کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماه رمضان بازار گوشت مرغ را به زمین زد


کد خبر : ۱۳۴۵۷دوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴:۱۲۲۶۶۰ بازدید

ماه رمضان امسال برخلاف گذشته، روي خوشي به بازار گوشت مرغ نشان نداد و همه چيز دست به دست هم داد تا اين محصول عليرغم افزايش ...

ماه رمضان امسال برخلاف گذشته، روي خوشي به بازار گوشت مرغ نشان نداد و همه چيز دست به دست هم داد تا اين محصول عليرغم افزايش قيمت در ماه رمضان سال‌هاي گذشته، امسال با افت مصرف و کاهش 10 درصدي قيمت روبرو شود.

يکي از دلايل اصلي کاهش مصرف گوشت مرغ در آستانه ماه رمضان شيوع بيماري آنفلوآنزاي طيور در يکي از روستاهاي مازندران بود که پس از آن شايعه شد که به ديگر استان‌ها و مناطق کشور نيز رسيده است و در شبکه‌هاي اجتماعي خطاب به مردم اعلام مي‌شد که از خريد و مصرف گوشت مرغ تا اطلاع ثانوي خودداري کنند. هم چنين اين شايعه سبب شد تا صادرات اين محصول نيز نسبت به گذشته کاهش قابل توجهي داشته باشد که اين موضوع نيز به انباشتگي بيشتر گوشت مرغ در بازار انجاميد.

گزارش بانک مرکزي نيز از هفته اول ماه رمضان گوياي همين شرايط است، چرا که بر اساس اين گزارش متوسط قيمت هر کيلو گوشت مرغ در سطح شهر (در هفته منتهي به پنجم تير ماه) حدود 5900 تومان بوده است که نسبت به هفته گذشته 8.2 درصد، نسبت به هفته مشابه ماه قبل 9.8 درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته 12.9 درصد کاهش قيمت داشته است.

هرچند طبق اظهار نظر يوسف خاني رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي، اين شايعه هم اکنون حل و فصل شده، اما باز به طور کلي عنوان شده است که تقاضا براي مرغ در ماه مبارک رمضان امسال کاهش يافته است.به گزارش ايسنا از بازار تهران، هم اينک قيمت هر کيلوگرم مرغ در خرده فروشي 5800 تومان و در کشتارگاه 5200 تومان مي باشد و پيش بيني مي شود وضعيت راکد بازار تا اواخر ماه رمضان ادامه يابد. به خصوص اين که در روزهاي آخر اين ماه معمولاً مرغ حدود 300 تومان افزايش خواهد داشت و به روال قبل بر خواهد گشت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها