاي درستي بدهد. مثلا اگر گم شدن دکل نفتي با ارزش 78 ميليون دلار اين اندازه مهم است، ناکارآمدي صنعت نفت و عدم برداشت گاز از ميادين مشترک بسيار مهم تر است. اگرچه با پيگيري هاي مردم و بالطبع رسانه ها، سازمان بازرسي کل کشور به اين موضوع ورود پيدا کرد، اما اگر مردم و رسانه ها براي مسائل مهم تر در سطح شهر، استان و کشور نيز مطالبه گر باشند، قطعا وضعيت بهتري براي کشور رقم خواهد خورد.

اگر چگونگي مخارج دولت مورد مطالبه عمومي مردم باشد و رسانه ها پيگير اين موضوعات شوند، قطعا خبري از فساد هاي چند هزار ميلياردي نخواهد بود.

* حبيب نيکجو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها